NHL 08 (360 ja PS3)

• 77 057
  • 504

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
No voi nyt saatanan helvetti! Mää kävelin innoissani Gamestoppiin NHL07 ja PGR3 kädessä ja hain NHL08:a, no eikös viimeisen kappalettä kaupasta kädessään pitänyt joku 200 kiloinen wannabeehoppariteini ja vielä oikein ivallisella ilmeellä katsoen minua, nyt sitten odotan viikon peliä ja luovuin jo NHL07:stakin valmiiksi, jotten joutuisi ylimääräisiä käsittelymaksuja (5e) maksamaan, nyt sitten ollaan ilman mitään viikko. Perkele että syö miestä!

Itse kävin nappaamassa Oulun Pelimiehestä viimeisen kappaleen. Myyjä höpisi jostakin toimitusongelmista, ettei olisi tullut luvattua määrää peliä koko maahan.

Teloch

Jäsen
Itse kävin nappaamassa Oulun Pelimiehestä viimeisen kappaleen. Myyjä höpisi jostakin toimitusongelmista, ettei olisi tullut luvattua määrää peliä koko maahan.

Näinhän se melkein on oltava. Itse varasin Porin Playcitystä omani ennen julkaisua ja ilmeisestikin sen turvin kannoin viimeisen kopion kaupasta ulos, myyjän todetessa seuraavan erän menevän jonnekin ensi kuun puolelle. Nihkeitä tilanteita tällaiset niin kauppiaan kuin pelaajienkin puolesta. Samahan kävi joskus aikanaan WoWin kanssa ja silloin huuto.net täyttyi...pelin...kopioi$ta...hmm. ;)

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
Noh kyllähän sieltä sitten löytyi semmonen, mutta siinä on saatanan Zetterberg kannessa ja kannet hurriksi... Tän on parempi olla hyvä.

Löytyneekö valikot sentään suomeksi... Vähän offtopiccina, joskus kun olin ala-asteella, ostin Cittarista SimCity 3000:sen, joka sattui olemaan vain Ruotsin kielellä. Noh, vuosien päästä kauppiksessa sain hyvät naurut kun myin ko. pelin pahaa-aavistamattomalle luokkakaverille... Sen jälkeen kaverit aina epäili minun myyvän sikaa säkissä.

Mutta asiaan, katsoin tuossa jonkun tilt:n videon jossa Teme kokeili uutta versioita. Itseäni ottaa päähän suuresti se, että kaikki animaatiot ovat täysin kopioituja edellisestä mallista. Kaikki "Valitan-Aina-Kun-Saan-Jäähyn" filmipätkät on jo nähty. Pitäisivät ennemmin kahden vuoden paussin, ja kehittäisivät versiota paremmaksi. Ja uusisivat pelin ulkoasua valikoissa ja animaatioissa. Täytynee silti imaista tuo demo ja kokeilla uutta luistelua, ennenkuin tuomitsee täysin tätä nollakasia.

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tänään kävin kyseisen pelin hakemassa pleikkari kolmoselle ja olen todella tyytyväinen. Heti ekan kerran kuin pelin käynnistin ja alkuvalikko tuli esiin niin eikös siinä ollut Calgary flamesin logo taustalla, siinä vaiheessa olin jo aivan täpinöissä ku peli tuntui ymmärtävän käyttäjäänsä. Tähän asti olen peliä pelaillut vaan tietsikalla ja ero on todella huima! totuttelemista se toki vaati ku pelaaminen on hiukan erilaista. Mutta oli kiva nähdä välillä itselleni uusia animaatioita ja grafiikka muutenkin miellytti omaa silmää. Kaikin puolin hyvä hankinta!

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama matsi tuli livessä eilen hakattua, meni vaikeaksi kun piti miettiä uusi joukkue jolla pelaa. Kohta 12 vuotta tahkonnut Anaheimilla, nyt menivät voittamaan mestaruuden niin enhän minä sillä voi pelata. Luulevat minua gloryhuntteriksi.

No, ensiksi Washingtonilla pari kertaa dynamoon ja sitten ympyrä sulkeutui. Bostonilla hieno voitto. Bostonilla aloitin pelaamaan joskus 92-93 -peleissä ja sillä mennään nyt niin kauan ennen kuin voittavat Stanley Cupin ja siitä tulee trendijoukkue.

No, se siitä avautumisesta.

Taklaaminen on.. ei vaikeampaa vaan realistisempaa, ei voi aina hakea puolustustilanteessa sitä vastapalloa tai lonkkataklausta. Syöttäminen myös aivan erilaista, pitää tarkasti katsoa että syöttääkö varmasti tuon vastustajan läpi. Eipä se enää toimi niin.

Hieno peli jota varmasti tulee hakattua paljon.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Loistava peli! Tuli tosiaan pari kertaa pyöriteltyä Capseja oikein olan takaa eilen illalla. Vahingossa sitten Boston vei, mutta Rangers vei laukaukset murhaavasti. Se ei vaan aina riitä. :)

Luistelu on todella hyvän tuntuista ja helposti ohjattavaa, mutta pidin varsinkin tästä uudesta vapaa-kiekko-harhautuksesta. Rangers-Boston ottelussa muuan Peter Prucha puikotti alimman pakin tyylillä ja pääsin yksin läpi. Siitä sitten komeat harhautukset ja munkki maalin kattoon. Kyllä täyty vähän tuuletella.

Ylivoiman pyörittäminen on vihdoin hauskaa ja se jopa näyttää aidolta yv:ltä. Syöttelyäkin on parannettu todella paljon, mistä voikin kiittää luojaa. 07:n syöttely kun oli aivan perseestä. Maalivahditkin ovat huomattavasti paremmin tehty. Ei enää ilmaan kimmonneita kiekkoja, jotka liruu yli maaliviivaan, vaan aidosti veskasta kimpoavia kiekkoja verkon perukoille.

Tätä tosiaan tulee pelattua varmasti paljon.

Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ei oikeastaan ole kuin yksi valitus. Miksei erien pituuksia voisi valita täysin vapaasti itse. Sellainen 7-8minsaa olisi nimittäin passeli. 5minsaa on liian vähän ja 10minsaa tuntuu joskus vähän turhan pitkältä. Muuten kyllä tykkään paljon. Ehkä kiekot vähän turhan usein osuvat putkiin ja lentelevät suoraan katsomoon, mutta pikkuseikkoja tuollaiset. Niin ja kaukalo voisi olla vähän pienempi. Muttamutta, oikein paljon tykkään ja esim. maalivahtipeli&maalit ovat todella hyvää. Joskus menee ns. helppoja ja mitään varmoja maaleja ei ole.

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Tää alkaa olla jo lätkäpeli!

Ainut mikä aiheuttaa vaivaa on nuo rosterit. Tänään jos saisi ne päiviteltyä, niin pääsee hakkaamaan tosissaan.

Kiekkokin on saatu "elämään". Ensimmäinen maali tuli tehtyä raudanlujalla siniviivalämärillä Spacekin perseen kautta. Toinen veskan torjumasta riparista vastakiekkoon.
Yv- pelaamisessa on vihdoin jotain järkeä, ja sekin on positiivista, ettei tuo taklaaminen ole liian helppoa. Tuli haettua ekassa matsissa pari kertaa avojää pommia, niin eikös kone pistänyt äijän kahville ja pörsähän sieltä tuli.

Tämän pelin parissa tulee vietettyä seuraavat kuukaudet aika tiiviisti :)

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Onko kenelläkään hajua, mikä on Asematunnelin Gamespotin tilanne? Eilen ei ainakaan siellä ollut pelejä, kun kävin katselemassa. Onko joku onnistunut sieltä omansa hakemaan?

Buzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
En ole 08 versiota vielä pelannut mutta toivon joskus seuraavien asioiden korjaantuvan:
- Muitakin jäähyjä kuin perinteisiä 2 minuutin rangaistuksia. Esimerkiksi 2+2 tai 5 minuuttia laitataklauksesta tai jotain. Myös ottelurangaistuksia saisi tulla enemmän eikä vain 3 tappelusta ottelun aikana.
- Ettei ottelut pääty 11-7.
- Tunnelmaa halliin
- Ja vielä se ettei pystyisi tekemään niitä varmoja onetimer maaleja maalin edestä niin paljon.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
En ole 08 versiota vielä pelannut mutta toivon joskus seuraavien asioiden korjaantuvan:
- Muitakin jäähyjä kuin perinteisiä 2 minuutin rangaistuksia. Esimerkiksi 2+2 tai 5 minuuttia laitataklauksesta tai jotain. Myös ottelurangaistuksia saisi tulla enemmän eikä vain 3 tappelusta ottelun aikana.
- Ettei ottelut pääty 11-7.
- Tunnelmaa halliin
- Ja vielä se ettei pystyisi tekemään niitä varmoja onetimer maaleja maalin edestä niin paljon.

-Ei ole tullut vastaan kyllä muita kuin 2minuutin jäähyjä, mutta muut sitten toteutuvat
-Vaikeammilla tasoilla ei ottelut ainakaan 11-7 pääty, 5-0 on kyllä tullut tukkaan
-Tunnelmaa on saatu mukaan esim. uusilla huudoilla. Kun Fleury torjuu hienosti, niin yleisö huutaa "Fleury, Fleury, Fleury" jne.
-Varmoja onetimer maaleja ei ole syntynyt, vaikka kone hyvin kyllä niitä sisään pistää. Ei liian hyvin kuitenkaan ja sitten voi säätää esim. tarkkuutta vedoista alemmas.

J.Petke

Jäsen
Tänään tuli H:linnan Anttilasta haettua kyseinen peli boksille ja tuossa pari peliä jo kerkesin tahkoamaan. Hyvältä vaikuttaa hyvältä vaikuttaa. Erityisesti mieltä lämmittää nuo aidontuntuiset rebound tilanteet ja hieman "järkevämpi" peli. Tilanteet muodostuvat realistisemmin ja myös nuo itse piirrettävät kuviot ovat hyvä lisä. Myös tuo, että kiekko voi mennä vaikka puolustajan perseen kautta maaliin tai sitten ohjaamalla. Tuo harhauttelusysteemi tuntuu hieman aikansaeläneeltä jo heti alussa.

Miinuksena näin alkutunnelmilla on hieman liian helppo syöttöpeli joka on toki korjattavissa hieman säätöjä muuttamalla.

Tyylikkään oloinen peli, ei voi muuta sanoa.

Teloch

Jäsen
Onkos muut erehtyneet koittamaan tätä uutta goalie modea missä pelataan koko matsi kassarina? Ajatuksena hyvä, mutta toteutus lievästi sanottuna kyllä pissii. Treenasin eka hetken aikaa practisessa missä melkein joka kiekko livahti sisään ja siirryin tästä AHL-otteluun jossa tuli pro-tasolla 1-4 kuokkaan, meikäläisen ollessa illan sankari 7/11 torjunnalla... Hieman lisää ajatusta tuohon niin voisi olla ihan hauskakin moodi.
Dynastyssa alkaa olemaan kaudesta noin puolet takana ja maalinteko on edelleen jotenkin kamalan vaikeaa. Aiemmat NHL:t kun ovat ohjastaneet allekirjoittaneen hyvin tomassandstömäiseen hyökkäykseen, eli punaviivalta aletaan jo virittelemään vetoa, nyt kyseisen taktiikan kanssa ei maaleja tule. Huolella rakennetut paikat tuottavat hedelmää harvoin, vetojen päätyessä jonnekin piippuhyllyn paikkeille useimmiten.
Tuskaista, todella tuskaista...ja siksi pidän siitä. NHL joka on hyvä ja mielestäni oikealla tavalla haasteellinen ainakin vielä toistaiseksi. Maailmanlopun enteet?

Itse olen takonut noin 30 matsia 360 koneella ja sain kyseisen pelin käsiini keskiviikkona. Kertoo jotain jo siitä, että maistuu.
Pelaan Edmontonilla Dynastya ja olen sarjassa sijalla 25. Olen kuitenkin ns. veteraani jo NHL-sarjassa ja aloitin superstar tasolla suoraan, jolla olen koko ajan takonut. Slidereita hieman muokannut kylläkin. Peli on haastava ja ainakin toistaiseksi jokaisesta tekemästään maalista osaa nauttia, joskin nyt olen päässyt jo vähän maalintekoonkin sisälle. Pelasin pahimmassa putkessa kolme peliä ja kaksi erää putkeen ilman osumaa ja lopulta sain 8 sekuntia ennen neljännen matsin loppua Souraylla 4-1 kavennusmaalin siniviivalämärillä. En muista koska olisi mulle viimeksi käynyt NHL-sarjassa noin pitkä maaliton kausi.

Pelit päättyy minulla usein 5 minuutin erillä jotain 3-1, 2-0, 4-2 jne. Tehtyjen maalien ennätys on 5 maalia pelissä, joista vika tyhjiin. Pahiten tuli turpaan 6-0, kun molarilla ei osunut ihan laatupäivä. Vielä en ole maalintekokikkaa löytänyt ja siitä olen tyytyväinen. Maaleja voi tehdä monista eri tilanteista, mutta veskarit ovat parantuneet paljon. Ei enää peruutan kiekon verkkoon selälläni maaleja, joita 07 tuli usein. Kone puolustaa paikoittain helkatin hyvin ja saa pelaajan näyttämään jopa naurettavalta. Siihen päälle laadukkaammat molarit.

Hyviä uudistuksia on niin paljon ettei jaksa edes listata. Huonoimpia juttuja ovat mun mielestä:

Tappelut on edelleen aika syvältä. Niitä ei halua liikaa ottaa, koska ne ovat jokseenkin järjettömiä hakkauskilpailuja.

Kiekko lähtee rystyltä liian lujalla voimalla. Tähän saa tosin slidereilla muutosta. Lisäksi välillä tekoäly kämmäilee hyökkäyspäässä, mutta harvemmin kuin ennen.

Onhan noita pieniä pikkuvikoja varmasti lisääkin, mutta ei jaksa kitistä kun homma toimii kokonaisuutena hiton hyvin. Ei täydellinen, mutta ehdottomasti paras NHL-peli, mitä on koskaan tehty ja tämän parissa aika liitää.

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Onko vihdoinkin tullut sellainen "änäri", jossa AI antaa kunnon vastusta ja joka on jo askel hieman realistisempaan suuntaan? Kannattaisiko 08:n takia ostaa 360? Jos vastaatte kyllä ja kyllä, niin ostan siinä tapauksessa. Sen verran on odottanut lätkäpeliä, joka tuntuukin jo lätkältä!

Lisäys: Patasydämmeltä tulikin hyvin infoa ko. pelistä, mutta saa vastata muutkin :)

Onko vihdoinkin tullut sellainen "änäri", jossa AI antaa kunnon vastusta ja joka on jo askel hieman realistisempaan suuntaan? Kannattaisiko 08:n takia ostaa 360? Jos vastaatte kyllä ja kyllä, niin ostan siinä tapauksessa. Sen verran on odottanut lätkäpeliä, joka tuntuukin jo lätkältä!

Ainakin vielä 30 pelin jälkeen antaa AI vastusta riittävästi. Kovemmin kuin ikinä aiemmin ja olen kuitenkin pelaillut sieltä 90-luvun alkupuolelta asti sarjaa jonkin verran. Kone ottaa sinulta ns. varmat kikat ja tutut yritykset pois. Se oppii, mikäli sinulla on vain yksi tapa tulla alueella ja hakea esim. onetimeria. Itse tuli alussa puskettua päätä seinään, kun ei tajunnut että kyllä se perkeles ottaa ne miehet aukolta kiinni. Syöttöjä katkaisee myös kone hyvin ja tähän voi vielä slidereilla vaikuttaa. Mikäli isket ihan päätyyn syöttöjenkatkot, olet kusessa..

AI on laadukasta ja vaikeimmalla tasolla pelaaminen jopa veteraanille haastavaa. Ainakin vielä. Vaikea sanoa lopullisesti vielä kestääkö kuherruskuukausi enempää kuin sen kuukauden, vaiko mahdollisesti vähemmän

Vastaus AI kysymykseen ja realistisempaan suuntaan menosta on siis kyllä.

Kannattaako tämän takia ostaa kone on oma asiasi. Itseäni ei harmittaisi vaikkapa koko konsolia ostaa tämän takia, mutta jokaisella on omat mielipiteensä ja siihen on mahdoton tyhjentävästi vastata.

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä, NHL 08 on järjettömän haastava vaikeimmilla tasoilla. Ja juurikin oikealla tavalla haastava, eikä hommassa haise lainkaan aikaisemmilta vuosilta tuttu huijaustekoäly.

Itse lähdin myös jonkinlaisena änäriveteraanina suoraan vääntämään Dynastya Superstarilla. Alkuun sain kaksi voittoa ja nyt mennään 14 ottelun tappioputkessa. Kolme kertaa tullut nessuun jatkoajan jälkeen, ja loput varsinaisella peliajalla. Eli siis vaikeaa on.

Pikkuhiljaa tässä on alkanut pysymään koneenkin mukana, mutta voittaminen tuntuu ylitsepääsemättömältä tällä hetkellä. Mahtavaa!

Nämä sliderit ovat käytössä pienillä muokkauksilla. Suosittelen muillekkin, jos 10 minuutin erät ja realistinen pelattavuus kiinnostaa.

Kyllä, NHL 08 on järjettömän haastava vaikeimmilla tasoilla. Ja juurikin oikealla tavalla haastava, eikä hommassa haise lainkaan aikaisemmilta vuosilta tuttu huijaustekoäly.

Itse lähdin myös jonkinlaisena änäriveteraanina suoraan vääntämään Dynastya Superstarilla. Alkuun sain kaksi voittoa ja nyt mennään 14 ottelun tappioputkessa. Kolme kertaa tullut nessuun jatkoajan jälkeen, ja loput varsinaisella peliajalla. Eli siis vaikeaa on.

Minä voitin kolme ekaa matsiani ja ehdin jo ajattelemaan, että voihan perse. Eikö tämä vaikeampi ole. Sitten alkoi tulla noutaja. 8 matsia putkeen turpaan ja niissä peleissä tein hurjat 5 maalia. Tuntuu, että tappioputkeen joutuminen ja sieltä ulos itsensä kaivaminen on vaikeaa. Vastaavasti, jos voittoja on alla 2 niin peli sujuu paremmin. Ainakin siltä se tuntuu minusta.

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Kiitokset Porolle ja Patasydämmelle. Kyllä tämä ratkaisi asian, eli kauppaan hakemaan 360 ja änäri08 -->

Itsekin ensimmäisistä änäreistä saakka paljonkin pelaillut eli jonkin sortin veteraani myös :)

Täytyy kyllä sanoa, että teidän kahden mainitsimien asioiden perusteella on vihdoinkin korjattu ne asiat, jotka ois pitäny korjata jo aikaa sitten!

Teloch

Jäsen

Lisäys: Patasydämmeltä tulikin hyvin infoa ko. pelistä, mutta saa vastata muutkin :)

Pistäisin minäkin kyllä kylläkyllä. Ehh...
Itse tosin ostin 360:n jo tuon 07:n takia ja tässä on menty mielestäni harppauksin tärkeillä osa-alueilla eteenpäin TAAS. Hämmentävää pelata näinkin paljon ilman että otsasuonet sykkivät jonkun asian takia.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Kyllähän tämä on aivan loistava peli. Odotin että NHL 08 selkeästi parantunut 07:sta, mutta en todellakaan odottanut jotain näin loistavaa peliä. Selvästi parempi kuin 07. :)
Hyökkäys on todella hyvin toteutettu ja AI on realistinen eikä enää sorru huijaamiseen.. Tuntuu vain, että tuo AI pyörittää meikäläistä kuin märkää rättiä. Ammattilainen- ja tähtipelaajatasoilla oon tuota nyt pelaillut. Vielä kun pelaa lisää ja pääsee kunnolla sisään tuohon peliin ja hyökkäyksen saloihin, niin eiköhän tule taas tahkottua peliä taas ihan lukemattomat määrät.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Onko kenelläkään hajua, mikä on Asematunnelin Gamespotin tilanne? Eilen ei ainakaan siellä ollut pelejä, kun kävin katselemassa. Onko joku onnistunut sieltä omansa hakemaan?

Sain omani perjantaina.Torstaina eivät olleet saaneet kuormaa ja perjantaina tullut kuorma oli pienenpi kuin olisi pitänyt. Kuuleman mukaan kaikille ennakkotilanneillekaan ei pelejä riittänyt.

Vaikka tuolla Boxi ketjussa lupasin ja vannoin etten konsoliin ja peliin koske ennen maanantaita niin piti kuitenkin kokeilla, että toimivat. Näin 5 tuntia myöhemmin pitää sanoa, että on kyllä loistava peli. Itsellä on kokemusta viime vuosilta vain PC-versioista ja täytyy todeta tämän hakkaavan ne aivan selvästi.

Hitto mikä nautinto on liukua Timosella ja mennä ohitse. Hitto mä tykkään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy