Nhl 2002

  • 3 584
  • 59

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole täysin varmaa tapaa tehdä maali keksinyt, mutta pari melko usein toimivaa kuviota meikäläisellä on kasassa.

SM-liigapaketilla pelatessa kolmoskenttäni on Cipruss-Hirschovits-Pikkarainen, pakkiparina Levokari-Eskelinen. Aloitus oikelta puolelta: Hirso voittaa aloituksen Levokarille(LD), joka vetää ranteella kohti vasenta yläkulmaa->reboundi, jonka Aigarsnaattori pistää sisään. Liigan pistepörssin ykkösenä on Hirso ja kakkosena Levokari. :D

Toinen hieman yllättävä maali: Leftin pelaajalla vasemmasta laidasta yli siniviivan, suunnanmuutos ensin keskustaa kohti, sitten äkkiä takaisin laitaa kohti ja lämäri etuyläkulmasta sisään. Tuntuu menevän sitä helpommin, mitä huonompi laukoja on käytössä. Pari kertaa onnistunut myös Kortelaisella ja Paappasella oikesta laidasta.
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Viestin lähetti HIFK-mies
Vastatkaa kysymykseen:Kehittyykö pelaajat?

Kyllä.
Itse pelaan toista kauttani. Mm. Väänäsen Ossi sai ekalla kaudella hyvällä luotolla peliaikaa ja niinpä kaverille siunaantui melkein kymmenen "pistettä" parempi kokonaisuus kaudelle 2003. Samoiten Gagne on kehittynyt huimasti, on yksi liigan parhaita. Vanhemmat pelaajat taas heikentyvät, Modano tosin taisi pysyä joukkueessani suht samoissa. Lopettaneita taisi olla samat 2 per kausi kuin NHL 2000 pelissä. Ominaisuuksissa mainittu kehittyvyys kyllä vaikuttaa.


Hieno peli!

-Maila

EDIT:
SaiPafan
Itse pelaan omia ja mieheni pleijareita parhaillaan (eri kausi). Joukkueilla on eroa kuin yöllä ja päivällä. Oma joukkueeni on hänen joukkuettaan parempi, mutta olen hävinnyt ensimmäiset kolme peliä (kesä tulloo...). Hänen joukkueellaan taas voitan vähintään viidellä maalilla, yleensä 10-3 tms. Olen kokeillut samanlaisia pelitaktiikoita, tehnyt samantyyppisiä ketjuja jne. Pelituntuma on aivan erilainen.
 
Viimeksi muokattu:

Vaicci#63

Jäsen
minkäslaisia tiimejä teillä on???

täss on yks:

Kapanen (Editillä parannettuna)-Roenick-Nedved(miehen laukaús aivan helmi viivalta)
Niinimaa-Rafalski

Hagman-Heatley-Kovalchuk (Kaikki parannettu editillä)
Tremblay-Salo

Petrov-Zamuner-Gaborik
Karalahti-Buzek

Cooke-Holden-Schaefer

maalissa Roy,kakkosena j-f Damphousse,kolmonen maxim quellet
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Mä kokeilin kyseistä peliä viime viikonloppuna. Pelissä on joku ihmeen Milan Hejduk-ilmiö!!! Aina kun pelaa Coloradoa vastaan medium -tasolla, Hejduk tekee maalin.. Onko kukaan teistä huomannut sellaista? Vai onko mun frendilla vain ihmeellinen päivitys?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelin ehdottomasti ärsyttävin ominaisuus on taklauksien meneminen "ohi" 100% varmasta paikasta ja toisaalta taas kevyiden takaa tulleiden töytäisyiden lähettäminen äijät maata kiertävällä radalle.

Laitan liitteeksi kuvan yhdestä ärsyttävimmästä tilanteesta koko kaudella. Kauimpana kuvasta on yksi IFK:n pelaaja ja yksi jokeripelaaja, jotka ovat molemmat liikkumassa oikealle samaa vauhtia, kun jokeripelaaja "taklaa" IFK:n pelaajan ojentamalla kätensä poispäin punapaitaisesta vastustajastaan... tuloksena joukkueen paras sentteri 2-3 kuukautta loukkaantuneena juuri sopivasti pudotuspelien alla. :mad:
 

Liitteet

  • taklaus.jpg
    taklaus.jpg
    87,3 KB · kertaa luettu: 316

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Viestin lähetti Saipafan
Onko kukaan miettinyt pelaamista kahdella joukkueella samana kautena???

Itse pelaan 15:llä joukkueella, ja kaveri niillä toisilla 15:llä. Omien joukkueiden keskinäiset matsit simuloidaan, muut pelataan mikäli jaksetaan. Aina ei kaikkia kuramatseja jaksa.
Oma kausi kestää pelata vajaan vuoden, eli muutama viikko -kuukausi menee aina uutta peliä odotellessa. Kausi tahkotaan läpi pari- kolme kertaa kuussa tapahtuvina 8-10 tunnin sessioina.

Viime vuonna meni hermot ja lopetimme rostereiden oikeina pitämisen, siirryimme omaan liigaan. Columbus ja Minnesota koottiin omalla laajennusdraftilla, samoin aloimme vetää omat draftit.

Budjetit ovat 20% sisällä oikeista ja vaihtelevat menestyksen mukaan. Tämä tietenkin edellyttää aktiivista talouden ylläpitoa, johon kulutan pari tuntia kuukaudessa. Pelaajien palkat lasken viikottain runkosarjan ajalta, eli play off-"vuokraukset" ym. ym. toimivat juuri niinkuin oikeastikin. UFA:t menevät useimmiten eniten tarjoavalle, muutamia poikkeuksia on.

Draftit, samoin kuin talous, hoidetaan runkosarjamenestyksen perusteella ja arvonnalla, kuten oikeastikin. Meillä Kovalhcuk pelaa Columbuksessa, joka voitti "loton". Oli kyllä myös runkosarjan huonoin. Ja Mikko Koivun varasin Montrealiin.

Harmillista, kun EA:lta ei ole tullut sellaista manageriohjelmaa. Myisivät vaikka lisäosana manageripeliä, joka ymmärtäisi NHL 2002:ta ja päinvastoin. Tällainen sovellus laskisi palkat itsestään, ja ottaisi huomioon pelaajien loukkantumiset vakuutusten muodossa jne jne... Ei luulisi olevan ylivoimainen homma. Olen 100% varma että sellaiselle lisäosalle olisi kysyntää paaaaaljon...
Antaisihan se mahdollisuuden toimia GM:nä, jokseenkin realistisilla edellytyksillä. Onnistuu tietenkin ilmankin, mutta kun se olisi niin paljon helpompaa.

Sitten kun vielä viilaa pelaajat paremmin todellisuutta vastaaviksi Blommansilla, on oma NHL lähes täydellinen.
Pienenä epäkohtana voisin mainita hävityt matsit :D

Olenko aivan sekaisin? Kommentteja, kiitos.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaa muuten pitää joukkueissa paljon pelaajia ja kääntää loukkaantumiset maksimiin... Itselläni on juuri menossa SM-liigan finaalit IFK:lla Tapparaa vastaan ja hyökkäysketjuisssa pelaa sellaisia suuruuksia, kuin Rajala ja Tuominen. Nyt ei olisi varaa enää yhteenkään loukkaantumiseen. Mitäköhän käy, jos en saa täyttä miehistöä otteluun?:eek:
 

Pioneeripoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Sapko, Lufc
Onkos kukaan löytänyt suhteellisen realistisia game settingsejä NHL 2002:seen?

Jos jostain löytyy niin laittakaa vaikka y-viestiä tai mailia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös