SouthernBoogieCat
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Puolueeton lätkänseuraaja
NHL22 oli tosi iso muutos pelillisesti. Koko tuntuma peliin on ihan erilainen, kuin mitä aiempina vuosina. Liike, harhautukset, laukaukset, syötöt...kaikki. Omaan makuuni nämä muutokset eivät olleet, mutta olinkin jo oikeastaan tämän lajin harrastamisesta toinen jalka eläkkeellä. Ehkäpä jos intoa olisi ollut enemmän, olisi tähänkin peliin päässyt sisälle.
Itse taas olen pitänyt noista mainitsemistasi muutoksista 22:a ja minusta on hyvä kun 23-versio näyttää jatkavan samaan suuntaan. Enää pelissä ei pelkästään maaleja tehdä one-timereilla (joita aiempaa vaikeampi saada perille mutta toki kun ne onnistuvat uppoavat ne aiempaan malliin) ja muutenkin maalintekoa on vaikeutettu. Osa ei välttämättä pidä tästä suunnasta mutta mielipiteitä on monia ja kaikkia ei voi miellyttää. Pelintekijöillä - tässä tapauksessa EA Sports - on vaikea tilanne kun pelaajat haluavat eri asioita. Johonkin raja pitää vetää ja päättää mihin suuntaan peliä viedään.
Muutenkin EA Playn trialin perusteella mitä nyt muutaman tunnin olen pelannut olen pitänyt tästä versiosta. Paljon toki on samaa mitä 22-versiossa ja mielestäni ei voi olettaakaan että peli joka vuosi on täysin uusi. Tiettyä tuttuutta moni pelaaja varmasti joka vuosi odottaakin mutta myös uudistuksia. 22-versiossa tuli iso pelillinen uudistus jota tämä versio jatkaa.
Pidän myös 23-version uudesta hallitunnelmasta johon on mielestäni lisätty paljon erilaista ääntä mm. urut ja kansallislaulut joita ei joka pelissä ole tullut mutta kuitenkin toisinaan alussa on pieni pätkä kun joukkueet seisovat rivissä ja kuuntelevat kansallislauluja. Myös yleisön ääniin on lisätty erilaista. Nämä eivät pelillisesti vaikuta mutta tuovat tunnelmaan lisää. Myös visuaalisesti hallit mielestäni näyttävät aiempaa paremmilta. Nämäkin muutokset voivat joillekin tuoda peliin lisää hauskuutta kuten itselleni.
Eri asia miltä peli tulee tuntumaan myöhemmin kun uutuudenviehätys karisee. Mutta pelin tulen ostamaan perjantaina jokatapauksessa. Omalla kohdallani PS4-versiolle ei ole enää tarpeeksi käyttöä joten siirryn kokonaan PS5-puolelle josta nämä testikokemukset ovat. Myös on sanottava että pelin toimivuus on ollut verrattuna viime syksyn katastrofiin toistaiseksi erinomaista. Lisäksi pelit etenevät nopeasti välianimaatioista peliin eikä ole enää mitään ylimääräistä turhaa odottelua. Myös serverit tuntuvat toimivan paremmin ja esim. yhteysongelmia ei ole ollut merkittävästi. Erittäin lupaava alku omasta mielestäni tämän vuoden vuosipainoksen osalta.