Toby Dammit
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- New Jersey Devils
Jos jotain hyvää, Nemec näyttää ottaneen ainakin päällisin puolin penkityksen hyvällä asenteella vastaan.
Nyt kun Toffoli on käytännössä virallisesti kaupan, kiinnostavaa nähdä, mikä hänen vastineensa tulee olemaan. Aikaisemmin olen veikannut kakkosta ja B-prospektia. Vähän tässä on kuitenkin ahneus alkanut hiipiä ja Toffolista olisi kiva saada ykkönen takaisin. Ja ei kai se täysin epärealistinen toive ole, kun esim. Seravalli on hahmotellut sellaista Toffolin hinnaksi.
Toffolissa on sekin hyvä puoli, että sopparissa ei ole minkäänlaisia treidiä rajoittavia pykäliä, minkä takia hänet voi kaupata vaikka Winnipegiin, minne monet pelaajat eivät suostu menemään. Lisäksi sopparin AAV on matala, ja 75 prosentin palkanpidätyksellä Toffoli on helppo saada mahtumaan lähes jengiin kuin jengiin.
Kesällä sitten Toffolista saadut pelimerkit kunnolliseen maalivahtiin.
Vahvasti samoilla linjoilla usean ylläolevan viestin kanssa nykytilanteesta. Lisäisin vielä, että Guentzelin treidaaminen eteenpäin on ilmeisesti edelleen ainakin ulospäin enemmän tai vähemmän arpapeliä sen suhteen, että tapahtuuko sitä laisinkaan. Mikäli Dubas ilmoittaa Guentzelin pysyvän Pinkuissa, niin katseet kääntynevät välittömästi seuraavaaksi haluttavampaan tarjolla olevaan vaihtoehtoon tai vaihtoehtoihin. Tämä saattaisi toimia Devilsin eduksi, kasvattaen Toffolista kiinnostuneiden listaa ja samalla korostaen myyjän markkinoita. Buchnevich on toki näistä kahdesta ”jäljelläolevasta” se halutumpi vaihtoehto (myös koska ei ole puhdas rental), mutta sitä kautta myös merkittävästi arvokkaampi.Toffolista olisi erinomaista saada takaisin joko (i) ykkönen yksin tai (ii) kakkonen sekä kohtuullinen prospekti/lähes valmis pelaaja. Uskoisin, että jotain tuollaista varmaan saadaankin, sillä hän on Guentzelin ja ehkä Buchnevichin jälkeen selkeästi top3 tason tarjolla oleva maalintekijälaituri.
Joo, toivottavasti Devils saa Toffolista ykkösen. Se sitten maalivahtiin ja Devils varaa omalla ykkösellään jonkun A-korin lupauksen.Sanasta sanaan kyllä täysin samoilla linjoilla. 2 kierroksen varausvuoro pitäisi olla ihan minimi Toffolista. Siitä kaikki parempi kelpaa hyvin.
Vähän olen nyt ruvennut seurailemaan tulevaa draftikäluokkaa ja siellä on kyllä houkuttelevia nimiä tarjolla tuolla Devilsin vuorolla. Toki ei haittaa vaikka tuo vuoro käytettäisiin Sarokseen. Markströmistä en hirveästi syty hänen ikänsä takia tai tuota omaa ykköstä en hänestä maksaisi. Mielummin hommaa vähän kalliimmalla sen nuoremman ja paremman ykkösveskan niin ei tarvitse heti muutaman vuoden päästä olla etsimässä jo uutta.
Buchnevich maistuisi erinomaisen hyvin. En sitten tiedä, miten toimisi palkkojen suhteen jatkoa ajatellen. Ja miten paljon sinne pitäisi laittaa pelimerkkejä pöytään. Devilsin kohdalla tämä olisi varmasti kesän peliliike, jos Buchnevich ei ole mennyt sitä ennen kaupaksi.Mielestäni törmäsin X:ssä huhuun siitä, wttä Devils olisi potkinut renkaita Buchnevichiin liittyen (soppari 2025 asti ja Blues valmis pidättämään 5,8 millin sopparista). En nyt löydä linkkiä, enkä usko tämän olevan vakava huhu tai toteutuvan, mutta olisi kova haku ensi kaudeksi. Jos siis Toffoli lähtee ja Holtz kaupataan, niin top6-rooliin on tarve. Ei tietysti niin iso tarve, että laitettaisiin ykköstä tai Holtzia tähän, kun maalivahti on pääprioriteetti.
Joo, itselläni esim. Yakov Trenin ja Dakota Joshua siellä toivelistalla. Nosekille en näe tämän kauden esityksillä NHL:ssä enää mitään käyttöä.Veskan ja pakiston vahvistaminen on tiedossa kaikilla, mutta oon tosissani alkanut miettimään, että tää jengi tarttee myös kipeästi isompaa voimahyökkääjää laidoille. Onhan tästäkin jo puhuttu jo aikoja, mutta tunne vaan vahvistuu, kun kerta toisensa jälkeen jäädään muiden jengien jalkoihin pelkästään jo fyysisyyden puutteen takia.
Timo on ainoa, joka tällä hetkellä hyökkääjistä täyttää mun kriteerit siihen hommaan, koska pitäis olla myös kyky tuottaa pisteitä.
Sitten on nää alempien kenttien sankarit. Bastian alkaa olla nähty kortti pelkästään jo pelillisten esitysten takia, vaikka pystyy ehjänä ollessaan fyysiseen peliin. Nosek on iso, mutta siitä on vaikea sanoa mitään, kun näytöt on niin vähäiset. Sitä voi mun puolesta kokeilla vielä ens kaudella nelosessa. Myös Lazar pystyy tarpeen tullen tuomaan fyysisyyttä ja on kelpo pelaaja ens kaudella ns. energiaketjuun. MacDermidille kiitos näytöistä ja farmiin.
Ei pakistossakaan toisaalta erityisen kovaluisia kavereita oo. Bahl ja Smith joo ja noista jälkimmäisen voi ampua Neptunukseen. Hamilton ei oo mikään jyrä, mutta sitä on pelkän koon takia vaikea heivata irti kiekosta.
Oisko se Buchnevich sitten oikea mies avittamaan hyökkäystä?
Kolmosen pelaajia ovat, eli sinne heitä sovittelin. Tai ehkä Joshua menisi työmyyränä kakkosketjussakin, mutta Trenin ei.Onko noista pelaajista top 6 -rooliin? Mä oon mielessäni pitänyt noita alempien ketjujen työmyyrinä.
Omasta mielestä turha hankinta ja varausvuoron tuhlaus. Tehtiin kun jotain fanit halus. Kakkosveskalle ei ollu tarvetta mutta sellainen saatiin. Olis laitettu kesällä panokset johonkin kovempaan maalivahtiin.
Noh ei auta, toivottavasti Allen yllättää.