Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

NHL 14 (XBOX 360 & PS 3)

  • 292 717
  • 975

_Ice_shooter_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Pittsburgh Penguins
-Kestävyys ominaisuutta pitää kehittää, hyödytön

EA:n foorumeilla on selitykset näille ominaisuuksille. Muistaakseni Kestävyys-ominaisuus oli puhtaasti Be A GM:ään, ja silloinkin se vaikuttaa vain jos simuloi pelejä. Tästä en siis ole täysin varma.

Mutta oma toivelista:

- Enemmän vanhoja NHL-paitoja, etenkin tähän 90-luvun Penguins -paita: Pittsburgh Penguins: Finding the Next Alternate Jersey | Bleacher Report (Bleacher Reportin Penguins-juttu)
- Euroopan sarjoihin paremmat arvostelut, etenkin SM-liigaan
- Maajoukkueiden päivitykset, mutta tähänkin EA on sanonut että maajoukkueena on aina uusin olympiajoukkue eli vasta NHL 15 sisältää uudet maajoukkueet...
- SM-liiga -paitoihin mainokset!
- Naamoja edes vähän lähemmäksi totuutta
- Magneettilavat pois
- Kiekon käyttäytyminen realistiseksi
- Kaikkia kaukaloita pienemmiksi
- Mahdollisuus luodessa pelaajaa määrittää milloin kaveri on varattu, esim. seuraavasti: Varattu/ei varattu - Varausvuosi - Varannut joukkue - Kierros ja vuoro.
- Mahdollisuus siirtää varausvuoroja kokoonpanoja muutettaessa
- Valikot nopeammiksi
- Enemmän KHL-pelaajia vapaisiin pelaajiin
- FIFA-peleistä tutut ''formit''. Huonoina aikoina overall putoaa ja kovassa lennossa nousee.
- Stanley Cup tai mikä tahansa pokaalituuletus uusiksi. Kuvissa ei ole edes koko joukkue...
- Pelaajien minimipituus 160 cm:ään. Ville Järveläinen ja Nathan Gerbe esimerkiksi ovat alle nykyisen 170 cm:n.
- Be A GM:ään väsymysominaisuus maalivahdeille. Jos paljon pelaavat paljon ja pitkään, niin se näkyy otteissa maalinsuulla.
- FIFA:sta tutut pelaajien pyynnöt päästä pelaamaan ja vaihtopyynnöt jne.
- Peliin lisää tempoa
- Tasoitukset pois. Mikään ei v****a enenmmän kuin pyörität peliä kaveria vastaan, tämä saa ''momentumin'', kiekkoa ei saa millään pois ja hän tekee löysällä rannekudilla maalin...
- Maalivahdit... Liian konemaisia nyt. Enemmän ihmisen kaltaisuutta niihin.

Tässä nyt jotain mitä tuli mieleen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
https://pbs.twimg.com/media/BHqqq12CMAAV1YA.jpg:large

Siinä se on! Uusi SUPERKIIMAINEN kuva NHL 14-pelistä, joka valottaa hyvin peliä, mutta samalla kiusaa katsojaa jättämällä kysymyksiä.... eiku.

Ihan täysin "öö, aha"-kuva, jolla ole mitään merkitystä. Samalta näyttää mitä tähänkin asti. Olisivat nyt edes vähän enemmän myyvän kuvan valinneet.

Huomenna sitten tietoja pelistä + eka teaseri.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Näenkö kieroon vai meneekö tuossa kuvassa Plekanecin jalka Phaneufin jalan läpi? Ajattelin vain, että ei ehkä ihan parasta markkinointia pelille. Samoin kun fanit katsoo ihan muualle kuin missä pelataan(olettaen että tuossa siis on kiekko lähellä kun kerran taklataankin).
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Näenkö kieroon vai meneekö tuossa kuvassa Plekanecin jalka Phaneufin jalan läpi? Ajattelin vain, että ei ehkä ihan parasta markkinointia pelille. Samoin kun fanit katsoo ihan muualle kuin missä pelataan(olettaen että tuossa siis on kiekko lähellä kun kerran taklataankin).

Näet kieroon. Phaneufin vasen sukka luo tosin pienen illuusion. Kontaktitilanne näyttää kerrankin hyvältä. Plekanec kaatumassa realistisesti eikä ruumiinosat mene toisten läpi. Hyvä alku.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näenkö kieroon vai meneekö tuossa kuvassa Plekanecin jalka Phaneufin jalan läpi? Ajattelin vain, että ei ehkä ihan parasta markkinointia pelille. Samoin kun fanit katsoo ihan muualle kuin missä pelataan(olettaen että tuossa siis on kiekko lähellä kun kerran taklataankin).

Kieroon killuttavat ny kotkan silmät. Tässä kontakti tilanne näyttää ihan hyvältä, mutta ei tämä kuva aiheuta ihan samanlaista kiimaa kuin viimevuoden painoksen ensimmäinen kuva, itselleni.

Tuon fanien puusilmäisyyden voi varmasti antaa anteeksi, sillä en usko että tähän aikaan vuodesta kaikki yksityiskohdat pelissä on tiptop.

Antaa ajan näyttää vielä että rohmuanko tämän 70€ eurolla marketin uutuus-hyllyltä, vai vasta Jouluna 34€ alelaarista.
 

Teloch

Jäsen
FIFA-sarjan fysiikat ja Be a Pro-pelimuodon uudistaminen nyt ainakin kuulostavat hyvältä. Melkein tahtoo jännittää miten nuo onnistutaan kusemaan sitten loppupeleissä.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
NHL® Collision Physics – Developed from the same core technology that powers EA SPORTS FIFA’s critically-acclaimed Player Impact Engine, NHL® Collision Physics introduces bigger, more thrilling hits, and truer-to-life collisions. A new left-stick control scheme makes delivering a game-changing hit simpler and more rewarding than ever.

Online-pelit voinee siis samantien unohtaa, koska ukkoa tulee lentämään ympari kenttää niin saatanasti. Muissa moodeissa tulen taas varmasti laittamaan taklausvoiman mahdollisimman pienelle.

Enforcer Engine – There is a code in hockey, when it's broken you have to respond. A first for the NHL franchise, Fight Night technology delivers a new 3rd person experience, physics-based punch targeting and player size differentiation to every fight, creating the most authentic and electrifying experience yet.

Kiva. Eipä tosin tappeleminen oikein kiinnosta näissä peleissä.

One-Touch Dekes – Experience what it feels like to be a superstar through a new, more responsive deking system controlled only with the left stick and one-button. From beginner to advanced gamers, the system allows for quicker reactive dekes and intuitive combination dekes, creating more moves than ever before.

Pitääkö tämä ymmärtää niin, että oikeaa tattia ei enää tarvita kiekon käsittelyyn vaan harhautteleminen tehdään tästä eteenpäin näppäimillä? Aivan vitun huono uudistus, jos näin on. Oikea tatti on vain laukausta varten?

True Performance Skating – Built on the breakthrough innovation that introduced physics-based skating and over 1,000 new skating animations to the EA SPORTS NHL franchise. The second year of the True Performance Skating features improved acceleration, explosive first-strides, quicker pivots and enhanced lateral skating, resulting in greater player responsiveness and unprecedented control.

Ihan hyvä, että tätä hiotaan. Olikin about ainoa hyvä asia NHL13:ssa.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Päästäänköhän tässä versiossa aloittamaan Be A Pro-ura Euroopasta? No, ennakkotilaukseen tuo menee kuitenkin, ihan riippumatta pelin sisällöstä. Toivottavasti GM Connectedia on paranneltu erityisesti prospectien osalta. Lisäksi mahdollisuus tallentaa keskeytyneen pelin tulos GMC pelissä ja jatkaa myöhemmin olisi jees.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Pitääkö tämä ymmärtää niin, että oikeaa tattia ei enää tarvita kiekon käsittelyyn vaan harhautteleminen tehdään tästä eteenpäin näppäimillä? Aivan vitun huono uudistus, jos näin on. Oikea tatti on vain laukausta varten?

Eip, vaan harhautusliikkeet tehdään yhdellä napilla nykyisen oikean tatin + R1 sijaan. Pelkkä kiekonliikuttelu tapahtuu edelleen oikealla tatilla.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Taitaa olla tulossa siis perinteinen kokoonpanopäivitys.

Jos kerta suurimpia uudistuksia on jonkun helvetin Sims-ominaisuuden tulo Be a Pro -pelimuotoon, niin aika kujalla ollaan.

Magneettikiekot ym. paska taitaa edelleenkin vaan säilyä.


Eip, vaan harhautusliikkeet tehdään yhdellä napilla nykyisen oikean tatin + R1 sijaan. Pelkkä kiekonliikuttelu tapahtuu edelleen oikealla tatilla.

Kyllähän tuossa mainitaan, että "yksi nappi ja vasen tatti". Käytännössä tuossa siis vain tuo tatti (ja nappi) vaihtuu? Voi olla ihan ok-parannus, mutta jos tämäkin on niitä suurimpia uudistuksia, niin hohhoijaa taas.

***

Oikeastaan ainoa merkittävä uudistus tuossa on tuo fysiikkamoottorin uusiminen. Uskoisin tämänkin vaikutuksen olevan lähinnä vain taklauksissa (ja kuten joku jo mainitsi, pahimmassa tapauksessa mennään takaisin arcade-lätkyttelyyn tältä osin).

Kaikki muut nuo uudistukset ovat taas sitä samaa "katsomossa henkilö syö hodaria!" -tyyppisiä.
 
Viimeksi muokattu:

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Kyllähän tuossa mainitaan, että "yksi nappi ja vasen tatti". Käytännössä tuossa siis vain tuo tatti (ja nappi) vaihtuu? Voi olla ihan ok-parannus, mutta jos tämäkin on niitä suurimpia uudistuksia, niin hohhoijaa taas.

Niin, siis mailanliikuttelutatilla ei enää tapahdu harhautusliike, mutta ei varmasti poista kiekon liikuttamista oikealla tatilla. Muutenhan mentäisiin takaisin 90-luvun konsolikiekkoiluun.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Välivuosi.

Siinä meikäläisen ajatukset yhdellä sanalla tulevasta painoksesta. EA odottelee sitä uuden sukupolven konsolia ja panostaa varmasti NHL15:een oikein huolella.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä on jo kaikki mahdollinen varmaan ehdotettu, mutta sellainen pieni jutska eli kun tekee oman pelaajan niin sille saisi lätkäistyä oman kuvan. Eli vaikkapa oma pärstä siihen ja pelaajan tekovaiheessa se sitten muotoutuisi oman näköiseksi edes vähän alusta.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
- Nuo typerät jäähyt, jossa ei näytä tapahtuvan yhtään mitään rikettä, kunhan luistelee sinnepäin. Ne pois.

- Liian usein konetta vastaan pelatessa paistaa oikein tekoälyn vajavaisuuden korvaaminen "hakkeroinnilla" superstar -tasollakin. Yhtäkkiä ei ukkosi suostu taklaamaan enää koneen ukkoja ja kiekko pyörii omalla alueellasi, eikä ukkosi pääse kiekkoon kiinni, vaikka se tulee kohti tai olet 2 potkua konetta edellä. Saat jostain koukusta jäähyn, kun taklaukset ei tehoa ja sitten kone ylivoimalla heittää jonkun ihme lörpyn siniviivalta etukulmasta maaliin. Lyhyesti, toivottavasti tekoäly paranee roimasti ja maalivahdeista tehdään realistisempia. Ei se etukulma niin vaikea ole peittää.

- Yleisö todellakin saisi olla paljon äänekkäämpi ja olla enemmän pelissä mukana. Joskus kerran kymmenessä matsissa kotiyleisö oman pyörityksen aikaan alkaan kannustamaan oikeasti, mutta se loppuu saman tien, kun vastapuoli pääsee kiekkoon. Katsomoa kiertävä aalto voisi olla hieno juttu.

- Kaukaloa paljon pienemmäksi. Sillä yksistään jo voitaisiin helpottaa tiettyjä kökköyksiä tuossa pelissä, kuten noita tekoälymäisiä taklauksien viime hetken väistöjä, missä tosielämässä ajettaisiin ukko pystyyn täysin. Lisäksi, sillä todennäköisesti saataisiin omaankin peliin haastetta, kun ei ole aikaa ja tilaa hautoa kiekkoa.

- Ylipäätään koko peli tekoälyäkin vastaan niihin kuosiin, ettei laukauksia ja taklauksia voiteta 37-5 ja 70-20 joka pelissä.

- EASHL:ään joku kunnon sarjasysteemi, eikä tuota nykyisen kaltaista mielestäni suht typerää amateur/pro/elite jaottelua. Vaatisi toki varmasti paneutumista tekijöiltä tehdä kunnollinen sarjasysteemi, mutta lopputuloksena voisi olla vähemmän hiipuvia EASHL-joukkueita. Voisi olla vaikka vain kaksi liigaa "amateur/pro" ja "elite" ja se yksi kuukausi oltaisiin juuri siinä liigassa, missä kuun alkaessa ollaan ja sitten kuun lopussa pleijarit ja karsinnat. No, tämä ei varmasti tule toteutumaan, mutta saapahan uneksia.
 

Crank

Jäsen
Paljon on jo sanottu, mutta pari juttua mitkä itseä nyppii kenttien muokkauksessa ja toivoisin niihin parannusta:

- Scratchattua pelaajaa ei tarttis erikseen pukea ja puettua scratchata, vaan voisi vaihtaa suoraan kokoonpanoon. Ja viltistä otettu kaveri menisi automaattisesti korvatun tilalle joka kentälliseen.

- Pelaajista voisi näkyä jotain muutakin, kuin pelkkä nimi. Esim kätisyys, ettei tarkemmasta infosta tarvitsisi aina katsoa sitä.

- Pelaajat aakkosjärjestykseen. Todella ärsyttävää varsinkin online-pelissä yrittää 30 sekunnissa tehdä kenttiin muokkauksia, kun suurin osa ajasta menee etsiessä nimilistasta haluttua pelaajaa, kun eivät ole missään loogisessa järjestyksessä.


Muuta:
- Jos Selänne mukana, voisi kai sillekin jo pikkuhiljaa pistää oikeanlaisen kypärän visiirittömän VM:n tilalle.

- Parannusta kökköön takaperinluisteluun. Itse otan sen aina pois päältä, kun tuntuu että ukot luistelee väkisin takaperin tilanteissa, missä pitäisi olla jo menossa etuperin.

- Asetusvalikkoon selkeät selitykset, mihin mikäkin asetus vaikuttaa. Esim aggressiivisuus. Hyvä selitys ei ole "pelaajien aggressiivisuus pelissä"

- Täysin vapaasti kustomoitavissa olevan turnauksen pelaaminen. Saisi valita kaukalon koon, säännöt, joukkueiden määrän jne.

- Pelikuvioita voi itse muokkailla, mutta aloituksiinkin toivoisi niitä. Esim pelaajien paikat kätisyyksen kannalta tms.

- YV ja AV -tilanteisiin omat säädöt hyökkäys- ja puolustustaktiikoihin, ettei tarvitse jatkuvasti edestakaisin säädellä.

Siinä ne, mitä ensimmäisenä tuli mieleen ja pidempään jo ärsyttäneet.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Kaikki muut nuo uudistukset ovat taas sitä samaa "katsomossa henkilö syö hodaria!" -tyyppisiä.

Eikä tuokaan ole uutta. NHL 2002:ssa ainakin henkilöt söivät katsomossa popcornia. Se tosin näytti perunamuussilta, mutta ajatushan se tärkein on.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, siis mailanliikuttelutatilla ei enää tapahdu harhautusliike, mutta ei varmasti poista kiekon liikuttamista oikealla tatilla. Muutenhan mentäisiin takaisin 90-luvun konsolikiekkoiluun.

Aivan paska uudistus mielestäni. Siis esimerkiksi neliö + ympyrä on joku spin move ja X + Y = toe drag. Kaikki siis ohjelmoitu peliin valmiiksi, joten se vapaa harhauttelu tatilla viedään minimiin. En tykkää, mutta katsotaan nyt miltä se näyttää. Näinhän nämä tällaisten pelin elinkaaret menevät, että vanhoja juttuja tuodaan mukaan uusina. NHL08:ssa taisi nimittäin olla napeilla erikoisharhautusliikkeet. Jagrilla ja Foppalla oli sellaiset liikkeet, että kolmiolla sai aina tehtyä maalin. Muutaman vuoden päästä varmasti myös laukominen tehdään napeilla ja sitä markkinoidaan sitten "REVOLUTIONARY IMPROVEMENTS!! TIME YOUR SHOT WITH THE X BUTTON AND FEEL THE REAL SHOT PHYSICS OF AN NHL PLAYER! ALSO NEW THIS YEAR; BODY CHECK YOUR OPPONENT OVER THE BOARDS!""
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Kunhan niitä skill shotteja ei enää ikinä tuotaisi mukaan. Siihen aikaan nyt ei onlineä tullut pelattua mutta kyllä ne ihan perus kaveria vastaankin pelattaessa harmitti. Kun heitti jossain siniviivalla kiekon jalkojensa välistä niin molari oli jo perseellään jossain ja kiekko oli aina häkissä. Kunhan pelaajan overall vaan oli yli 85.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä tajua tuota hehkutusta jostain uusista, entistä kovemmista niiteistä. Oletusslaidereilla jo nykyisessäkin änärissä tietokonetta vastaan pelatessa taklauksia tulee joku 50 per peli, koko ajan joku on perseellään ja jokainen niitti on sitä kaliiberia, mitä oikeasti tulee pari kertaa per peli jos sitäkään. Koko ajan joku vastustajan ukko ja välillä omatkin keräilevät kamojaan pitkin jäätä. Ensi syksynä sitten vissiin ajetaan jengiä pleksin yli katsomoon.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Aikaisemmin olin vannoutunut NHL-pelisarjan fani. Kun pari vuotta sitten tuli pelattua ensimmäisen kerran FIFA 10, huomasi miten alkeellinen NHL on verrattuna futikseen. Pelimoottori, pelattavuus, pelaajien liikkeet, intensiteetti jne.. FIFA 13 onkin ainoa peli jota on tahkottu lähes päivittäin julkkarista asti.

Toivoinkin, että NHL14 aiheuttaisi sellaisen "uuh tuo on pakko saada" reaktion mutta ei perkele.. ei iskenyt tuo trailerikaan kipinää yhtään :/ Noh katsotaan jos vaikka jotain innostusta vielä syntyy.
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan kreisi ehdotus, mutta olisi jonkun verran mullistavaa jos alivoimalle voisi valita joko ykkös- tai kakkosalivoiman TAI mahtavaa uudistuksena minkä tahansa ketjun(tietenkin miinus yksi pelaaja vaikka hyökkäyksestä). Ylivoimaan samantapainen. Joko erikoisviisikko tai ihan normaali ketju.

Jonkun viiden minuutin alivoima aiheuttaa jo ongelmia kestävyyksien kanssa tällä systeemillä
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aikaisemmin olin vannoutunut NHL-pelisarjan fani. Kun pari vuotta sitten tuli pelattua ensimmäisen kerran FIFA 10, huomasi miten alkeellinen NHL on verrattuna futikseen. Pelimoottori, pelattavuus, pelaajien liikkeet, intensiteetti jne.. FIFA 13 onkin ainoa peli jota on tahkottu lähes päivittäin julkkarista asti.

En nyt sanoisi että NHL on alkeellinen verrattuna FIFA-sarjaan, mutta kilpailu tekisi tosi hyvää lätkäpelienkin saralle. Ei tarvitse EA:n poikien tehdä käytännössä mitään muuta kuin marginaalisia uudistuksia näihin änäreihin vuodesta toiseen, ja jengi ostaa silti koska ei ole kilpailevaa peliä mistä valita. Futispelien kanssa taas tilanne on nyt hyvä, nimittäin FIFA ei ole itseoikeutettu kuningas, vaan Konami pisti homman todella tiukaksi kun saivat oman PES-sarjansa vihdoin hiottua kuntoon. Futispelien kehitystiimit joutuvat molemmissa leireissä todella pistämään parastaan jos meinaa kilpailijan päihittää, EA:n lätkätiimi taas voi keksiä näppäriä "mukaparannuksia".
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
En nyt sanoisi että NHL on alkeellinen verrattuna FIFA-sarjaan, mutta kilpailu tekisi tosi hyvää lätkäpelienkin saralle. Ei tarvitse EA:n poikien tehdä käytännössä mitään muuta kuin marginaalisia uudistuksia näihin änäreihin vuodesta toiseen, ja jengi ostaa silti koska ei ole kilpailevaa peliä mistä valita. Futispelien kanssa taas tilanne on nyt hyvä, nimittäin FIFA ei ole itseoikeutettu kuningas, vaan Konami pisti homman todella tiukaksi kun saivat oman PES-sarjansa vihdoin hiottua kuntoon. Futispelien kehitystiimit joutuvat molemmissa leireissä todella pistämään parastaan jos meinaa kilpailijan päihittää, EA:n lätkätiimi taas voi keksiä näppäriä "mukaparannuksia".

Kyllähän FIFA on valtavasti edellä NHL-sarjaa useissa asioissa, pelaajien ja pelivälineiden fysiikassa, monipuolisuudessa, jne. Kaksinkamppailuissa muutenkin.

Mutta se tuosta vertailusta. Kuten sanoitkin niin tärkeää olisi olla kirittäjä. Samalla mielestäni olisi hyvä jos olisi toinen kilpaileva pelisarja senkin suhteen, että aina voisi sitten ottaa toinen toiseltaan ideoita. Joku tietenkin sanoo että "ei pitäisi kopioida toisen ideoita", mutta itse taas näen että jos ideat on hyviä, niin miksipä ei saisi kopioida. Toki sitten mieluiten niin että kun ottaa sen idean, niin muovaa sitä itse vielä paremmaksi.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HIFK vs HPK
  • 1.95
  • 4.15
  • 3.35
K-Espoo vs Ässät
  • 2.36
  • 4.15
  • 2.82
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös