Aloitinpas tuossa pari kk sitten uuden accon ja tottakai myös änäri piti sitten aloittaa myös HUTin osalta nollasta. Tällä kertaa päätin katsoa, minkälaisen summan saa kasaan satunnaisella pelaamisella ja aktiivisella korttikaupalla. Alkuun pelailin enemmän, jotta sain alkupääoman, ulkomuistista ~60 peliä saldolla 40-15-5. Yhden kultapakan ja ~4 pronssipakkaa olen ostanut puckseilla. Muuten on mennyt joukkueiden keräilyyn. Pelaajia vaihtelin aina sitä mukaa, kun sopimukset loppuivat.
Niin, mikä tässä on sitten uutta? Olen pistänyt Excelliin kaikki ostot ja myynnit. Kaupanteko ei ole todellakaan ollut nopeaa, vaan olen joutunut pahimmillaan päiväkausia kyttäämään tiettyä pelaajaa, jotta olen saanut sen raja-arvon alla olevaan hintaan. Peruslähtökohta myymiselle on ollut, että EA-veron jälkeen pitää jäädä vielä jotain käpälään ja tämä on tähän asti ainakin onnistunut (joskin siellä on ~5 korttia pyörinyt nyt reilun viikon, kun ei mene kaupaksi ja markkinat tursuavat noita pelaajia yli).
Tällä hetkellä lähes täysin ostetut ja myydyt joukkueet (yht. 12kpl), keräysjärjestyksessä: Calgary, Buffalo, Columbus, Arizona, Florida, Winnipeg, New Jersey, Carolina, Washington, Ottawa, Dallas, Vancouver. Aiemmista palkintopakoista tulleita (mm. Ovechkin, muuten ei ole pakkatuuri ollut läsnä) pelaajia en lähde ostamaan, vaan pelkästään kokoelmasta uupuvia. Edellä mainittujen lisäksi olen kerännyt 4 joukkuetta (Philadelphia, Colorado, Toronto ja Islanders), mutta noista on vielä suht paljon myymättömiä pelaajia, joten jätän tämän laskelman ulkopuolelle.
Laitetaan muutamia lukemia, jos joku jaksaa tätä vielä lukea:
- Kaikkiaan noiden täysin käsiteltyjen joukkueiden ostoihin on mennyt: 307 100 pucksia. Myynneistä vasarahinta on ollut kaikkiaan 406 400 pucksia. Eli EA-veron jälkeen voittoa 78 980 pucksia.
- Parhaat profitit on tulevissa joukkueissa, kun lähes viikon kyttäämisen ja bidien heittämisen jälkeen sain Girouxin hintaan 29k ja risat, mutta myin 42k:lla. Tavaresin naarasin hintaan 74k ja myin 86k:lla. Kuitenkin lähes jouluisiin tunnelmiin pääsin, kun alusta asti niukassa ollut Cody McLeod osui niin ikään pitkän jahtaamisen jälkeen osta heti hinnalla 900. Ennen ja jälkeen jannun myyntihinta on pyörinyt 7-11k.
- Tähän asti eniten voittoa tuottanut joukkue ilman EA-veroa on ollut Dallas Stars. Ostot 60 700, myynnit 72 950. Toisaalta, kun ottaa verot huomioon paras jengi on ollut New Jersey Devils: Ostot 20850, myynnit 30 950, eli voitto EA-veron jälkeen 8553. Philly tulee tosin jo Giroux -kaupalla suunnilleen rinnalle ja lopuilla selvästi ohi.
Sen olen tässä huomannut, että kärsivällisellä paitakaupalla saa usein hyvän suhteellisen tuoton.
Ja loppuun vielä oma palkintopakkapelaajista (*aloituspakka) koostuva joukkue:
Danny Briere - Tyler Johnson - Alex Ovechkin
Michael Grabner - Artem Anisimov - Casey Cizikas
Zach Kassian - Mark Letestu * (A) - Matt Calvert *
Radek Dvorak - Derek MacKenzie (A) - Antoine Roussel
Hampus Lindholm * - Ben Lovejoy *
Ryan Ellis - Jared Cowen
Eric Gelinas - Chris Tanev
(Aaron Ekblad tulossa, kun jonkun taso ei riitä)
Semen Varlamov
Jaroslav Halak
Ja divarina kolmonen, mutta nousu kakkoseen on jo varmistunut, yksi peli jäljellä ja pinna matkaa mestaruuteen. Joukkueen ykköspelaaja on Tyler Johnson, jopa ennen Ovieta. Samaten Grabner on tällä hetkellä AO:ta kovemmassa pistetahdissa. Kolmosessa pisteistä vastaa pääosin Letestu, mutta koko porukan ydin on huima nelonen. Suht kehnoilla arvoilla pelaava kolmikko on tehotilastossa suvereeni ja pinnojakin on siihen malliin, että varsinkin MacKenzie ja Roussel mahtuvat pistetahdillaan kymmenen tehokkaimman joukkoon. Cizikas ja Anisimov joutuivat yhteen pakon sanelemana alkuvaiheessa sopimusten loppumisen vuoksi ja sehän olikin match made in heaven. Brieren tilalle ykköseen haetaan uutta pelaajaa/pelintekijää. Samaten Calvert on liipasimella, kun on 90% ajasta täysin pimennossa. Kassian vasta tuli jengiin.
Puolustuksessa Lindholm - Lovejoy on ollut yhdessä alusta asti. Muita pakkeja on kierrätetty lujalla kädellä, mutta tällä hetkellä vakuuttavimmin paikkaansa pitävät Ellis ja Gelinas. Tanevista ei oikein tiedä onko mihinkään. Toisaalta tehotilasto on plussalla reippaasti, mutta kiekonmenetyksiä ja huonoja syötöttöjä tulee liikaa. Cowen taas tuntuu jotenkin kankealta.