Nestor Noiva

• 33 543
  • 211

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
Kyllä. Noiva on mielestäni nyt vähintään sillä tasolla millä Lenni 2 vuotta sitten. Mutta kuka toiselle laidalle? Svedu vai joku vähän kovempi pelimies?
Saman ikäisiä poikia. Kyllä mää sanon että Lenni on kuitenkin kovempi, mutta pelaakin ensi kaudella kolmikirjaimisessa sarjassa.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kentällä kyllä homma toimii! Mutta haastattelut on jokseenkin koomisia kun tuo viekas ja ei välttämättä kovin sanavalmis nuorimies pääsee kameran eteen. :Dd
On kyllä aivan mahtava miten Nessu onnistuu myös tosi peleissä. Tosiaan vaikka olen täällä julistanut, että Ylitalo-Juhola-Noiva on valmis ketju ensi kaudeksi, niin perustellusti voi toki pyöritellä tuota mitä edellä puhutaan, että lieneekö Noivan rooli ensi kaudella sitten kuitenkin jokin muu.. että mahdollisuus sitten suoraan ykkösessä

Ja sitten: ajattelin etten sano edes eilisen haastattelun jälkeen mitään, mutta nyt kun joku muukin mainitsi niin pakko sanoa. Voi luoja noita kaverin haastatteluja.. ainakin tämän luontoinen ihminen kuin minä vain huutaa sisäisesti niitä katsellessa: "Puhu! Puhu nyt ihan normaalisti kuten ihmiset puhuvat". Aivan tahattoman koomista ettei kaveri pysty jotenkin tuottamaan omia sanoja ollenkaan, vastaus jokaiseen kysymykseen jonka juuri ja juuri saa tulemaan on täsmälleen samat sanat mitä toimittaja esitti, mutta vain niin etteivät ne ole kysymysmuodossa

No joo, mutta jos/kun Noivalla on edessään mainio ura lätkän parissa, niin eiköhän tuokin puoli tuosta nyt sitten edes auttavasti kehity ajan myötä..

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
Juteltiin tästä just eilen erään toisen käyttäjän kanssa pelin jälkeen. Jos ette nyt ole oikeasti sitä vielä ymmärtäneet niin Noivalla on ihan selkeästi puhevika*, sen takia hän arkailee puhumista ja valitsee sanansa tarkkaan. Voi olla että on jopa lapsena kiusattu asiasta.

Voisko nyt sellaiset jotka eivät tuota tajua vaimentaa ne sisäiset äänensä.

EDIT: * en mä tiedä onko "puhevika" siis oikea sana, mutta tarkoitin siis sitä kun on ihmisiä jotka eivät osaa sanoa tiettyjä kirjaimia/äänteitä kunnolla ja se vaikuttaa useammalla tutulla aikuisellakin niin että välttävät tiettyjä sanoja ja arkailevat puhumista. En tarkoittanut mitään dysfasiaa tai vastaavia isompia vaikeuksia, joista kyllä täällä on myöskin kokemusta.

Viimeksi muokattu:

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Juteltiin tästä just eilen erään toisen käyttäjän kanssa pelin jälkeen. Jos ette nyt ole oikeasti sitä vielä ymmärtäneet niin Noivalla on ihan selkeästi puhevika, sen takia hän arkailee puhumista ja valitsee sanansa tarkkaan. Voi olla että on jopa lapsena kiusattu asiasta.

Mä tätä itse pohdein, koska jotain samaa on kuin omassa pojassa, jolla siis puheentuoton vaikeuksia. Mutta hän on alakouluikäinen, eli aikuisen kohdalla samanlaisia haasteita ei ole tullut nähtyä.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Juteltiin tästä just eilen erään toisen käyttäjän kanssa pelin jälkeen. Jos ette nyt ole oikeasti sitä vielä ymmärtäneet niin Noivalla on ihan selkeästi puhevika, sen takia hän arkailee puhumista ja valitsee sanansa tarkkaan. Voi olla että on jopa lapsena kiusattu asiasta.

Ohhoh.. aika kovia väitteitä ihan maallikkona(?) heittää tuollaista, että "ihan selkeästi" on puhevika. Eli tarkalleen ottaen minkälainen puhevika hänellä sitten olisi? Eli siis ihan puheentuottamisessa olisi jotain ongelmaa? En itse sellaista hänellä havaitse enkä uskaltaisi itse todellakaan lähteä sellaista diagnoisoimaan pelkkien haastattelujen perusteella. Pidin ihan puhtaasti asiaa vain sellaisena, että kaveri vain on niin uskomattoman introvertti persoona ettei "esiintymisestä" tahdo tulla mitään, ja että kaipaisi vain siihen sellaista tsemppiä ja varmuutta. Juuri siis näitä millaisia kiekkoilijoita maailma nyt on täynnä, ja että kyllä se ulosanti siitä sitten uran mittaan lähtee parempaan suuntaan

Minä en koskaan loukkaisi tai tekisi pilaa kenenkään viasta/vammasta, joten jos nyt jostain varmuudella ilmenee, että hänellä todella oikeasti on puhevika niin sitten käsi pystyyn virheen merkiksi. Näitä asioita ei täällä palstalla sitten tarvitse ruotia yhtään enempää

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Saman ikäisiä poikia. Kyllä mää sanon että Lenni on kuitenkin kovempi, mutta pelaakin ensi kaudella kolmikirjaimisessa sarjassa.
Tottakai Lenni on Lenni ja suuntana NHL. Mutta Noiva on myös kova talentti ja ottaa ensi kaudella seuraavan stepin.

En tajua tätä "kohua" Noivan haastatteluista. Kaveri on selvästi vähän ujon puoleinen introvertti ja puhuu sentäs enemmän kuin Raipe. Big deal? Ei kai jokaisen jääkiekon pelaajan tarvi haastateluissa vetää mitään jäätävää analyysiä tai sujuvaa small talkkia?

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
En tajua tätä "kohua" Noivan haastatteluista. Kaveri on selvästi vähän ujon puoleinen introvertti ja puhuu sentäs enemmän kuin Raipe. Big deal? Ei kai jokaisen jääkiekon pelaajan tarvi haastateluissa vetää mitään jäätävää analyysiä tai sujuvaa small talkkia?
Itse ainakin mietin että tarvitseeko asiasta mainita joka kerta. Nuori herra osaa pelata jääkiekkoa todella hyvin varsinkin kun ottaa huomioon pelurin iän, ja antaa pelata. Eiköhän itseluottamusta kartu kokemuksen myötä haastatteluihinkin, tai sitten ei, se on yhdentekevää.

Noivan kehitys on ollut hienoa seurata, pleijareihin ja kauden loppuun otti aikamoisen loikan. Noiva oli tilastollisesti Ässien paras kaksinkamppailija runkosarjassa, kiekolliset taidot, laukaus ja peliäly riittää hienosti tulosketjuihin kunhan saa liikettä paremmaksi. Kesällä on Noivallakin armeija edessä, joten mitään massiivista loikkaa en odota ensi kaudeksi vaan ehkä enemmänkin hidasta syksyä. Valehtelematta, potentiaalia on 45-50p mieheksi ja uskon että lunastaa sen tulevina kausina.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy