NHL kauden 2010-2011 avaus Suomessa

  • 21 987
  • 53

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Veikkaan muuten, että noi päällekkäisyydet ovat Hjalliksen suunnitelmaa, koska hän saattaa ajatella, että dominoivana tapahtuvana saa muiden katsojamäärät alas. Kun pelattiin Jokerit-Pittsburgh niin samana iltana oli HIFK-Kärpät sekä Honka-Santander. Hän ei ole siis ensimmäistä kertaa asialla.

Hahah, hyvät naurut tälle.. Kaikkee sitä kuulee.. :D
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Perjantain pelistä

Olin katsomassa perjantain peliä ja tapahtuma oli mielestäni hyvin järjestetty. Minua kiinnosti kuitenkin enemmän itse peli ja täytyy sanoa, että pelin taso oli pettymys. Ensimmäisessä erässä oli vielä ihan hyvä intensiteetti ja muutama nätti painostusjakso erityisesti Carolinan päädyssä, mutta toiseen erään pelaaminen jotenkin lopahti.

Tuntui, että molemille joukkueille riittää tässä vaiheessa kautta, että puolustuspeli toimii ja omissa soi mahdolisimman vähän. Kummallakaan joukkueella ei ollut avauspeliin selkeää suunnitelmaa, vaan vaikutti, että kentällä oli aina kiekollisella joukkueella viisi yksilöä, joilla jokaisella oli eri käsitys, miten viedä peliä eteenpäin. Puolustajien ainut vaihtoehto oli useimmiten heittää kiekko laidan kautta keskialueelle tai sitten seisova hyökkääjä ohjasi purun keskialueelle tai toiseen päätyyn, ja päätykiekkoon ennätti ensimmäisenä vastustajan pakki, joka taas toimitti kiekkoa nopeasti omista pois. Tiedän kyllä, että NHL-kiekko on aika monesti aika pelkistettyä, mutta nyt vaikutti siltä, että hyökkäyspeliä ei oltu treenattu vielä ollenkaan, joten keskityttiin sitten vain puolustamiseen.

Muutama yksilö jäi kuitenkin mieleen:
- Jeff Skinner oli yksilösuorituksillaan kentän näkyvin pelaaja.
- John Madden riisti muutaman kerran kiekon vastustajalta todella nätisti ja eleettömästi.
- Mikko Koivu oli selkeästi Minnesotan johtava hyökkääjä, mutta liian usein aika yksin jäi.
- Joni Pitkänen taas pelaa niin säästeliäällä pelityylillä kuin vain pelata voi. Toki, jos pelaa puoli tuntia pelissä, niin pitääkin osata säästellä. Pitkänen ei pysähtynyt varmaan kertaakaan koko pelin aikana. Kerran mm. luisteli paitsioon, vaikka varmaan huomais hyvissä ajoin, että jarruttamalla välttäisi paitsion. Kokonaisuudessaan Pitkäsen pelaamisesta jäi varsin välinpitämätön kuva.

Vaikka pelin taso oli pettymys, niin kiva oli käydä staroja katsomassa, ja tunnelmaakin oli hallissa ihan kohtuu hyvin. Parin kuukauden päästä, jos pääsisi uudestaan katsomaan NHL:ää, niin peli näyttäisi jo varmaan paljon paremmalta. Joka tapauksessa, jos ensi vuonnakin Suomessa kausi avataan, niin aion olla paikalla.
 

M10

Jäsen
NHL Premiereä Hartwall Areenalla juontanut Lauri Salovaara kutsuttu Carolinaan otteluiden juontajaksi MTV3:n uutinen

Hieman Petteri Jussilalta (varsinkin virnistäessään) näyttävä Salovaara oli minun mielestä lähinnä ärsyttävä. Jenkit kuitenkin varmaan tykkää tollaisesta hyypiöstä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös