Nyt kun PS3:lla on tullut pelailtua yhteensä noin 500 matsia konetta vastaan ja myös kavereiden kesken, niin muutamaan tekoälyyn liittyvään lapsukseen ollaan porukalla kiinnitetty huomiota:
- Reboundit pomppivat kummassakin päässä kenttää miltei aina koneen pelaajalle. Tosin konetta vastaan pelattaessa niitä ei edes juurikaan koskaan saa, mutta oma maalivahti pudottelee kiekkoja jatkuvasti vastustajan hyökkääjien ulottuville. Samoin irtokiekot kulmissa päätyvät usein aivan liian helposti vastustajalle.
- Oma maalivahti tekee usein pelikatkon aivan helvetin helposti, siinä missä koneen maalivahti ottaa kiekon, heittää suunnilleen pari volttia ja laittaa sitten vielä kiekon peliin. Oman maalivahdin avaukset myös päätyvät yleensä koneen pelaajalle, toisin kuin toisessa päässä, jossa koneen maalivahdin antama kiekko menee oikeastaan joka kerta omalle pelaajalle.
- Playoffien jatkoajat ovat yksi vitsi sinänsä. Vaikka itsekin olen voittanut Dynasty Moden toiseksi vaikeimmalla tasolla muutamaan otteeseen, niin jatkoaikojen suhde voittojen ja tappioiden välillä on aivan uskomaton. Yhtä voittoa kohti suunnilleen kymmenen tappiota. Muutenkin on mielenkiintoista, että kone onnistuu jatkoajalla tekemään maalin todella usein esimerkiksi maalin takaa, aivan kaukalon kulmasta, tuukkamäkelämäisellä rystyrannarilla siniviivan tuntumasta tai jollain muulla naurettavan halvalla tavalla. Samalla itse kolisuttelee viiteen kertaan tolppia ja koneen maalivahti nappaa kymmenen haamutorjuntaa.
- Loukkaantumiset otin kolmannella Dynasty-kaudella kokonaan pois säännöistä, koska aiemmilla kausilla parhaat pelaajani loukkaantuivat aina runkosarjan lopussa tai pleijareiden aikana. Oman joukkueeni pelaajat ottivat kahtena kautena putkeen kolmoisvoiton pistepörssissä, mutta jokainen heistä loukkaantui kummankin kauden loppupuolella. Melkoinen sattuma siis sekin.
- Jokaisen Dynasty-kauden alussa (kierrokset 5-35, about) molemmat maalivahtini tai vähintään ykkösmaalivahti pyytävät siirtoa muualle. Ihan sama kuinka paljon peliaikaa tulee ja miten joukkue menestyy, niin aina sama juttu. Ensin tekevät kesällä neljän vuoden jatkosopimuksen jopa hieman alle pyytämänsä hinnan ja sitten vaativat viiden kierroksen jälkeen siirtoa muualle. Sitten kun maalivahdin aina joskus kauppaa muualle, niin tilalle tullut veskari pyytää vuorostaan viiden pelatun kierroksen jälkeen siirtoa muualle.
- Erikoistilanteissa koneen aloitusvoittoprosentti on käsittämättömän hyvä. Ehkä sitten olen vain paska aloittaja.
- Jäähyistä valitin joskus aiemmin, mutta kiitos täältä saatujen vinkkien olen saanut Dynasty Modessani niihin selvästi enemmän tasapuolisuutta. Nyt kone saa niitä siinä missä minäkin, monesti jopa enemmän. Kavereiden kanssa kun ollaan pelattu kimpassa, niin tilanne on ollut entisenlainen, eli jokaiseen peliin omalle joukkueellemme hirveä läjä kakkosia, eikä koneelle yleensä yhtään jäähyä. Omat jäähyt tulevat jopa omista läpiajoista, joissa takaa tuleva koneen pelaaja kaatuu samalla kun laukaiset kohti maalia, tai muista todella oudoista tilanteista.
Muitakin juttuja on vielä ollut mielessä, mutta avaudun sitten ehkä myöhemmin lisää. Onko muilla ollut ongelmia samojen asioiden kanssa?