NHL-lähetykset netissä

  • 3 726 008
  • 9 711

Pica

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tanner Jeannot
Arkiston pelit on luvatusta myöhässä heti alkuun.
ESPN sivujen Frequently Asked Questions sanoo näin:

Are full matches available to watch on demand?
All matches are available on demand, with a turnaround time of up to 3 hours after each match has finished before they are uploaded to the site.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
No jos nyt sitten laitetaan taas kerran ohjeita. Eihän oppi ojaan kaada.

Paljon (eniten) toki riippuu että mitä ottelua olet katsomassa. Se määrää mitä ohjelmia tarvit. Mutta pääpiirteittäin Sopcast-niminen ohjelma on avain. Hae ja lataa se. Hae myös samalla VLC-player, koska jotkut lähetykset Sopcastin kautta vaatii sitä toisto-ohjelmakseen. Näillä itse olen pärjännyt koko kauden.

Jotkut pelit vaativat TVU-playeriä (=Sopcastin korvike), jotkut (Versuksen lähetykset) avautuvat taas ihan Media Playerille. Sitten on vielä Yahoon streamit joistain otteluista, joiden kanssa täytyy kikkailla proxyasetuksilla.

Mutta siis, Sopcast+VLC koneelle ja täältä sivulta päivän topicista (esim. tänään) Hockey Today April 19 STREAMING! -kohdasta sitten klikkaat topicin ensimmäisestä viestistä kohdasta LIVE NHL GAMES pelin auki. Tuolta toki kannattaa aloittaa muutenkin että näet mitä tarvit, koska ilmoitettujen pelien jälkeen kerrotaan vaadittava toisto-ohjelma. Älä anna topicin yleisen epäselvyyden hämätä, et tarvi kuin tuon LIVE NHL GAMES kohdan tietoja.

Ja tuosta Using VLC for SopCast streams-kohdasta näet miten se VLC-player pitää tarvittaessa avata, mutta samat varmaan löytyy tästäkin topicista.
Kiitos paljon ohjeista. Olen itsekin aloitteleva streemaaja ja ajattelin tämän syksyn tulla toimeen netti streameilla NHL:n suhteen. Tai riippuu toki kuvan laadusta. Uusi multimediakone tulee kotiin vasta parin viikon kuluttua, jonka aion kytkeä olkkarin 42"een. Minkä tasoista kuvaa noista streameista saa ulos?
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Arkiston pelit on luvatusta myöhässä heti alkuun.
ESPN sivujen Frequently Asked Questions sanoo näin:

Are full matches available to watch on demand?
All matches are available on demand, with a turnaround time of up to 3 hours after each match has finished before they are uploaded to the site.
Jotenkin ei yllätä. Katsotaan nyt päivän aikana milloin tulevat sinne arkistoon vai meneekö vielä päivällä eteenpäin. ESPN360 puheet ei taida taaskaan pitää kutiinsa.

Kallellaan olen nyt hockeystreamsin suuntaan...
 

Lennu

Jäsen
Suosikkijoukkue
1-3-1
Pistää kyllä vituttamaan ESPN:n toiminta. Yöllä lähdin ekan erän jälkeen nukkumaan, sillä ajattelin saavani katsoa pelin loppuun tänään kotiin tullessani. En sitten nähtävästi saakkaan.
 

Steven

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Calgary Flames, Liverpool FC
Pistää kyllä vituttamaan ESPN:n toiminta. Yöllä lähdin ekan erän jälkeen nukkumaan, sillä ajattelin saavani katsoa pelin loppuun tänään kotiin tullessani. En sitten nähtävästi saakkaan.

Joo-o, koko päivä olisi itsellä ollut aikaa katsoa pelejä ESPN arkistosta, jonka takia en viitsinyt yöllä heräillä. Tässähän tämä nyt on mennyt odotellessa.

No, pistetään kauden alun piikkiin. Viime kaudelta ei palvelusta ole huonoa sanottavaa, joten ei passaa liikaa avautuakaan.

Mietityttää vain, mikä siinä mahtaa noin kestää? Siis miksei pelejä voisi vaikka samantien laittaa arkistoon, ei kai se nyt niin teknisesti vaikeaa ole toteuttaa?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joo itse katselin yöllä suorana tuon Montrealin ja Toronton pelin ja ajattelin heti herättyäni tsiikailla tuon Calgaryn ja Nucksin kohtaamisen, mutta en sitten näköjään näin teekkään? Perkele. Näistä hommista joutuu vielä maksamaan!
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
No, pistetään kauden alun piikkiin. Viime kaudelta ei palvelusta ole huonoa sanottavaa, joten ei passaa liikaa avautuakaan.
Tuliko viime kaudella pelit arkistoon muutaman tunnin sisällä? Itse mitä olen palvelusta lukenut, niin kaikki ovat valittaneet, että ovat tulleet sinne todella myöhään (melkein päivän viiveellä) ja täksi kaudeksi olisi ESPN360 tehnyt jotain parannusta. Vai olenko aivan väärässä?

Anyway ei kuitenkaan hyvälle näytä. Taidan suosia hollannin piraatteja, ainakin aluksi ja jos ESPN360 ei paranna palveluaan, pitäköön höskänsä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No nyt löytyy arkistosta jo kaksi viime yön ensimmäistä peliä. Kaksi jälkimmäistä vielä puuttuu. Niitä odotellessa!
 

Steven

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Calgary Flames, Liverpool FC
No nyt löytyy arkistosta jo kaksi viime yön ensimmäistä peliä. Kaksi jälkimmäistä vielä puuttuu. Niitä odotellessa!

Itse en kyllä löydä kuin viime keväisiä pelejä arkistosta. Vai enkö osaa vaan käyttää?

Edit. Nythän tuolta arkistosta ei löydä enää yhtään viime yön peliä mistään. Neuvokaas nyt joku jos oon ihan ulapalla, vai kuseeko palvelu nyt muillakin?
 
Viimeksi muokattu:

Lennu

Jäsen
Suosikkijoukkue
1-3-1
Itse en kyllä löydä kuin viime keväisiä pelejä arkistosta. Vai enkö osaa vaan käyttää?

Edit. Nythän tuolta arkistosta ei löydä enää yhtään viime yön peliä mistään. Neuvokaas nyt joku jos oon ihan ulapalla, vai kuseeko palvelu nyt muillakin?

Ei löydy mullakaan kuin viime kauden pelejä arkistosta...
 

SaucerPass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs
Joo, on-demand on taas "hieman" myöhässä. Osasihan tätä toki odottaa, mutta silti ottaa päähän, kun ajatteli ehtivänsä katsoa matsin ennen kuin Suomen ja Ruotsin pelit alkavat. Viime vuonna oli ilmeisesti ensimmäisinä päivinä samanlaisia ongelmia.

Silti ihmetyttää, miten tällaisia alkukangarteluja on, kun periiaatteessa softa ja systeemit samoja kuin viime kaudella.
 

Pica

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tanner Jeannot
Käyttöliittymää on näköjään viimevuotisesta siedettävyyden-rajoissa-olevan-hitaasta päivitetty ja kaikki varmasti arvaa mihin suuntaan sivujen käyttönopeus on mennyt. Onkohan noita sivuja testattu oikeilla ihmisillä, tuntuu että suunnittelussa on tainnut olla pääosassa asiakkaan hermojen venytys.

Viime yön pelit on kadonnut tyystin, tulevat ja vanhat playoffit näkyy.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä vituttaa. Samat oli kuviot minullakin eli tarkoituksena oli katella viime yön Calgary vs nucks peli ennen noita Suomen hulinoita, mutta vituikshan se meni. Toivon todella, että kyseessä on alun pientä kangertelua.

Ensi yönä olis sitten hallitsevat mestarit ensi kertaa tulessa Manhattanin pellejä vastaan.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
ESPN360

Kyllä vituttaa. Samat oli kuviot minullakin eli tarkoituksena oli katella viime yön Calgary vs nucks peli ennen noita Suomen hulinoita, mutta vituikshan se meni.

Sama homma, tosin sillä erolla, että ei kiinnosta edes noita Suomen pelejä katsoa. Flames - Nucks peliä tässä lähinnä haluaisin katsella, kun ei yöllä jaksanut.

Ei noita pelejä viime vuonna tarvinut näin kauan odotella, ja palvelu tuntui toimivan muutenki paljon paremmin viime vuotisella vanhalla mallilla. Habs - Leafs pelin ekan erän aikana kuva pätki todella pahasti ja loppu pelikin nyki hieman. Ei ollut viime vuonna tälläisia ongelmia.
 

Lennu

Jäsen
Suosikkijoukkue
1-3-1
Sama homma, tosin sillä erolla, että ei kiinnosta edes noita Suomen pelejä katsoa. Flames - Nucks peliä tässä lähinnä haluaisin katsella, kun ei yöllä jaksanut.

Ei noita pelejä viime vuonna tarvinut näin kauan odotella, ja palvelu tuntui toimivan muutenki paljon paremmin viime vuotisella vanhalla mallilla. Habs - Leafs pelin ekan erän aikana kuva pätki todella pahasti ja loppu pelikin nyki hieman. Ei ollut viime vuonna tälläisia ongelmia.

Ei taida tuo vika olla ESPN:stä johtuva, sillä ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmia ensimmäisessä erässä.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Onko jollain muullakin Viasat Hockey nyt pimeänä? Muut Viasatin kanavat kyllä näkyy. (Olen Welhon asiakas)

Ei nyt oikeen hyvin mene Viasatilla. kaikki ottelut on ruotsiksi ja nyt sitten vielä tämä...

edit - no nyt näkyy, ignore me. Varmaan digiboxi vain sekoili.
 
Viimeksi muokattu:

Doc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HIFK
Ei kyllä se pimeänä oli täälläkin. Johtuu varmaan "alkuseremonioista" viime vuoden mestaruuden suhteen, mitä Viasat ei näköjään meille suonut. Ja tosiaan, pelit on näköjään saatavilla vain ruotsiksi selostettuina. En saa ainakaan itse valittua alkuperäistä selostusta. Suuri pettymys kyllä.
 

Anzi23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Oulun Kärpät
Itsekin petyin kun huomasin, ettei otteluihin saakaan valituksi alkuperäistä selostusta. Kuitenkin esim. NFL-ottelut taitavat tulla alkuperäisellä selostuksella, joten ei luulisi tällaisen vaihtoehdon toteuttaminen kovin vaikeaa olevan. Vaikka ruotsi onkin ns. toinen kotimainen kieli, niin ainakin 50 prosenttia -- jos ei isompikin osa -- suomalaisista puhuu ja ymmärtää paremmin englantia kuin sitä. Itse lukeudun juurikin siihen porukkaan. Pikemminkin englanti on itselleni se kakkoskieli.

Auttaisikohan palautteen laittaminen Viasatille mitään? Vois kai sitä kokeilla.
 

ipaz

Jäsen
Itsekin petyin kun huomasin, ettei otteluihin saakaan valituksi alkuperäistä selostusta. Kuitenkin esim. NFL-ottelut taitavat tulla alkuperäisellä selostuksella, joten ei luulisi tällaisen vaihtoehdon toteuttaminen kovin vaikeaa olevan. Vaikka ruotsi onkin ns. toinen kotimainen kieli, niin ainakin 50 prosenttia -- jos ei isompikin osa -- suomalaisista puhuu ja ymmärtää paremmin englantia kuin sitä. Itse lukeudun juurikin siihen porukkaan. Pikemminkin englanti on itselleni se kakkoskieli.

Auttaisikohan palautteen laittaminen Viasatille mitään? Vois kai sitä kokeilla.

Itse laitoin jo Viasatille mailia, että lähettäisivät Suomeen alkuperäisselostuksella jos ei suomenkielistä ole saatavilla. Tai vaikka olisikin, niin ainakin mahdollisuus valita kieli. Typerää lähettää vain ruotsiksi selostettuna Suomeen, typerää.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Ikävä yllätys

En nyt ainakaan muista nähneeni mainintaa Viasatin NHL-mainoksissa, että Suomessa pitää katsoa NHL-ottelut ruotsin kielellä.
Laitoin kohtuullisen ärtyneen palautteen asiasta itsekin. Eihän pelejä nyt äänettöminä voi katsella kuitenkaan.
Tulee pitkä kausi mikäli asiaan ei parannusta tapahdu.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Itsekin laitoin juuri palautteen Viasatille tuosta selostuksesta! Aivan pyllystä tollannen homma, ettei saa muulla kielellä kuin ruotsilla. Toivottavasti korjausta tulee.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Itsekin petyin kun huomasin, ettei otteluihin saakaan valituksi alkuperäistä selostusta. Kuitenkin esim. NFL-ottelut taitavat tulla alkuperäisellä selostuksella, joten ei luulisi tällaisen vaihtoehdon toteuttaminen kovin vaikeaa olevan.

En tosiaan tiedä teknisestä puolesta, mutta itseäni tämä ei yllätä pätkääkään koska tämä on se Viasatin normaali tapa toimia, eli paljon tulee Suomeen lähetystä Ruotsiksi selostettuna, vaikka varmasti mahdollisuuksia olisi esimerkiksi Englanniksi olevaan selostukseen. Tuskin on kyse mistään muusta kuin kustannuksista, tai sitten siellä on ihan täysi apatia ja väliinpitämättömyys Suomen markkinoita kohtaan. Juuri tässä Canal+ on ollut selvästi parempi, eli siellä Suomi on kuitenkin huomioitu omana markkinanaan.

En sitten tiedä mikä tässä mättää koska Veikkaajan NHL-ennakossa väitetään että arkisin tulevat ottelut lähetetään alkuperäisselostuksella ja viikonlopun pelit selostaa Antti Mäkinen. Voi tietenkin olla että ovat Veikkaajalle syöttäneet väärää infoa, tai siis ovatkin, mutta on tietenkin olemassa mahdollisuus että tämä ei ole koko kauden tilanne.
 

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
hoodee

Asiakaspalvelusta juuri kuulin, että Ruattiin on lähetetty selvityspyyntö miksi HD Sportilta tullut matsi ei näkynytkään Suomessa. Alunperin piti siis näkyä, mutta jotain säätöä on Ruotsin päässä tehty.
 
Tuli kyllä itellekki aika täytenä yllätyksenä, että bruins-caps pelissä oli ruotsalainen selostus, niin kuin myös pens-rangers pelissä.
Itseäni ei tuo ruotsalainen selostus niin haittaa, koska ei ole niin vieras kieli kuitenkaan. Mielummin ehkä kuuntelen ruotsalaisia kuin suomalaisia helvetinmoisen täytesanaselostuksen kera.
Olisi kyllä vähintäänkin kohtuullista, että originaaliselostuksen saisi tulille. Voi tietenkin olla, että Viasatilla ei ole oikeuksia jenkkiselostuksiin, en tiedä.
Voisi kyllä vähän palautetta asian tiimoilta pistää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös