Harva tuolla oikeasti kysyy mitään mullistavaa. Lähinnä mukavaa jutustelua.
Tätä mä olen ennenkin ihmetellyt. Miksi tuolla lehdistötilaisuudessa toimittajat eivät oikeasti kysy asioista, jotka kiinnostavat? Tarkoitan tällä lähinnä sitä, että ei kysytä mitään "ympäripyöreitä kysymyksiä", vaan oikeasti spesifikoituja yksityiskohtia. Siis kysytään sellaisia kysymyksiä, joista oikeasti kuulee, että toimittaja on tehnyt taustatyötä ja selvittänyt asioita etukäteen.
Suoraan sanottuna nuo kysymykset ja koko lehdistötilaisuudet kuulostavat välillä (useimmiten?) täysin puuhastelulta ja kuten sanoit... mukavilta jutusteluilta - ei ainakaan ammattilaissarjan lehdistö-/tiedotustilaisuudelta. Mun mielestäni noista voitaisiin saada hemmetin hienoja tilaisuuksia, joilla on ihan oikeaa informaatioarvoa. Tämä tosin ei ole TPS:sta kiinni - ennemminkin toimittajista ja heidän valmistautumisestaan koko tilaisuuteen.
Ja miksi mikään noista asioista (A, B, C) tulisi uutisoida seuraavan kahden tunnin aikana? Suuntaan tai toiseen, niin uskotko, että tällä hetkellä tehty tiedote keräisi parhaimman huomion mediassa?
Niin, yleensä joukkueet ovat valmiiksi rakennettuja tammikuun viimeisenä päivänä kello 23:59.
Ihan yleisestikin mun mielestäni on täysin normaalia, jos/kun meillä on pelaaja, jonka sopimus päättyy tiettynä päivänä, että ennen tuota viimeistä päivää tai viimeistään viimeisenä päivänä ilmoitetaan jatketaanko kyseisen pelaajan sopimusta tai ei. Ihan yleisellä tasolla: suurin osa (kaikki?) pelaajasopimukset päättyvät keväällä 30.04. - joten jatkavien pelaajien jatkosopimukset seuraavalle kaudelle uutisoidaan ennen vappua. Mä en muista yhtä ainoata sellaista jatkosopimusta, joka olisi solmittu ja/tai uutisoitu aikavälillä 01.05.-15.09. - sellaisten pelaajien kanssa, jotka ovat pelanneet myös edellisen kauden TPS:ssa.
Vaikka punainen lanka ei ole aina näkyvillä ulospäin, niin se ei tarkoita, että se puuttuisi. Malttia arvon Herra Kettu, malttia.
Ehkä mäkin vielä jonain päivänä löydän sen kuuluisan punaisen langan! Eikä nyt ole kysymys yksinomaan tuosta Lähteen sopimuksesta - ei hän nyt niin tärkeä pelaaja meille ole. Ennemmin halusin vain herättää keskustelua ihan yleisellä tasolla jatkosopimuksien julkistamisesta pelaajasopimuksien päättyessä. Siinä olet aivan oikeassa, että ehkä Lähteen jatkosopimuksen (?) media-arvo ei ole korkeimmillaan juuri näin 31.01. klo 21-24. Tuli vain mieleeni, että olisiko tuonkin tiedotuksen voinut hoitaa jo aiemmin tällä viikolla. Siis yksinkertaisesti:
1) Nestori Lähde ei jatka TPS:ssa tai...
2) Nestori Lähde jatkaa TPS:ssa kauden loppuun
Olen melko varma siitä, että Ari Vuori/TPS-johto on tiennyt jo ennen tätä iltaa, mitä Lähteen kanssa tehdään. En millään jaksa uskoa, että Vuori jättäisi noita sopimusneuvotteluja viimeiseen iltaan. Ainakin olettaisin/toivoisin, että hänellä saattaisi olla parempaakin tekemistä siirtoikkunan ollessa auki vielä muutaman tunnin. Näin ollen olettaisin, että Lähteen jatkosopimus kevääksi on allekirjoitettu jo aiemmin tällä viikolla TAI sitten ollaan tehty päätös, että hän ei jatka meillä enää tänä keväänä. Ihan kumpaa vain uutisointia odotellessa.
Toisaalta... voisitko nyt tuolla punaisella langalla tarkoittaa jotain suurempaa tiedotustilaisuutta huomenna tai ensi viikolla?
Tyyliin...
TPS SOLMI TUKUN JATKOSOPIMUKSIA - ANTTILA, LÄHDE, VAHALAHTI JA WILLSIE JATKAVAT TURUSSA MYÖS 2013-14
Kyllä tuo otsikko mulle kävisi sun kirjoittamana vaikka vielä ensi viikollakin... ;)
PS. ISO KIITOS muuten siitä lähettämästäsi linkistä