NBA:ta olen päässyt seuraamaan muutamaan otteeseen parin viime vuoden aikana, sillä joskus jotkut ottelut näkyvät parhaaseen katseluaikaan telkasta. Koska minulla ei ole suosikkijuokkuetta liigassa, jokainen ottelu tuntuu yhtä mielenkiintoiselta ja voin tasapuolisesti tsempata kumpaakin joukkuetta. Pelin suolaa ovat juuri donkit, syöttöpelit sekä yksilötaito, mitä pääsee onneksi näkemään parhaimmillaan kymmeniä kertoja ottelun aikana. Laji on jääkiekon ja baseballin jälkeen mielenkiintoisin Pohjois-Amerikan suurista joukkuelajeista.
On kuitenkin yksi asia noissa NBA:n otteluissa, joka vielä monenkin katselukerran jälkeen aiheuttaa jos ei nyt oksennusefektiä niin ainakin pakottaa vaihtamaan kanavaa ja se on väliaikanumerot. Niin idioottimaista, niin lapsellista ja niin äärimmäisen kaupallista paskaa, että ihan pahaa tekee. Mutta sehän on se asia, jolla NBA elättää itsensä, joten sitä ei vaan voi poistaa otteluista.
Kuten mainitsin, olen vasta vähän aikaa seurannut kyseistä liigaa, sillä pitkän aikaa näitä otteluita ei näkynyt kuin kaapeli-tv:n välityksellä. Sen takia aiempien kausien tapahtumat ovat pitkälti tuntematonta aluetta minulle enkä osaa esimerkiksi yhtä ainoaa mestarijoukkuetta parin viime vuoden ajalta. Tästä johdatuksesta pääsenkin itse kysymykseen: ovatko NBA:n ottelut aina olleet sellaisia, että mainostaukoja saattaa yhden erän aikana olla jopa kolme kappaletta?