NHL 2K10 (X360, PS3, PS2, Wii)

  • 21 466
  • 99

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Miksi kirjoitat monta viestiä, joiden sisältö on täysin sama? Muutenkin ovat helvetin hankalaa luettavaa nuo viestisi.

Tuntuu välillä että porukka lukee vain viimeisen viestin ja en tarkoita ketään tiettyä. Yritän kyllä lisätä uutta aina viesteihin, ei ne mitään kopioita ole
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Moninpeli ONGELMA?

Kaksin pelissä samalla koneella mulla jumittuu joka pelissä vierasjoukkueen pelaaja? Muilla samoja ongelmia? Oon kokeillu eri padeilla, profiileilla jne. mutta ongelma on aina sama jos pelaa 1 vs. 1 samalla koneella, vieras pelaaja jumittuu aina niin, että ei voi syöttää tai laukoa tai vaihtaa pelaajaa. Kun ottaa katkon, niin bugi menee ohi, mutta palaa taas myöhemmin. Todella kummallista, ei tällainen bugi voi päästä ulos betatestauksesta.

Ja miten "vakio" padiasetuksilla koukitaan?
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mitäs jos lataisit siihen kunnon sliderit ja laittasit syöttöavut pois ja opettelisit kontrollit?
Hain heti alkuun sliderit jotka mainitsit jo varmaan monta sivua sitten ensimmäistä kertaa.
Ei kiihdytys nappia kuulukaan pitää pohjassa. EAn tekeleessähän näin juuri on.
EA:n tekeleessä vain ei ole mitään spurttinappeja.

Ainakin kun pelasin S. Niedermayerilla niin jos ei pitänyt spurttinappia kokoajan pohjassa niin se liikkui aivan saatanan hitaasti? Jalat kävi mutta ei liikkunut yhtään mihinkään?

Tottakai NHL10:ssä tuo spurtti on selvä puute, mutta 2k10:ssä ainakaan vähän ajan kokeilun jälkeen sitä ei ole toteutettu niinkuin kuuluisi, eli juuri siihen että nopea hyökkääjä spurttaa pakin ohi. Tuntuu että se on lähinnä samaa tasoa joidenkin autopelien nitrojen ja ilokaasujen kanssa.

EA:n lätkässä yksi selvästi parempi osa on se, että mailaa saa hallita miten haluaa. Mailanhallinta on siis paljon monipuolisempi.
Myös maalivahdit on mielestäni paljon parempia ja niiden liikkeet ovat realistisempia. NHL09:ssä ja sitä ennen maalivahdit olivat kyllä sysipaskoja mutta nyt tuoreimmassa versiossa alkaa olemaan jo mielestäni erittäin hyviä.
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
EA:n lätkässä yksi selvästi parempi osa on se, että mailaa saa hallita miten haluaa. Mailanhallinta on siis paljon monipuolisempi.
Myös maalivahdit on mielestäni paljon parempia ja niiden liikkeet ovat realistisempia. NHL09:ssä ja sitä ennen maalivahdit olivat kyllä sysipaskoja mutta nyt tuoreimmassa versiossa alkaa olemaan jo mielestäni erittäin hyviä.

Saa tässäkin, oikea tatti on maila, voit vatkata sitä hyökkäyksessä ja puolustuksessa myös. Sillä saa kiekon pois, sen voi laittaa maahan, voit tukkia syöttölinjan.

Pelinopeus isommalle ja jään kitka pienemmälle, niin pelaajat luistelee normaalisti kovempaa. Spurttia saa myös maltilliseksi, kun laitat speed burst effect slideriä vaikka puoleen väliin. Lisäksi on kiihtyvyys slideri, kokeile säätää sitä seuraavaksi. Noista nopeus slidereistä saa matelusta todella nopeaan luisteluun kun kokeilee ja säätää.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Myös maalivahdit on mielestäni paljon parempia ja niiden liikkeet ovat realistisempia. NHL09:ssä ja sitä ennen maalivahdit olivat kyllä sysipaskoja mutta nyt tuoreimmassa versiossa alkaa olemaan jo mielestäni erittäin hyviä.

HÄ?

Pelasin pari päivää tuota EA.n kymppiä ja maaleja sai tehtyä todella helposti. Tässä pelissä en kovinkaan paljoa maaleilla ole juhlinut 7 pelin aikana. Ekan pelin pelasin vakio säädöillä, mutta sitten laitoin säädöt kuntoon ja avot. Maalivahdit ovat ihan saatanan hyviä. Omat ja vastustajan. Tietenkin kone saa maaleja aikaan, jos ne päästää vetämään sen kolmannenkin riparin.

Alku tuntuma tähän peliin on loistava. Jos bugeja ilmaantuu, niin niistä kirjoitan katkerasti tänne. Tuo kaksinpelin jumittuminen hieman jännittää, mutta sen tiedän vasta ensi viikolla, että kuinka käy.

Jäähyjä tulee noiden edellissivun säätöjen kanssa omaan makuun hieman liikaa, joten niihin pitää perehtyä huomenna lisää. Tai annan nyt kuitenkin vielä muutaman pelin ajan mahdollisuuden.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen tällä hetkellä melko vannoutunut EA:n lätkäfani (since 08), mutta aikoinaan vanhalla Xboxilla jauhoin jotain 2000-luvun alkupuolen (?) 2k-tekelettä, ja se oli silloin todella jees. Kaapistä löytyy nyt uudelle xboxille viime vuotinen NHL 2k9, joten täältä lienee oiva paikka kysyä, kannattaako 2k10:ä hommata vai onko 2k9 lähes sama peli? Eli JOS tuota jaksaisi alkaa opettelemaan NHL 10:n rinnalla.

Tuosta vanhan boxin 2k-pelistä muistuu mieleen se, että peli oli oikeasti haastava ja etenkin hyville maalipaikoille pääsy kiven alla - ja se jos mikä on mukavaa. Toisaalta myös NHL 10:ssä tuo ei enää ole niin helppoa, ja myös kone puolustaa etenkin keskisektoria vallan hyvin. NHL 10:ä tosin tulee pelattua lähinnä vain moninpelinä.

Oi niitä aikoja kun mätti PC:llä näitä unohtumattomia ysivitosia sun muita, miestä nippuun ja kiekkoa maaliin, täts it. :)
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Millähän tasolla pelasit EA:n lätkää? Ja redwings19 lainatakseni, tästäkin pelistä löytyy helvetisti slidereitä joita voi säätää. Myös maalivahteja koskevia.
Ja tarkoitin nimenomaan sitä että maalivahdit ovat REALISTISIA. Erittäin tasapainoisia todellisuuden kanssa.
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
kannattaako 2k10:ä hommata vai onko 2k9 lähes sama peli?

Tässä on todella paljon korjattu kaikkea pelillisiä ongelmia verrattuna 2k9:siin ja grafiikka on hyvää. Tämä on todella paljon parempi kuin 2k9. Lue vaikka eka sivun linkeistä juttuja pelistä. Lyhyesti: peli on paljon realistisempi oikeilla asetuksilla kuin ennen.
 

Holkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
NHL10 oli todella todella suuri pettymys. Eli ostan tämän pelin varmaankin ensi viikolla. Odotuksia ei sinäänsä ole, sillä tiedän että tämä peli on parempi kuin NHL10.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Ei kiihdytys nappia kuulukaan pitää pohjassa. EAn tekeleessähän näin juuri on.

Itseasiassa ei kylläkään ole. EA:n lätkässähän on erillinen spurttinappi joka tosiaan vaikuttaa nopeuteen paljon, mutta tuossa sitten toki kiekko on periaatteessa poissa pelaajan hallusta hetken.

Muuten ei kommentoitavaa 2k10:een, vituttaa katsoakin koko peliä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Muuten ei kommentoitavaa 2k10:een, vituttaa katsoakin koko peliä.

Sitten kannattaa katsella koko ajan jumittavaa EA.n kymppiä. Tuosta kun pari viimeistä sivua lukee, niin "lievästi" on jumi-ongelmia jälleen kerran.


Tästä 2k10.stä olis sellainen kysymys tällä kertaa kuin:

Franchisea kun pelaa ja pelaaja loukkaantuu, niin kone arpoo automaattisesti uudet ketjut. Miten asiaan voi vaikuttaa ettei näin olisi vaan saisi pitää haluamansa ketjut ja lisätä sinne itse jonkun pelaajan. Ei viitsisi joka loukkaantumisen jälkeen muokata ketjuja totaalisesti eri tavalla mitä kone haluaa.

2k9.ssä se onnistui, mutta en nyt muista miten. Onko tässä joku kohta mikä pitää säätää niin, että "apuvalmentaja" on pois käytöstä?
 

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens
Franchisea kun pelaa ja pelaaja loukkaantuu, niin kone arpoo automaattisesti uudet ketjut. Miten asiaan voi vaikuttaa ettei näin olisi vaan saisi pitää haluamansa ketjut ja lisätä sinne itse jonkun pelaajan. Ei viitsisi joka loukkaantumisen jälkeen muokata ketjuja totaalisesti eri tavalla mitä kone haluaa.

2k9.ssä se onnistui, mutta en nyt muista miten. Onko tässä joku kohta mikä pitää säätää niin, että "apuvalmentaja" on pois käytöstä?


Menet franchisessa options-valikkoon ja sieltä sitten kohta "franchise customization". Siellä tuo Lineup Management -kohta näyttäisi olevan se mitä olet hakemassa. :)
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Menet franchisessa options-valikkoon ja sieltä sitten kohta "franchise customization". Siellä tuo Lineup Management -kohta näyttäisi olevan se mitä olet hakemassa. :)

kiitokset kovinkin paljon. Säästyy rutkasti hermosoluja vielä moniin tiukkoihin peleihin tämän jälkeen. Arvasinkin, että jossain tuollainen on, mistä sen saa muutettua.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Kaksin pelissä samalla koneella mulla jumittuu joka pelissä vierasjoukkueen pelaaja? Muilla samoja ongelmia? Oon kokeillu eri padeilla, profiileilla jne. mutta ongelma on aina sama jos pelaa 1 vs. 1 samalla koneella, vieras pelaaja jumittuu aina niin, että ei voi syöttää tai laukoa tai vaihtaa pelaajaa. Kun ottaa katkon, niin bugi menee ohi, mutta palaa taas myöhemmin. Todella kummallista, ei tällainen bugi voi päästä ulos betatestauksesta.

Ja miten "vakio" padiasetuksilla koukitaan?

Sama ongelma itsellänikin. Kaverin kanssa aloitimme kauden, niin että mulla pn Minnesota ja kaverilla Hawks. Kun pelasimme, niin huomasin oman joukkueeni jäätyvän jokaisen aloituksen jälkeen. Ongelmaan auttoi ainoastaan ketjun vaihto lennosta. Syöttöä ja laukausta ei voinut tehdä.

Seuraavassa pelissä ongelma oli kaverilla, mutta ei minulla. Jolloin huomasimme tämän koskevan ainoastaan vierasjoukkuetta ohjaavaa pelaajaa. Kummallista. Vain ketjunvaihto vapautti pelaajat. Eli ykkönen ja ykköspakkipari aloitti pelin -> pelaajat jäätyi. Ykköspakit vaihtoon ja ykköspakit sisään -> pelaajat toimii. Kummallista ja peliä sekoittavaa.

Seuraavassa pelissä sitten koitettiin sellaista, että kotijoukkue vaihtoi ketjuja manuaalisesti ja vierasjoukkueen ketjuvaihdot olivat automaatilla. Jäätymistä ei tapahtunut ollenkaan seuraavien viiden pelin aikana. Pelaamme siis aina siten, että vierasjoukkue ei saa itse päättää vaihdoista. Kone vaihtelee kyllä niitä ketjuja ihan asiallisesti. Ykköstä ja kakkosta enemmän ja sitten kolmosta jonkin verran. Nelonen pääsi kentälle 7 minuutin erien aikana noin kolme kertaa.

Toivottavsti ei tullut liian epäselvä vuodatus.

Jos RedWings19.lla olisi vielä jotkin hyvät säädät tuohon kaksin peliin. Nuo edelliset toimii konetta vastaan,, mutta kahdestaan pelatessa maaleja tulee hiukan liikaa. Tai sitten pitää vaan itse muokkailla noista aikaisemmista. Jäähyjä vähennettiin jo aika paljon, koska koko ajan jompi kumpi oli boksissa noilla sääädöillä.

Muuten on kyllä ollut jälleen aivan tajuttoman hyvä kiekkopeli. Eiköhän nuo säädötkin löydy seuraavien pelien aikana sellaisiksi, että peleissä tulee se max. 5 maalia yhteensä. Aina on löytynyt tähän mennessä ja löytyy kyllä nytkin.
 

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Jos RedWings19.lla olisi vielä jotkin hyvät säädät tuohon kaksin peliin. Nuo edelliset toimii konetta vastaan,, mutta kahdestaan pelatessa maaleja tulee hiukan liikaa. Tai sitten pitää vaan itse muokkailla noista aikaisemmista. Jäähyjä vähennettiin jo aika paljon, koska koko ajan jompi kumpi oli boksissa noilla sääädöillä.

Muuten on kyllä ollut jälleen aivan tajuttoman hyvä kiekkopeli. Eiköhän nuo säädötkin löydy seuraavien pelien aikana sellaisiksi, että peleissä tulee se max. 5 maalia yhteensä. Aina on löytynyt tähän mennessä ja löytyy kyllä nytkin.

Kokeile näitä (sliderit linkissä)

http://www.2khockey.net/forums/index.php?showtopic=20522

Näissä on siis tehty 5, 10 ja 20 minuutin erät. Suosittelen noista vielä laittamaan laukaisu kovuuden vaikka 25:een ja Speed burst effectin vaikka 60:een sekä taklaukset 0:aan. Myös pass speed on hyvä laittaa matalemmalle. Pelaatko millä kuvakulmalla? Kokeile "laita" (sidecam) jos et ole ennen testannut!
 
Viimeksi muokattu:

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Onko tuossa verkkopelissä jotain häikkää? Ainakaan eilen en päässyt läpi kun yritin asetuksia ja rostereita haeskella.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Itselleni tuli tänään Wiille kyseinen peli ja muutamia matseja pelattu. Ihan suht hyvältä vaikuttaa. Harmi vaan että fontit pelissä on aika pienet. Tämä johtuu siitä että pelailen kuvaputkitöllöstä. Jotenkin tuntuu myös siltä että maalinedusta pelaaminen on suht hankalaa. Siis ei saa tarpeeksi nopeasti lauottua tai peli ei huomaa laukausliikettäni. Noh, pitää tarkkailla tilannetta että onko vika minussa vai pelissä.
Laitanpa myöhemmin parempaa raporttia kun olen hiukan pirteämpänä päässyt pelaamaan.

Onko täällä muuten muita pelaajia joilla on NHL 2k10 Wiille?
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko täällä muuten muita pelaajia joilla on NHL 2k10 Wiille?

Kyllähän täältä ainakin yksi löytyy. Tuossa muutama viikko sitten tuli peli hankittua ja täytyy sanoa että olen yllättynyt. En osannut odottaa, varsinkaan kun 2K-sarjasta en ole suuremmin tykännyt ennen tätä, että Wii-kontrolleille pystyisi varteenotettavaa lätkäpeliä väsäämään, mutta kyllähän kyseessä ihan kelpo tekele on.

Nettipelissä aiheuttaa melkoista vitutusta kun jotenkin kummasti aina kun olen peliä voittamassa yhteys vastustajaan sattuu katkeakaan. Saamarin penikat.

Löytyisiköhän täältä nettipelikavereita tuohon Wii-versioon?
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Jos jotain kiinnostaa lisäillä tuo koodia NHL 2K10 (5199-3614-4635) niin voitaisiin josku pelailla..
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Hauska bugi osui tuossa eilen kohdalle. Kesken pelin keskiympyrän sivulle ilmeistyi Stanleycup-pokaali pystyyn. Peliä se ei juuri haitannut, kun sen läpi pääsi luistelemaan, mutta hieman se siinä hämäsi. Voitin kyllä cupin edelliskaudella ja kun nyt oli kotiottelu, niin kai pojat halusivat kipon mukaan peliin.

Ihan mielenkiintoinen tuo peli edelleen parin sadan pelin jälkeenkin.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Kopioin tuolta NHL10 -ketjusta.

Perkele sentään tein sen virheen että kuuntelin eräitä ihmisiä ja uskoin että NHL10 on oikeastaan NHL09 parilla muutoksella sekä Be a GM -modella. Ja sitten samaan syssyyn uskoin vielä että NHL 2k10 olisi ollut kovinkin mahtava peli, realistisempi sun muuta. Hevon paskat. Olen joka ikistä hyväksi mainostettua slider-settiä kokeillut mitä olen löytänyt mutta joka ikisen jälkeen peli on ollut samanlaista paskaa, luistelu ihan hirveän näköistä, maalintekemisen lopettamista olen harkinnut koska laukauksetkin näyttävät aivan vitun kauheilta ja maalivahtien mallinnus on sitä luokkaa että tekee mieli oksentaa joka kerta kun näitä gorillan näköisiä otuksia tolppien välissä näytetään. Sittenpä kävi niin että pääsin kaverille testaamaan EA:n lätkää...hui mikä ero. Joka ikisellä osa-alueella helvetisti parempi, ainoastaan taklauksissa 2k10 pääsee edes jotakuinkin samalle tasolle.

Huonoin pelaamani konsolilätkäpeli ikinä. Se Wayne Gretzkyn Nintendo64:lle tehty pelikin oli moninverroin aidomman tuntuista lätkää kuin tämä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös