Russian factorista puhumisen voi kyllä lopettaa. Hyvin meni veli venäläisiä ykkösellä. Varmaan se että varaukset ei vanhene helpottaa varaamista.
Myönnän heti, että kyllä se minua ainakin pohdituttaa, ehkä siksi että omakin seura valitsi juuri sopimuksenalaisen venäläisen. Varmasti tuo varausten vanheneminen on yksi selittävä tekijä ja ehkä Flyersin venäläispelaajat toinen osittain selittävä tekijä. Tosin minulle ei selvinnyt esim. Michkovin kohdalla, että kuka maksoi kenelle sopimuksen irtisanomisesta, pääsikö kaveri oikeasti jo jenkkeihin jne. Fedotovilla oli ainakin mielenkiintoiset vaiheet, vaikka loppu oli onnellinen. Pointtina se, että mitään varmuutta tai ennustettavuutta ei näiden kanssa tunnu olevan ja se pitää jollain tasolla ottaa huomioon.
Eikö esim. Demidov ollut joissain luotettavissa arvioissa kakkonen Celebrinin jälkeen ja Silayev oli 3-5-joukossa? Molemmat hieman tippuivat ennakoista, ehkä tuosta r f:sta johtuen tai jostain muusta syystä.
Kyllä itse ainakin tunnistan nuo ulkourheilulliset tekijät, keskinäisten sopimusten puutteen ja Venäjän arvaamattomuuden edelleen yhdeksi vaikutustekijäksi. Saatan tosin olla vain liian kapeakatseinen, mutta riski siihen, että yksittäiset pelaajat jäävät jossain kohdin pelinappuloiksi on olemassa.