NHL 14 (XBOX 360 & PS 3)

  • 290 857
  • 976

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Päätin pitää reilun parin viikon änäritauon, kun alkoi olla niin usein asiaa NHL14 vitutusketjuun. Nyt paremmalla mielellä olen pelaamista uudelleen aloitellut.

Tauon jälkeiset tilastot 6-0-2(tappiot rankkareilla). Silti tuntuu, että samat asiat vaivaa omaa pelitä.

- AV on aivan järkyttävää, ja av% on n. 60. Tuntuu, että vastustajan eka kuti menee aina sisään. Miten muut tätä av:ta pelaa?

- YV% on n. 45, mutta jostain syystä sitä YV:tä ei vaan siunaannu. Botti ottaa enemmän jäähyjä mun pelaajilla, kun omillaan (ed kolmeen peliin mulla ollut yksi yv).

- Tuntuu, ettei omat jätkät ole about koskaan ekana ripareilla varsinkaan puolustuspäässä. Johtuuko esim. siitä, että pelaan Floridalla?


Lisäksi viime pelissä sattui ilmeisesti tuplabugi: Johdin ottelua 3-0, kun sain (mielestäni nirmaalista taklauksesta) 5min jäähyn. 2min 48s pystyin sitä tappamaan ennen kun botti otti mun pelaajalla 2min jäähyn. Yllättäen n. 50s päästä vastustaja teki maalin. Mutta mutta, senkin jälkeen peli jatkui 5:llä 3 vastaan! Edelleen siis 1:10 tapettavaa kolmella pelaajalla. N. 30s kestin, kunnes vastustaja taas teki maalin. Senkin jälkeen jatkui 5-3 yv... Siis mitä vittua EA??? Onneksi tuon pelin voitin silti 4-2, mutta pistää vihaksi. Ihan kun tolla YV% kone tarvitsisi vielä lisäapuja.

Muuten siis pelaaminen maistuu todella hyvin! Auttoi, kun muutaman tunnin ihan vapaaluistelulla treenasin sitä mailan käyttöä (tietokoneella olen aiemmin pelaillut, näppiksellä. Uusi maailma tämä). Nyt jotenkin ihmeessä sen kiekon saa välillä botilta poiskin :)

Niin, kertokaan joku miten kone ottaa takaapäin tuon kiekon niin usein pois? Siinä samalla mun pelaaja "horjahtaa" (näyttää koukulta) mutta ei botille koskaan jäähyä noista vihellejä. Itse jos koitan huitoa/nostaa mailaa takaa, tulee n. 90% varmuudella jäähy.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Pelaamme parin kaverin kanssa GM connectedia(PS3) keskenämme ja eteen tuli aika mielenkiintoine bugi: kesken ensimmäisen kauden toisen kaverin joukkueesta(Pittsburg) katosi Letang kuin pieru saharaan, miestä ei ole treidattu tms, on vain kadonnut eikä löydy minkään muunkaan joukkueen rosterista. Samaan aikaan toinen kaveri yritti treidata Valtteri Filppulaa itselleen, Tampa Bay suostui kyllä myyntiin, mutta uutta jaksoa generoitaessa myös Filppula katosi. Onko muualla esiintynyt tätä?
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Pelaamme parin kaverin kanssa GM connectedia(PS3) keskenämme ja eteen tuli aika mielenkiintoine bugi: kesken ensimmäisen kauden toisen kaverin joukkueesta(Pittsburg) katosi Letang kuin pieru saharaan, miestä ei ole treidattu tms, on vain kadonnut eikä löydy minkään muunkaan joukkueen rosterista. Samaan aikaan toinen kaveri yritti treidata Valtteri Filppulaa itselleen, Tampa Bay suostui kyllä myyntiin, mutta uutta jaksoa generoitaessa myös Filppula katosi. Onko muualla esiintynyt tätä?

Palkkakatto ylittynyt.
Treidatessa kannattee olla erittäin tarkkana palkkakaton kanssa ettei ylity. Pikkasen pitää varaa capissa kun apu-gm:n toilailuista ei koskaan tiiä mitä se tekee.
Ilmestyy vapaisiin pelaajiin kesäkaudella.
 

jugitzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
PePo HC ja Florida Panthers
Voiko pelissä saada line brawlin jollain nappiyhdistelmällä vai tuleeko jos on tullakseen?
Mielestäni onnistuu vain jos isolla porukalla pelailee vastakkain, ja sitten kun syttyy tappelu, niin sieltä taustalta saattaa syttyä toinenkin tappelu, mutta sitä ei näy kamerassa.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
...niin sieltä taustalta saattaa syttyä toinenkin tappelu, mutta sitä ei näy kamerassa.

Tämä on kyllä äärimmäisen hyvä keksintö EA:lta. Ei luulisi olevan kauhean vaikea keskittää kameraa kahden tappelun välille niin, että molemmat näkyvät kuvassa. Jos ei mitään kilpailijaa tälle sarjalle ilmesty, niin tämäkin ominaisuus päivitetään ehkä vasta NHL17-peliin.
 
Tämä on kyllä äärimmäisen hyvä keksintö EA:lta. Ei luulisi olevan kauhean vaikea keskittää kameraa kahden tappelun välille niin, että molemmat näkyvät kuvassa. Jos ei mitään kilpailijaa tälle sarjalle ilmesty, niin tämäkin ominaisuus päivitetään ehkä vasta NHL17-peliin.
Sehän on vain hyvä, jos tuollaisten epäolennaisuuksien sijaan keskittyvät pelattavuuden kehittämiseen.

Vinkkinä ongelmaan, tappelun aikana voisi kokeilla painaa selectiä (siis pleikkarilla, en tiedä mikä on vastaava nappi xboxilla). Ainakin EASHL:ssä tämä vaihtaa myös tappelun aikana kuvakulmaa omasta äijästä siihen "pääpariin" ja takaisin, tai jotain sinne päin.
 

TurtleDef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Ottakaa automaattinen zoomaus pois päältä ja kuvakulma tarpeeksi kaukana (itsellä custom 3) näkyy kaikki tapahtumat hienosti, vaikka viis myllyä yhtä aikaa.
 

Kyle

Jäsen
Saakos peliin jotenkin helposti realistisemmat maajoukkuekokoonpanot? Onko ainut mahdollisuus tehdä kokoonpano siirrot seurajoukkueesta maajoukkueeseen, jolloin pelaaja katoaa emo-seurastaan. Tämä ihan siltä varalta, jos saisi aikaseksi järjestettyä varjo-olympialaiset Sohtsin kynnyksellä.
 

SeRe

Jäsen
Tosiaan pidemmän aikaa yrittänyt saada inspiraatiota tehdä NHL YouTube videoita ja vihdoin onnistuin sellaisen tekemään :) Aika kauan tuonkin tekemiseen meni, mutta omasta mielestä lopputulos on ihan kelvollinen :)

Jos viitsisitte vilkaista ja vaikkapa tykkäillä niin arvostaisin, mutta tässähän tämä itse video:

NHL 14 FINSeRes Insane Shootout Montage [HD] - YouTube
 

Teloch

Jäsen
Rapiassa minuutissa kyllästyi tuohon turhaan neppailuun. Introstakin voisi mitan puolesta leikata yli puolet pois, puhumattakaan siitä vähintäänkin huvittavasta "NHL Master from Finland" -tittelistä. Kulttiselostaja Mäkisen jalanjäljillä?
 

SeRe

Jäsen
Rapiassa minuutissa kyllästyi tuohon turhaan neppailuun. Introstakin voisi mitan puolesta leikata yli puolet pois, puhumattakaan siitä vähintäänkin huvittavasta "NHL Master from Finland" -tittelistä. Kulttiselostaja Mäkisen jalanjäljillä?

Nooh pitäähän sitä jotenkin erottua muista tuolla.
 

Anenthran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Tampereen Ilves
Rapiassa minuutissa kyllästyi tuohon turhaan neppailuun. Introstakin voisi mitan puolesta leikata yli puolet pois, puhumattakaan siitä vähintäänkin huvittavasta "NHL Master from Finland" -tittelistä. Kulttiselostaja Mäkisen jalanjäljillä?

Sieltä :-D

Eihän siinä tittelissä kai mitään vikaa ole. Omasta mielestään jokainen on mestari. Mutta jos se titteli tattia veivaamalla rankkareissa irtoaa niin aika monta mestaria on tullut tuolla pikapeleissäkin vastaan.
 

SeRe

Jäsen
Eihän siinä tittelissä kai mitään vikaa ole. Omasta mielestään jokainen on mestari. Mutta jos se titteli tattia veivaamalla rankkareissa irtoaa niin aika monta mestaria on tullut tuolla pikapeleissäkin vastaan.

Nooh lähinnä tuo titteli juontaa menestykseen MM-kisoissa ja SM-kisoissa. Omasta mielestäni tuo Master vain viittaa siihen, että on hyvä jossakin. Tarkoituksena ei ole tosiaan bragailla, että olisin maailman paras, koska en ole. Pyrkimyksenä tosiaan erottua joukosta ja olla muutakin kuin nöyrä suomalainen, sillä muuten nuo videot ja muu sisältö vajoaa sinne harmaaseen massaan :)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tosiaan pidemmän aikaa yrittänyt saada inspiraatiota tehdä NHL YouTube videoita ja vihdoin onnistuin sellaisen tekemään :) Aika kauan tuonkin tekemiseen meni, mutta omasta mielestä lopputulos on ihan kelvollinen :)

Jos viitsisitte vilkaista ja vaikkapa tykkäillä niin arvostaisin, mutta tässähän tämä itse video:

NHL 14 FINSeRes Insane Shootout Montage [HD] - YouTube
Onhan tuo ihan sietämätöntä slash kiusallista katsottavaa. Keskiympyrästä lähtien alkaa liimalavalla tatin nylkyttäminen ja vetoharhautukset... tyylipisteitä ei ainakaan tipu. Videon teknisessä laadussa ei varmaan ole vikaa. Ei jatkoon.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En tiedä miksi, mutta vähän tuossa haiskahtaa tekemällä tehty "hieno video". Siis mulle ainakin tuli fiilis, että moket ihan tahallaan väistää tuossa kiekon edestä.

Minuutin jaksoin itsekin katsoa, sitten meni sulki tuo. Ei kauheasti jääkiekon kanssa tekemistä tuolla kyllä. Hyi olkoon.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Onhan tuo ihan sietämätöntä slash kiusallista katsottavaa. Keskiympyrästä lähtien alkaa liimalavalla tatin nylkyttäminen ja vetoharhautukset... tyylipisteitä ei ainakaan tipu. Videon teknisessä laadussa ei varmaan ole vikaa. Ei jatkoon.

Kuin omalta näpyttimeltäni.

Minuutinhan tuota jaksoi katsella, ei enempää. No, toiset tykkää eri asioista tietysti. Mua nää liimalapakynäilyt ei kiinnosta sitten yhtään. Kuin NHL:n top-10 rankkareista konsanaan... no ei, pikemminkin tuossahan vain näkee kuinka paska peli on taas kyseessä, hehe.

Niin ja tarkoitus ei ollut haukkua videontekijää, mut mua tässä pelissä vaan välillä hieman vit... (köh) ...ketuttaa nää epärealistiset kääntölämäriharhautukset ja muut ihme kynäilyt, kun se ei oo sitä hokia mistä meikä pitää.

Ehkä mä sen takia oon niin paska.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Nooh lähinnä tuo titteli juontaa menestykseen MM-kisoissa ja SM-kisoissa. Omasta mielestäni tuo Master vain viittaa siihen, että on hyvä jossakin.

Näin. Master on kieltämättä melko kova titteli, muistelisin että otit todella rumasti berberiin PSN:n nimimerkiltä hansulinho viimeksi kun teidän pelaavan näin (taisi olla jotain 9-1?) Tosin taisi olla NHL 12 silloin koneessa Linnanmäellä.

Hansulinho on sitten varmaan Godlike? :)
 

Anenthran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Tampereen Ilves
Näin. Master on kieltämättä melko kova titteli, muistelisin että otit todella rumasti berberiin PSN:n nimimerkiltä hansulinho viimeksi kun teidän pelaavan näin (taisi olla jotain 9-1?) Tosin taisi olla NHL 12 silloin koneessa Linnanmäellä.

Hansulinho on sitten varmaan Godlike? :)

Voisin veikata että joku muukin on ottanut hansulta vähän isompaa melaa kakkoseen. Täältä ainakin yksi käsi ylös tähän kategoriaan :-D
 

SeRe

Jäsen
Näin. Master on kieltämättä melko kova titteli, muistelisin että otit todella rumasti berberiin PSN:n nimimerkiltä hansulinho viimeksi kun teidän pelaavan näin (taisi olla jotain 9-1?) Tosin taisi olla NHL 12 silloin koneessa Linnanmäellä.

Nooh sen jälkeen on Hansua voitettu useaan otteeseen, mm. Winter Assemblyjen finaaleissa :) Tilanne on tasoittanut tältä osin hyvinkin paljon. Keskinäistä hyvähenkistä kilpailuahan meillä on ollut useamman vuoden ajan, jompikumpi aina nokittaa silloin tällöin. Hansuhan oli MM-kisojen 3. Las Vegasissa, kun itse jäin sijalle 5. Vastakkain olisimme pelanneet finaaleissa, mutta ei sillä kertaa :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös