NHL 22 – yleinen keskustelu

  • 208 231
  • 1 301

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itsellä olisi aikomus aloittaa huomenna Be a Pro ja tähän liittyen olisi kysyttävää.

Eli itse olen säätänyt rostereita ja tehnyt puuttuvia pelaajia. Junnuja olen säätänyt ja tehnyt Michkoviin ja Aron Kiviharjuun saakka porukkaa. Sopimuksia olen myös NHL-joukkueissa säätänyt paljon lähinnä sopimusten pituuksien osalta että tietyt pelaajat pysyvät tiimeissään.

Eli jos aloitan Euroopasta ja draftin kautta, pysyvätkö nuo sopimukset kuoseissa vai onko kesäinen treidi-helvetti ja muu paska luvassa silti? Ja poimitaanko noita alaikäisiä pelaajia NHL:n puolelle ennen aikojaan?

Vai onko aloitettava suoraan NHL:n puolelta jos haluaa nuo säädetyt rosterit säilymään?

No tähän on helppo vastata nyt jos muutkin pohtivat tätä.

Lukolla hieroin CHL-voiton, Sabres varasi ykkösenä ja Eichel se perkele joukkueessa heilui vielä.

Eli jos on itse säätänyt rostereita, kannattaa aloittaa suoraan NHL:n puolelta. Säädöt eivät pysy jos draftin kautta aloittaa.

No, eihän siinä kun aloittaa nyt sitten suoraan Sabresissa. Turhaa hieromista oli vain draftin kautta meno.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Edellisestä änäristä on jokunen vuosi aikaa, mutta nyt tuli tämä uusin hankittua kun uuden pleikkarin sain markkinoilta ongittua.

Melko paljon on kehitystä tapahtunut edellisestä, ja nimenomaan sisältö on kehittynyt positiiviseen suuntaan. Pelailen oikeastaan vain HUTtia, ja on tehty älyttömän koukuttavaksi kaikkine tavotteineen ja haasteineen. Uusia saavutuksia tulee sopivalla tahdilla pitäen mielenkiinnon yllä.

Itse pelaaminen toki tahtoo olla sitä samaa takatolppamaalien estämistä. Itse katselen aina alkuun vastustajan tyylin pelata, ja mikäli takatolppaa haetaan toistuvasti, en itsekään sitä arastele. On kuitenkin yllättävän useita hyviä pelejä saanut aikaan, kun on itse aktiivisesti välttänyt tuota ja keskittynyt muihin tapoihin hyökätä.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä peli on huonoin jääkiekkopeli mitä on ikinä tehty. Täysi paska. Oikeastaan paskin peli mitä on ikinä tehty.

Otetaan esimerkiksi HUT ja kokoonpanotaistelut. Sillä minkä tason vastuksen valitset ei ole mitään väliä. Olen yli 200 peliä pelannut ja ei ole mitään järkeä. Supertähdellä pelaat 91 kokonaisuuden joukkuetta vastaan ja voitat sen tyyliin 10-3. Seuraavaksi pelaat ammattilaisella 76 arvon jengiä vastaan ja häviät 6-9.

Kone voittaa aina kun haluaa ja häviää aina kun haluaa, tasolla ei ole mitään väliä.

Kääntää kuvakulman laidalle ja Blades of Steelistä eroaa ainoastaan siinä, että tappelusta saa jäähyn myös voittaja.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
En muista onko aiemmissa änäreissä ollu tää "ominaisuus", että nouset maalin kulmalta maalin eteen ja takakulmaan veto. Menee sisään 100/100. Vielä raskaampi pelata vastaa ku takatolpalta puttaajat.
Kyllä on taas verenpaineet tapissa tän pelin kans.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En muista onko aiemmissa änäreissä ollu tää "ominaisuus", että nouset maalin kulmalta maalin eteen ja takakulmaan veto. Menee sisään 100/100. Vielä raskaampi pelata vastaa ku takatolpalta puttaajat.
Kyllä on taas verenpaineet tapissa tän pelin kans.
Tässä on taas yksi "varma maalikikka", josta ei oikeastaan joudu EASHL:n puolella kärsimään. Periaatteessahan tuo on aika pirun hyvä maalipaikka oikeassakin lätkässä, mutta ei sinne maalin eteen yleensä sillä tavoin pääse nousemaan. Sama pätee EASHL:ssä, kun jokaista pelipaikkaa pelaa ihmispelaaja. Maalinedusta on tiukasti kiinni, eikä noita maaleja nähdä juuri koskaan, jos puolustus hoitaa oman hommansa.

Mutta joo, ei tuo yhtä varma maalikikka ollut aiemmissa änäreissä, eli on tullut uutena mukaan nyt.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Päätin sitten pelata muutaman Rivalsin, että saa jotain pakkoja...
Mutta ei tätä yksinkertasesti jaksa pelata, kun jengi vaan pokettaa silmät kiinni...
Vaikka pelejä voittaa ison osan, niin ei vaan pysty enää...
Ei ole ollut tämä peli näin rasittava sen jälkeen kun palasin tämän pelin pariin 2015 useamman vuoden tauon jälkeen...
Fix your sh*t EA...
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Edellisestä änäristä on jokunen vuosi aikaa, mutta nyt tuli tämä uusin hankittua kun uuden pleikkarin sain markkinoilta ongittua.

Melko paljon on kehitystä tapahtunut edellisestä, ja nimenomaan sisältö on kehittynyt positiiviseen suuntaan. Pelailen oikeastaan vain HUTtia, ja on tehty älyttömän koukuttavaksi kaikkine tavotteineen ja haasteineen. Uusia saavutuksia tulee sopivalla tahdilla pitäen mielenkiinnon yllä.

Itse pelaaminen toki tahtoo olla sitä samaa takatolppamaalien estämistä. Itse katselen aina alkuun vastustajan tyylin pelata, ja mikäli takatolppaa haetaan toistuvasti, en itsekään sitä arastele. On kuitenkin yllättävän useita hyviä pelejä saanut aikaan, kun on itse aktiivisesti välttänyt tuota ja keskittynyt muihin tapoihin hyökätä.
Tjaa. Minä kyllästyin HUTiin noin kolmessa viikossa ja poistin joukkueeni lopulta. Joka joukkueessa pelaa Matthews, ja muutenkin alkoi jengit olla täynnä niitä 86+ OVR pelaajia jolloin pelin hauskuus kärsii aikalailla. Sinänsä pärjäsinkin ihan kivasti, mutta ei vaan nappaa pelata pelkillä superstaroilla tai niitä vastaan jatkuvasti. Vaihtelua kaipaisi. Hopea- ja pronssipelaajia, palkkakattoa tai jotain edes! Parasta kun todellisia tähtipelaajia olisi äärimmäisen vaikea edes saada joukkueeseen. Mitään koukuttavaa tuossa ei kyllä ollut.
 
Joo ja onneksi näin. Ihan paska systeemi tuo. Pelien löytäminen vaikeutuu ja otteluympäristökin on normaalia tylsempi, kun yleisökään ei pidä mitään ääntä.
Omasta mielestä taas typerää että kestää vain viikon. Tosi kiva pelailla merkityksettömiä divaripelejä kuukausi. No mutta mielipiteitä on yhtä monta kuin ihmisiä
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omasta mielestä taas typerää että kestää vain viikon. Tosi kiva pelailla merkityksettömiä divaripelejä kuukausi. No mutta mielipiteitä on yhtä monta kuin ihmisiä
Eipä noilla ainakaan oman fiiliksen kannalta ole yhtään enempää merkitystä kuin muillakaan peleillä. Merkityksellisiä pelejä varten on sitten ECL ja muut turnaukset.

Hyvin toteutettua finaali/playoff -systeemiä on toivottu ja se olisi tervetullut lisä, mutta tämä nykyinen systeemi ei sitä ole.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kertokaahan viisaammat, mitä nyt tapahtuu, kun konsoli vaihtuu nelosesta vitoseen ja tämä uusin änäri on ostettu storesta mallia x-factor PS4&PS5. Siirtyykö tuo peli nyt siis suoraan huttitiimeineen vitosen puolelle vai alkaako kaikki ns. alusta?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kertokaahan viisaammat, mitä nyt tapahtuu, kun konsoli vaihtuu nelosesta vitoseen ja tämä uusin änäri on ostettu storesta mallia x-factor PS4&PS5. Siirtyykö tuo peli nyt siis suoraan huttitiimeineen vitosen puolelle vai alkaako kaikki ns. alusta?
Olettaisin, että jos pelaat nelosen versiota edelleen, niin kaikki on automaattisesti siellä, mutta jos vaihdat pelaamaan vitosen versiota, niin muistaakseni silloin piti tehdä erikseen joku siirto, että saat HUTin roippeet mukaan.
 
Hyi helvetti tämä HUT on kusetusta onlinessa :D Vastustajalla 80-82 ovrl pelaajista koottu joukkue niin jannut luistelee kevyesti laidasta Makarin ja kumppaneiden ohi. Hyi vittu, että oksettaa hävitä tollasille ketkä eivät osaa edes pelata, mutta EA suosii. Mä oikeesti voin pahoin.

Siis tätä roskaa on niin raskasta pelata. Vaikka olen vastustajaa ylivoimaisesti parempi joka osa-alueella niin pelit päättyvät 2-0, 1-0, 3-1, 4-1 yms, koska vastustajan maalivahti on tasolla, jonka selässä lukee J. Nasaretilainen. Kusetus haisee valitettavasti kauas, mutta osaako EA muuta? Ei valitettavasti. Surkea peliyhtiö. Raha-ahneita.
 
Viimeksi muokattu:

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Hyi helvetti tämä HUT on kusetusta onlinessa :D Vastustajalla 80-82 ovrl pelaajista koottu joukkue niin jannut luistelee kevyesti laidasta Makarin ja kumppaneiden ohi. Hyi vittu, että oksettaa hävitä tollasille ketkä eivät osaa edes pelata, mutta EA suosii. Mä oikeesti voin pahoin.

Siis tätä roskaa on niin raskasta pelata. Vaikka olen vastustajaa ylivoimaisesti parempi joka osa-alueella niin pelit päättyvät 2-0, 1-0, 3-1, 4-1 yms, koska vastustajan maalivahti on tasolla, jonka selässä lukee J. Nasaretilainen. Kusetus haisee valitettavasti kauas, mutta osaako EA muuta? Ei valitettavasti. Surkea peliyhtiö. Raha-ahneita.

Olispa edes 80-82 overall pelaajia. Yksi päivä kaverille tuli vastaan joku jolla oli oikeasti ihan aloituspakkajoukkue ja hopeapelaajat mm. Juuso Pärssinen (68kok?) olivat täysin mahdottomia pideltäviä. Kokoonpanossa oli yksi joka oli yli 80 overall ja muut 60-75. Niin juu, maalissa oli joku ihan random veska 70 overallilla. Tämä vastustaja sai oikeastaan tehdä ihan mitä vain tykkäsi ja kaverin änäristarat olivat täysin hyödyttömiä joka osa-alueella.

Oli hyvä muistutus itselleni, ettei sitä huttia oikeasti kannata tosissaan pelata. Se on ihan rikki.
 
Kyllä tuo online versuskin nostaa verenpainetta. Oma taso reilu 500 ni tietää kyllä milloin on heikompi kaveri vastassa kun ei hommasta tule mitään. Eilen illalla yksi matsi jossa itellä ei onnistu mikään, kaverin joka heitto viivasta vaarallinen, veska pomputtaa, tolppa tai längistä maali. Omat syötöt katkeaa ihan ihmeellisesti, kaverilta taas ei kiekkoa saa mitenkään pois, 2-0 hyökkäyksestä veskarilla ihme hyppytorjunta. Luovutin ja oli alle 400 ukko.

Vitutti kirjottaa tää viestikin vielä mutta tätähän tää EA touhu on.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Hyi helvetti tämä HUT on kusetusta onlinessa :D Vastustajalla 80-82 ovrl pelaajista koottu joukkue niin jannut luistelee kevyesti laidasta Makarin ja kumppaneiden ohi. Hyi vittu, että oksettaa hävitä tollasille ketkä eivät osaa edes pelata, mutta EA suosii. Mä oikeesti voin pahoin.

Siis tätä roskaa on niin raskasta pelata. Vaikka olen vastustajaa ylivoimaisesti parempi joka osa-alueella niin pelit päättyvät 2-0, 1-0, 3-1, 4-1 yms, koska vastustajan maalivahti on tasolla, jonka selässä lukee J. Nasaretilainen. Kusetus haisee valitettavasti kauas, mutta osaako EA muuta? Ei valitettavasti. Surkea peliyhtiö. Raha-ahneita.

Säädä joukkueesi taktiikat mahdollisimman agressiivisiksi jos oikeasti närästää. Jos tiedät vitutuksen olevan hetkellistä, anna olla.

Itse olen jopa rosteria enemmän miettinyt taktiikoita ja tuota tekoälyn agressiiviseksi laittamista ei voi kusettaa mitenkään. Heikko rosteri jää vääjäämättä jalkoihin kun tekoäly puskee päälle ja riippuu sinusta miten jatkopelaat.

Kohdalle on osunut myös pari peruskikkaniiloa sekä oikeasti kovia pelaajia. Noita vastaan säilyy mielenterveys kun tekoäly ei anna armoa.

Ja kääntöpuolena on sitten se riskikerroin että hyvä pelaaja tajuaa juonen ja osaa kiekotella. Lähtökohtaisesti moni HUTin pelaaja kuitenkin puskee perustyylillään ja ei keskity toisen taktiikkapuoleen.

En tosiaan väitä keksineeni mitään heurekaa jolla putsata champit 100-0. Sen sijaan viihtyvyyttä tulee kun ei voi syyttää kuin itseään.

Vähän meinasi itseäni kaduttaa kun heitin xf Matthewsin ja Marnerin 88 laput nuorten setteihin. Nyt Zegrasin, Turcotten, Bedardin, Dachin, Caufieldin ja Drysdalen jälkeen ei edes muista noita Toronton sankareita. Nämä jonnet ovat 86-87 tasolla jo saatanan kovia.

Eilen hopearollista 88 Fleury maaliin. Tänään pääsee testaamaan onko hehkutuksen arvoinen.
 
Viimeksi muokattu:

Lämpö

Jäsen
Todella hienoa, jos U20-turnauksen kokoonpanot saa autentisena ladattua peliin. Itse olen tekemässä perinteistä Liigan pelaajien kokonaisuuksien päivittämistä, joten voisimpa sitten tänne palstalle jakaa myös sen kokoonpanon.

Itse odotellut myös kokoonpanojen jakamista, tähän versioon en ole vielä alkanut mitään muokkaamaan vaan odotan, jos joku muu tekisi päivitykset puolestani tällä kertaa.
Yleensä olen muokannut kaikki liiga-joukkueet ja Euroopasta toiset samanalaiset ja pelannut n. 30 joukkueen Eurooppalaista superliigaa.
Se vähän pelottaa, kun alussa aloitettu NHL-kausi (ei gm) on ”jumissa”. Aina kun yrittää mennä otteluun/simuloida päivän eteenpäin, niin peli jäätyy ja pleikkari pitää käynnistää uudelleen.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tuo HUT paikoitellen todella syöpäistä. Nyt 3 edellisen ottelun vastustajien taklaukset ollut yhteensä 3! Kaksi ei taklannut kertaakaan ja tämä yksi sentään taklasi huimat 3 kertaa. Jatkuvaa poketusta ja itse koitetaan ainoastaan sitä yhtä tai kahta tapaa tehdä maalia.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Täytyy nyt viikonloppuna pelata vähän enemmän kun tuossa tullut muutama mukava pakkaosuma tiimiin(82+ settipakka) ja nyt ei tarvitse murehtia yhdestäkään ketjusta. Toki ainahan kaikki voisi olla paremmin.

MacKinnon(87) - Sakic(89)*- Zegras(86)*
Caufield(86)* - Turcotte(87)* - Pettersson(86)
Panarin(86) - Barkov(88) - Hughes(86)*
Point(84)*- Toews(83)* - Rantanen(85)*

Carlson(88)*- Hedman(85)*
Drysdale(86)*- Werenski(86)*
Jones(84)*- Girard(82)*

Oettinger(86)*- hopeaveska

Synergiat: taikuri, gladiaattori, pommittaja, varas

* merkityt pelaajat tulleet seteistä tehtynä tai tuurilla.

Sakicin ja Barkovin debyytti edessä viikonloppuna ja tuon Sakicin sai upattua xf-korteilla päätyyn. Paperilla hyvä.

Junnut ovat oikeastaan kaikki hyviä, mutta Zegras ja Caufield ihan petoja. Kunnon pelaajan käsissä noita ei pitele mikään.

Joukkue nyt rakentunut tuurilla ja junnut kiinnostivat. Onneksi ovat jo noilla tasoilla nopeita ja eivät heti hukkaa kiekkoa. Lopulta sitten synergiat sekä kyvyt kohdilleen ja noilla mennään.
 
Viimeksi muokattu:

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ei helvatta, paskimmat 10 peliä viiteen vuoteen...
5 Champsia, 5 Rivalsia ja mikään ei onnistu, ihan kuin pelais ensimmäistä kertaa koko peliä...
Joku tässä pelissä nyt mättää ja pahasti...
Toivottavasti siinä rosterin jako päivityksessä tulee muutakin...
Muuten haistakoon koko peli pitkän...
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Jumittaako muilla? Ei mihinkään peliin pääse, kun jo jäätyy. Onlinessa siis.

Edit. Ja heti pääsi 20minsan odottelun jälkeen.

Edit 2. Ilo oli lyhyt. Heti peli alkoi sekoilemaan ja "yhteys muihin pelaajiin on katkennut"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös