NHL All-Star Game 2016

  • 45 221
  • 145

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Tähdistöottelusta muodostui satumainen kiekkotarina | Yle Urheilu | yle.fi

Kylläpä tämä case - John Scott saa hymyn naamalle, sillä onhan kyseessä aivan loistava tarina. Sympaattinen, vähän toistaitoinen kiekkoilija nousee supertähtien keskeltä puhutuimmaksi hahmoksi koko höntsässä. Itse liigalle tällä olisi ollut varmasti valtava potentiaali mainosarvona, mutta kun menivät itse sössimään painostamalla Scottia jäämään pois tapahtumasta, niin jäänee kohtaan ehkä jopa negatiivisena asiana(?) Ensi vuonna toki ei varmaan enää muisteta muuta, kuin että Scott tuli, näki ja voitti.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toi John Scott tarina on nyt parasta mitä tolle NHL:län all-stars matsille on tapahtunut pitkään aikaan. En ole varmaan ainoa jota toi tapahtuma ei yleensä kinnosta yhtään, mutta joka nyt seurasi sivusilmällä tapahtumaa ton John Scottin takia. Hyvä että siellä NHL-toimistolla sitten lopulta tajuttiin minkä markkina-arvon John Scott tapahtumalle toi antoivat hänelle ansaitusti MVP palkinnon. Tökerömpää olisi ollut antaa se jollekulle muulle kun selkeesti John Scott oli viikonlopun kunkku.

Henk.koht toivon että NHL ottaisi tästä opiksi eikä lähtisi rajamaan ketään pelajaa ulos äänestyksistä. Jos nyt fanit päättää masinoida jonkun kansanliikeen ja äänestää jonkun pelaajan tapahtumaan niin se on vaan hienoa. Tällä kertaa se oli John Scott mutta ensi kerralla se saattaa olla joku pelaaja joka on esim. vaan aliarvostettu tai sitten hyvä tyyppi joka ottaa fanit huomioon.

Toisaalta itselle se on ihan sama kun en mä matsia katso kuitenkaan. :D
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itseltä nautintoa söi kyllä kovasti kauhea ohjaus. Siis ihan käsittämätöntä toimintaa. Siellä on kaveria läpiajossa tai tekemässä maalia, niin kuvataan jotain Doughtyn naamaa tai toimittajan ilveilyä...
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Ei tullut paljon seurattua All-Stars touhua tänä(kään) vuonna, mutta täytyy ihmetellä tätä John Scott tapausta. Mielestäni All-Stars pelissä pitäisi pelata NHL:n sen hetken taitavimpien pelaajien, ei jonkun viisi maalia liigassa tehneen goonin. Kaikki kunnia Scottille, näyttää herttaiselta perheenisältä niin kuin usein nämä goonit ovat kaukalon ulkopuolella, mutta en voi ymmärtää, miksi hänelle äänestettiin paikka joukkueessa ja vielä kapteenina ja annettiin päälle (ansaitsematon?) MVP-palkinto. Hienoa on, että heikompaa (taidoiltaan) tuetaan ja kannustetaan, mutta ehkä All-Stars peli ei ole se oikea paikka näin tehdä? Onko tässä joku sama ilmiö kuin että suositaan jotain Donald Trumppia ihan vaan protestin takia? Kyllä on aika ajanut Amerikanihmeen ohi ja kunnolla!
 
Viimeksi muokattu:

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Hienoa on, että heikompaa tuetaan ja kannustetaan, mutta ehkä All-Stars peli ei ole se oikea paikka näin tehdä?
Koko tapahtumahan on promotilaisuus NHL:lle ja tämähän oli lopulta melkoisen hieno liigan imagon kannalta millainen tapahtuma Nashvillessä järjestettiin ja kuinka lopulta peleissä kävi. Amerikka suorastaan rakastaa tuollaisia tarinoita.
 

ipaz

Jäsen
Ei tullut paljon seurattua All-Stars touhua tänä(kään) vuonna, mutta täytyy ihmetellä tätä John Scott tapausta. Mielestäni All-Stars pelissä pitäisi pelata NHL:n sen hetken taitavimpien pelaajien, ei jonkun viisi maalia liigassa tehneen goonin. Kaikki kunnia Scottille, näyttää herttaiselta perheenisältä niin kuin usein nämä goonit ovat kaukalon ulkopuolella, mutta en voi ymmärtää, miksi hänelle äänestettiin paikka joukkueessa ja vielä kapteenina ja annettiin päälle (ansaitsematon?) MVP-palkinto.

Niin siis fanit Scottin tuonne äänesti. Oli Pacific-divisioonan ääniharava ja sai siksi kapteenin roolin. Onhan fanit ennenkin yrittänyt saada All Stars-otteluun milloin Rozy Fitzpatrickia tai jotain muuta jämäpakkia. Tällä kaudella divisioonien kapteenit valittiin suoralla yleisöäänestyksellä ja Scott-mania toi miehen otteluun. NHL ja Coyotes kysyivät Scottilta jokunen viikko ennen ottelua, että voisiko hän luopua paikasta mutta mies ei perääntynyt. Hieno tarina ja hieno päätös. Ei tää niin vakavaa ole.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Amerikka suorastaan rakastaa tuollaisia tarinoita.
No ehkä jotkut, mutta en minä. Mielestäni viimeisessä pelissä pelattiin aika tosissaan ja aika hyvääkin lätkää ilman taklauksia. Maalit tosin jäivät vähiin, mutta mielestäni peliä voisi kehittää tuohon suuntaan, eikä mihinkään viihdytyshumpuukiin. Taitokisa on ihan OK, mutta tässä itse pelissä pitäisi sitten olla mukana vain parhaat ja pelataan ainakin puolitosissaan ilman, että yritetään vahingoittaa ketään. Sellaisesta minä pitäisin, siinä olisi viihdykettä minun silmääni.

Joo, ymmärsin kyllä, että fanit Scottin tuonne äänesti, mutta se tuntuu vähän protestiääneltä ja kuvastaa ehkä tätä pohjoisamerikkalaisten (ja muidenkin) käsittämätöntä rakkautta tappeluita kohtaan. Minulle Scottista tulee kuva pelaajana lähinnä wikipedian pointtien mukaan:

- On October 31, 2013, Scott was suspended 7 games for an illegal check to the head of the Bruins' Loui Eriksson a week prior.

- On October 26, 2014, against the Anaheim Ducks, Scott was subbed in via legal line change, and immediately began fighting Tim Jackman without attempting to play the puck, though head coach Todd McLellan stated Scott had already been on the ice at the time, and the fight escalated into a line-brawl.

- On December 24, 2014, Scott was suspended for four games as "punishment for punching an unsuspecting opponent and causing an injury"

Että sellainen kaveri kaukalossa.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni oli hieno tapahtuma ja Scottia oli ilo seurata ja ei siellä ketään muuta kuin Bettmania tuntunut vituttavan hänen läsnäolonsa. Olihan siellä esim. molemmat suomalaiset jotka oli pelillisesti todella surkeita. Aitoa riemua oli aistittavissa eikä sitä perkeleen teennäisyyttä mitä nämä tapahtumat yleensä ovat.
 

ipaz

Jäsen
No ehkä jotkut, mutta en minä. Mielestäni viimeisessä pelissä pelattiin aika tosissaan ja aika hyvääkin lätkää ilman taklauksia. Maalit tosin jäivät vähiin, mutta mielestäni peliä voisi kehittää tuohon suuntaan, eikä mihinkään viihdytyshumpuukiin.

Että sellainen kaveri kaukalossa.

All Stars-ottelu on viihdytyshumpuukia. Faneille tehty koko viikonlopun kestävä tapahtuma, jossa ei pinnaa kiristellä. Tuo 3vs3 peli toi itse otteluun ensimmäistä kertaa kunnon yrittämistä varmaankin 30-vuoteen.

Kaikki tietävät millainen kaveri Scott on ja mikä hänen roolinsa on joukkueessa. En usko yhdenkään NHL-pelaajan ylenkatsovan näitä viimeisiä gooneja.
 
Kylläpä tämä case - John Scott saa hymyn naamalle, sillä onhan kyseessä aivan loistava tarina. Sympaattinen, vähän toistaitoinen kiekkoilija nousee supertähtien keskeltä puhutuimmaksi hahmoksi koko höntsässä. Itse liigalle tällä olisi ollut varmasti valtava potentiaali mainosarvona, mutta kun menivät itse sössimään painostamalla Scottia jäämään pois tapahtumasta, niin jäänee kohtaan ehkä jopa negatiivisena asiana(?) Ensi vuonna toki ei varmaan enää muisteta muuta, kuin että Scott tuli, näki ja voitti.

Itse asiassa en usko, että tästä olisi ikinä tullut samantasoista tuhkimotarinaa, jos NHL olisi heti lähtenyt liekittämään ja markkinoimaan tätä. Tai oikeastaan tiedän. Eihän Scott olisi ollut mikään markkinanimi ja se jos joku olisi ollut tylyä toimintaa, tehdä Scott entistä suuremmaksi pelleksi. Kaikkiaan tämä homma meni markkinoinnin kannalta täydellisesti juuri näin. Ensin yritetään kammeta kaveri ulos kaikin keinoin, sankari viittaa kintaallaan ja saapuu paikalle, ottaa yleisönsä ja kääntää suurimman osan pessimistien päät positiiviseen, NHL "myöntää" virheensä, sankari on koko tapahtuman suurin tähti. Juuri sitä, mistä jenkit nauttii. Tyylitöntä, mutta markkinoinnillisesti tehokasta toimintaa.

Ja mistä sitä tietää, vaikka nämä NHL:n uloslobbaajat oikeasti miettisivät tällä hetkellä, että olinpas ihan saatanan typerä? Ehkä promille kiekkoväestä edelleen ajattelee negatiivisesti asiaa, mutta todennäköisesti vieläkin useampi vaikkapa satunnaiskatsoja käänsi kanaville ja nautti näkemästään. Kuten @Barcelona yllä, en minäkään ole näistä jaksanut katsoa kuin skills competitionin, tänä vuonna ahmin tähdistöä koko rahan edestä. Syy ei ollut uusi konsepti, vaan Scott. Eikä sitä voinut kuin pala (väsymyksestä?) kurkussa katsoa, kun 1) hylkiö 2) kanssapelaajat omien sekä vastustajien rivissä nauttivat miehen läsnäolosta.

Jo pelkästään se, kuinka innoissaan Scott oli noista ASG-hanskoista oikein huokui tekstistä, jonka päräytti ilmoille. Sellaista pikkupoikamaista intoa. En tiedä kumpi oli viikonlopusta enemmän fiiliksissä, Little Burns vai Scott. Ja kyllä, körmyn lapset voivat olla helvetin ylpeitä isästään. Ja kuinka hyvää esimerkkiä Scottin toiminta oli yleisestikin. Moni ihminen vastaavassa tilanteessa (äänestetään pelleksi) vetäytyisi kuoreensa ja yrittäisi korvat punaisena kadota paikalta häveten omaa olemassaoloaan. Scott tiedosti mitä on, otti kunnian vastaan ylpeänä ja lähti tekemään parhaansa.
 

Largo

Jäsen
No ehkä jotkut, mutta en minä. Mielestäni viimeisessä pelissä pelattiin aika tosissaan ja aika hyvääkin lätkää ilman taklauksia. Maalit tosin jäivät vähiin, mutta mielestäni peliä voisi kehittää tuohon suuntaan, eikä mihinkään viihdytyshumpuukiin. Taitokisa on ihan OK, mutta tässä itse pelissä pitäisi sitten olla mukana vain parhaat ja pelataan ainakin puolitosissaan ilman, että yritetään vahingoittaa ketään. Sellaisesta minä pitäisin, siinä olisi viihdykettä minun silmääni.

Joo, ymmärsin kyllä, että fanit Scottin tuonne äänesti, mutta se tuntuu vähän protestiääneltä ja kuvastaa ehkä tätä pohjoisamerikkalaisten (ja muidenkin) käsittämätöntä rakkautta tappeluita kohtaan. Minulle Scottista tulee kuva pelaajana lähinnä wikipedian pointtien mukaan:

- On October 31, 2013, Scott was suspended 7 games for an illegal check to the head of the Bruins' Loui Eriksson a week prior.

- On October 26, 2014, against the Anaheim Ducks, Scott was subbed in via legal line change, and immediately began fighting Tim Jackman without attempting to play the puck, though head coach Todd McLellan stated Scott had already been on the ice at the time, and the fight escalated into a line-brawl.

- On December 24, 2014, Scott was suspended for four games as "punishment for punching an unsuspecting opponent and causing an injury"

Että sellainen kaveri kaukalossa.
Scott yrittää tienata leipänsä kaukalossa ja aina silloin tällöin jotain sattuu. Jos Scott ei taklaisi tai tappelisi, ei hänellä olisi mitään asiaa NHL:n puolella. Toisinaan homma menee pieleen ja joutuu huilimaan muutaman pelin. Sellaista sattuu, ihan parhaillekin.

Scottin pelaaminen All-Star-ottelussa oli voitto jokaiselle. NHL voitti, Scott voitti, fanit voitti ja luulen että kanssa pelaajat myöskin voitti. Jos siellä nyt yksi Scott heiluu parhaimpien seassa saa sinut tolaltaan, niin ihmettelen sitä suuresti. Jos siellä olisi Scottin lisäksi ollut useampi saman kalibeerin pelimanni, niin itsekin voisin vähän tapahtuman ideaa boikotoida, mutta en todellakaan Scottin takia.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
- On October 26, 2014, against the Anaheim Ducks, Scott was subbed in via legal line change, and immediately began fighting Tim Jackman without attempting to play the puck, though head coach Todd McLellan stated Scott had already been on the ice at the time, and the fight escalated into a line-brawl.

- On December 24, 2014, Scott was suspended for four games as "punishment for punching an unsuspecting opponent and causing an injury"

Että sellainen kaveri kaukalossa.
No se nyt vaan on HYVÄ, että rankaisee Ducksin pelaajia. Sietääkin päästä tähdistöotteluun ja saada palkintoja. Ihme ulinaa Ducksin mieheltä kaukaloväkivallasta, kun oma joukkue on täynnä Scottia huomattavasti huonompia ihmisiä ja toisaalta pahempia kaukalosikoja.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
All-Star peli. John Scott on tappelijana parhaita lajissaan. Paikka siis täysin oikeutettu. Jos näitä nyt jonkun rikosrekisterin perusteella alettaisiin perkaamaan, niin mitä Patrick Kane tekee tuolla? Jos on jotain ei-toivottuja henkilöitä, niin ehkä tuo äänestyssysteemi pitää laittaa uusiksi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Olisiko huono idea, että tuleviin All Stareihin valittaisiin joka/johonkin joukkueeseen aina yksi "kiintiö-Scott", joka olisi siis joku (hyvin pärjännyt?) alempien ketjujen peluri, jolla kunnioitettaisiin heidänkin panostaan liigalle ja joukkueilleen? Ei tarvitsisi olla siis välttämättä mikään tappelija, vaan vaikka Brian Boyle. Sitä mikä se (äänestys?)raja olisi, voisi harkita sitten tarkemmin, 3-4 ketjun peluri? Entäs jos haluttaisi pakki, missä menisi raja..?
Jos pelkkiä tähtiä haluaa nähdä tapahtumalta, niin toki ei ihan sovi aatteeseen, mutta toisi ehkä mukavasti mielenkiintoa toiseltakin kantilta, kuten nyt nähtiin. Ja NHL:llä olisi kenties kolmen pelurin lapsien ylpeys enemmän huolehdittavinaan.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Jos Scott ei taklaisi tai tappelisi, ei hänellä olisi mitään asiaa NHL:n puolella.
No tuossa minun pointtini, kaverilla ei ole mitään asiaa NHL:n puolelle minun kirjoissani. Minun puolestani voitaisiin pelata sellaista 3-3 vastaan taklauksetonta lätkää kuin mitä tuossa All Stars finaalissa nähtiin vaikka koko kauden. Ja taitavimmat pelaajat sitten sinne All-Stars peliin. Mutta mielipiteensä jokaisella, taidan olla aika yksin omani kanssa.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että periaatteessa johnscottit eivät kuulu tähdistöotteluun, koska siellä tulisi pelata liigan parhaat pelaajat. Mutta nyt on kyse siitä, että NHL itse järjesti tällaisen äänestysmahdollisuuden, joten on erittäin kyseenalaista alkaa estämään pelaajien pääsyä tähdistöotteluun ja samalla mitätöidä annettuja ääniä. Tästä episodista toivon mukaan opittiin se, että mikäli tähdistöottelussa pelaavan tulee täyttää tietyt laatukriteerit, ei ehdokasjoukoksi kannata asettaa kaikkia NHL-pelaajia. Jos kaikesta huolimatta porukka silti äänestää väärin, annetaan asian olla ja muutetaan systeemiä seuraavalle vuodelle. Mitään järkeä ei tämän kertaisessa pelleilyssä NHL:n osalta nimittäin ollut.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Jos kaikesta huolimatta porukka silti äänestää väärin, annetaan asian olla ja muutetaan systeemiä seuraavalle vuodelle.
Joo, ei siinä mitään jos annetaan suuren yleisön äänestää suosikkinsa johonkin peliin, mutta ei sitten kutsuta sitä "All-Stars-peliksi" koska se on profiloitunut parhaimpien ja taitavimpien pelaajien peliksi. Kutsutaan sitä vaikka "Fan Favorite -peliksi" ja paikalle pääsee jokaisen joukkueen suosikkipelaaja fanien äänestämänä. Edelleen kaikkea hyvää John Scottille ja hänen perheelleen, mutta toivottavasti jatkossa nähdään sitten vain näitä taitotähtiä All Stars pelissä ja keksitään joku motivaatio, että ne pelaisivat jossain määrin täysillä eivätkä vai lässyttelisi. Raha näköjään auttaa tässäkin asiassa, löytyisikö NHL:ltä halukkuutta laittaa sitä tarjolle reippaasti vaikkapa All Stars -ottelun voittajille?
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Raha näköjään auttaa tässäkin asiassa, löytyisikö NHL:ltä halukkuutta laittaa sitä tarjolle reippaasti vaikkapa All Stars -ottelun voittajille?
Eikös jokainen voittaja saanut tyyliin 90 tonnia jo tänä vuonna? Ehkä pitäisi tyyliin kertoa viidellä, suurimmalle osalle tähdistöottelussa pelanneille tuo 90 tonnia ei kovinkaan paljon paina vaakakupissa.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Eikös jokainen voittaja saanut tyyliin 90 tonnia jo tänä vuonna? Ehkä pitäisi tyyliin kertoa viidellä, suurimmalle osalle tähdistöottelussa pelanneille tuo 90 tonnia ei kovinkaan paljon paina vaakakupissa.
Eikös finaalipelissä ollut milli jaossa, tosin en tiedä minne nuo rahat menivät, mutta kovin tosissaan pojat näyttivät pelaavan ainakin sen viimeisen minuutin, minkä näin.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Eikös finaalipelissä ollut milli jaossa, tosin en tiedä minne nuo rahat menivät, mutta kovin tosissaan pojat näyttivät pelaavan ainakin sen viimeisen minuutin, minkä näin.

Tuon millin kun jakaa 11 pelaajan kesken niin tulee se n. 90k per lärvi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös