Toisaalta hieman yllätti tämä Markus Granlundin nousu jo näin ylös mutta toisaalta pidttiinhän häntä ennen Miken IFK pelejä ehkä jopa lahjakkaampana ja taitavempana. Mikke on tosin tainnut nyt ajaa jo ohi mutta tuskinpa Markuksen taidotkaan mitään heikkoja ovat, luulen että ison roolin IFK:ssa saadessaan on mahdollista näyttää että pelimies minäkin olen. Ja toisaalta samoja pihapelejä se Makkekin on pelannut mitä Mikke joten onhan sitä taitoa nyt jonkun verran oltava. Mitä nyt kuulopuheita olen kuullut että Markus on erilainen persoona Mikkeen verratuna siten että on ehkä hitusen laiskempi ja ei ole yli vaatimaton velvensä tapaan. Toivotaan että Nordiksen valot eivät ole hänellekkään liian kirkkaat ja saadaan yksi huippu lisää. Tämä pick oli Calgarylle suht iso riski mutta Granlundilla on silti mahdollisuus nousta NHL:ään ja olla sielläkkin ehkäpä jopa tähti.
Olipahan hyvä drafti Suomalaisittain, en oikeastaan uskonut että Granlund, Salomäki tai Ruuttu menisivät jo tokalla kiekalla. Hienoa että suomesta tulee prospekteja joita NHL-seuratkin arvostavat näinkin paljon. Kohta pitääkin jo alkaa tutustumaan 94-syntyneisiin.....