NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 331 438
  • 1 042

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Miksi ei saisi näyttää jos katsojia riittää? TV:n voi aina laittaa kiinni tai vaihtaa kanavaa, jos niin harmittaa joku ohjelma. Niin mä ainakin teen, joskin tv on pääosin kiinni aina kun sieltä tulee tuutin täydeltä pelkkää reality- tai kokkausohjelmaa.
Ihan hyvin riittäisi, että tuon striimaisi jonnekin nettiin, sieltä ne kaikki kiinnostuneet seitsemän nörttiä löytäisivät sen kyllä rasvaisine sormineen. Ylen ohjelma-ajan tuhlaaminen tuollaiseen on jotenkin typerää.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ihan hyvin riittäisi, että tuon striimaisi jonnekin nettiin, sieltä ne kaikki kiinnostuneet seitsemän nörttiä löytäisivät sen kyllä rasvaisine sormineen. Ylen ohjelma-ajan tuhlaaminen tuollaiseen on jotenkin typerää.
Areenastahan se alkulähetys tulikin, ihan omasta osiostaan. Mikäli luet mm. Twitteriä, huomaat että siellä on hieman enemmän kiinnostuneita katsojia kuin nuo sinun mainitsemasi 7 nörttiä.

Mutta kyllähän kunnon suomalainen nyt pahoittaa mielensä mm. tästäkin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
@lake79

Jos tuota finaalia on Twitterissä kommentoitu ahkerasti, niin millaista kommenttia siellä on annettu? Lähinnä kiinnostaa kuinka Hansulinhon pelityyliä kommentointiin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@lake79
Jos tuota finaalia on Twitterissä kommentoitu ahkerasti, niin millaista kommenttia siellä on annettu? Lähinnä kiinnostaa kuinka Hansulinhon pelityyliä kommentointiin.
No tuollahan oli aikas paljon noita jotka eivät pelaa änäriä usein, joten niiden kommentointi lähinnä koski itse YLE:ä kiitollisuudessa, että tälläistä näkee. Mutta kyllähän pääosin nuo aktiivipelaajat haukkuivat pelityyliä, kuten keskustelupalstoillakin samaa tehdään niin täällä, murossa kuin jopa futisfoorumilla.

Osa toki kehuu/sanoo että oikein pelattu ja muutama sitten niin mielensä pahoitti kun tuli lähetys tv:stä. #ylenhl16 katseluun, kaipa sen näkee ihan ilman tiliäkin kun googlettelee.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voittava pelityyli on valitettavasti tuollainen.

Livegamersin turnauksen voittaja, NHL-matkan voittanut nuori mies pelasi myös juuri melkein tuollaisella taktiikalla. Voittavaa mutta rumaa.
 

Barney

Jäsen
Minun mielestäni on ihan turha itkeä mistään pelityyleistä. Silloin kun pelataan kilpailullisesti, ainut tavoite on voittaa, joten silloin pelataan niin tehokkaasti kuin mahdollista. Ei se ole pelaajien vika, että EA ei ole tehnyt pelistä realistista. Don't hate the player, hate the game. Itsekin olen monesti pelannut Hansulinhoa vastaan (en juurikaan parina viime vuotena) ja onhan hänen pelityylinsä ihan saatanan ärsyttävä. Se on kuitenkin myös tehokas, mutta jos oikeasti osaa puolustaa, niin ihan hyvin tuotakin pelityyliä vastaan pystyy pärjäämään. Itse en ole koskaan aktiivisesti VS-pelejä pelannut, mutta silti joskus muutama vuosi sitten olen kertalleen Hansulinhon voittanut.

Tuossakin turnauksessa oli kuitenkin suomenmestaruuden lisäksi panoksena paikka MM-kisoihin, jossa on tietääkseni ihan hyvät rahapalkinnot. Pelissä paras pelityyli on epärealistinen, joten en itsekään lähtisi rahaturnauksessa pelaamaan "realistista kiekkoa".

EASHL-moodi toimisi paremmin, koska siinä ei nämä konsolikiekon kuninkaat pääsisi hyödyntämään bottien lainalaisuuksia.
Tämä on toiveissa ja tasasin väliajoin kuuluu huhua, että tälläistä olisi vireillä. Finaalin hävinnyt Kenu on tehnyt hyvää työtä uuden sivustonsa kanssa (NHLGamer.com), enkä pitäisi mitenkään ihmeenä, vaikka tuohonkin pelimuotoon tulisi lähitulevaisuudessa myöskin rahapalkinnot mukaan. Tässä versiossa se ei kuitenkaan olisi edes järkevää, koska yhteyksien yms. vuoksi useasti kärkijoukkueet häviävät selvästi itseään huonommille.
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Olisi kyllä hauska päästä haastamaan tuo Hansulinho, pelityylit meillä niiin erilaiset. Hansu pyörii yhellä jätkällä, antaa ehkä syötön max kaks. Itsellä taas syöttely menee joskus vähän liiankin pitkälle. :D
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Peliä ja sen tekijöitä voi arvostella, mutta älkää nyt Hansulinhoa arvostelko. Mielestäni oikein pelata tyylillä, jolla voittaa.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Ihme kitinää täälläkin ketjussa Hansulinhon pelityylistä! Pelaan itse änäriä suhteellisen realistisella tyylillä, ja varsinkin kavereita vastaan matsit muistuttavat erittäin paljon oikeaa lätkää. Se ei poista sitä tosiasiaa, että jos pelataan voittaakseen eikä hauskanpidon ehdoilla, muuttuu se peli juurikin tuollaiseksi kiekon suojaamiseksi ja kulmaralliksi. Eipä jollain Counter Strikella ole yhtään sen enempää tekemistä oikean terrorisminvastaisen sotimisen kanssa kun NHL-sarjalla oikean jääkiekon kanssa. Jossei nettipeleissä vastustajan pelityyli miellytä, liittykää paikalliseen harrastekiekkoporukkaan. Se muistuttaa enemmän sitä jääkiekkoa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Ehkä tähän pelimuotoon olisi parannus, jos peli tukisi "oikeaa" joukkuepelaamista, eli NHL:n osalta 5 vs. 5 ihmispelaajaa. (Kuten CounterStrike-kisoissa tietääkseni on.) Eli vain maalivahti olisi bottiohjauksessa. Ei tarvitsisi manata tekoälystä/älyttömyydestä niin paljoa. Jos tavoitteena on voittaa turnaus, niin tottakai silloin pelataan pelityylillä, jolla saa tehokkaimmin pisteitä. Aitoa urheilua - siinä mielessä.

Ylelle pisteet, että uskaltaa näyttää näitä eSport-turnauksia. Samaan tapaan hiihtoniilot hymähtelee xGames-turneelle lumiurheilun puolella. Lajikenttä uusiutuu ja televisioinnin on mentävä muutosten mukana. Varmasti asiaan vaikuttaa myös raha - ei tarvitse maksaa vielä televisiointioikeuksista ja signaalin tuottaminen kisoista on melko halpaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ihan hyvinhän Jaromir Jagr on massiivisen ahterinsa kanssa tuolla tyylillä pärjännyt ihan reaalimaailmassa.
Joka ei tarkoita sitä, että jokainen saakelin pelaaja John Scottista aina Brendan Gallagheriin pitäisi osata tehdä sitä täydellisesti tässä pelissä.

Antakaa kritisoijien kritisoida. Syy tuolle kritisoinnille on se että noita käytetään pilaamassa monen pelinautintoa muutenkin, kuin vain "kilpapelaamisessa". HUT ja EASHL on monelle käytännössä ainoat pelimuodot joita nykyään voi pelata, eikä kilpailijaa ole markkinoilla. Joo pelin syy, mutta mulle kertoo enemmän ihmisestä se että käyttää noita jatkuvalla syötöllä hyväkseen, kuin siitä että pelin tekijät ovat tehneet tuollaisen pelin, eivätkä muuta sitä vuodesta toiseen juuri mihinkään suuntaan siitä "peruskoodista". Ne bugijannut löytää aina ne uudet bugit kyllä, kun uusi peli/muokattu versio pelistä tulee markkinoille.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En mä tiedä, tartteeko pelistä itsestään kehittää sen realistisempaa. Hyväksytään se, että kyse on konsolipelaamisesta lainalaisuuksineen ja luodaan tapahtuma niillä reunaehdoilla toimivaksi. Ensimmäinen askel on se, ettei pyritä toteuttamaan lätkäottelua selostuksineen, mikä oli aivan naurettava juttu, vaan kommentoidaan pelitapahtumia konsolipelin puitteissa, kuten käsittääkseni cs:ssä ja vastaavissa.

Eiköhän tuohon kiekon kanssa pyörimiseenkin löydy vastalääke, variaatioita siitä kun on ollut olemassa aina. Itse hakkasin viimeksi 15 vuotta sitten änäriä tosissani ja ymmärrän, että peli on lievästi kehittynyt siitä. Silti varsin tutulta tuo peruskuvio hansulinholla näytti, lukuisia maaleja itsekin noin tuli tehtyä ja vastaavasti tukkaan tuli myös otettua hyvin puolustaneita vastaan. Hassua sekin, että jos noin ilmiselvä on menestysresepti, miksei kaveria laiteta maistamaan omaa lääkettään. Esim. sen finaalivastustajan alistuminen pelaamaan vastustajan ehdoilla oli lähinnä oma moka, ei voittajan vika. En minä ainakaan olisi jättänyt käyttämättä aikoinaan poikittaisliu'un ja vetolaukauksen yhdistelmää, jos sillä olisi voinut mm-kisamatkan varmistaa jotain realismipuritanistia vastaan.

Edit: Edellinen viesti siis kilpapelaamiseen liittyen. Ymmärrän närkästyksen osittain viihdepelaamisessa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@sampio Joo siihen on lääke ja sen tietää moni pelaajista, mutta kun yksinkertaisesti nämä kriitisoijat kritisoivatkin siksi, kun melkein jokainen hemmetin peli on samaa kun taso nousee tarpeeksi korkealle, jolloin vaihtoehtona on joko pelaamisen lopettaminen, pelkät offline-pelit tai itsensä kituuttaminen väkisin pelaamalla. Tappaa pelinautinnon vaikka nuo osaakin puolustaa pois.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jep, ymmärrän kyllä tilanteen viihdepelaamisessa ja varsinkin jos oma nautinto koostuu mahdollisimman realistisen kokemuksen mallintamisesta ketjujen peluuttamisineen, pelitapoineen ja taktiikoineen. Eilisen kaltaisessa kilpapelaamisessa kyse on kuitenkin siitä, että paras voittaa niillä ehdoilla mitä on annettu, ja vaikka tuo tylsän näköistä olikin, meni voitto ihan oikeaan osoitteeseen. Itse kyllä toivoin sen teinipojan näköisen kolmikymppisen voittoa - juuri siksi, että peli näytti autenttisemmalta...
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Oli kyllä vähän yksipuolista peliä tosiaan, tuo Kenneth pelasi Rangersillä joukkuepeliä (ehkä vailla sen isompaa taitoa) kun taas Capsillä pelannut kaveri keskittyi lähinnä pyörimään hyökkäyspäässä ja koitti niitä ranteita. Tuollaiset vastustajat vituttavat aina, mutta toisaalta parhaiten voittaa kun hakee ranteita jne pyörii kolme kierrosta hyökkäysalueella etsien tontteja. Olen silti sitä mieltä, että änärissäkin hyvällä joukkuepelillä (ns. ei "kusipäinen" pelaaminen) voi voittaa ihan hyvin. Viivakuditkin toimivat kunhan ne osaa käyttää oikeissa paikoissa ja sieltä tulee ihan mielenkiintoisia ohjureita aina välillä.

Jos itsekin rahasta pelaisin, varmasti vetäisin muutamat ranteet peliin, mutta ei koko hyökkäyspelin siihen tarvitse perustua.
 

bläkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Saintly City & Länsirannikko
Kyllä olis sen Kenun tarvinnut lyödä se pyörijä seinille useassa kohtaa. Turha selittää, että taklaamalla ajat itses ulos tilanteesta, jos esim puolustat kolmella ukolla hansulinhon yhtä yksinäistä hyökkääjää mikä tulee laidasta hyökkäysalueelle. Kiekko pois ja ite Holtbyä kohti. Jos alistut puolustamaan lähtökohtasesti aina peruuttelemalla, ei se voi olla voittava tapa pelata tuon tasoista vastustajaa vastaan.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noin yksipuolisen finaalin jälkeen toki kuulostaa tyhmältä näin sanoa, mutta tuossa näkyi mun mielestä syy miksi 1vs1 ei tule toimimaan virallisena eSports pelinä. En ole ennen nähnyt kummankaan jätkän pelejä, mutta Hansulinhon peli näytti perustuvan siihen että bottia hönötetään niin pitkään että omat botit hakee vetopaikan ja vastustajan botit ei ota sitä vetopaikkaa pois. Ei bottien kusettaminen niin helppoa ole miltä näytti - Hansulinhohan puolusti koko ajan hyökkääjällä, eikä Kenu hyökkäyksissään yleensä päässyt edes bottien ohi, eli vaatii tuo pelitapa ihan puhtaasti taitoakin.

Mutta, jos kuten edellä mainittu näiden turnausten voittajat yleensä pelaavat kuten Hansulinho, ja tasaväkiset pelaajat vastakkain, niin lopputulokseen vaikuttaa botit liikaa. 6v6 olisi tuon takia toimivampi eSportsia ajatellen.

E: en lukenu ketjua ja näköjään toistin vaan aikasempia kommentteja. No ei mtn, kyllä palstalle tekstiä mahtuu.
 
Kuinka helevetin kauan tää kestää asentua ps4:lle? Oikeassa yläkulmassa lukee "pelin asennus 11%". Pelasin yhden Chicago - TBL matsin. Sitä ennen oli 10%. Ja en pysty pelaamaan muita kuin noita CHI - TBL matseja...
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuinka helevetin kauan tää kestää asentua ps4:lle? Oikeassa yläkulmassa lukee "pelin asennus 11%". Pelasin yhden Chicago - TBL matsin. Sitä ennen oli 10%. Ja en pysty pelaamaan muita kuin noita CHI - TBL matseja...

Hieman väärin suomennettu tuo pelin asennus. Se siis lataa kyseistä peliä edelleen ja tuo 4,9GT:n osa oli vain tuo, että pääsee peliä kokeilemaan. Eli katsomaan sieltä Ilmoitukset ---> Lataukset ja siellä näkyy kuinka kauan vielä kestää pelin latauksessa.
 
Hieman väärin suomennettu tuo pelin asennus. Se siis lataa kyseistä peliä edelleen ja tuo 4,9GT:n osa oli vain tuo, että pääsee peliä kokeilemaan. Eli katsomaan sieltä Ilmoitukset ---> Lataukset ja siellä näkyy kuinka kauan vielä kestää pelin latauksessa.

Joo kiitos infosta. Sieltähän se näköjään pikkuhiljaa valuu. No jos hiukan ees ehtisi tänään kokeileen.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Ps4 pelailen änäriä ja nyt olen vihdoin aloittamassa uutta be a gm systeemiä. Edellisellä joukkueella tuli tahkottua 5 kautta läpi ja sain kikkailtua peliasetukset hyviksi. Nyt mietin että miten saan nuo samat asetukset helpoiten talteen.

Pitääkö h*lvetti ottaa valokuvia ja sitten katsella kännykän kautta asetukset? :D
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Ps4 pelailen änäriä ja nyt olen vihdoin aloittamassa uutta be a gm systeemiä. Edellisellä joukkueella tuli tahkottua 5 kautta läpi ja sain kikkailtua peliasetukset hyviksi. Nyt mietin että miten saan nuo samat asetukset helpoiten talteen.

Pitääkö h*lvetti ottaa valokuvia ja sitten katsella kännykän kautta asetukset? :D
Kun löydät sellaiset asetukset, että oma molari saa joskus pelattua nollapelin, niin laita ihmeessä jakoon.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Kun löydät sellaiset asetukset, että oma molari saa joskus pelattua nollapelin, niin laita ihmeessä jakoon.

Itsellä oli Rinne maalissa kausien ajan ja pelit päättyivät yleisimmin tyyliin 4-2. Muistaakseni ennätys oli 9 nollapeliä yhtenä kautena. Laukauset yleensä aika tasan 20-30 välillä. Aloitukset myös aika tasaisia ja vastustaja vie aina taklaukset.

En pelaa millään huippujoukkueella vaan pidän pari kovaa hyökkääjää+yksi kivenkova pakki. Muut pelurit ovat tasoa 80-84 overal tai jopa alle tuon. Peleissä saa oikeasti vääntää ja pakko puolustaa tarkasti. Välillä jää jopa itse nollille ja "varmoistakaan" paikoista ei mene sisään. Tuntuu että oma pelityylini on semmoinen että pelaan mieluiten tarkkaa puolustusta kuin taas että panostan pelkkään hyökkäämiseen. Eli suomeksi sanottuna en mene b pisteen kaarelle ja hae yläkulma säbärannareita.

Pelaan 5 min erillä ja asetuksissa pidin laukaisutarkkuudet aika pienellä itseni ja tekoälyn suhteen. Syöttätarkkuus, kiekonhallinta, taklausvoimat, agret yms olen huomannut tärkeiksi joiden kanssa voi säädellä paljon pelien sujumista. Nyt olen päätynyt heittämään tekoälylle enemmän niihin ja itselle aika minimaaliset avut. Syöttönopeudet ja pelaajien nopeudet ovat täysillä mutta kiihtymisnopeutta pidän hieman alempana jotta ei karkaa vauhti käsistä. Olen hieman laittanut syöttöapua käyttöön jotta joskus onnistuisi hienotkin kuviot.

Tekoälyn vaikeudet olen laittanut täysille mutta sen että ne muuttavat taktiikkaa usein niin sen pidän vain "puolessa välissä".

Voin laittaa jossain vaiheessa tarkemmin ja selkeemmin asetuksia mutta nyt ei jaksa.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Ai että ku ärsyttää tällaset nimimerkit kun gustavspecial1 ja joo123...molempia vastaan tein onlinessä viimisellä minuutilla maalin ja luovuttivat...saatana...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös