Network, anyone?

• 1 503
  • 16

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Että kukas muu kuin minä oli paikalla? Seuraavaksi oma tarinani, alkaen Tampereelta ja päättyen samaan paikkaan...

Lähtö: NW-junalla, helvetin täynnä, Luojalle kiitos että löytyi istumapaikka. Jäykkää koko matkan ajan, vessaan pääsemisen varaan ei voi laskea mitään. Tosin, eikös sitten kuitenkin pidetty kusitaukokin jota ennen kusin oven läpi.

Perillä Jkylässä: Tikkana koululle, Telille siis, majoittautumista ja nukkumisympäristön tarkkailua..ja katso, kyllä on paljon haalarikavereita Tampereelta paikalla. Vanhojen muistojen verestämistä. Hippokselle joskus, kellonaika ei tiedossa. Matkanopeus 800 m/20 min=40 m/min. Hallilla kaadetaan, Pohjannaula on tylsä bändi, Donkkareista ei mielikuvaa (hajuton, väritön, mauton?). Telille joskus takaisin, matkanopeus, 800m/150 min)=5,3 m/min..harhauduimme hieman. Pari tuntia unta ja kaupungille, on aamupäivä.

Keskustassa kiertelyä ympäriinsä, kompassin läheisyydessä. Eniten aikaa kuluu Memphiissä. Illalla klo 20-21, bussiajelua Vaajakosken kautta Hippokselle, maisemareitti. Miksei Jyväskylän Liikenne pidä kusitaukoja pitkillä matkoilla kuten Valtion Rautatiet?
Hippoksella teltassa llloistava meno, sen jonkun rap-jengin jälkeen "DJ" päättää soittaa vanhaa "hyvää" "rokkia"...Ice Mc, Dr. Alban, 2Unlimited..herraisä kun mulla oli hyvät kuviot. Sen jälkeen kuulemaan Killerin soittoa, ihan oli kiva bändi. Kaljapuolelle ei pääse, ruuhka. Onneksi Facundo Bacardin tuote auttaa. Kwan myös ihan kiva.

Jossain välissä syntyy kuningasajatus, mennäänpä kotiin 3.54 lähtevällä junalla. Näin myös teemme. Aseman grilli, porilainen juustolla, hyväää.. Junamatka hämärä, maksoiko lippu erikseen vai pääsikö passilla..Tampereella n. 5.30, kämpillä 6.10, matkanopeus 400 m/40 min=10m/min..unta..

Ja nyt vakavasti, hyvä reissu, ei harmita että lähdin. Haalarit kivat. Vähän tukkoinen työpäivä tänään. Onneksi huomenna on koulua.. Eihän kukaan täältä vain nähnyt minua, paras tuntomerkki, viininpunainen haalari, päiväsaikaan DDR-paita, iltasella Billabong-huppari..?

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
VAROITUS bileihmisille: älkää lukeko, koska seuraava sisältää tiukkapipoista kuivan ihmisen tekstiä!

Niin, taas se on ohi, onneksi! Jokakeväinen reuhaamisilmiö ja keskustan tympeä kusenhaju yhdistettynä jumalattomaan sotkuun. Taas nuo haalareihin pukeutuneet kansakuntamme toivot ovat vähäksi aikaa ottaneet haalarinsa pois päältä ja käyttäytyvät ihmisiksi. Haalarit, nuo kapineet, mitkä päällä aika moni yksilö alkaa kuvittelemaan, että maailmassa ei ole muita ihmisiä kuin toisia haalari-ihmisiä ja jos muita onkin, kaikki ilman muuta nauravat mukana sille typerälle koohotukselle, mitä tulee tehtyä nuo kivat haalarit päällä. Koiraa ulkoiluttavasta mummosta on varmasti kivaa, kun pahalle haiseva amiskorkeajoukko mölyää tolkuttomassa humalassa kaksimielisiä juttujaan tai aamulla töihin lähtevästä lehdenjakasta on taatusti miellyttävä kuunnella yliopistofuksin rääkymistä ikkunan alla, kun pitäisi saada unen päästä kiinni. Kansakuntamme ykkösnuoret juhlivat, la crem de la crem!

Eipä sillä, omistan minä itsekin nuo haalarit ja joskus on kai tuntunut itsestänikin pikkuisen siltä, että ne päällä saa käyttäytyä ilman muuta miten tahtoo. Mutta en tunne jostain syystä noin enää. Protestiksi revin haalareistani kaikki hiluvitkuttimet ja merkit pois ja aion käyttää niitä jatkossa sellaiseen, mihin ne ovat kaiketi tarkoitetutkin; likaisiin työhommiin. Ehkä sitä on tullut vanhaksi. Minua ottaa joka tapauksessa suunnattomasti päähän tuo typerä käyttäytyminen silloin, kun siltä katoaa rajat. Toki on asiallisiakin haalarinuoria, en minä sillä. Lisäksi suorastaan huvittaa se, että alunperin teekkareiden käyttöönottama ja siitä yliopistoihin levinnyt "akateemisen nuoren" traditio on nykyään arkipäivää jo Ylä-Savon emäntäkoulussakin, korjaan, Ylä-Savon ammattikorkeakoulun meijeriteknologian linjalla... Yhtään noita aloja väheksymättä, mutta auttaako tuo apinoiminen nyt todellakin kohottamaan itsetuntoa? Keksikää jotain omaa!

No niin, vähän helpotti...

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Defence...

No, jospa saan puolustautua, edes vähän...

Totta on että aikamoista touhuahan koko haalaritoiminta on, joukkoonhan kyllä mahtuu väkeä laidasta laitaan. Näinhän kuitenkin on oikeassakin elämässä eikä näitä huonosti käyttäytyviä miehiä sielläkään saada nuhteeseen. Ei riitä mullakaan huumori sille että käydään kuseksimassa postilaatikkoihin tai ahdistellaan mummoja, mutta minkäs niille teet..samanlaista toimintaa tapahtuu ainakin Tampereella normaalinakin viikonloppuna.

Käyttäytymisen muuttuminen ei mielestäni johdu mistään haalareista vaan ennemminkin syyttäisin alkoholia ja "joukossa (ei Myrrä) tyhmyys tiivistyy"-ilmiötä. Haalareissa sitten vain onkin niillä kontata maassa. Olen Jyväskylän keskustassa yllättävän usein pyöriskellyt eikä meininki kovinkaan paljon eroa viikonlopun touhusta, sillä erotuksella että suurin osa humalaisista on vain alaikäisiä. Kusenhaju leijuu ilmassa ihan yhtä vahvasti. Paljon pahemmalta meno näytti esimerkiksi suuren urheilutapahtuman, Suurajojen aikana. Jälleen kerran sama ilmiö myös näkyy Tampereella mikäli vertailuna käytetään vaikka Hämeenkadun approa tai normaalia perjantai/lauantai-iltaa.

Väkisinkin kuulostaa tuo kirjoituksesi vain siltä että sinua nyt ärsyttää muiden hauskanpito. Tai ei hauskanpito koska sinä et siitä pidä. Muille kuin teekkareille saat nauraa ihan vapaasti, niin muutkin nauravat niille...

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotakin ehkä tietäisin, olinhan siellä minäkin...

Itse lähdin Tampereelta perjantaina klo 12.15 junalla. Jyväskylässä tapasin sitten kaverini, jonka luokse majoituin. Kaveri asui kolmen kilometrin päässä keskustasta, joten hän antoi minulle ohjeet, jolla pääsisin hänen kämpälleen. Kuulemma bussit 1-4 menevät hänen kämppänsä ohitse... no jäin siinä bussipysäkille, ja hän lähti pyöräilemään kohti kotiaan. No hetken kuluttua nousinkin bussiin, joka oli numero 1M... no ajattelin, että kai tuokin menee siitä, kun ei kaveri noista maininnut mitään erikoista... no sattuikin niin, että tuo bussi ajeli jonnekin kauas Jyväskylän maalaiskunnan puolelle. Siinä sitten kiertelin melkein tunnin sivukylillä katsellen maisemia, kunnes bussikuski pysäytti bussipysäkille ja sanoi, että mene tuohon toiseen bussiin, sillä pääset sinne, mihin pyrit... olihan seikkailu.

No joo, siinä sitten lopulta pääsin kaverin kämpälle, jossa aloimme hiljalleen ottaa kuppia. Tarkoitus oli ehtiä Hippokselle ajoissa katsomaan Pohjannaulaa... No, kas kummaa, tilaisuudessa oli aivan hirvittävät jonot, oudointa oli, että se hemmetin passi piti vaihtaa vielä hemmetin rannekkeeksi... Siinä jonossa meni puoli tuntia, ja narikkajonossa taas miltei tunti, Pohjannaulaa ehdimme katsoa vain parin biisin ajan. Ei oikein tuntunut järjestäjillä olevan homma hallussa, sillä narikassa oli aivan liian vähän työntekijöitä. Samoin se, että narikkalappuja ei ollut, vaan ne tehtiin paikanpäällä nitojalla ja paperisuikaleella, ei ollut mikään hyvä idea. SItten, kun paperilaput loppuivat, narikkalapun virkaa hoiti ilmastointiteippi!! Oli aika kivaa repiä sitä takista irti aamulla....

No joo, lauantaina sitten jatkettiin kupin ottoa. Eräs Hämeenlinnassa opiskeleva kaverini oli myös kaupungissa. Kaveri oli varannut kännispäissään Cumuluksesta yhden hengen hotellihuoneen ja vietti siellä iltaa kahden naisen kanssa... no sinne mekin siirryimme. Otimme pohjia johonkin puoli yhteen asti, kunnes siirryimme taksilla Hippokselle. Tämä hotellin vuokrannut kaveri manasi kännispäissään sunnuntaiaamuna, että, perkele, tuli kallis reissu, kun vielä yöllä tuli se vitun minibaari tyhjennettyä! Samalla kaveri manaili, että väsyttää niin saakelisti, kun ei oo tullu nukuttua koko yönä vaan kierittyä. Kyllä yhden vielä hoitaa, mutta kahdessa on jo tekemistä...:D

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
jackie

No, olet kyllä oikeassa siinä, että joukossa tyhmyys tiivistyy noin laajemminkin, ei vain haalariporukoissa. Kun mukana on kuningas alkoholi, kaikkea voi tapahtua.

Osaan minä omasta mielestäni pitää hauskaa eikä ärsytä, jos muilla on hauskaa, ei tässä nyt siitä ole kyse. Jos puhutaan kännäämisestä, en ihan anhittomaksi taida silläkään saralla jäädä... Mutta pointtini on siinä, että pitäisi tajuta ottaa muutkin ihmiset huomioon hauskaa pidettäessä. Pitäisi ymmärtää, että vaikka itsestä porttikongiin kuseminen tai ohikulkijalle vittuileminen ovat maailman hauskimpia asioita, kaikille se ei sitä välttämättä ole... Network siinä kuin MM-rallikin ovat tapahtumia, missä juhlinnan ulkopuolisia ei huomioon oteta, ei alkuunkaan.

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suomi-Salama

Samaa mieltä olen noista jälkimmäisen viestin, tietysti. Nurkkiin kuseskelu, lerssin esittely ym. sikailu on älytöntä, mutta mitä muutakaan voi yleensä odottaa jos samaa harrastaa esim. suuri "suosikkini" Wallu "pienimuna" Valpio ihan televiisiossa asti. Fiksu ihminen tietysti erottaa sen mikä on hyväksyttävää ja mikä ei, mutta valitettavan moni ei sitä tee. NW-osaston kokoisessa laumassa onkin jo niin monta idioottia että väkisinkin sikailua näkyy joka nurkalla. Koko tapahtuman idea on sinänsä hyvä, suljetaan porukka halliin jossa on kaikkea saatavilla mutta väkisinkin sitä haluaa tunkea keskustaan "kun siellä kuitenkin on kaikki".

Sistikselle vielä..

Eivät oikein nuo järjestelyt toimineet, ihan loppuun asti ainakaan tuota narikkajuttu ei oltu ajateltu. Sama vika on edelleenkin tarjoilupuolella. Kaljaosasto oli liian pieni, kun puolet väestä kerrallaan on kaljalla ja puolet hilluu hallin puolella niin miksi alkoholipuoli on 1/5 koko Hippoksen pinta-alasta..? Passi-ranneke-kikkailu on täysin älytön keksintö, itse jonotin omaani koululla lähemmäs tunnin.

Kivaa oli silti, ensi vuonnakin varmaan taas pitää mennä mikäli kyseinen tapahtuma järjestetään. Arvaan kyllä yhden miehen joka ei halua samaa enää uudestaan ;)

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Täysin samoja ajatuksia minulla kuin Suomi-Salamalla. Tuskainen epätoivo iski jo perjantai-iltapäivänä: "Ei jumalauta, taasko nuo pellet ovat täällä". Kolmas kevät Jyväskylässä, enkä vieläkään ole tottunut siihen ajatukseen, että yhden viikonlopun ajan kotikaupunki näyttää tuolta. Ja minä en edes asu keskustassa... Eikö ne herran tähden voisi kierrättää tuota tapahtumaa välillä jossakin muualla? Kyllähän JKL:n kaupat tekevät kaljan myynnillä mukavaa tiliä tuona aikana, mutta ei se varmaan niillekään mitään herkkua ole, kun ostoksilla kuljetaan täysillä soiva mankka kädessä (kuten pe Anttilassa). Osa ravintoloistahan on laittanut jo ovelle laput, että remontti on ohi - ei haalareissa sisään.

Kun värittää itseään tarpeeksi, on lopputulos harmaa, sillä harmaa on kaikkien värien summa.

Shane

Jäsen
Täysin samaa mieltä Suomi-Salaman ja Viikatteen kanssa.

Onneksi en asu aivan keskustassa, joten tuo tapahtuma ei suuremmin minua häirinnyt. Ainoastaan lauantai-iltapäivä piti kuunnella humalaisen kämppiksen ja hänen kavereidensa edellisiltaisia örveltämistarinoita. Kyllä se on ihmeellistä, miten alkoholi+haalarit tekevät erittäin fiksun oloisesta miehestä täydellisen sian.

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Sama meininki on Tampereella Hämeenkadun appron aikoihin. Ärsyttäviä haalaripellejä kaupunki täynnä. Ja mun mielestä jokainen ihminen osaa juoda viinaa, miksi siitä pitää tehdä niin älytön numero? Sitten niitä kännijuttuja pitää jauhaa ja jauhaa. Jotenkin niin totaalisen keskinkertaista. Kerran olen ollut kyseisessä tapahtumassa, toista kertaa en mene. Itseasiassa lähden appro-päivänä tavallista aikaisemmin kotiin ja pysyn siellä tiivisti.

Hauskaa voi pitää vähän vähemmälläkin kuseksimisella/pullojen rikkomisella/sotkemisella.

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onpas nyt kummallista...

Onko siis nyt niin että vain haalaribileissä "pellet" tekevät juopottelustaan ison numeron ja kuseksivat kaikki nurkat sekä huudattavat mankkaa lujalla kaupoissa?

Vastaanpa itse kysymykseen ja totean että ei näin ole. Niitä täydellisiä sikoja näkee joka kaupungissa, joka viikonloppu, usein viikollakin. Ei siihen tarvita muuta kuin viinaa. Sillä miten pukeutuu ei ole vaikutusta siihen miten käyttäytyy, eihän?

Haalaritapahtumissa on aina ollut rauhallisempaa kuin koko kansan hauskanpitotapahtumissa, vai voiko joku teistä nauramatta väittää että Tammerfestissä, vappuna, koulujen loppuessa, Tapahtumien Yönä tai monen muun yleisen hillumisen aikaan meno on rauhallisempaa. Päinvastoin, noissa tapahtumissahan ördää koko kaupunki teineistä keski-ikäisiin, ei vain muutama sata haalaripukuinen.

Oletteko ehkä poikenneet yksillekään festareille? Kovin monia sellaisiahan ei nykyään ole joissa ei vähintään puukkoa heiluteltaisi tai raiskaustapauksia selviteltäisi.

Mikäli ruvetaan sitten karsimaan näitä "ryyppyjuhlia" niin eiköhän heti noiden haalaribileiden jälkeen lakkautetaan ensimmäiseksi kaupunkifestivaalit (Tammerfest, Tuska, Koneisto, DBTL, Tapahtumien Yö, Taiteiden Yö), niiden jälkeen suuret urheilutapahtumat (Suurajot ym.), ja ihan vihon viimeksi kaikki ulkoilmafestarit (Provinssi ym.) Sen jälkeen päätetään että alkoholia saa nauttia vain jos siitä ei tee numeroa, ts. ollaan hiljaa kotona. Myöskään menneitä tapahtumia ei saa muistella eikä niille naureskella, etenkään siten että muut ihmiset kuulevat. Syytä olisi näiden tapahtumien estämiseksi muuallakin saada aikaan maailmanlaajuinen sopimus että päästäisiin eroon myös ainakin Rion ja New Orleansin karnevaaleista ja Roskilden festareista.

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Festareilla on tullut käytyä useita kymmeniä kertoja. Eroja Hämeenkadun approon:
1) Ei väkivallan ja päättömän riehumisen ilmapiiriä. Festareilla viinaa otetaan, pidetään hauskaa ja kuunnellaan musaa. Paljon leppoisampi meininki.
2) Kellään ei ole kauluksessa laattoja eivätkä armeijahuudot raikaa.
3) Pulloja rikotaan vähemmän.
4) Ei kuseskella toisten nurkkiin vaan vessaan tai metsään/pusikkoon.
5) Tytöt ovat kauniimpia kesävaatteissa kuin haalareissa.

Jos pitää valita cannabis-päissään hoiperteleva hippi tai kisajuomaa ottanut insinööri/lääkäri/ekonomi-opiskelija valitsen aina hipin. Hippi on paljon rennompi ja paremmalla itsetunnolla varustettu.

Vaikka haalaribileissä onkin vain muutama sata, ehkä tuhat örveltäjää on jälki hyvinkin verrattavissa vaikkapa johonkin tapahtumien yöhön, joka on väkimäärältään paljon suurempi. Suurajoissa yms. en ole ollut. Voin kyllä kuvitella, että siellä kaikki armeija-insinöörit pääsevät irti.

Lisäksi ärsyttää, että näiden haalaripellejen pitäisi olla yhteiskunnan fiksumpaa osaa. Hämeenkadun appron perusteella asia vaikuttaa olevan juuri päinvastoin.

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jukka

Tuollaiset luonnon helmassa järjestettävät festarit ovat vähän huono vertailukohta, niissä kun ei läsnä yleensä ole sivullisia ihmisiä. Poikkeuksiakin on, tässä vaikka esimerkki. Kaverillani on kesämökki erään festarialueen X vieressä. Musiikkijuhlilta kuuluva meteli on pienin festareista johtuva haitta. Joka kesä hauskat festareilla kävijät tulevat vierailemaan mökillä. Kaikki irtilähtevä viedään, seiniin raavitaan ovelia sloganeita ja roskaa on koko pihamaa täynnä. Paikalle tarvittaisiin ympärivuorokautinen vartiointi.

Leppoisasta meiningistä en tiedä, ainakin itse olen välillä isommilla festareilla joutunut pelkäämään omaisuuteni/terveyteni puolesta eikä ilman tappeluakaan aina selviä. Enkä se ole minä joka rähistä haluaa. Rikottujen pullojen määrästä en tiedä, Approssa/Networkissa niitä ainakaan kovin montaa silmiin sattunut. Luonnollisesti nurkkiin kuseksiminen metsäfestareilla vähenee nurkkien määrän vähentyessä. Kaupunkifestareilla kusta sen sijaan tuntuu virtaavan jokaisesta porttigongista.

Armeijajuttuja kuulee yleensä siellä missä on enemmän kuin kaksi intin käynyttä sekä riittävästi alkoholia. Ts. kaikissa "kansanjuhlissa", mielestäni aika tasapuolisesti. Laatat sekä joukko-osastotunnus ym. löytyy minunkin haalaristani, jos ne sinua ärsyttävät niin se on vain hyvä. Itselläni kyse on vain aselajiylpeydestä. Armeijajuttuja en kovin paljon kerro, hauskinta niitä on muistella inttikavereiden kanssa saunailloissa. Kannabista sauhuttelevat hipit saavat minun puolestani suksia sellaiseen maahan jossa kyseinen touhu on sallittu. Rentouden voi saavuttaa ilman viinaakin, puhumattakaan huumeista. Narkkarit ulos Suomesta.

Miksi se, että on oletettavasti fiksumpi, poistaa mahdollisuuden pitää hauskaa vaikka nyt sitten haalarit päällä. Et kai väitä että kaikki haalaripukuiset ovat sikoja?

Kerrohan vielä mitä sinulla on armeijaa ja insinöörejä vastaan? Jäitkö rannalle pääsykokeissa eivätkä kapiaiset päästäneet sinua AuK:hon?

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Itse asuin 6 vuotta elämästäni 500m:n päässä Provinssirock-alueesta. Siellä tuli pyörittyä joka vuosi 10-vuotiaasta lähtien tuonne 20:een ja sen jälkeenkin satunnaisesti joka toinen vuosi. Provinssin aikana porraskäytäväämme ei kustu kertakaan, eikä mitään muutakaan vahinkoa sattunut. Ihmiset itse festarialueella olivat poikkeuksetta mitä mukavimpia. Koskaan ei ole tappelu ollut edes lähellä. Tyhjät pullot annettiin paikalla parveileville pullonkerääjäpojille. Tiedä sitten, onko tilanne nykyään muuttunut.

Hämeenkadun appron aikana olen sattunut kauppaan, kun haalaripellet ovat tehneet kassatytölle rasvaisia ehdotuksia. En ole koskaan nähnyt festareilla samaa. Hämeenkadun appron aikana olen nähnyt varmaan satoja seinään kuseksijoita. Ei festareilla, siellä on vessat. Hämeenkadun appron aikana olen nähnyt kun jengi huutelee aggressiivisia, riitaa haastavia huutoja ohikulkijoille. Tappeluja olen nähnyt useampia. Kerran olen nähnyt festareilla kun skinit ja punkkarit ottivat yhteen. Samanlaista huutelua ei koskaan. Haalaripelleillä on myös ärsyttävä tapa kilpailla siitä kuka tekee typerimmän tempun. Se johtaa uhoon ja kohkaamiseen, mitä ei yksinkertaisesti jaksa sen paremmin selvinpäin ja kännissäkään katsoa.

Yksinkertaisesti minulla on huonoja kokemuksia haalaripelleistä. Kaikki haalareihin pukeutuvat eivät tietenkään kuuluu tähän haalaripellejen joukkoon. Haalaripellet ovat ikävä kyllä kuitenkin se näkyvin osa. Haalaripelleillä on korostettu tarve korostaa itseään. Se näkyy juuri tänä vastenmielisenä kohkaamisena.

Mikä sitten niissä armeijajutuissa/merkeissä kypsyttää. Kun on armeijan aika, ollaan armeijassa. Siviilissä ollaan siviilejä. Mun mielestä olisi ihan yhtä järkevää kiinnittää vaikka ala-asteen päästötodistus siihen haalariin. Mikä on mennyttä, on mennyttä. Tämä liittyy juuri siihen itsensä turhanpäiväiseen korostamiseen. Onko se tosiaankin ollut näiden ressukoiden elämän suurin kohokohta, kun on päässyt taaksepoistuttamaan jotakuta? Armeija sinällään ei minussa sen suurempia tunteita herätä, vain sen käymisen korostaminen ärsyttää. Mitä lie 80-90% ikäluokasta käy armeijan. Miksi tehdä siitä numero? Sotilasarvon en ole huomannut tuovan palkkaan yhtään lisää, joten mitään hyötyä ei siitä siviilissä ole ollut. Mun kaveri oli armeijassa kokki ja nyt hän tohtori. Yhdessäkään työhaastattelussa, jossa olen käynyt ei ole edes kysytty sitä onko käynyt armeijan. Kuka järkevä sitä armeijaa jaksaa enään kahden vuoden jälkeen muistella?

Insinöörikouluun en ole halunnut, mutta tietojenkäsittelyoppia olen lukenut nyt 4,5 vuotta. Sinne insinöörikouluun nyt pääsee ihan kuka vaan.

Ozone

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
sunnuntain tunnelmia

Eikö täällä kukaan tullut Networkista kotiin sillä tapahtumajunalla? Oli meinaan asemalla siinä odotellessa oikein koko viikonlopun kruunaava show. Nämä joka päivä jossain siellä kaupungilla näkyneet "Jeesus pelastaa"-aktivistit pitivät omaa jumalanpalvelustaan megafonien avulla pirteälle Network-kansalle. Oli siinä niin naurussa kuin itkussakin pitelemistä. Kun itse en ainakaan enää sunnuntaina jaksanut kurkkuun kaataa vettä väkevämpää, oli pää jo muutenkin hiukkasen kipiä ja sitten nämä sankarit vielä saarnaavat kuinka vain tulet uskoon, otat jeesuksen vastaan ja pelastut.

"vaihda sinäkin tuo kaljapullo jeesukseen, siitä tulee paljon paremmat fiilarit!" "kaikki homot, lesbot, rikolliset, networkit..." "älkää menkö tuohon junaan, se menee suoraan helvettiin. polvistukaa tähän laiturille ja tulkaa uskoon" ja vielä paljon muutakin oikein vetoavaa. Mitäköhän tuollakin oikeasti saavutettiin? korkeintaan hyvä omatunto, en usko yhdenkään oikeasti uskoon siinä tulleen. No, muistot jäi ainakin meidän porukalle.

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Jukka kirjoittaa täyttä asiaa. Ei mitään lisättävää noihin mielipiteisiin.

Eri festivaalien levottomuudesta sen verran, että festarilla ja festarilla on eroa. Pahimpia tapahtumia taitavat olla tällaiset Rantarockin tyyliset kansanjuhlat (puhumattakaan Kotkan Meripäivistä...), jonne mennään, koska "sinne tulee kaikki", eikä musiikilla ole niin isoa osaa valinnassa. Sen sijaan sellaisille enemmän tai vähemmän profiloituneille festareille kuin vaikkapa Tuska mennään pääasiassa musiikin takia, ja sen vuoksi porukka on valikoituneempaa ja ottaa yleensä ympäristönsä paremmin huomioon (vaikka niin pientä festaria ei vielä ole järjestettykään, etteikö yleisön joukkoon mahtuisi muutama idiootti...).

Epäilemättä pahimmat festarit ovat verrattavissa haalaribakkanaaleihin. Eivät kuitenkaan kaikki.

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Sistis

Terve vaan! Taidettiin tavata Memphisissä (olihan se sen niminen paikka?) sunnuntaina? Oikein, olen sen Hämeenlinnassa opiskelevan kaverisi kaveri. Oli ihan pakko asianomaisellekin infota saamastaan julkisuudesta kun luin tuon julkaisemasi karmaisevan tarinan hotellihuoneesta kaikkine paheineen :D

Sitten niistä jeesustelijoista. Eikö mikään suomen laki kiellä tuota sontaa? Tottakai jokainen saa uskoa mihin lystää, mutta miksi ihmeessä sitä uskoaan pitää tuputtaa joka hemmetin kekkereissä kymmenmetrisen kaiutinpinon kanssa keskellä pääkatua? Kaikkia seiniinkuseskelijoitakin enemmän minua sapetti tuo porukka ja heidän aiheuttama käsittämätön meteli!

Ontuva vertaus, mutta miltäköhän näistä hihhuleista tuntuisi jos satanistit saisivat pystyttää oman käännytyskojunsa heidän herätysjuhlilleen?

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Sistis

Viestin lähetti Habtain#11
Terve vaan! Taidettiin tavata Memphisissä (olihan se sen niminen paikka?) sunnuntaina? Oikein, olen sen Hämeenlinnassa opiskelevan kaverisi kaveri. Oli ihan pakko asianomaisellekin infota saamastaan julkisuudesta kun luin tuon julkaisemasi karmaisevan tarinan hotellihuoneesta kaikkine paheineen :D

Voi saatana....

Nyt J.N. tappaa meikäläisen. No maailma on hemmetin pieni.:D

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy