NHL 22 – yleinen keskustelu

  • 207 555
  • 1 301

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eläkkeehän ostako näitä, niin saadaan jotain muutostakin aikaiseksi. Sama paska eri kansissa aina.
Valitettava totuus on, että joko me ostetaan näitä tai kohta ei ole enää mitä ostaa. Kohdeyleisöä ei vain ole tarpeeksi.

Toki jos EA luopuisi oikeuksista, niin joku muu saattaisi tehdä paremman pelin, mutta siinä välissä oltaisiin monta vuotta ilman mitään järkevää lätkäpeliä.

Joka tapauksessa itse olen eri mieltä. Vaikka vuosipainokset vähäisine muutoksineen on helppo nähdä rahastuksena, niin itse pelit ovat jo pitkään olleet ihan päteviä lätkäpelejä. Kun siihen vuosipainokseen uppoaa satoja tunteja peliaikaa, niin eipä se lopulta rahastukselta tunnu.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Joka tapauksessa itse olen eri mieltä. Vaikka vuosipainokset vähäisine muutoksineen on helppo nähdä rahastuksena, niin itse pelit ovat jo pitkään olleet ihan päteviä lätkäpelejä. Kun siihen vuosipainokseen uppoaa satoja tunteja peliaikaa, niin eipä se lopulta rahastukselta tunnu.

NHL-pelisarja on mielestäni ottanut ison harppauksen NHL18:a lähtien jolloin itse kokeilin hieman tarkemmin peliä (NHL17:ä vain pintaraapaisuna) ensimmäistä kertaa sitten 90-luvun puolivälin. NHL18 ei innostanut pelaamaan. Toki peli oli kehittynyt 90-lukuun nähden mutta verrattuna esim. FIFA18:aan oli NHL18 erittäin kökkö johtuen ongelmista mm. järjetön määrä bugeja sekä erittäin heikot serverit nykyisiin verrattuna. Uudestaan sitten innostivat joukkuepelit NHL20:ä ja se että peli oli oikeasti kehittynyt NHL18:a eikä siinä versiossa mukana olleita ongelmia ollut enää NHL20:a. Suhteessa resursseihin oli NHL-sarja kehittynyt FIFA-sarjaa enemmän samassa ajassa.

Jos nyt NHL22:a olisi sama tilanne kuin NHL21:ä että PS5- ja PS4-pelaajat voisivat pelata samaa peliä eikä toista versiota olisi jakamassa pelaajakuntaa niin omalta osaltani uuteen versioon siirtymisessä ei olisi mitään epäselvyyttä. Tilanne on kuitenkin erilainen mitä NHL21:ä joten omalla kohdallani siirtoa pitää miettiä koska olen PS4-pelaaja ja paljon riippuu siitä miten paljon PS5-pelaajat pelaavat PS4-versiota oman konsoliversionsa lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

gamlagubbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo että ps4 ja ps5 pelaajatkaan eivät voi pelata keskenään tulee olemaan suurempi ongelma tänä vuonna kun mitä monet ymmärtääkään.

Itse ostin ps5:n alkuvuodesta, ja lähinnä Fifaa sillä pelaillut.
Alkuvuodesta varsinkin oli todella vähän pelaajia jopa Futissa tuossa ps5 versiossa, pelejä tuli 200-300pingillä mm amerikkalaisia ja argentiinalaisia vastaan.. Niinhän siinä sitten kävi että piti vaihtaa ps4 versioon takasin että pelit oli järkevämpiä..

Nyt rupeaa jo löytymään paremmilla yhteyksillä pelejä tuossa Fifa 21 ps5 versiossakin, kun konsolia rupeaa jo olemaan useammillakin, joten Fifa 22 voinee pelata koko vuoden tuolla ps5 versiolla.

Nhl pelaajakunta on huomattavasti pienempi kuin Fifalla, jo nykyäänkin yhdellä ps4 versiolla tammi-helmikuussa pelit rupeaa kiertämään lähinnä samoja vihuja vastaan useasti päivässä (varsinkin korkeammissa divareissa).

Nyt on kiertänyt jopa huhua kiertänyt että Nhl 22 tulee kahtena eri pelinä ps4:lle ja ps5:lle, eli ei voisi edes vaihtaa ps4 versioon jos/kun pelaajia ei riitä pohjoismaissa ps5 onlinemuotoihin.

Vaikka tulisikin Nhl 22, missä tulee sekä ps4, että ps5 versiot samassa paketissa, niin ps5 versiolla väistämättä tulee nuo tämän vuoden Fifan mainitsemani yhteysongelmat vastaan, ja voi olla järkevämpää pelata ps4 versiolla jos onlinemuodot kiinnostaa.

Longstoryshort saadaan se Frostbite tänävuonna ja me ps5 pelurit päästään pelaamaan jenkkiservuille jotain maailmanmestari Gren-35- vastaan 300pingillä, ja tuo tulee olemaan suurta nautintoa. :)
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Tuo että ps4 ja ps5 pelaajatkaan eivät voi pelata keskenään tulee olemaan suurempi ongelma tänä vuonna kun mitä monet ymmärtääkään.

Kiitos kokemuksistasi jotka vahvistavat sitä mitä olen jo pitkään pohtinut kun on ollut selvää että on tulossa kaksi eri versiota. Ja jos mainitsemiasi ongelmia on ollut jopa FIFAssa niin niitä tulee olemaan NHL22:a kun pelaajakunta on merkittävästi pienempi mitä FIFAssa johon yhdistyy edelleen melkoisen heikko PS5-konsolien saatavuus.
 

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
Ne ketkä pelaavat 1v1 onlinessa saattaa tästä crossplay hommasta tulla ongelma. Mutta en usko että kerhopeleissä(EASHL). Luulen että moni vannoutunu kerhopelaaja jolla ps5 ostaa myös ps4 version jotta pääsee pelaamaan kavereiden kanssa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Taitaa olla 100% varmaa, että PS5-version pelaajat eivät voi pelata PS4-version kanssa keskenään. Näin ei ole koskaan ollut NHL-pelien kanssa, eikä tietääkseni minkään muunkaan EA:n urheilupelin kanssa. Vaikka muut pelit tekisivät crossplayn mahdolliseksi konsolisukupolvien välillä, niin se ei tarkoita, että EA:n urheilupelien kanssa olisi näin.

Etenkin NHL:n kohdalla tuo on käytännössä mahdottomuus, kun PS4 ja PS5 -versiot tehdään eri pelimoottoreilla.

Minkä takia se pelimoottori olisi este? Onhan jo olemassa pelejä, joita pelataan eri pelimoottereilla onlinessä?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minkä takia se pelimoottori olisi este? Onhan jo olemassa pelejä, joita pelataan eri pelimoottereilla onlinessä?
Haluaisitko antaa esimerkkejä?

Ei se este ole siinä mielessä, että olisi täysin mahdotonta, mutta todella paljon vaikeampaa ja joidenkin pelien kohdalla käytännössä mahdottomuus.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ne ketkä pelaavat 1v1 onlinessa saattaa tästä crossplay hommasta tulla ongelma. Mutta en usko että kerhopeleissä(EASHL). Luulen että moni vannoutunu kerhopelaaja jolla ps5 ostaa myös ps4 version jotta pääsee pelaamaan kavereiden kanssa.
Ehkä ostaakin molemmat versiot, mutta tuskin pelaa molempia versioita. Kun ehkäpä puolella EASHL-pelaajista on PS5, niin kyllä se jakaa pelaajia kahteen eri leiriin. Tämä tarkoittaa vähemmän pelaajia molempien pelien kohdalla, kun kaikki eivät ole pelaamassa samaa peliä.

Minua ei ainakaan PS5-omistajana kiinnosta yhtään pelata PS4-versiota, jos vain meidän jengistä riittävän moni saa PS5:n hankittua.
 

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
Ehkä ostaakin molemmat versiot, mutta tuskin pelaa molempia versioita. Kun ehkäpä puolella EASHL-pelaajista on PS5, niin kyllä se jakaa pelaajia kahteen eri leiriin. Tämä tarkoittaa vähemmän pelaajia molempien pelien kohdalla, kun kaikki eivät ole pelaamassa samaa peliä.

Minua ei ainakaan PS5-omistajana kiinnosta yhtään pelata PS4-versiota, jos vain meidän jengistä riittävän moni saa PS5:n hankittua.
Tätä hain että jos monen jengissä onkin suuremmalla osalla vielä ps4. Ja näyttää että ps5 ei saa ihan heti hommattuu vaikka haluaisi.
Ehkä ostaakin molemmat versiot, mutta tuskin pelaa molempia versioita. Kun ehkäpä puolella EASHL-pelaajista on PS5, niin kyllä se jakaa pelaajia kahteen eri leiriin. Tämä tarkoittaa vähemmän pelaajia molempien pelien kohdalla, kun kaikki eivät ole pelaamassa samaa peliä.

Minua ei ainakaan PS5-omistajana kiinnosta yhtään pelata PS4-versiota, jos vain meidän jengistä riittävän moni saa PS5:n hankittua.
Huhujen mukaan seuraava ECL pelataan ps4 versiolla. Niin aika paljon tullaan siinä tapauksessa pelaamaan ps4 versiota eashl puolella
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huhujen mukaan seuraava ECL pelataan ps4 versiolla. Niin aika paljon tullaan siinä tapauksessa pelaamaan ps4 versiota eashl puolella
NHL Gamerin äänestyksen perusteella jo toukokuussa lähes 40% omisti PS5:n ja yli 30% aikoi sen hakkia heti kun mahdollista. Ei liene täysin epärealistista ajatella, että ECL:n aktiivisimmista pelaajista 60-70% omistaa PS5:n kun NHL22 julkaistaan.

Vaikea päätös on edessä ja tietääkseni mitään päätöstä ei tosiaan ole vielä tehty. Tuskin siellä aktiiviporukka on kovin innostuneita ajatuksesta, että pitäisi keskittyä vanhaan peliin vielä yhen ECL-kauden ajan, jos olisi kuitenkin odotettavissa, että seuraava ECL pelataan PS5:llä. Siinä on voimasuhteet koetuksella, jos osa jengeistä keskittyy alusta alkaen vain PS5-version pelaamiseen ja osa jengeistä pelaa vielä vanhaa versiota yhden ECL-kauden ajan.

Pidän todennäköisempänä, että seuraava ECL-kausi pelataan PS5-versiolla.
 

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
NHL Gamerin äänestyksen perusteella jo toukokuussa lähes 40% omisti PS5:n ja yli 30% aikoi sen hakkia heti kun mahdollista. Ei liene täysin epärealistista ajatella, että ECL:n aktiivisimmista pelaajista 60-70% omistaa PS5:n kun NHL22 julkaistaan.

Vaikea päätös on edessä ja tietääkseni mitään päätöstä ei tosiaan ole vielä tehty. Tuskin siellä aktiiviporukka on kovin innostuneita ajatuksesta, että pitäisi keskittyä vanhaan peliin vielä yhen ECL-kauden ajan, jos olisi kuitenkin odotettavissa, että seuraava ECL pelataan PS5:llä. Siinä on voimasuhteet koetuksella, jos osa jengeistä keskittyy alusta alkaen vain PS5-version pelaamiseen ja osa jengeistä pelaa vielä vanhaa versiota yhden ECL-kauden ajan.

Pidän todennäköisempänä, että seuraava ECL-kausi pelataan PS5-versiolla.
Kunpa sen ps5 vain halukkaat saisivat ostettua. Ei oo hyllytavaraksi ihan heti tulossa kun ei saa edes tilaamalla. Tulee montaa jätkää vituttamaan jos seuraava ecl pelataan tosiaan ps5.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kunpa sen ps5 vain halukkaat saisivat ostettua. Ei oo hyllytavaraksi ihan heti tulossa kun ei saa edes tilaamalla. Tulee montaa jätkää vituttamaan jos seuraava ecl pelataan tosiaan ps5.
Aika hyvin saa tälläkin hetkellä hankittua, jos seuraa aktiivisesti kun konsoleita tulee myyntiin ja iskee heti kiinni. Useampi meidän joukkueesta saanut hankittua omansa tässä parin viikon sisällä.

Veikkaan että muutama seura saattaa jättää ECL:n väliin myös siinä tapauksessa, jos se pelataan PS4-versiolla. Mikäli joukkueesta kaikilla tai lähes kaikilla on PS5 ja haluavat pelata sitä versiota, niin tuskin kiinnostaa lähteä mukaan pelaamaan vanhaa versiota pelkästään ECL:ssä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikea uskoa, että NHLgamer yhteisö siirtyisi vielä NHL22 pelaamaan PS5 konsolilla. Sen verran monilta tuo konsoli vielä puuttuu ja joukkueet eivät halua hylätä pelikavereitaan... siispä päätyvät pelaamaan PS4 änäriä.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Kohta selviää mitä sieltä on tulossa. Vaikka PS5-pelaajat niin EASHL:ä kuin 1vs1:ä voisivat pelata PS4-versiota niin välttämättä kaikki eivät pelaa kuten @Nelfor totesi. Hieman voisi verrata autoihin että jos mahdollisuus saada Ferrari niin miksi tyytyä Nissaniin tai jotenkin noin. Kyllä itsekin jos PS5-pelaaja olisin, pelaisin kyseisen konsolin versiota.

Jos ECL-joukkueista monilla on jo koko joukkueella PS5 niin uskon että he ainakin normi EASHL-peleissä pelaavat PS5-versioilla sekä toisiaan vastaan treenipeleissä. Eri asia jos ECL pelataan PS4-versiolla mutta vaikka ECL:ään tämä ei vaikuttaisi merkittävästi niin kyllä kaksi versiota jakaa pelaajia. Pelaajamäärät ovat sen verran vähäiset joten kyllä olen @Nelfor in kanssa samaa mieltä että vaikutusta on myös EASHL:ä ja ECL:äkin pitää olla suunnitelmat miten kannattaisi toimia jotta saadaan joukkueita tässä tilanteessa mukaan mahdollisimman hyvin.

NHL21:äkin kyseisen pelimuodon joukkuemäärät aiheuttivat toisinaan haasteita mm. vastusten haussa ja tuolla aiemmin mainittiin jopa FIFAssa että ongelmia on sielläkin ollut merkittävästi isommalla pelaajamäärällä. Ainakin itse suhtaudun NHL22:ä EASHL-pelimuodon toimivuuteen varauksella enkä ihmettelisi jos ongelmia tulee eteen. Toivon toki että olen väärässä näiden synkkien arvioiden kohdalla mutta itse varaudun niihin ja siksi vaihtoehtoisia pelimuotoja/pelejä pitää olla omalla kohdallani.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Heh, olipa ehtinyt jo unohtua minkälainen antikliimaksi tuo uuden änärin eka traileri aina on. Kiiltävää pintaa, mutta ei sitten mitä muuta, eikä varsinkaan käytännön pelaamiseen viittavaa.


Tuossa pieni tietopaketti missä ko. video mukana. Matthews taas kannessa yhden välivuoden jälkeen, ei GM Connectedia eikä kunnon vastauksia oikeastaan mihinkään liittyen pelimuotoihin.
 

ipaz

Jäsen
Tuohan on vaan tuollainen pikku kisuttelutraileri uusine grafikoineen ja tähtipelaajien kikkailuine. Peli julkaistaan vasta parin kuukauden päästä, niin eiköhän sieltä syvempääkin traileria seuraavien viikkojen aikana pukkaa.

Sen verran tuossa NakkiFakiirin linkkaamassa jutussa oli itselleni mieluisaa, että Franchise moden skouttaus ja line chemistry-systeemejä on uudistettu. Hyvä niin. HUTit ja Chelit kun ei itseä nappaa pätkän vertaa, niin toivoo vaan että Franchise mode olisi tarpeeksi syvä ja mielekäs.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Eli siis lyhyesti: Pelkkä traileri ja preorderit pihalle ja jonkun nönnönnöö sivuston ei käytännössä mitään uutinen höystämään.

NHL 15 Xbox One/PS4 all over again, toivottavasti olen ihan saatanasti väärässä ja EA Playn 10h testi todistaa sen.

" GM Connected, another requested mode from NHL 13, will not be in the game, but producer Clement Kwong said it's something they're looking at for the future." <- ei oo EA:n how to answer questions playbook muuttunut sitten... en edes tiedä kuinka pitkän ajan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hieman kyllä hirvittää tuo x-factor, mitä se tuo Huttiin ja eashl:ään. Nappia painamalla pääset puolustajilta karkuun?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulipa oltua väärässä, kun EA pääsi kerrankin yllättämään positiivisesti. Uusi pelimoottori ja ylipäätään uusi peli julkaistaan myös vanhan sukupolven konsoleille, eli tällä kertaa vanhoille konsoleille ei myydä uudelleen nimettyä edellisvuoden versiota. Crossplayta ei toki ole silti, eli jos joku sitä odotti, niin pettymys tuli sen suhteen.

Muuten aika odotetun vähän mitään kunnon infoa, kuten aiempinakin vuosina. Tarkempia tietoja uudistuksista tulee hiljalleen, kun julkaisupäivä lähestyy.

Uuden ja vanhan konsolin versiot saa siis vain kalliimman erikoisversion mukana, kuten tässä FIFA:sta pääteltynä ennusteltiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös