Mistä tehtävästä on tullutkaan tutuksi IFK:n vahva mies Kimmo Heino siviilipuolella? Aivan, joten siinäkin mielessä on lähes velvollisuus lähteä NESTE rallyyn. :)
Ja ihan vaan tiedoksi kaiken maailman kadunvaltaajille, että autoon ei satu, jos se tömähtää kadunvaltaajan ja peltiä saa kaupasta lisää. Tiet on tehty autoille ja viherpipertäjät voi silläkin aikaa sitoa itseään kettingillä kiinni mäntyyn kaukana korvessa.
Jyväskylässä on hieno tapahtuma. Kuten rallit yleensäkin. Kuka vaan ajaa radalla kovaa, mutta kuka ajaa puiden keskellä kapealla tiellä? Tosin jos minä saisin päättää, niin legendaariset B-ryhmäläiset tekisivät paluun. Ne olivat autoja nykyisiin verrattuna, kun joistakin siviilipeleistäkin löytyy enemmän potkua kuin WRC-kalustosta. Esim. B-ryhmäläisten Lancia Delta S4 kiihtyi 0-100km/h 2.3 sekunnissa, tehoa oli reilut 500 heppaa. Estorilin radalla kokeiltiin B-ryhmäläistä ja ajalla olisi oltu formuloiden(!) aika-ajoissa kuudensia. Mielipuolisia vehkeitähän ne olivat kisateihin nähden, mutta kyllä niihinkin kuljettajia riitti enemmän kuin riittävästi ja riittäisi varmasti myös tänä päivänä. Turvallisuuteen vaan pitäisi kiinnittää entistä enemmän huomiota, kun pikataipaleita suunnitellaan ja kalustoa kehitetään.