NHL 21 – yleinen keskustelu

  • 164 051
  • 889

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
NHL 21:n julkaisu viivästyy lokakuulle, mutta sehän ei estä meitä haaveilemasta tulevan pelin uusista ominaisuuksista ja parannuksista. Virallisen tiedon mukaan "julkaisuikkuna" on siirretty lokakuulle, eli tarkkaa päivää ei vielä tiedetä, mutta lokakuun puoliväli lienee varsin turvallinen veikkaus.

EA ei ole vielä kertonut oikeastaan mitään tulevasta pelistä, muuta kuin sen, että sitä ei julkaista erikseen tulossa oleville uusille konsoleille (PS5 / XSX), jonka vuoksi lupaavat keskittyä entistä vahvemmin pelin ominaisuuksien kehittämiseen. Uskoo ken tahtoo, ja minähän tahdon!

EASHL on itselle se ykkösjuttu ja sen kehitys on ollut lähes olematonta jo pidemmän aikaa. Joko nyt saataisiin jotain uutta, kuten vaihtopelaajat, erilliset liigat/turnaukset (julkiset ja privaatit) tai vapaampaa pelaajien muokkausta?

Mitäs muiden toivelistalla on tulevan änärin suhteen?

Tässä vielä EA:n uutinen, jossa mainitaan julkaisun viivästymisestä yms: NHL 21 -pelin yhteisöpäivitys
 
Viimeksi muokattu:

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
EA ei ole vielä kertonut oikeastaan mitään tulevasta pelistä, muuta kuin sen, että sitä ei julkaista erikseen tulossa oleville uusille konsoleille (PS5 / XSX), jonka vuoksi lupaavat keskittyä entistä vahvemmin pelin ominaisuuksien kehittämiseen. Uskoo ken tahtoo, ja minähän tahdon!

Odotettavaa, sillä uutta laitakantaa ei ole vielä julkaisun aikoihin. Pessimistinen veikkaus on rosteripäivitys pienillä grafiikka parannuksilla ja muutamalla uudella kikalla (maskotit, pipot mitä näitä nyt on). Online pelejä en pelaa, mutta kaveriporukalla samalta ruudulta kyllä. Meinasin jättää nykyisen version hyllyyn, mutta olikin varsin onnistunut tuotos, siis noin samalta ruudulta pelattuna. Sitä jaksan kyllä ihmetellä, että miten noi latausajat on vuonna 2020 noin pirun hitaita, siihen toivon päivitystä. Katsotaan kun pelistä tihkuu enemmän tietoa, että tuleeko ostettua vai mennäänkö vanhalla.

Sen sijaan odotukset ovat sitä seuraavassa versiossa, joka tehdään jo varmasti PS5/XSX ehdoilla. SIihen toivon jo uutta ja mullistavaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Odotettavaa, sillä uutta laitakantaa ei ole vielä julkaisun aikoihin. Pessimistinen veikkaus on rosteripäivitys pienillä grafiikka parannuksilla ja muutamalla uudella kikalla (maskotit, pipot mitä näitä nyt on). Online pelejä en pelaa, mutta kaveriporukalla samalta ruudulta kyllä. Meinasin jättää nykyisen version hyllyyn, mutta olikin varsin onnistunut tuotos, siis noin samalta ruudulta pelattuna. Sitä jaksan kyllä ihmetellä, että miten noi latausajat on vuonna 2020 noin pirun hitaita, siihen toivon päivitystä. Katsotaan kun pelistä tihkuu enemmän tietoa, että tuleeko ostettua vai mennäänkö vanhalla.

Sen sijaan odotukset ovat sitä seuraavassa versiossa, joka tehdään jo varmasti PS5/XSX ehdoilla. SIihen toivon jo uutta ja mullistavaa.
Joo en itsekään odottanut tätä julkaistavan uusille konsoleille, mutta ilmeisesti jotkut odottivat, koska EA päätti asiasta mainita.

Latausajathan johtuu 99% siitä käytössä olevasta raudasta ja järjestelmästä, eli konsolista. Nykysen sukupolven konsoleissa on edelleen vanhaa HDD-levyä, tai vaikka olisi SSD:tä, niin konsolin järjestelmä ei osaa sitä hyödyntää. Tätä silmällä pitäen uusi sukupolvi tulee olemaan valovuosia edellä, joten latausajat pitäisi tulevaisuudessa olla lähes olemattomia.

Itse kuitenkin pelkään NHL 22:n puolesta, koska edellinen uuteen konsolisukupolveen siirtyminen oli katastrofaalisen paska suoritus EA:lta. NHL 15 oli siis tuolloin kyseessä ja siitä jätettiin iso osa ominaisuuksista pois, koska "ei ehditty tekemään kaikkea". Esimerkiksi EASHL jäi pelistä tuossa kohtaa pois kokonaan. Uusi sukupolvi tuskin mullistaa muuta kuin grafiikkaa ja latausaikoja, kun taas ominaisuuksia joudutaan todennäköisesti karsimaan entisestä.

Viimeksikin EA panosti pelillisiin asioihin NHL 14 asti hyvin, joten eiköhän nyt ole mahdollisuuksia samaan tämän NHL 21:n osalta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jaa a, viime vuosina on saanut pettyä aina melko rankasti, mutta alla nyt muutama toive mitkä tuskin toteutuu odotusten ollessa melkolailla nollissa tätä nykyään. Ps. FIFAAN on ilmeisesti tulossa semmoinen uutuus, että pystyy kelaamaan pelissä taaksepäin (tietysti tämä koskee vain offline pelejä). Tuommoinen uudistus olisi kyllä änäriinkin enemmän kuin tarpeen sillä sen verran bugisia tilanteita tuossa pelissä esiintyy, että ne olisi kiva ohittaa tuommoisella taaksepäin kelauksella ilman uuden pelin aloittamista kokonaan. Iso sääli, että EA on ainut jääkiekkopelin tekijä markkinoilla. Mutta joka tapauksessa, alla ranskalaisin viivoin omia toiveita.

- Yleisö paremmin pelissä mukana, nyt yleisö kohahtelee tai on kohahtelematta ihan väärään aikaan. Yleisön toiminnalla voisi luoda paljon fiilistä peliin.
- Parempaa musaa, joukkueiden maalibiisit takaisin tuomaan aitoa fiilistä/tunnelmaa!
- Sisääntulo, ihan jokaisen erän alussa voisi olla jotain pientä tuomassa fiilistä.
- Kaukalo tuntuu kovin isolta, pienempi kaukalo olisi kiva?
- Rankkarikisasta parempi, nyt se on vain hirveää pakkopullaa vailla show'ta.
- Itse peliparannuksia toivoisin yleisesti taklaustilanteisiin, että ne olisivat aidomman näköisiä. Erikoistilannepelaaminen on ihan karseaa, toivon suurta panostusta tähän ja sitten veskareiden toimintaan enemmän järkeä. tappeluihin myös uudistusta, eihän jokaisen tappelun tarvitse päättyä tyrmäykseen? Myös tappeluiden aloittamisen voisi tehdä monella erilaisella tavalla.
- Toivoisin botilta enemmän suoraviivaisuutta peliinsä, nyt botti laittaa vain aina hirmuisen syöttörallin päälle hyökkäysalueella ja jos keskialue on sumpussa niin alkaa pyöriminen.
- Loukkaantumisiin jokin järki, että missä tilanteissa pelaaja voi loukkaantua ja miten. Toipumisennusteisiin myös jotain uutta, aivotärähdysten kanssa ei tarkkaa paluuaikaa jne. Kesken pelin pelaaja voisi käydä kopissa ja sitten tulee lääkäriltä arvio pelaajan kunnosta jolloin voisi tehdä päätöksen peluuttaako pelaajaa vai ei.
- Valikot on niin s**tanan tönköt! Toimivat valikot kiitos!
- Koko Franchise Mode kaipaisi ravistelua, nykyiset budjettihommat jotka eivät riitä mihinkään ja eivät vain toimi mitenkään. Scouttaaminen on epäselvää, treidien tekemisessä ei tunnu olevan mtn järkeä. Pelaajien arvoon ei vaikuta mitenkään esitykset kentällä, sama koskee sopimusneuvotteluja joissa ainoastaan merkitsee pelaajan kokonaisuus.
- Oikeat valmentajat peliin mukaan!
 
Viimeksi muokattu:

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Latausajathan johtuu 99% siitä käytössä olevasta raudasta ja järjestelmästä, eli konsolista. Nykysen sukupolven konsoleissa on edelleen vanhaa HDD-levyä, tai vaikka olisi SSD:tä, niin konsolin järjestelmä ei osaa sitä hyödyntää. Tätä silmällä pitäen uusi sukupolvi tulee olemaan valovuosia edellä, joten latausajat pitäisi tulevaisuudessa olla lähes olemattomia.

Silloin kun näitä vielä PCllä pelattiin, niin ei nuo latausajat noin pitkiä olleet, ja puhutaan siis vanhoista peleistä. Sanoisin että vika ei ole pelkästää raudassa, vaan heikossa optimoinnissa tms. myös. En toki ole asiantuntija...

Itse kuitenkin pelkään NHL 22:n puolesta, koska edellinen uuteen konsolisukupolveen siirtyminen oli katastrofaalisen paska suoritus EA:lta. NHL 15 oli siis tuolloin kyseessä ja siitä jätettiin iso osa ominaisuuksista pois, koska "ei ehditty tekemään kaikkea".

Tällaista en muistanutkaan, tosin en nyt ihan jokaista NHLää ole muutenkaan ostanut, niin olisiko tuo versio jäänyt sitten väliin? Jos nyt jotain toivoisi, niin sitä samaa mitä jo pitkään, eli että pelaajilla olisi selkeästi vahvuuksia ja heikkouksia. Ei ne kaikki hyökkäyspään virtuoosit ole hyviä puolustuspäässä kanssa. Keinotekoisesti nostetaan tähdille statseja, jotta saadaan se overall isoksi. Joskus muinoin oli kiva tehdä löytöjä ns. huonommista pelaajista, joilla oli joku merkittävä hyvä ominaisuus, esim. puolustavasentteri, jolla hyvä aloitustaito ja puolustuspään statsit. Nyt niin isoja eroja ei ainakaan ns. hyvien pelaajien kohdalla tule, kun ovat aika samasta puusta veistettyjä.

Niin, ja tässä nykyisessä versiossa en juuri läpiajoihin pääse, ja jos pääsen niin ei punalamppu pala :) Siihen helpotusta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Silloin kun näitä vielä PCllä pelattiin, niin ei nuo latausajat noin pitkiä olleet, ja puhutaan siis vanhoista peleistä. Sanoisin että vika ei ole pelkästää raudassa, vaan heikossa optimoinnissa tms. myös. En toki ole asiantuntija...
Siloin oli käytössä saman tasoista kiintolevyä, mitä edelleen esimerkiksi PS4 käyttää, mutta tuohon aikaan pelien tekstuurit olivat paljon nykyistä köykäisempiä, joten latausajatkin olivat selvästi lyhyempiä. Konsolit ovat junnanneet paikoillaan kiintolevyjen suhteen niin pitkään, että latausajat ovat tästä kärsineet todella paljon, kun pelit ovat muuten kehittyneet konsoleiden paremman raudan ansiosta.

Uusi sukupolvi ottaa tosiaan tässä jättiloikan eteenpäin, joka tarkoittaa todella paljon hyviä asioita pelien kannalta. Latausajat lyhenevät selvästi ja pelit voivat muutenkin ladata tavaraa "lennosta" ilman pakollista latausruutua joka välissä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, ja tässä nykyisessä versiossa en juuri läpiajoihin pääse, ja jos pääsen niin ei punalamppu pala :) Siihen helpotusta.
Ei kiitos helpotusta tähän. Nykyäänkin suurin osa pelaajista on oppinut varmat kikat, joilla tehdään maaleja läpiajoista todella kovalla prosentilla. Enemmänkin toivoisin, että näistä varmoista kikoista pyritään eroon sillä, että maalivahdit eivät pelaa tilanteita aina samalla tavalla.

- Kaukalo tuntuu kovin isolta, pienempi kaukalo olisi kiva?
EA pyrkii kaukalon koon suhteen realistisuuteen, eli koko on sama kuin oikeastikin. Se voi jonkun mielestä tuntua isolta, mutta ei sitä oikeasti ole. Mielestäni kaukalo tuntuu varsin realistisen kokoiselta, kuten myös pelaajien nopeus yleisesti ottaen. Ehkä tuo kuvakulma hämää, niin kaukalo tuntuu siksi isolta?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Oma pelaamiseni on jäänyt ihan puhtaasti siihen, että kaveriporukalla tuota EASHL:ää pelaillaan. Nyt sekin on jäänyt paljon vähemmälle, ja tuossa kun sitä pitkästä aikaa kokeili, niin tuli todettua, että onpas tämä huono peli. Huomaa, että on tullut vietettyä aikaa paljon laadukkaampien pelien parissa.

Eli enpäs tiedä tuleeko tuota uutta versiota hankittua, joka kuitenkin on taas lähinnä kopio vain edeltäjästään. Hölmöä maksaa käytännössä lähes samasta pelistä, jonka pelaamisesta ei edes erityisemmin nauti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oma pelaamiseni on jäänyt ihan puhtaasti siihen, että kaveriporukalla tuota EASHL:ää pelaillaan. Nyt sekin on jäänyt paljon vähemmälle, ja tuossa kun sitä pitkästä aikaa kokeili, niin tuli todettua, että onpas tämä huono peli. Huomaa, että on tullut vietettyä aikaa paljon laadukkaampien pelien parissa.

Eli enpäs tiedä tuleeko tuota uutta versiota hankittua, joka kuitenkin on taas lähinnä kopio vain edeltäjästään. Hölmöä maksaa käytännössä lähes samasta pelistä, jonka pelaamisesta ei edes erityisemmin nauti.
Minun on vaikea verrata tuota mihinkään muihin "laadukkaampiin" peleihin, kun lätkäpelien suhteen vaihtoehtoja ei ole ja sellaista haluan pelata. EASHL maistuu kyllä, koska pääsee hyvässä porukassa pelaamaan ja pelattavuuden puolesta NHL20 on varsin hyvällä tasolla.

Onhan se turhauttavaa ostaa joka vuosi uusi peli, joka ei ole kovin merkittävä uudistus edelliseen nähden, mutta toisaalta niistä vähäisistäkin uudistuksista pystyy yleensä nauttimaan ja kun pelitunteja kertyy helposti monta sataa, niin eipä siinä paljoa jää hintaa tuntikohtaisesti.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
EA pyrkii kaukalon koon suhteen realistisuuteen, eli koko on sama kuin oikeastikin. Se voi jonkun mielestä tuntua isolta, mutta ei sitä oikeasti ole. Mielestäni kaukalo tuntuu varsin realistisen kokoiselta, kuten myös pelaajien nopeus yleisesti ottaen. Ehkä tuo kuvakulma hämää, niin kaukalo tuntuu siksi isolta?

Ehkä se on sitten tuo kuvakulma mikä hämää, mutta liian isolta tuo kaukalo vain tuntuu leveyden puolesta ainakin. Tuntuu, että sitä voisi kaventaa melkoisestikin...

Jos nyt jotain toivoisi, niin sitä samaa mitä jo pitkään, eli että pelaajilla olisi selkeästi vahvuuksia ja heikkouksia. Ei ne kaikki hyökkäyspään virtuoosit ole hyviä puolustuspäässä kanssa. Keinotekoisesti nostetaan tähdille statseja, jotta saadaan se overall isoksi.

Tämä ollut jo pitkään yksi iso epäkohta pelissä. Monesti tulee käytettyä parikin tuntia rostereiden läpikäymiseen ja pelaajien muokkailuun ennen kuin lähtee peliä pelaamaan ensimmäistä kertaa, mutta eihän tuossa parissakaan tunnissa kerkeä käymään kuin ihan pintapuolisesti rosterit läpi ja pahimmat virheet pelaajatyyppien/pelaajaarvojen suhteen.

Parasta olisi, jos tuohon kokonaisuuteen vaikuttaisi eniten ne arvot mitä hyökkääjä eniten tarvitsee. Näin puolustusarvoja voitaisiin tiputtaa esim. pelaajalta mallia Patrick Kane huolella, mutta silti kokonaisuus olisi korkea kun ne hyökkäyspään arvot merkitsisivät enemmän.
 

Buster

Jäsen
Yksi ongelma noissa overaleissa ja arvoissa saattaa olla, että niitä eri arvoja on kenties liian vähän. Puolustuksellisia arvoja taitaa olla Defense Awareness, Stick Check, Shot Blocking ja rajatapauksena Body Check, joista 2 jälkimmäistä ei vaikuta overalliin varmaan ollenkaan. Siinä sitten joutuu puskemaan heti kiekollisia arvoja vähän yläkanttiin puolustuspäähän enemmän nojaavilta pelaajilta, että saa overallin kohdilleen. Overall kun määrittää AI:n peluuttamista ja kuka pelaa farmissa/ylhäällä. Ja siinä kun suurentaa noita eroja, niin ylhäällä pelaavien pelaajien kokonaisuus ei saa mennä farmipelaajien kokonaisuuden tasolle - ellei jaksa niitäkin muokata.

Samoin kyllä hyökkäysarvoissakin alkaa huipuista tulla itsekin säädeltynä nopeasti samasta puusta veistettyjä ja massat näyttää massalta, kun ei ole niin mahdottomasti eri arvoja joita säätää. Fifassa on enemmän, NBA:ssa on enemmän ja NHL2K-sarjassa oli enemmän.

EDIT: Nopeuskin on mennyt vähän sellaiseksi kysymysmerkiksi. Ei tahdo uskaltaa asettaa ketään edes 75 nopeudelle muokkaillessa, kun vastaavasti jollain McDavidilla pääsee niin helposti täyteen vauhtiin. Jostain takavuosien 55 nopeuksista (vissiin 1-100 mittari tuolloin) ei puhettakaan, että uskaltaisi ajatella.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi ongelma noissa overaleissa ja arvoissa saattaa olla, että niitä eri arvoja on kenties liian vähän. Puolustuksellisia arvoja taitaa olla Defense Awareness, Stick Check, Shot Blocking ja rajatapauksena Body Check, joista 2 jälkimmäistä ei vaikuta overalliin varmaan ollenkaan. Siinä sitten joutuu puskemaan heti kiekollisia arvoja vähän yläkanttiin puolustuspäähän enemmän nojaavilta pelaajilta, että saa overallin kohdilleen. Overall kun määrittää AI:n peluuttamista ja kuka pelaa farmissa/ylhäällä. Ja siinä kun suurentaa noita eroja, niin ylhäällä pelaavien pelaajien kokonaisuus ei saa mennä farmipelaajien kokonaisuuden tasolle - ellei jaksa niitäkin muokata.

Samoin kyllä hyökkäysarvoissakin alkaa huipuista tulla itsekin säädeltynä nopeasti samasta puusta veistettyjä ja massat näyttää massalta, kun ei ole niin mahdottomasti eri arvoja joita säätää. Fifassa on enemmän, NBA:ssa on enemmän ja NHL2K-sarjassa oli enemmän.
Mielestäni tuo arvojen vähäinen määrä ei kuitenkaan ole suuri ongelma. Kyse on vain siitä, että miten mitäkin painotetaan kokonaisarvosanan suhteen. Näkisin kuitenkin, että ne oleelliset arvot pelistä löytyy. Omien havaintojen mukaan nykyään käytännössä jokainen arvo vaikuttaa hyvin pitkälti yhtä paljon siihen kokonaisuuteen.

Mielestäni ongelma ei ole pelkästään arvoissa, vaan myös siinä, että jokainen voi liikutella pelaajia oman tahtonsa mukaan. NHL:ssä pelaa monia hyökkäyspainotteisia pelaajia, jotka eivät kovin paljoa panosta puolustamiseen, mutta heiltä löytyy puolustuksessa tarvittavia taitoja, jos päättävät niitä hyödyntää. Eli oikeassa elämässä on usein kyse enemmänkin pelaajien motivaatiosta tai pelityylistä, eikä siitä, että eivät oikeasti osaisi puolustaa.

Ehkä pelaajakohtaista motivaatiota tai tarkemmin määriteltyä pelityyliä pitäisi tuoda kunnolla peliin mukaan. Silloin ainakin koneen ohjaamana kyseiset pelaajat pelaisivat enemmän oikeiden esikuvien mukaisesti. Tämä menee toki helposti aika monimutkaiseksi.
 

Buster

Jäsen
Omien havaintojen mukaan nykyään käytännössä jokainen arvo vaikuttaa hyvin pitkälti yhtä paljon siihen kokonaisuuteen.
Näköjään vaikuttaa vähän enemmän kuin aiemmin, mutta kyllä Offensive Awareness, Defensive Awareness ovat edelleen kuninkaita. Ja taas Taklaaminen ei tee juuri mitään, Hand-Eye ei tee juuri mitään, Harhauttaminen ei tee juuri mitään. Kyllä siellä eroja edelleen overalliin vaikutuksen suhteen löytyy hieman, vaikka niitä on hankala prikulleen osoittaa tai mitata.

Pelaajien pelityyliä saisi määritettyä juurikin arvoilla ja kun ei ole mahdollista säätää Patrick Kanen puolustushalukkuusarvoa, niin sitten pitää sen Def. Awarenessia ainakin viilailla pois, joka jollain tavalla ehkä vaikuttaa karvaamiseen ja backcheckiin aggressiivisuuden ohella. Tämä offline-näkökulmasta.

Joitain arvoja siellä on vissiin piilotettuna kuten syöttö/veto -herkkyys ja joku muukin taisi olla. Olisihan noihin pelaajien arvoihin teoriatasolla mahdollista lisätä vaikka mitä. Rohkeus nyt olisi ainakin aika hyvä ja kiekottomana olemiseen edes jotain.

Kaivoin vanhan NHL2K8:n kaapista ja siellä oli seuraavia statseja, joita ei ole sellaisenaan EA:lla, toki EA:lla yksi arvo saattaa sisältää useitakin asioita: Checking Bias, Grit, Hands (erikseen vielä puck control), Pass Bias, Shot Bias, Shot Quickness (eli viritysnopeus), Backhand, One-Timer, Shovel/Garbage, Snap Shot, Leadership, Nerve (Poisekin löytyy), Composure, Star Power, Toughness. 2k10:ssä taisi olla myös stickhandling tendencyä ynnä muuta. Ei ole ohjekirjaa, joten en tiedä miten nuo kaikki tarkalleen ottaen vaikuttavat.

Veskareilla sitten vielä erikseen Aggressiivisuus, sekä laukojan haastaminen ja vielä kolmantena kuinka usein lähtevät maalin taakse katkomaan. Ketteryys, Nopeus ja Lateral Movement ovat erikseen. Muita arvoja: Kick, Pads, Body, Stick Down, Stand Up, Stack Pads, Sprawl, Butterfly, Anticipation (Vision löytyy erikseen), Positioning, Squareness (Angles löytyy erikseen).

Lähes kaikki perusarvot EA:n änäreistä toki löytyy rystyä lukuunottamatta ja en sinne näin amatöörinä hirveästi olisi keksinyt lisää pakottamatta. Toki jotkut arvot tuntuvat menevän paljon päällekkäin. Vai vaikuttaako Hand-Eye vielä ohjauksiin, one-timereihin ja kovien syöttöjen vastaanottoon, kuten joskus vajaa 10 vuotta sitten joku EA:n Developer jutteli. Siinä on vähän liikaa yhdelle arvolle, jos joku nelosketjun grinderi on hyvä tippailemaan kiekkoja, mutta muuten puukäsi.
 
Viimeksi muokattu:

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehkä pelaajakohtaista motivaatiota tai tarkemmin määriteltyä pelityyliä pitäisi tuoda kunnolla peliin mukaan. Silloin ainakin koneen ohjaamana kyseiset pelaajat pelaisivat enemmän oikeiden esikuvien mukaisesti. Tämä menee toki helposti aika monimutkaiseksi.

Tuossa NBA 2K20:ssa tuo taklataan siten, että jokaisella pelaajalla on taitojen lisäksi ns. tendency tiettyjen asioiden ja suoritteiden suhteen ja näin pelaajat pelaavat kentällä eri tavalla. Jollain Klay Thompsonilla on esim. 3pt tendency varsin korkea ja taas jollain oman pään mörkösentterillä käytännössä olematon. Pelissä luonnollisesti Thompson viskaisee kolmosen kun sille tilaa vain on, mutta tuo esimerkkini sentteri ei sitä edes yrittäisi. Samalla myös vastustaja pelaa nämä pelaajat eri tavalla pois ja sentteri saatetaan jättää kolmosen viivalle täysin vapaaksi, mutta Thompson otetaan todella tarkasti.

Tuollaista toivoisi myös NHL:n puolella, mutta jotenkin uskon tuon vain olevan EA:lle liikaa työtä mikä ei varsinaisesti toisi yhtään sen enempää rahaa kassaan. Helpompaa laittaa netin pelimuotoihin muutama ylimääräinen pakka ja 8 uutta pipoa.

Edit. @Buster sen tuossa ylempämä selittikin. Sama mekaniikka jatkanut näemmä 2K-sarjan mukana aivan nykypäivään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kaivoin vanhan NHL2K8:n kaapista ja siellä oli seuraavia statseja, joita ei ole sellaisenaan EA:lla, toki EA:lla yksi arvo saattaa sisältää useitakin asioita: Checking Bias, Grit, Hands (erikseen vielä puck control), Pass Bias, Shot Bias, Shot Quickness (eli viritysnopeus), Backhand, One-Timer, Shovel/Garbage, Snap Shot, Leadership, Nerve (Poisekin löytyy), Composure, Star Power, Toughness. 2k10:ssä taisi olla myös stickhandling tendencyä ynnä muuta. Ei ole ohjekirjaa, joten en tiedä miten nuo kaikki tarkalleen ottaen vaikuttavat.

Boldasin nuo pari ominaisuutta mitkä pitäisi ihan ehdottomasti pelistä löytyä. Tuon rystyominaisuuden voisi jopa jakaa vielä kahtia eli rystylaukaus sekä rystysyöttö, molemmille olisi tilausta. Käsittämätöntä ettei myöskään one-timeria löydy, Kessel nyt on ehkä yksi parhaista esimerkeistä jolla tuo rannelaukaus on yksi parhaista, mutta one-timer aivan umpisurkea. Tai no tuon one-timerinki pystyisi jakamaan kahteen, eli milloin se on semmoinen ranne one-timer (mikä Kesselillä on vielä ihan hyvä) ja milloin perinteinen lämäri one-timer (mikä Kesselillä on surkea).

Tullut viimeaikoina pelattua pitkän tauon jälkeen änäriä ja on kyllä aivan umpisurkea peli siihen nähden mitä se voisi olla. Suoranaista lätkäfanien päälle kusemista koko tekele, mutta minkä teet kun kyseessä on ainut lätkäpeli. Surkeaa...
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Itse kuitenkin pelkään NHL 22:n puolesta, koska edellinen uuteen konsolisukupolveen siirtyminen oli katastrofaalisen paska suoritus EA:lta. NHL 15 oli siis tuolloin kyseessä ja siitä jätettiin iso osa ominaisuuksista pois, koska "ei ehditty tekemään kaikkea". Esimerkiksi EASHL jäi pelistä tuossa kohtaa pois kokonaan.
Tämä johtui pääosin siitä että konsoli ja änäri 15 julkaistiin vähän turhan lähekkäin, jolloin pelin kehittäminen uudelle konsolille antoi omat haasteensa. Nyt varmaan otettiin vuosi lisäaikaa juuri tästä syystä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä johtui pääosin siitä että konsoli ja änäri 15 julkaistiin vähän turhan lähekkäin, jolloin pelin kehittäminen uudelle konsolille antoi omat haasteensa. Nyt varmaan otettiin vuosi lisäaikaa juuri tästä syystä.
Itseasiassa tilanne ei tuolloin ollut yhtään tästä hetkestä poikkeava. PS4 julkaistiin loppuvuodesta 2013 ja NHL15 tuli syyskuussa 2014. Nyt PS5 julkaistaan loppuvuodesta 2020 ja NHL22 tulee syyskuussa 2021. Ihan yhtä lähekkäin on konsolin julkaisu ja ensimmäisen sille tehtävän änärin julkaisu nytkin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivoisin uudelta peliltä:
- EASHL turnaukset
- EASHL harjoittelu tila
- Mahdollisuus valita miltä palvelimilta peliä haluaa etsiä. Kenties muitakin parempia hakuominaisuuksia, esim. Vastustajan tason määrittäminen, estolistat jne...
- Mahdollisuus liittyä uudelleen eashl peliin pelistä putoamisen jälkeen.
- Eashl peliin liittyminen katsojana
- Vaihtopelaajat EASHL
- Oman pelaajatyypin vaihtaminen kesken EASHL ottelun
- paremmat vaihtoehdot kuvakulman muokkaamiseen ja kenties jopa mahdollisuus liikuttaa kameraa(kosketustasossa zoom tai ylös/alas) kesken pelin.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Todennäköisesti huhutut zamboni racing ja oikeat valmentajat tulevat tähän. Valikot ovat edelleen samat. Unohtakaa se GM connected, koska sille ei vain ole tarpeeksi kysyntää. Lisäksi EA jatkaa World of Chelin kehittämistä, eli lisää krääsää ja lätkäkasseja. HUT säilyy ennallaan, kuten Franchise moodikin. EASHL muoto poistetaan ja muutetaan erilaiseksi, myös mikromaksut tulevat mukaan.

A.I pysyy ennallaan ja ehkä sitä vielä hieman huononnetaan. Maalivahteja ei paranneta, mutta hei nyt voit suunnitella oman maskin. Näin veikkaan aika pitkälti menevän.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivoisin uudelta peliltä:
- EASHL turnaukset
- EASHL harjoittelu tila
- Mahdollisuus valita miltä palvelimilta peliä haluaa etsiä. Kenties muitakin parempia hakuominaisuuksia, esim. Vastustajan tason määrittäminen, estolistat jne...
- Mahdollisuus liittyä uudelleen eashl peliin pelistä putoamisen jälkeen.
- Eashl peliin liittyminen katsojana
- Vaihtopelaajat EASHL
- Oman pelaajatyypin vaihtaminen kesken EASHL ottelun
- paremmat vaihtoehdot kuvakulman muokkaamiseen ja kenties jopa mahdollisuus liikuttaa kameraa(kosketustasossa zoom tai ylös/alas) kesken pelin.
Tässä on aika hyvin listattu kaikki mitä itsekin toivon, mutta voi hyvin olla, että mitään näistä ei saada.

Lisäisin tuohon mahdollisuuteen liittyä peliin takaisin myös sen, että peliin voisi liittyä kesken kaiken, vaikka ei olisi siinä ollut mukana alunperin. Tämä toki voisi olla sellaisena ehtona, että molempien joukkueiden täytyy hyväksyä peliin liittymiset ennen pelin alkua. Eli esimerkiksi jonkinlaiseksi hakuehdoksi mukaan.

Yksinkertainen lisäys hakuehtoihin olisi se, että "vähintään sama määrä pelaajia". Usein tulee pelattua neljällä, jolloin kävisi ihan hyvin, että vastustajalla on 4-5 pelaajaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EASHL muoto poistetaan ja muutetaan erilaiseksi, myös mikromaksut tulevat mukaan.
Mainitsit tämän todennäköisesti sillä idealla, että kyse olisi negatiivisesta asiasta. No joo, EASHL:n poistaminen toki olisi, jos tilalle ei tulisi mitään vastaavaa, mutta mikromaksuja moni EASHL pelaaja toivoo, koska niiden avulla saataisiin EA panostamaan enemmän kyseiseen pelimuotoon. Toki pay to win -mikromaksuja ei todellakaan toivota, eli vain kosmeettisia asioita.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin joo ja lisäsin vielä, että EASHLstä poistettaisiin kaikki kikkailipelimuodot. 1vs1vs1, threes 3vs3 sparrit ja klubit. Eli jätettäisiin vain 6vs6 klubi ja sparripelit.

Ei sen takia, että kukaan ei noista muita pelityyppejä haluaisi pelata, vaan siksi kun EASHLssä ei ole tarpeeksi pelaajia/joukkueita, jotta hommat toimisi hyvin. Jos ei halua pelata tietokoneita vastaan, niin pelejä löytyy karrikoidusti vain n. 19:00-> päivällä ei voi pelata.

Lisäksi kun joukkueita on näin vähän, hakukone löytää liian harvoin oman tasoisia joukkueita. Tästä johtuen vastustajat ovat usein liian helppoja tai liian vaikeita. Tämä huonontaa pelikokemusta ja on syy, miksi monet jättävät pelaamatta.

Ja sparri pelit on ollut kolmosten mukaan tulon jälkeen ihan hirveitä. Sinne ei riitä pelaajia kutosiin, ja kolmosissakin on niin vähän pelaajia, ettei mitään tason jiukkueiden muokkaamista tason mukaan pysty tekemään. Myös tuo, kun pelataan ilman varusteita ja pelattavuus on eri kuin klubipeleissä, on omiaan karkottamaan pelaajia.

Less is more olisi käypä sanonta eashl pelimuotojen suhteen... Mutta tämä nyt ei tule tapahtumaan...
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Todennäköisesti huhutut zamboni racing ja oikeat valmentajat tulevat tähän. Valikot ovat edelleen samat. Unohtakaa se GM connected, koska sille ei vain ole tarpeeksi kysyntää. Lisäksi EA jatkaa World of Chelin kehittämistä, eli lisää krääsää ja lätkäkasseja. HUT säilyy ennallaan, kuten Franchise moodikin. EASHL muoto poistetaan ja muutetaan erilaiseksi, myös mikromaksut tulevat mukaan.

A.I pysyy ennallaan ja ehkä sitä vielä hieman huononnetaan. Maalivahteja ei paranneta, mutta hei nyt voit suunnitella oman maskin. Näin veikkaan aika pitkälti menevän.
Tää olisi kyllä huikea pohjanoteeraus EA:lta jos nuo tekevät. Onok oikeasti Zamboni racingiä huhuttu vai astunko miinaan? :D

World of Chel on yhtä turhan kanssa, keskittyisivät johonkin muuhun...

Todennäköisesti kyseessä on kokoonpanopäivitys kuten monina muina vuosina peräkkäin on ollut.

NHL 20 on ensimmäinen, jota ei ole jaksanut edes pelata. Varmaan 3-4kk siitä kun viimeksi änäriä pelannut..
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Itseasiassa tilanne ei tuolloin ollut yhtään tästä hetkestä poikkeava. PS4 julkaistiin loppuvuodesta 2013 ja NHL15 tuli syyskuussa 2014. Nyt PS5 julkaistaan loppuvuodesta 2020 ja NHL22 tulee syyskuussa 2021. Ihan yhtä lähekkäin on konsolin julkaisu ja ensimmäisen sille tehtävän änärin julkaisu nytkin.
Okei, muistin eka että olis ollu vasta 2014 toi Ps4 julkaisu.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tää olisi kyllä huikea pohjanoteeraus EA:lta jos nuo tekevät. Onok oikeasti Zamboni racingiä huhuttu vai astunko miinaan? :D
Tuskin nyt sentään. 2k sen sijaan teki tuon, kun niiden viimeinen epätoivoinen yritys tuotettiin ulos. Ajattelivat varmaan jotain tyyliin että lapset tykkää niin hitosti ja isit ja äidit ostaa pelin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös