NHL 15 (Hockey Ultimate Team)

  • 214 001
  • 1 087
En nyt ole ihan 100% varma, mutta mielestäni 1vs1 pelin voi keskeyttää ensimmäisen, tai ensimmäisten minuuttien aikana niin, että tilastoihin ei tulee merkintää keskeytyksestä. Eli todennäköisesti nuot muutamat keskeyttäjätkin jatkaa peliä, jos säädät taktiikat vasta ekalla katkolla.

On hölmöä, että edes HUTissa ei saa kaikkia taktiikoita tallennettua. Esim aloituskuvion ja hyökkäysalueen karvauksen joutuu säätämään joka kerta erikseen.
Karvauksen pystyy säätämään PS4 ainakin. Heti siinä missä valitaan 1-2-2 / 1-3-1 tms. alapuolella on slaideri joka menee 0-6 tms. Se on se, jos meinaat KESKIALUEEN SUMPPU - TÄYSI KARVAUS välillä?
 

liam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leafs
Mulla menee vähän yli ymmärryksen, että miksi jotkut käyttäjät täällä narisee siitä, että muuta ei tehdä kuin poketeta? Se on kuitenkin todella merkittävä osa puolustusta (itse en ole pahimmasta päästä mitä tulee pokettajiin) ja miten muuta sitä vastustajaa voi häiritä, kuin pokettamalla? Pitäskö sitten vaan yrittää seurata vastustajaa, kun sillä on kiekko ja odottaa vain, että saisi mahdollisuuden taklata?`Pokettaminen ja mailan nostaminen ovat kuitenkin ainoita keinoja, joilla sitä vastustajaa voi häiritä, itse kuitenkin osaan suojata kiekkoa siten, että harvoin se vastustaja sitä kiekkoa multa pois saa, vaikka pokettais kuinka paljon tahansa. Eli ovatko nämä käyttäjät, jotka siis valittavat poketuksesta, niitä jotka eivät vain pärjää ja sitten keksivät jonkun tekosyyn sille?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Niin tai sitten samalla kun kritisoidaan pokemerta, kritisoidaan myös EA:ta kun eivät ole tehneet parempaa peliä/peliin realistisempaa tapaa puolustaa. Itse käytän pokea myös, koska usein se on vaan pakko, mutta pyrin mahdollisimman paljon myös blokkaamaan vetoja ja taklailemaan kiekollisia ukkoja. Pääosa kritiikistähän nyt täällä nimenomaan osuu niihin, jotka eivät tee mitään muuta kuin runkkaa hyökkäyssinisen jälkeen sitä pokenappia.

Itse olen pärjännyt ihan kohtuu hyvin omalla tyylilläni ja jos poketus on ainoa vaihtoeto puolustaa, jää peli onlinen osalta yksinkertaisesti hyllyyn, koska mua ei ainakaan tuollainen pelkkä jäätökkiminen innosta vähää alusta.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mä olen ihan paska pelaamaan, mutta sen verran pitkään (NHL2004:stä asti) olen erilaisia nettiliigoja pelannut, että tunnistan tämän pokettamisesta itkemisen ilmiönä. Pelin vuosikerrasta riippumatta aina pelissä on ollut jokin muita tehokkaampi tapa hyökätä/puolustaa ja sen käyttäminen sitten aiheuttanut närää. Usein se on ollu pokettaminen, joskus se oli kiekottoman taklaaminen ja joskus mailannosto. Samoin maalintekotavoissa aina on löytynyt bugeja.

Aikanaan muuten SM-liigapackin foorumilla tästä syystä virisi jopa "Fairplay-liiga", jossa pelaajien edellytettiin pyrkivän pelaavan "realistista jääkiekkoa". Vaan tuollaiset normeihin nojaavat jutut eivät oikein toimi. Tai koska liiga oli pieni (14 pelaajaa) niin normeja ja sääntöjä kyllä noudatettiin, mutta helposti siinäkin ihan rehellisesti vahingossa tehdyt "bugimaalit/kikat" kääntyi siihen että joku syytti väärin pelaamisesta. Tai mikä pahempaa, jollei syytöksiä tullut ulkoapäin niin omatunto kolkutti.

Hankin vasta ihan hiljattain PS3:lle tämän vuoden version ja aloittelin HUTin. Pelimuodon suola on kyllä nuo aladivareissa luultavasti €uroilla ostetuilla(?) tähtisikermillä pelaavat jannut, joille pystyy kahdella ihan ok-NHL-tason viisikolla (joukkueella 3 tähteä) lyömään luuta kurkkuun.
 
Mulla menee vähän yli ymmärryksen, että miksi jotkut käyttäjät täällä narisee siitä, että muuta ei tehdä kuin poketeta? Se on kuitenkin todella merkittävä osa puolustusta (itse en ole pahimmasta päästä mitä tulee pokettajiin) ja miten muuta sitä vastustajaa voi häiritä, kuin pokettamalla? Pitäskö sitten vaan yrittää seurata vastustajaa, kun sillä on kiekko ja odottaa vain, että saisi mahdollisuuden taklata?`Pokettaminen ja mailan nostaminen ovat kuitenkin ainoita keinoja, joilla sitä vastustajaa voi häiritä, itse kuitenkin osaan suojata kiekkoa siten, että harvoin se vastustaja sitä kiekkoa multa pois saa, vaikka pokettais kuinka paljon tahansa. Eli ovatko nämä käyttäjät, jotka siis valittavat poketuksesta, niitä jotka eivät vain pärjää ja sitten keksivät jonkun tekosyyn sille?
Tässähän se on tiivistettynä miksi pokecheckataan, jos sen osaa niin se on paras tapa saada kiekko veke. Jos pokea ei olisi, millä )()¤#")" se kiekko otetaan pois? Toi suojaus on paras tapa, pitää oman pelaajan vain kiekon ja vastustajan välissä niin pokespämmistä seuraa kakkonen kaverille. Ei toi pokettaminen oo niin yksinkertaista kuin vois olla, se pitää ajoittaa oikein ettei tuu penalttia tai pelaa yli




E: Tuli myytyä pakasta vedetty Kesseli. Ostin TOTW Barrie (12,500 pucks) ja TOTW Erik Johnson (21,500 pucks) kiekollisiksi maestroiksi puolustukseen. Lisäksi Gabby (9,000 pucks) peruskortti oikeeseen laitaan. Lisäksi jäi vielä ylimääräistä 27k + omat 20k mitä on. Kertokaapa nyt mitä teen, OL/VL ideoita. Menin fiksuna kauppaamaan Marlöön ja Burnssin ja ostin pakkoja, paras oli TOTW Brodin. Rosteri tässä

J.Neal - D.Krejci - M.Gaborik
T.Hall - P.Bergeron - J.Pominville
G.Landeskog - Pavelski - Parenteau
R.O'Reilly - C.Smith - B.Wheeler

T.Barrie - E.Johnson
J.Johnson - J.Wisniewski
D.Hamhuis - T.Myers

Lundqvist
Lehtonen
 
Viimeksi muokattu:

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt onkin mielenkiintoinen apina vastassa. Peli 0-0, allekirjoittanut pahasti helisemässä, joskin parhailta maalipaikoilta sain pidettyä poissa. Aika paljon kakkosia minulle. Ensimmäinen erä näin.

Erätauolla apina sitten sekosi. Viskoo kiekkoa katsomoon ja laittaa kiekkoa tyhjään omaan maaliin. Toisen erän ensimmäiset 5min kestäneet nyt jäähyilyn takia n. 20minuuttia. Antaa apinan pelleillä, laitoin ohjaimen pöydälle ja teen muuta. Ikävää toki, että tässä menee nyt hyvää peliaikaa.

Nimimerkki ja joukkueen nimi IwillSyncYOU.

Edit:
Jaahas, toista erää pelaamatta 10.08 ja tilanne minulle 16-0, kun ottelu katkennut ilmoituksella:
Tapahtui virhe. Pelin uudelleensyknronoitni vastustajan tai vastustajien kanssa epäonnistui. Tuloksia ei kirjata leaderboardeille.

Vetikö apina siis töpselin seinästä?
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Vetikö apina siis töpselin seinästä?

Mikäli vastuksen nimi on "iwillsyncyou", kannattaa jättää peli väliin ennen kuin se alkaakaan ja hakea uusi vastus. Synkronointivirheenhän se aiheutti pelille tuossa. Kun kiekkoa viskoo katsomoon ja ottaa mokkea pois tarpeeksi monta kertaa, peli tilttaa joka ikinen kerta. Tämä on pahin onlinehuijareiden käyttämä huijauskeino, jolla pelistä ei merkitä voittoa/tappiota kenellekään ja on laajasti haukuttu kaikilla mahdollisilla foorumeilla, joilla NHL-peleistä puhutaan.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikäli vastuksen nimi on "iwillsyncyou", kannattaa jättää peli väliin ennen kuin se alkaakaan ja hakea uusi vastus. Synkronointivirheenhän se aiheutti pelille tuossa. Kun kiekkoa viskoo katsomoon ja ottaa mokkea pois tarpeeksi monta kertaa, peli tilttaa joka ikinen kerta. Tämä on pahin onlinehuijareiden käyttämä huijauskeino, jolla pelistä ei merkitä voittoa/tappiota kenellekään ja on laajasti haukuttu kaikilla mahdollisilla foorumeilla, joilla NHL-peleistä puhutaan.
Okei, hyvä tietää jatkon kannalta, jos tuollainen show alkaa niin tietää mitä on tulossa. Vasta tosiaan pelin hankkinut, joten ei ollut vielä pelleilijöitä juurikaan tullut vastaan.

Hauskaa muuten, että pelin latautuessa mietin mitä tuolla nimimerkillä tarkoitetaan. Selvisihän sekin nyt sitten.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Löysin tarkat tilastot! (Mitenhän nämä ovatkin jääneet etsimättä aiemmin)

Faktoja omasta joukkueesta:

1600 maalista yli 700 onetimerillä.
YV% 26
AV% 79
Taklauksia km. 18/peli
Laukaukset keskimäärin 22-17
Hallinta-aika n. 8min.
Olen huono läpiajoissa.
 

liam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leafs
Löysin tarkat tilastot! (Mitenhän nämä ovatkin jääneet etsimättä aiemmin)

Faktoja omasta joukkueesta:

1600 maalista yli 700 onetimerillä.
YV% 26
AV% 79
Taklauksia km. 18/peli
Laukaukset keskimäärin 22-17
Hallinta-aika n. 8min.
Olen huono läpiajoissa.

Mistä löysit nämä tarkat tilastot? Ja onko siis mahdollista PS4-konsolilla saada näkyville tämmösiä tilastoja?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Mistä löysit nämä tarkat tilastot? Ja onko siis mahdollista PS4-konsolilla saada näkyville tämmösiä tilastoja?

Leaderboardseilta ainakin PS3:lta pääsi näitä katsomaan, kun napsautti omaa joukkuetta jollain napilla :D Olisiko ollut L3.
 

pesalae

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Washington Capitals, Avangard Omsk
Vihdoin kun sai raapustettua hieman coinseja tilille, niin täytyihän se snadisti modifioida jengiä ja ottaa täältä saadut tipsit käyttöön.

Viimeisinpinä lisäyksinä/vaihdoksina Kessel, että Okposo sisään ja laidan vaihdot Oshielle ja Krejcille.

Kessel (C) - Backstrom (A) - Krejci (A)
Oshie - E. Staal - Voracek
Vanek - Filppula - St. Louis
Pacioretty - Koivu - Okposo

Bouwmeester - Hamhuis
Yandle - Orpik (TOTW)
Johnson - Carlson

Mason
Elliot

Jengi kenties jo kilpailukykyinen haastaja?
Tosin pakisto kaipailisi kohtuullisen hinta/laatusuhteen omaavaa kiekollista tekijää, jolta pointseja vois odotella (joka myös osaisi puolustuksen), kun nykyiset ei pahemmin tilastoihin kirjaudu. Ideoita, anybody?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
No niin, nyt on kerätty kaikki NHL-jengit, paitsi nämä muutamat kultapossukerhot. Sen verran huonoiksi alkoivat loppua kohden palkintopussit muuttumaan, että ei jaksa enempää kikkailla. Joukkueesta yli puolet on palkintopakoista. Näillä mennään nyt toistaiseksi:

Zetterberg (C) - Bergeron (A) - Bure (A)
Benn - Kesler - P. Kane
Nash - Giroux - Jagr (Milestone 89)
Marleau - Backes - St. Louis

Bourque - Weber
Bouwmeester - Letang (Movember 93)
Vlasic - Karlsson

Luongo
Bobrovsky
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
No niin, nyt on kerätty kaikki NHL-jengit, paitsi nämä muutamat kultapossukerhot. Sen verran huonoiksi alkoivat loppua kohden palkintopussit muuttumaan, että ei jaksa enempää kikkailla
Samaa mietin, kun aloin yrittää rahan taontaa saadakseni kasaan massit Hawksiin, Capitalsiin, Tampaan ja Penguinsiin. Mutta ajattelin sen sitten lopulta niin, että saan kerättyä nuo ensinnäkin 2x ja toisekseen kivat massit kivojen pelaajien ostoon sitten loppuosaksi HUT:a, sen mitä sitä tässä nyt jaksaa. Sen verran vaikeaa vaan tuo hemmetin keräily usein, että koettelee, joten katsellaan. 600k mulla nyt on kohta, kun otin Robitailella 20-30k kakkoseen ja ostin Downien TOW-kortin neloskentälliseen. Eli 180k tarttis taikoa jostain Toewsia ja Kanea varten ja myöhemmin Ovieta varten.
 

Lobotomovski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulla kävi vähän erikoinen tuuri noiden palkintopakkojen kanssa. Pari viikkoa takaperin sain sen viimeisenkin Pittsburghin kerättyä. Kolmenkymmenen joukkueen palkintopakoista parhaat nostot olivat lopulta melko laihanlaiset, normikortteja kaikki:

Parise-Backström-Voracek
Vlasic-Bouwmeester

Spezza-Koivu-Oshie
M.Staal-Giordano

Bobrovsky
Rask

Keräilyyn tottuneena kasasin sitten kaksi juniorijoukkuetta aikani kuluksi. Epäusko oli melkoinen, kun jo ensimmäisestä pronssisesta palkintopussista pamahti Eric Lindroos. Tiesin kyllä, että pronssipakoista nousee kultakorttejakin välillä, joskus syksyllä sain Gaborikin jonkin maajoukkueen keräämisestä. Mutta silti! No, nyt on noin miljoona pucksia ja ihan mukava joukkueen aihio. Ainut vaan, ettei enää tee mieli ostaa ketään, kun on jo niin tottunut "omiin kasvatteihin".
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
On tämä kyllä metka ja realistinen pelo. Kolmessa pelissä putkeen on ykkössentteri ja kapteeni Mikael Granlund saanut aivotärähdyksen ja poistunut koppiin ensimmäisessä erässä. Kaksi edellistä kertaa hain pika-apua kuntoutuskortista, mutta näköjään aivotärähdyksen jälkeen ei pidä heti palata kehiin.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Tässä, kun on taas pari sivua lukenut näitä kokoonpanoja, niin en yhtään enää ihmettele, että miksi oma innostus kyseistä pelimuotoa kohtaan aikoinaan lopahti. Itse, kun on pyrkinyt rakentamaan suht aidosti roolitetun joukkueen, niin ei vaan löydy inspiraatiota pelailla koko ajan sellaisia joukkueita vastaan, missä neloskenttä on muotoa tyyliin Nash-Datsyuk-St. Louis. Luulisi, että edes joku haluaisi pelata "aitoa" lätkää, mutta nykyisellään tämä on vain virtuaalipippelin kasvatusta kokoonpanojen muodossa, ns. aikuisten miesten Simsiä.
 
Tässä, kun on taas pari sivua lukenut näitä kokoonpanoja, niin en yhtään enää ihmettele, että miksi oma innostus kyseistä pelimuotoa kohtaan aikoinaan lopahti. Itse, kun on pyrkinyt rakentamaan suht aidosti roolitetun joukkueen, niin ei vaan löydy inspiraatiota pelailla koko ajan sellaisia joukkueita vastaan, missä neloskenttä on muotoa tyyliin Nash-Datsyuk-St. Louis. Luulisi, että edes joku haluaisi pelata "aitoa" lätkää, mutta nykyisellään tämä on vain virtuaalipippelin kasvatusta kokoonpanojen muodossa, ns. aikuisten miesten Simsiä.
Simsiä änäristä en saa, mutta pokemon korttien keräily on lähellä. Se kenen iskä osti eniten kortteja, sillä oli kovin rosteri.. Kyllähän niitäkin on jotka pyrkii roolittamaan joukkueen Ei tuolta 3-4 ketjusta löydy itselläkään mitään sateentekijöitä vaan duunareita/voimahyökkääjiä. Kyllähän se on rasittavaa välillä pelata kun kaverilla on Bureita, Lindroosseja ja Bennejä nelosessa. Saa olla jatkuvasti varpaillaan etenkin bugiranne jamppojen kanssa. Olen kyllä sitä mieltä että jos on puckseja millä rällätä, silloin rakennetaan luonnollisesti niin kova jengi kun mahdollista. Onhan noita työmyyriä ja rouhijoita joilla on kokonaisuus 90+, vaikka pelaakin in riöl laif 1-2 ketjussa. Mielummin lyön Keslerin kolmosen-nelosen keskelle kun vaikkapa Chris Kellyn
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tässä, kun on taas pari sivua lukenut näitä kokoonpanoja, niin en yhtään enää ihmettele, että miksi oma innostus kyseistä pelimuotoa kohtaan aikoinaan lopahti. Itse, kun on pyrkinyt rakentamaan suht aidosti roolitetun joukkueen, niin ei vaan löydy inspiraatiota pelailla koko ajan sellaisia joukkueita vastaan, missä neloskenttä on muotoa tyyliin Nash-Datsyuk-St. Louis. Luulisi, että edes joku haluaisi pelata "aitoa" lätkää, mutta nykyisellään tämä on vain virtuaalipippelin kasvatusta kokoonpanojen muodossa, ns. aikuisten miesten Simsiä.
No, elämä on. Ultimate Team. Itse olen pelannut jotain 700 matsia HUTia ja samalla kerännyt kokoelmia, niin vääjäämättä noita hyviä pelaajia kertyy. Palkintopakoista viimeisimpänä löytyneet Marleau-Backes-St. Louis oli pakko lyödä nelosketjuun, kun ei niitä voi myydä eikä oikein tohtinut 0 coins hintaan deletoidakaan. Itse en ole niinkään roolittanut joukkuetta, vaan ketjuittain. Tavoite on ollut, että jokainen ketju puolustaa tiukasti ja kykenee maalintekoon, jos paikka on.

Eikä se menestys ole joukkueesta kiinni. Itse pelasin huvin pitkään buustaamattomalla Floridalla, joka oli siis veskaria lukuunottamatta melko huono ja silläkin pääsi heittämällä ykkösdivariin.

Se oli tässä viikonloppuna huvittavaa, kun joku ei selvästikään ollut saanut mahdutettua kaikkia suosikkihyökkääjästarojaan ketjuihin, niin sillä oli pakkeinakin hyökkääjiä. Taisi se jonkun yhden vastahyökkäysmaalin saada, muutenhan sitä vietiin kuin litran mittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Roolituksesta puheenollen olen huomannut todella huvittavan uuden ilmiön. Nimittäin viime päivien vastustajilla todella monella on hyökkääjät pakkeina alivoimalla tyyliin luokkaa Bure. Itse en kyllä käsitä mihin alivoimalla tarvitaan nopeita kukkakeppejä pakkeina. Noh tyylinsä kullakin ja ei näistä yksikään osannut pelata.
 

Mayday

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Löytyiskö keneltäkään X määrää änärin puckseja jota haluais vaihtaa fifan coinsseihin? Annan reippaasti takaisin :)
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Löytyiskö keneltäkään X määrää änärin puckseja jota haluais vaihtaa fifan coinsseihin? Annan reippaasti takaisin :)
Tähän sama. NHL15 Pucksit kelpaisi Xbox Onella, vaihdossa tulisi Fifa coinseja täältä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pelasin tuossa 3 ottelua ja jokaisessa vastustaja oli suomalainen. Ensimmäinen oli todella mielekästä lätkää ja tuloksena oli tiukka 3-1 voitto. Seuraavana olikin sitten sankari, joka ei muuta viljellyt kuin bugirannetta ja ainoa tapa hyökätä oli purkaa kiekko omasta päädystä keskialueelle, jossa yksi pelaaja odotti. Tästäkin maukas 2-1 voitto, jossa tasoitusmaali syntyi, kun tämä pelle pyrki maalivahdillaan jäähyä kalastelemaan kulmasta. Sitten tulee viimeinen peli ja sama meininki jatkuu ja peli oli toisessa erässä jo 3-0 minulle ja sitten alkaa kiekon heittäminen katsomoon. Hetken aikaa tuota teki kunnes synkroerrorin sai aikaiseksi. PSN oli KHL-Jokerit eli kannattaa pelaajaa välttää, jos kohdalle sattuu
 
Roolituksesta puheenollen olen huomannut todella huvittavan uuden ilmiön. Nimittäin viime päivien vastustajilla todella monella on hyökkääjät pakkeina alivoimalla tyyliin luokkaa Bure. Itse en kyllä käsitä mihin alivoimalla tarvitaan nopeita kukkakeppejä pakkeina. Noh tyylinsä kullakin ja ei näistä yksikään osannut pelata.
Törmännyt tähän myös kerran. Kaverin AV ketju oli Bäckström - Krejci - Lindros. Eipä se mua haittaa, tais kaveri yhden AV maalin tehdä vastahyökkäyksestä/läpiajosta. Muuten peli olikin jotain 8-1.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös