NHL 15

  • 413 003
  • 1 284

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Kysytääs täältä palstaveljiltä että mitä mieltä olette, kannattaako NHL 15 ostaa PS3:lle, nyt kun suht halvalla lähtis? Muita muotoja en pelaisi kuin Be a Pro, eli miten hyvä tämä pelimuoto on tässä pelissä? PS4:sta en ole näillä näkymin vielä hankkimassa. Miten iso ero noin muuten tässä pelissä on näiden konsoleiden välillä?

Itselta loytyy PS3:lle kaytannossa kaikki anarit (NHL09-15). Be a Pro:ta ei ole hirveesti tullut pelattua, mutta mielestani ero NHL14 ja NHL15 valilla oli hyvinkin minimaalinen. Melkein kuin samaa pelia olisi pelannut, mutta paivitetyilla rostereilla ja kasittaakseni NHL15 PS3/Xbox360-versioon ei oltu tehtykaan hirveemmin mitaan muutoksia? EA keskittyi lahinna noihin next gen -versioihin peleista.

Suoraan sanottuna suosittelisin vain, jos pelin saisi todella halvalla (tyyliin 20 euroa tai alle) ja itsellesi on merkitysta silla etta onko siella tuoreimmat kokoonpanot vastassa. Kokoonpanotkin saa itse korjattua luomalla/muokkaamalla/siirtamalla jos jaksaa nahda vaivaa sen eteen. Ainakin itselle hyppays NHL14 -> NHL15 PS3:lla tuntui melkein taysin turhalta. PS4:sta en suosittele hankkimaan ainakaan NHL15 takia, kannattaa odotella syksyyn tai mikali muita kiinnostavia peleja on tulossa, mutta itse hankin PS4:n jo aiemmin kevaalla tietaen etta halusin jossain vaiheessa vaihtaa next geniin ja silloin oli rahaa.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Itselta loytyy PS3:lle kaytannossa kaikki anarit (NHL09-15). Be a Pro:ta ei ole hirveesti tullut pelattua, mutta mielestani ero NHL14 ja NHL15 valilla oli hyvinkin minimaalinen. Melkein kuin samaa pelia olisi pelannut, mutta paivitetyilla rostereilla ja kasittaakseni NHL15 PS3/Xbox360-versioon ei oltu tehtykaan hirveemmin mitaan muutoksia? EA keskittyi lahinna noihin next gen -versioihin peleista.

Suoraan sanottuna suosittelisin vain, jos pelin saisi todella halvalla (tyyliin 20 euroa tai alle) ja itsellesi on merkitysta silla etta onko siella tuoreimmat kokoonpanot vastassa. Kokoonpanotkin saa itse korjattua luomalla/muokkaamalla/siirtamalla jos jaksaa nahda vaivaa sen eteen. Ainakin itselle hyppays NHL14 -> NHL15 PS3:lla tuntui melkein taysin turhalta. PS4:sta en suosittele hankkimaan ainakaan NHL15 takia, kannattaa odotella syksyyn tai mikali muita kiinnostavia peleja on tulossa, mutta itse hankin PS4:n jo aiemmin kevaalla tietaen etta halusin jossain vaiheessa vaihtaa next geniin ja silloin oli rahaa.
Kiitos paljon nopeasta ja kattavasta vastauksesta! Pitää miettiä tässä lähiaikoina että kallistunko NHL 14 vai 15 puoleen, vai jätänkö molemmat hyllylle.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kiitos paljon nopeasta ja kattavasta vastauksesta! Pitää miettiä tässä lähiaikoina että kallistunko NHL 14 vai 15 puoleen, vai jätänkö molemmat hyllylle.
Mikäli pelaat HUT-pelimuotoa ja tai Be a GM:ää/GM Connectedia, kannattaa silloin NHL15 ostaa halvalla. Peli on siis patchattu NHL14, jossa on korjattu mm. superpallo-kiekko ja Be a GM/GMC-muodossa taas sitten on pelaajakehittymiset aivan eri planeetalta mitä NHL14-pelissä. Mutta jos tosiaan vain Be a Prota pelaat, NHL14 on oikea valinta.
 
Viimeksi muokattu:

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
Sons Of Finland GMC liiga etsii uusia pelaajia ! Alusta Xbox360.

4.kausi alkamassa. Ei bugiranteita. Realistiset säännöt. Ei saa avata veskalla, jos paine edessä. AV:lla kiekkoa purkuun. Sykli vaihtuu kaksi kertaa viikossa. Kakkosveskarilla pelattava 20 matsia.

Tarkemmat säännöt ja muuta tietoa saa, kun rekisteröityy:
sonsoffinland.munfoorumi.com • Etusivu
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
NHL 15 kannattaa ehdottomasti ostaa PS3 puolelle, jos haluaa vääntää offline matseja eli Prota ja Be a GM:ää tai seasonia. PS4 puoli onkin sitten grafiikoiltaan ja peliälyltään parempi, mutta sieltä puuttuu lähes kaikki hyvät, Pro on paska jne.
 

waida

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Koskakohan tuonne PS3:n puolelle uskaltaisi odotella uusimpia rosteripäivityksiä? Olisi mehevää päästä kokeilemaan esim. Be a GM:n kautta uusimpia kokoonpanoja.
 

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Koskakohan tuonne PS3:n puolelle uskaltaisi odotella uusimpia rosteripäivityksiä? Olisi mehevää päästä kokeilemaan esim. Be a GM:n kautta uusimpia kokoonpanoja.

Ellen vaarin muista niin EA ei jaksa/viitsi julkaista uusia rosteripaivityksia enaa tuon Trade Deadline roster updaten jalkeen, etta kasin pitaa homma hoitaa. Ainakin nain muistelen ennen menneen, kun puoli kesaa aina mennyt siihen etta paivittaa itse rosterit jokaisen treidin jalkeen ja taas koko Be a GM alusta, etta on tuoreet kokoonpanot.

Itse kayting TSN:n trade trackeria ja NHL.comin free agent trackeria siihen, etta loysin kaikki treidit ja signaukset katevasti ja yhdessa illassa Netflixia katsellessa paivittelin nuo.
 

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
Mikä tuo NHL 15:n 21 giganen päivitys oikein sisältää Xbox onella.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pleikkarilla muuten tuo sama päivitys on vain alle 2 gigaa.
EA jo foorumeillaan pahoittelikin asiaa, kuinka Xboxin päivityksestä tuli haluttua isompi mutteivat viitsi enää muuttaa sitä, jottei pelaajien beta vaarannu heti avauspäivänä.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Onko Be A GM mennyt yhtään eteenpäin 14:sta? 14:ssa ainakin homma meni ihan naurettavaksi mitä pidemmälle ura eteni, kun joukkueet rupesivat varaamaan jtn yli kaksikymppisiä maalivahteja ykköspickillä, jotka sitten kehittyivät johonkin 95-99 overalliin...

Tämä on kyllä rasittavinta paskaa mitä BAG:in puolelta löytyy. Tykkään rakentaa joukkueen draftien kautta, ja kun nuo arvioidut top-10 pelaajat ikäluokkaan -01 saakka on saatu luotua peliin, niin eihän ne noilla sijoilla mene kun ne Pohjois-Korealaiset 20-vuotiaat Wang Parkit menee aina ykkösenä. Drafteissa on paljon pelaajia Kiinasta, Virosta, Valko-Venäjältä jne, mutta eihän noista maista oikeasti tule ketään NHL:n puolelle. Realistisuus kärsii pahasti. Tuon NHL15 voisi hankkia, jos joku kertoisi että miten draftit menee tuossa pelissä.
 

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
Onko muilla samaa ongelmaa tuo NHL 15 be a pro pelimuodossa XBOX onella. Kun olen luonut uran ja simuloimassa seuraavaan otteluun niin simuloinnin aikana peli sammuu. Tämä siis tullut uusimman päivityksen jälkeen.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Drafteissa on paljon pelaajia Kiinasta, Virosta, Valko-Venäjältä jne, mutta eihän noista maista oikeasti tule ketään NHL:n puolelle. Realistisuus kärsii pahasti. Tuon NHL15 voisi hankkia, jos joku kertoisi että miten draftit menee tuossa pelissä.
Kyllä siellä draftissa löytyy vielä pelaajia näistä maista, mistä todellisuudessa ei huippulahjakkuuksia nouse esiin. Tai no, aasialaisia pelaajia tuntuu olevan kyllä todella vähän, mulla on menossa be a gm -tallennus kaudessa 2022-2023 ja monenakaan vuonna ei ole scouting reportin rest of world -osiossa ollut yhtään pelaajaa, ja silloin kun on ollut, ovat ennustettu varattavan 7. kierroksella tai jäävän kokonaan ilman varausta.

Mutta niin, kyllä sinne ykköskierrokselle aina joku virolainen ja keskieurooppalainen, ehkä joku norjalainenkin eksyy. Ei se minua sinänsä haittaa, että kansalaisuudet ovat mitä ovat, mutta voisi EA edes hankkia kunnollisen tietokannan nimistä ja arpoa nimet sitten, nyt kun esim. juuri norjalaiset ja tanskalaiset ovat nimien perusteella p-amerikkalaisia.

Toinen mikä vähän meinaa häiritä on tuo varattavien pelaajien ikä. Jostain syystä kun nämä draftin ykkösnimet ovat aina draftin aikaan vähintään 19-vuotiaita ja kovin nopeasti täyttävät sen 20 draftin jälkeen. Jos todella hyvä tuuri käy niin voi sieltä jonkun 18v kaverin napata, mutta ei se yleistä ole. Maalivahteja on omasta mielestä vähän turhan usein tuolla draftin ykkössijoilla, mutta ihan hyvin sieltä myös kovan luokan pakkeja/hyökkejä on saatavilla ensimmäisillä pickeillä. Tämä on yksi niistä harvoista asioista missä EA on mennyt be a gm -moden osalta eteenpäin. Muutama vuosi sitten ei draftista enää muutaman kauden jälkeen ollut mitään huippulahjakkuuksia tarjolla, tai sitten taidot jakaantuivat miten sattui. Mitään kokonaisvaltaisia pelaajia oli turha odottaa löytävänsä.


Se mikä minua tässä pelissä hämmentää, on tuo pelaajien kehittäminen. En ole oikein vieläkään päässyt kärryille minkälainen olisi paras kehityspolku pelaajille. Vaikka olisi lahjakas pelaaja (4-4,5*) ja pysyisi kärsivällisenä antaen kaverin pelata isossa roolissa AHL:n puolella ja antaen mahdollisuuksia myös NHL:n puolella, niin ei ne vaan prkl kehity AHL-jyrää erikoisemmaksi kaveriksi. Tosin AI:n hallitsemat joukkueet tuntuu tuon pelaajien kehityksen hallitsevan ihan eri tavalla, heiltä löytyy näitä keskikierroksillakin varattuja pelaajia jotka ovat vähintään sinne hyökkäyksen mid6 / puolustuksen mid2 rooliin kehittyneet. Ei niitä toki jatkuvasti tule vastaan, mutta välillä kuitenkin.

Paljonhan tuossa pelimuodossa olisi kehittämisen varaa, mutta en itse jaksa hyvin herkästi valittaa pelin heikkouksista. Tosiaan lähes 10 kautta on tässäkin pelissä pelattu tuota gm-modea ja jos (kun) NHL 16 gm mode ei kehity sisällöltään merkittävästi, niin eiköhän tässä jatketa tuon pelin pelaamista vielä ainakin se vuosi eteenpäin. Slidereita pitäisi tosin nyt säätää. Joskus aikanaan NHL 11:ssä asetetut sliderit toimivat todella hyvin myös NHL 12:ssa ja 13:ssa ja nyt 15:ssa todella pienillä muutoksilla, mutta nyt alkaa pelit menemään vähän turhan yksipuoliseksi hallinnaksi. Tuo slidereiden säätely on vaan tarkkaa puuhaa, aikanaan sai monesti olla säätelemässä näitä palkkeja NHL 11:ssa, ennen kuin pelaaminen kokonaisuutena toimi ja oli haastavaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Neljä peliä sitten nousin ensimmäisen kettan kolmosdivariin (tiedän - Jatkiksen mittapuulla paska suoritus, täällä taitaa kaikki olla korkeammalla). Tällä hetkellä statsit siellä 2 voittoa, 2 tappiota.

Hirveää tuskaa tuo pelaaminen tällä hetkellä - oma jengi on vaan yksinkertaisesti keskimäärin paska useimpiin joukkueisiin nähden, ei ole supertähtiä enkä jaksa boostailla (Barkovin olen boostannut tasolle 89, ykkössenterinä pyörii siellä). Tuntuu joltain Pokemonliigalta tuo, kun heti kun kiekko ei ole vastustajan hallussa niin mailat heiluu - en osaa syöttää noiden läpi kun tuntuu kaukaakin poketus osuvan. Sitten hyökkäyspäässä tuntuvat menevät täysillä laitaa pitkin (mun pelaajilla ei mitään jakoa pysyä perässä - hitaita paskoja ;) ja sitten X pohjassa maalin eteen. Onneksi olen jotenkin nuo oppinut puolustamaan ja kolmeen edelliseen peliin olen vissiin päästänyt kaksi maalia. Oma maalinteko kuitenkin tuottaa isoa tuskaa tuon poketuksen takia. Lisäksi omat pelaajat ei tunnu saavan mitään syöttöjä kiinni ja jatkuvasti muutenkin pelaavat selkä kiekkoon päin(!) tai niin, että mahdollinen suora laukaus tulee tystyltä... atvatkaa onnistuuko.

Sitten tulee vihaista postia porukalta, kun häviän laukaukset ja hyökkäysalueen 100-0. Tosin ennen päästin melkein joka pelissä sen 5+ maalia ja vastustaja sai paljon läpiajoa (nyt ei ole tainnut saada ainakaan viiteen peliin yhtään) nyt olen koittanut opetella puolustamaan. Ei vaan pidä päästää parhaille paikoille liian helposti - laukokoot nollakulmasta tai viivalta paskarannareita :) Sitten on melkein huono omatunto voittaa, kun voittaa 0-1 pelin jossa häviää kudin 29 - 13. Mutta ei mopolla moottoritielle - noilla rosterieroilla ei oikein muuta keinoa ole.

ROSTERI. oikeastaan kenestäkään en haluaisi luopua! Minusta olisi mahtavaa, jos HUTista olisi myös palkkakatollinen versio. Ei tosin tule tapahtumaan, koska täytyyhän EA:n saada pakkoja myytyä.



J. VanRiemsdyk - A.Barkov - J.Hudler
M.Zuccarello(HFC) - J.Staal - J.Voracek
J.Skinner - V.Filppula - B.Wheeler
M.Michalek - K.Turris - B.Ryan

D.Hamhuis - K.Shattenkirk
K.Yandle - J.Carlson'
T.Brodie(TOW) - M.Green(TOW)

M.Fleury
C. Schneider​
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ykkösdivaria on menty ja nyt toista kertaa todennäköisesti säilyn ykkösessä jälleen. Viimeksi otin jollain ihan ihme beastmodella voiton viimeisestä pelistä suoraan ja sain tarvittavat 2pts säilymiseen. Nyt olen hävinnyt kaksi ja voittanut loput ja kolme peliä on pelaamatta ja nuohan siis pitää voittaa kaikki jos meinaan voittaa ykkösen.

Pirusti tuonne on näemmä pelin aikana noita upgradettuja pelaajia ja suurimman osan olen jo pois käyttänytkin. Ns. kaikki peliin tähän loppuun vielä. Vaikka säilyisinkin tai voittaisin, aion vielä 15 peliä pelata HUT:a, jotta 200 peliä tulee ykköstilillä täyteen. Noita EA:n pussipalkintoja kun NHL16 HUT:n yllättäen tavoittelen.
 
Tuli pelattua muutama peli pitkästä aikaa. Online arvopikapeli vai mikä olikaan nimeltään, valitaan siis vain jokin jengi ja pelataan sitten ihmisvastustajan ohjaamaa joukkuetta vastaan. En itse ymmärrä ollenkaan näitä HUT-korttipakkaostajia, miksi maksaa pelistä enempää kuin sen hankintahinnan, ja pystyy vielä uskottelemaan itseleen että nämä erilaiset buustailukeinot voivat tarjota jonkunlaisen reilun lähtökohdan matseille. Eihän kukaan aikuinen ihminen oikeasti ehdi joko yksityiselämän tai työkiireiden vuoksi pelata jotain video-pelejä niin paljon että olisi jossain ykkösdivareissa tvs.

No mutta asiaan. Pirun hauskaa oli. Oma nhl-ps3 -pelikirja perustuu pelkästään oikean lätkän virtuaalitoteuttamiseen, ja suurin nautinto on vyöryttää ylivoimahyökkäyksiä siniviivan yli keskialueen fiksujen syöttöketjujen seurauksena. Välillä tuli nämä ea momentumit kuvaan, eli tasoitukset olivat joko mulle tai vastustajalle aivan epäreiluja, mutta voittajana sai poistua melkein joka pelistä tästä huolimatta. Samapa se vaikka pari peliä hävisinkin huonoon viimeistelyyn. Jotkut osaa todella hyvin sen perus taklausten välttelyn/ magneettikiekko-lapa/glitch-goalit/kaikkien muiden epärealistisuuksien hyödyntämisen.

Se on aika eri asia pelata videopelejä ja oikeata lätkää, ja siinä tulee hyväksi mitä tekee. Kun ei ota asiaa liian vakavasti niin nauttii siitäkin kun häviää, mutta ymmärtää olevansa paljon paremmin oikeasta lätkästä tietävä ihminen. Aika moni mun leveleillä, jotain 60, vastaan tuleva sankari pelaa tätä perus "ea-sports lätkää" missä ei kovin paljoa syötellä ja hyökkäykset ovat sitä kahdella neljää vastaan kiekon kanssa veivailua ja kuljettelua. Se on harmi, koska olisihan se mukava pelata oikeiden lätkämiesten kanssa. Toisaalta saan nautintoa siitä kun rakennan syöttöketjuilla lähes jokaisesta hyökkäyksestäni ylivoimahyökkäyksen. : )
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ei jumalauta. Voitin kun voitinkin 1. divarin mestaruuden, kun voitin ensin toiseksi viimeisen peiin 24 sekuntia ennen kolmoserän loppua ja nyt viimeisen pelin 16 sekuntia ennen kolmoserän loppua. Melkoinen voittajafiilis jäi kyllä tuosta suorituksesta ja nyt vielä pitäisi 11 peliä jauhaa, jotta 201 peliä tulee täyteen.

Loppuarvosana pelile täältä on 5+. Peli oli täysin keskeneräinen kun se tuli ja oli tehty selvästi vain kiireellä markkinoille, jotta HUT-pussituotot firmalle saadaan maksimoitua heti julkaisusta alkaen. Pelissä ei ollut HUT:n ohella oikein yhtään mitään mielenkiintoista, vaikka nyt kausia Be a GM:ssä simusinkin kohtuullisesti. Pelitapahtuma kentällä oli mennyt selvän askeleen eteenpäin, mutta oli vielä aivan liian buginen ja suoraan sanottuna raivostuttava. Pokecheck oli tämän vuoden juttu ja sitä pelissä näki raivostuttavasti liikaa. Botit olivat aivan järkyttäviä totaali-idiootteja jäällä ja jäähyjä tuli mm. siitä kun kiekko menee puolustuspäässä laidan läpi... Maalivahteihin törmäilyt olivat aivan älytöntä puuhaa ja muutenkin peli on EA:n historian surkein peli konsolihistorian aikana mitä itse olen noita pelejä pelannut ja toiseksi huonoin änäri EA:lta ikinä, NHL97 PC-version ollessa edelleen se kirkkaasti huonoin. Ei jatkoon tämän pelin kanssa, mutta + siitä kun kuitenkin jaksoin pelata näinkin paljon tuota peliä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Sä olet kyllä Lake välillä aika hauska :) Kaikella ystävyydellä, niin on nostettava hattua että ukko hakkaa satoja tunteja peliä jossa on hyvää 5+ edestä.
No sanotaan että lähinnä olen vaan totaalisen addiktoitunut näihin. EA ja NHL on ollut mulle huumetta siitä asti kun NHL93-pelin aikoinaan ekaa kertaa käynnistin kaverin Segalla. Sen jälkeen ei innolle ole loppua tullut, mitä nyt kohtuu pitkä tauko NHL15-pelin aikana tosin tuli tuossa marraskuun ja helmikuun välissä, kun en pelannut next gen-versiota käytännössä ollenkaan. Toki pelasin sitten PS3 NHL15-peliä tuon ajan, joten taukoa ei oo tullut näistä.

Huume se on se paskakin huume (insert: hymiö)
 
Noniin tulipa taas pelattua tätä kun lomat alkaa loppumaan. Online arvopelejä ja kun vasta vähän aikaa sitten kehuin peliä niin nyt sitten tulikin lähinnä pahoitettua mieltä. Muutenkin väsynyt olo päivän kuntosuorituksista niin huomasi konsolipelin virheet herkemmin kuin jos olisi ollut energinen olo.

Typistettynä kävi lähinnä ärsyttämään konsolipelaajien typeryys, väärät liikevalinnat hyökkäyksessä ja puolustuksessa. Ja PAPP:ssä ennen kaikkea se, että nämä eivät puolusta (peitä syöttöjä tai pidä pelaajiaan, liikkuvat minne sattuu). Ehkä tämä eniten ärsyttää siksi, että koodauksesta vähän ymmärtävänä tulee mieleen kysyä miksi näin. Koneelle opetetaan tietyt parametrit joilla liikkua, mutta silti pelaajista on tehty aivottomia.

Kiekottomien pelaajien liike keskialueen ylityksissä olisi maalaisjärkeen todella yksinkertaista opettaa pelaajille, milloin leikataan hakien syöttöä keskelle, mitä tehtään kun toinen pelaaja leikkaa. Syvyys ja leveys, hyvin yksinkertaista, mutta ei. Tämä johtaa helposti siihen että 90% ihmisvastustajista pelaa pitkä laitaan -syötöllä alivoimaisia hyökkäyksiä. Yksinkertaista ja rajallisella joukkuepelaamisen taidolla tämä on toki ymmärrettävä ratkaisu, sillä NHL15- ja todennäköisesti vielä kauan -19 tasolle konsolipeli ei palkitse millään tavalla oikeata lätkää pelaavia pelaajia. Alivoimaiset magneettikiekkokuljetukset laidasta ovat kannattavampi ratkaisu konsolipelissä kuin ylivoimahyökkäysten rakentaminen ja keskikaistan käyttäminen.

Toiseksi kävi ärsyttämään ea-tasoitukset jälleen kerran. Miksi nämä pitää olla pelissä mukana? Huvittavinta oli vastustajapelaajan spin-o-ramat kolmen puolustajani keskellä (minä poketin, muilla hölmö taklausanimaatio päällä), eikä tämä tietenkään menetä kiekkoa vaan luistelee mailani läpi kiekko hallussa jatkaen peliä.

Kolmanneksi ihmetytti miksi peliin on ohjelmoitu näitä tiloja, missä vastustajapelaajan lättysyöttöä ei voi ottaa haltuun. Tuli tosi komea maali vastustajalta kun heitti lättysyötön maalin eteen. Hidas lätty jonka puolustajani (mulla kontrolli) ilman häirintää melkein yritti katkaista, mutta antoi kuitenkin kiekon lipua vastustajan, joka oli takanani lapaan. Tämä otti kiekon haltuun ja salamannopealla ratkaisulla käänsi laukaisunapilla kiekon rystyltä kämmenpuolelle ja maaliin mailan kulkiessa läpi (konkreettisesti) puolustajani sääristä, ohi toisella tolpalla olleen maalivahtini.

Mitäpä näistä vittuuntumaan, no eipä minkään takia. Kyseessä on videopeli. Ei sillä ole oikean lätkän kanssa mitään tekemistä. Edes naisten lätkässä ei tapahdu asioita noin järjettömästi kuin tässä konsolipelissä. Joskus sen vaan unohtaa ja odottaa peliltä liikoja kun alkaa pelaamaan. Onneksi seuraava änäri jää kauppaan ihan periaatesyystä, joten voin pahoittaa mieleni jonkin paremman asian parissa, hahhahha.
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mukavaa, että jättää taas yksi pelin syöpäosaston jäsen tulevan teoksen välistä. Ei tuota kitinää jaksa kukaan. Markkinoiden paras jääkiekkopeli, ja silti pitää valittaa joka asiasta :) Itse olen nauttinut jokaisesta pelistä ja se johtunee kai siitä, etten kiinnitä liiaksi huomiota pelin "bugeihin", koska ne ovat kaikille täysin samat sekä tiedostan kyseessä olevan videopeli. Pyrin pelaamaan mallikasta jääkiekkoa kyseisessä videopelissä mahdollisuuksien mukaan. Hemmetin hyviä otteluita tullut sadoittain väännettyä. Sitten oli taas eriasia nämä synkroilijavittupellet...He saivat veren kiehumaan aina silloin kun vastaan sattuivat. Jätähän seuraava änäri hyllyyn mies, pelaajia kyllä riittänee ilman sinun panostustakin!
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mukavaa, että jättää taas yksi pelin syöpäosaston jäsen tulevan teoksen välistä. Ei tuota kitinää jaksa kukaan. Markkinoiden paras jääkiekkopeli, ja silti pitää valittaa joka asiasta :) Itse olen nauttinut jokaisesta pelistä ja se johtunee kai siitä, etten kiinnitä liiaksi huomiota pelin "bugeihin", koska ne ovat kaikille täysin samat sekä tiedostan kyseessä olevan videopeli. Pyrin pelaamaan mallikasta jääkiekkoa kyseisessä videopelissä mahdollisuuksien mukaan. Hemmetin hyviä otteluita tullut sadoittain väännettyä. Sitten oli taas eriasia nämä synkroilijavittupellet...He saivat veren kiehumaan aina silloin kun vastaan sattuivat. Jätähän seuraava änäri hyllyyn mies, pelaajia kyllä riittänee ilman sinun panostustakin!

Astunko miinaan vai oletko tosissasi? NHL on kyllä markkinoiden paras jääkiekkopeli, koska muita kilpailijoita ei ole. Helppo siinä olla paras. Enkä näe, että @sporttipappa olisi tämän pelin syöpäosasto vaan nämä voiton eteen kaikki tekevät pelaajat. Veivataan sitä bugirannetta jatkuvalla syötöllä, puolustusryhmittymä on 1-4 ja ei edes pyritä karvaamaan ennen omaa sinistä, maalivahdilla jäähyjen kalastelu ja kaiken huipuksi nämä syncropellet. Mielestäni myös sporttipapalla on pointti tekstissään. Tietokoneen ohjaamat pelaajat ovat järkyttävän tyhmiä. Milloin puolustajat tulevat vastustajan siniviivan yli karvaamaan ja pelaamaan itsensä ulos, puolustuspäässä taas seistään sillä omalla tontilla kuin muurattuna, paitsi tietenkin silloin, kun siinä maalinedessä pitäisi seistä ja pitää mies. Silloin lähdetään seikkailemaan ja karvaamaan sitä kiekkoa vaikka kiekossa on jo 1-2 omaa pelaajaa. Ylivoimassa on hyökkääjä aina "varmistamassa" puolustajaa kun koitat saada miesylivoimaa maalineteen.

Parasta antia NHL on silloin, kun pelaat EASHL 6vs6. Siinä ei paljon botin sekopäiset ratkaisut vaivaa kummassakaan päädyssä. Puhut myös, että nuo "bugit" olisivat kaikille täysin samat. Tästä voin ottaa vaikka vedon pystyyn etteivät ole vaan se on täysin sattuman kauppaa, koska se maila menee pelaajan läpi ja koska ei. Välillä saatan läpiajossa huitoa hyökkääjää mailan kanssa kehon läpi ilman tulosta ja välillä tulee rangaistuslaukaus.Välillä voit ajaa niin "puhtaasti" kaveri numeroihin ilman jäähyä ja välillä tulee sitten pienestä hipaisusta ulosajo. Välillä oikeasti mietin, että onko EA lisännyt peliin hieman lisämaustetta tuomalla myös tuomarivirheet mukaan koskien näitä jäähyjä. Olisi myös kiva tietää missä oikeassa jääkiekko-ottelussa tulee jäähy huitomisesta, jos mailaa nostaessasi kaverin maila hajoaa. Nämä kokemukset ovat siis PS3 versiosta.

Enkä ymmärrä myöskään tuota sinun mielipidettäsi ettei peliä saisi haukkua, koska ei tuota kitinää jaksa kukaan. Voisiko oikeasti olla, että tämä NHL 15 on täysin raakile, joka julkaistiin koska oli pakko.

Itse olen siis pelannut Huttia, 1vs1 onlinematseja sekä EASHL ja otteluita taitaa olla lähemmäs 1000.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Lähemmäs parituhatta matsia on tullut huttia tahkottua kolmessa viimeisimmässä versiossa, enkä kyllä missään vaiheessa ole varsinaisesti kiinnittänyt huomiota tietokonepelaajien huonoon tekoälyyn. Välillä tulee matseja, jotka häviää vaikka tuntuu että olisi ollut parempi kuin vastustaja ja välillä ei poket osu jne. mutta sama homma se on jokaisella. Edelleen olen sitä mieltä, että eniten voitto riippuu niistä jotka on ruutujen takana, ei siitä mitä tietokonepelaajat tekevät tai eivät tee.

Voin olla ainut joka on sitä mieltä, että 15 (next gen) on erinomainen peli ja paras niistä mitä itse olen pelannut (2002->) mutta toisaalta oma pelityyli todennäköisesti ottaisi monen hermoille, vaikka en ehkä ihan yllämainittuun "syöpäosastoon" kuulukaan.
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kannattanee siis pelata vain niitä 6 vs 6 EASHL-pelejä jos botit ottaa aivolohkoon. Ja jos joku ei vielä tiennyt niin syöpäosastoon kuuluvat etupeltirannaripellet, synkropellet, ja kitisijät jotka pistää joka ikisen tappion EA:n momenttumin piikkiin, koska "enhän mä voi nyt tätä peliä hävitä ku olen hallinnutkin". Näin se menee oikeassa elämässäkin ja tulee aina menemään. Välillä toisen joukkueen pelaajat sössivät avopaikkoja samalla ku vastustajan ukot lappaa limppua nuottaan kovalla prosentilla. Välillä myös toisen joukkueen molari saattaa olla enemmän liekeissä ku sun imuri. Että pärjäillääs ! :) Itse odotan helvetisti Nhl16-peliä, ja aion hakata sitä suurella EA-sydämellä. <3 Sitten kun tulee se kilpailija niin voidaan alkaa vertailemaan. Nyt siihen ei tarvetta ole, joten nautitaan nyt näistä ea:N tekeleistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös