NHL 22 – yleinen keskustelu

  • 206 714
  • 1 301

Nelone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Ilmenikö teillä muuten sellaista yksityiskohtaa että oma käyttäjänimi pilkahteli ruudulla isolla fontilla pelin aikanakin siellä sun täällä? Mietin sitä ihmetellessäni että onko kyseessä bugi vai joku EA:n neronleimaus millä halutaan estää porukkaa jakamasta kuvamatskua pelistä bannien uhalla.

Tämä on ihan yleinen juttu juuri tuosta syystä, että peliä jakavat jäävät kiinni. Sama ollut käytössä jo aikaisemmissa betoissa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilmenikö teillä muuten sellaista yksityiskohtaa että oma käyttäjänimi pilkahteli ruudulla isolla fontilla pelin aikanakin siellä sun täällä? Mietin sitä ihmetellessäni että onko kyseessä bugi vai joku EA:n neronleimaus millä halutaan estää porukkaa jakamasta kuvamatskua pelistä bannien uhalla.
Ihan yleisesti alpha- ja betatesteissä käytetty keino estää kuvamatskun levittämistä silloin kun matskun levittäminen ei ole sallittua. Erittäin toimiva keino myös.

EA on tätä käyttänyt useasti ennenkin, kuten myös monet muut pelifirmat. Ei tässä ole mitään uutta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Oli tarkoituksena pelata betaa ihan urakalla, mutta ei tässä kyllä saa pelistä mitään otetta drop inejä pelaamalla, jossa kahta syöttöä ei saada peräkkäin omille. Versusta kaipaisi.
Eihän täällä meinaa löytää edes pelejä. Jotkut 2vs2vsbotit ei nappaa niin yhtään, Pro Amia jaksoin yhden pelin. Drop init on kyllä aivan saatanasta. Ei vaan millään voitu lyödä sitä online vs'ää tähän lisäksi.

Edit: Kannatti kirota, heti 4vs4, joskin eka vastus quittas välittömästi meidän ekan jälkeen. Jos täällä on halukkaita perustamaan tiimin Xbox Series-konsolille, huudelkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän täällä meinaa löytää edes pelejä. Jotkut 2vs2vsbotit ei nappaa niin yhtään, Pro Amia jaksoin yhden pelin. Drop init on kyllä aivan saatanasta. Ei vaan millään voitu lyödä sitä online vs'ää tähän lisäksi.
Kannattaa muistaa, että tämä ei ole pelaajille pelkkää kokeilua varten tarkoitettu demo, vaan nimenomaan beta, jonka ideana on testata niitä osa-alueita, joiden testaukselle EA kokee tarvetta. Online-vs:n lisääminen olisi vain vähentänyt WoC -pelaajien määrää, jolloin pelejä olisi vieläkin vaikeampi löytää ja näin ollen EA:n toivomaa testausta olisi vaikeampi toteuttaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kannattaa muistaa, että tämä ei ole pelaajille pelkkää kokeilua varten tarkoitettu demo, vaan nimenomaan beta, jonka ideana on testata niitä osa-alueita, joiden testaukselle EA kokee tarvetta. Online-vs:n lisääminen olisi vain vähentänyt WoC -pelaajien määrää, jolloin pelejä olisi vieläkin vaikeampi löytää ja näin ollen EA:n toivomaa testausta olisi vaikeampi toteuttaa.
No ei se mua kiinnosta. Ei NHL 22 ole mikään WoC pelkästään, vaan kokonaisvaltainen kiekkopeli. Ihan hyvin voi testata eri pelimuotoja, ihan sitten vaikka eri aikaikkunoissa, jos ei muuta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ei se mua kiinnosta. Ei NHL 22 ole mikään WoC pelkästään, vaan kokonaisvaltainen kiekkopeli. Ihan hyvin voi testata eri pelimuotoja, ihan sitten vaikka eri aikaikkunoissa, jos ei muuta.
Ja EA:ta ei kiinnosta mitä yksittäiset pelaajat ajattelevat. Beta ei lähtökohtaisesti ole kädenojennus pelaajille, vaan jotain mitä EA itse haluaa.

Kuten totesin, tässä menee nyt demot ja betat sekaisin ajatuksissa, jos kritisoi EA:ta siitä mitä betan suhteen tekevät. Jos kyse olisi demosta, niin kaikki tämän kaltainen kritiikki olisi ymmärrettävää ja aiheellista. Betan suhteen ei ole.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kuten totesin, tässä menee nyt demot ja betat sekaisin ajatuksissa, jos kritisoi EA:ta siitä mitä betan suhteen tekevät. Jos kyse olisi demosta, niin kaikki tämän kaltainen kritiikki olisi ymmärrettävää ja aiheellista. Betan suhteen ei ole.
No kyllä on, olen kuluttaja ja mulla on täysi oikeus mielipiteeseeni. Also, ei mene. Demoja ei EA ole tainnut julkaista enää aikoihin ja niissä ollut pelkkä offline vs, jota kukaan jaksa vähää alusta. Demo ole koskaan ollut mitenkään kokonaisvaltainen pelin osa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No kyllä on, olen kuluttaja ja mulla on täysi oikeus mielipiteeseeni. Also, ei mene. Demoja ei EA ole tainnut julkaista enää aikoihin ja niissä ollut pelkkä offline vs, jota kukaan jaksa vähää alusta. Demo ole koskaan ollut mitenkään kokonaisvaltainen pelin osa.
Sinulla on oikeus olla mitä mieltä tahansa, mutta on turha kritisoida EA:ta siitä, että testaavat asioita minkä testaamisen kokevat tarpeelliseksi. Ymmärrän, että vs-pelien puute betasta harmittaa, mutta ei ole mitään järkeä antaa siitä kritiikkiä. Betan ideana ei ole tarjota pelaajille mitä he haluavat, vaan testata mitä pelintekijä haluaa.

On myös ihan mahdollista, että vs-pelien osuus ei ole edes valmis vielä. Peli on edelleen kehityksessä.

Enkä sanonut, että demo olisi mikään kokonaisvaltainen pelin osa, puhuin vain siitä mikä ero on demolla ja betalla. Demo on tarkoitettu maistiaiseksi siitä mitä lopullinen peli tarjoaa, eli se on tavallaan mainosväline. Beta on pelintekijän työkalu pelin testaamista varten. Nämä ovat täysin eri asioita.

Jos haluaa kokeilla mitä se lopullinen peli tarjoaa, niin sitten täytyy käyttää jotain EA Playn trialia tai kokeilla kaverilla. Beta ei ole sitä varten olemassa, vaikka siinäkin toki pääsee jotain aina kokeilemaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Nelfor Ei sun tarvitse mulle selostaa mikä on beta ja mikä on demo. Kokoajan olen puhunut siitä, että beta saa ja voi olla muutakin kuin yksi pelimuoto, kuten se on nyt ja ollut aiempina vuosina Fifassa ja Maddenissa (joo joo enemmän pelaajia bla bla). En tiedä toki mikä online vs'n tila on, mutta ei luulisi olevan vaikeaa saada sitä mukaan tähän. Fifassa itse olen testannut vaikka mitä ja myös antanut kaikeasta palautetta EA:lle, tässä on fiilis ettei yksinkertaisesti vaan kiinnosta antaa palautetta, kun EA perinteiseen tyyliinsä lätkäisi vähän jotain sinnepäin koska NHL ja pienet pelaajamäärät.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Nelfor Ei sun tarvitse mulle selostaa mikä on beta ja mikä on demo. Kokoajan olen puhunut siitä, että beta saa ja voi olla muutakin kuin yksi pelimuoto, kuten se on nyt ja ollut aiempina vuosina Fifassa ja Maddenissa (joo joo enemmän pelaajia bla bla). En tiedä toki mikä online vs'n tila on, mutta ei luulisi olevan vaikeaa saada sitä mukaan tähän. Fifassa itse olen testannut vaikka mitä ja myös antanut kaikeasta palautetta EA:lle, tässä on fiilis ettei yksinkertaisesti vaan kiinnosta antaa palautetta, kun EA perinteiseen tyyliinsä lätkäisi vähän jotain sinnepäin koska NHL ja pienet pelaajamäärät.
Ei EA lätkäissyt vähän jotain sinnepäin, vaan laittoi betaan sen sisällön, mille haluavat testausta. Jos sinua ei ko. sisältö kiinnosta, niin sitten voit vain odotella varsinaista julkaisua. Antaa niiden hoitaa testaus, joille kyseiset pelimuodot maistuvat. Ei ole mitään logiikkaa lähteä tuosta kritisoimaan EA:ta.

Kuten totesin, beta ei ole pelaajia varten. Kyllä minäkin ottaisin ilolla vastaan vs-pelit tai edes offline-vs:n myös tähän betaan, mutta en todellakaan koe, että siitä pitäisi antaa kritiikkiä, koska betan ideana ei ole tarjota minulle toivomaani pelattavaa.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Woc/Eashl on kyllä mennyt parempaan suuntaan, eli hieman takaisin päin. Customointi on ns. vanhaa mallia lisättynä traitit. Itse tykkään tästä, koska NHL12, 13 ja 14 olivat itselleni rakkaita juurikin tuon muokkaamisen takia. Jostain syystä tämä hylättiin ja viimein on takaisin. Iso peukku EA:lle tästä !
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Woc/Eashl on kyllä mennyt parempaan suuntaan, eli hieman takaisin päin. Customointi on ns. vanhaa mallia lisättynä traitit. Itse tykkään tästä, koska NHL12, 13 ja 14 olivat itselleni rakkaita juurikin tuon muokkaamisen takia. Jostain syystä tämä hylättiin ja viimein on takaisin. Iso peukku EA:lle tästä !
Täysin samaa mieltä. Mielestäni tuo nykysysteemi on jopa parempi, kun muokkaaminen ei ole ihan yhtä vapaata mitä se aikanaan oli, koska tällä tavoin pystytään pitämään balanssia yllä paremmin. Vapaa muokkaaminen oli kivaa, mutta myös lopulta tylsää, kun kaikki panostivat pelkkään nopeuteen ja laukaisutarkkuuteen täysin samalla tapaa. Tämä NHL22:n systeemi todennäköisesti tuo paljon enemmän vaihtelua mukanaan.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Kymmenisen peliä takana 3vs3:sta.

Edelleenkin peli on vähän hölmöilyä, mutta kyllä pikkuhiljaa alkaa ote parantumaan. Jopa muutamat pidemmät syöttökuviot on saatu vahingossa tehtyä.

Pieniä miinuksia:
- Ainakin pakin paikalta on hankala nähdä koko kenttää ja välillä pitää kunnolla ihmetellä, missä kiekko oikein menee? Kuvakulmana yläpuoli.
- Maalivahtien vire on edelleenkin arpapeliä. Sinäänsä joo realistista, mutta tämä vie motia hyvin nopeasti, jos oma veska leikkii hasekkia huonoin tuloksin ja vihun päädyssä tuntuu olevan 99 Wagner/Lehmanni, joka ei anna vittuakaan.
- Äijälläni on 95 laukausten blokkaus ja jokanen kuti menee läpi. Paremmin blokkasin alle 90 arvolla. Myöskään korkea arvoisesta mailapuolustuksesta ei tunnu olevan hirveästi hyötyä.

Mutta muuten olen ihan viihtynyt tämän parissa. 6vs6 en ole vieläkään harmillisesti päässyt koittamaan, koska pelaajia ei ole ollut tarpeeksi ja jos on, niin yhteys on syvältä annelista. Ehkä huomenna sitten uusi yritys.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
- Maalivahtien vire on edelleenkin arpapeliä. Sinäänsä joo realistista, mutta tämä vie motia hyvin nopeasti, jos oma veska leikkii hasekkia huonoin tuloksin ja vihun päädyssä tuntuu olevan 99 Wagner/Lehmanni, joka ei anna vittuakaan.
Ihan totta, että tämä vie aina hetkellisesti motia ja pistää vituttamaan, mutta toisaalta mikä olisi se vaihtoehto? Että veskat torjuvat jokaisen tilanteen aina samalla tavalla ja yhtä hyvin? Näinhän homma sujui joskus muinoin vanhoissa änäreissä, joka johti siihen, että täysin varmoja maalikikkoja oli hirveät määrät ja mitään muuta ei kannattanut edes kokeilla.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Eashl on kuitenkin lähtökohtaisesti 6v6-muotoon tarkoitettu, eli itselleni noilla ai veskojen otteilla ole mitään merkitystä.

En pelaa huttia, enkä mitään muutakaan pelimuotoa. ECL vie kaiken ajan minkä pystyy tälle pelille antamaan. Näin ollen on hyvä että tämä "technical test" suuntautui tähän muotoon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eashl on kuitenkin lähtökohtaisesti 6v6-muotoon tarkoitettu, eli itselleni noilla ai veskojen otteilla ole mitään merkitystä.

En pelaa huttia, enkä mitään muutakaan pelimuotoa. ECL vie kaiken ajan minkä pystyy tälle pelille antamaan. Näin ollen on hyvä että tämä "technical test" suuntautui tähän muotoon.
Itsekin nykyään pelaan lähinnä 6vs6 täydellä miehityksellä, mutta pitkään pelasin lähes aina vajaalla miehityksellä ja uskallan väittää, että selvästi yli puolet EASHL:n pelaajista ei yleensä pelaa ihmisveskojen kanssa. Eli olipa tarkoitettu mihin tahansa lähtökohtaisesti, niin kyllä niitä bottiveskoja silti käytetään todella paljon myös EASHL:n puolella.

Itsellekin bottiveskat merkitsevät aika vähän nykyään, mutta pidän silti siitä miten ne pääosin nykyisellään toimivat. Paljon on tapahtunut kehitystä tuolla rintamalla vuosien saatossa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ihan totta, että tämä vie aina hetkellisesti motia ja pistää vituttamaan, mutta toisaalta mikä olisi se vaihtoehto? Että veskat torjuvat jokaisen tilanteen aina samalla tavalla ja yhtä hyvin? Näinhän homma sujui joskus muinoin vanhoissa änäreissä, joka johti siihen, että täysin varmoja maalikikkoja oli hirveät määrät ja mitään muuta ei kannattanut edes kokeilla.

Niin, ei kai tuosta ikinä täydellistä saada ja onneksi kuitenkin nuo överi epätasajaot ovat harvassa. Päällisinpuolin vain välillä ihmetyttää, että minkälaisella arvonnalla sitä itselleen saa täydellisen imurin. 6vs6 matseissa harvemmin siis tätä edes huomaa, vaan tämä korostuu noissa 3vs3 matseissa.
 

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
Kannattaa muistaa, että tämä ei ole pelaajille pelkkää kokeilua varten tarkoitettu demo, vaan nimenomaan beta, jonka ideana on testata niitä osa-alueita, joiden testaukselle EA kokee tarvetta. Online-vs:n lisääminen olisi vain vähentänyt WoC -pelaajien määrää, jolloin pelejä olisi vieläkin vaikeampi löytää ja näin ollen EA:n toivomaa testausta olisi vaikeampi toteuttaa.
[/QUOTE]
Onko varmakin tieto?
 

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
Se että eashl pelataan enemmän bottimaalivahdeilla nykyään niin siihen taas minä en usko. Gamerin sivuilta kun käy katsomassa esim ecl 12 ja laskee ne joukkueet ja kertoo sen määrän about 8. Niin siinä on aikamoinen määrä pelaajia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se että eashl pelataan enemmän bottimaalivahdeilla nykyään niin siihen taas minä en usko. Gamerin sivuilta kun käy katsomassa esim ecl 12 ja laskee ne joukkueet ja kertoo sen määrän about 8. Niin siinä on aikamoinen määrä pelaajia.
Mitä pidemmälle NHL-pelin elinkaari menee, niin tämä muuttuu kyllä, kun aktiivisimmat pelaajat ovat usein ECL-joukkueissa pelaavia. Jos kuitenkin katsotaan joukkueiden kokonaismäärää, niin ECL:ssä taitaa olla mukana korkeintaan 5% EASHL:n kaikista joukkueista. Se kertoo aika paljon.

Mulla on vähän sellainen tuntuma, että pidempään ECL:ssä tai muuten vain pelkästään 6vs6 peleissä pelanneet pelaajat eivät ole kovin tietoisia miten paljon niitä kasuaalimpia pelaajia löytyy EASHL:stä. Suurin osa joukkueista ei edes pelaa 1-2 divareissa, joka voi monille tulla aikamoisena yllätyksenä.
 

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
Niin, onhan tuolla noita 2-3 hengen kerhoja jotka tehty pelin alussa tai käyvät pelaamassa kerran kuussa.
 
Näin IT-alalla työskennelleen näkökulmasta voisi kuvitella, että EASHL on se haastavin osa-alue testata talon sisällä, koska siihen vaaditaan enemmän testaajia. Tämän takia Beta keskittyy tuohon osa-alueeseen, koska muut osa-alueet on helpompi testata talon sisälläkin. Kyseessä on myös tekninen testi, eli tarkoitus on testata vain infrastruktuuria ja servereitä.
 

emz1

Jäsen
Eihän täällä meinaa löytää edes pelejä. Jotkut 2vs2vsbotit ei nappaa niin yhtään, Pro Amia jaksoin yhden pelin. Drop init on kyllä aivan saatanasta. Ei vaan millään voitu lyödä sitä online vs'ää tähän lisäksi.
Yllättävän paljon osoitat kiinnostusta pelisarjalle josta ilmoitat joka kesä kovaan ääneen että eipä tarvitse tänäkään vuonna hankkia kun samaa paskaa tuuttaavat joka vuosi. Tee palvelus itsellesi sekä muille ja unohda koko NHL:n olemassaolo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös