Joukkueissa missä oma playerisi on joukkueen johtopelaajia, niin yleensä koutsit haluavat pallon pelattavan sinun kauttasi. Mietitään vaikka omaa tiimiäni 76ersiä, jossa olen jo nyt joukkueen paras pelaaja ihan overallit lukuunotettuna. Tällöin jos heittokellossa on paljon aikaa ja on paikka syöttää sinulle, niin yleensä myös näin käy. Tämän takia, jos ei itse halua ottaa aina vastuuta ratkaisuista kannattaa hakea niitä syöttöjä, kun heittokellossa on alle 10 sekuntia. Jos vastustajasi on merkannut sinut ja sinua tuplataan jatkuvasti, niin tällöinhän syöttöjä tulee enemmän, jos niissä onnistut. Edelleen jos niitä syöttöjä haluaa haalia, niin helpoiten saa syöttämällä koria kohti eteville pelaajille "lead passeja."
Jos pelaat esim. Heatissa, niin silloinhan suurin osa ratkaisuista tulee juuri Lebronin, Boshin ja Waden toimesta, jolloin myös hyvälle pelinrakentajalle tulee runsaasti syöttöjä. Kuten oikeasti, niin eihän esimerkiksi Philadelphiassa juuri ole sellaisia pistelinkoja, vaan joukkue pelaa tasaisesti, tällöin myöskään syöttöjä ei keräänny yhdelle pelaajalle niin paljon, kuten vaikka Clipperseissä Paulille, joka saa ruokittua hyviä heittäjiä Reddickiä ja Crawfordia + donkkikoneita Griffiniä ja Jordania.
NBA2k pelit ovat siinnä mielessä hyviä, että suurinta osaa pelaajista iskee hirveä koriskärpänen pelaamisen edetessä. Säännöt kyllä tulevat selviksi, kun peliä tahkoaa. Kolmen sekunnin virheet yms. opettavat. Ehdottomasti My Careeria tulee pelata minimissään 9 minuutin quartereilla tai siitä ei saa mitään irti, mieluiten 12min.
Jos alussa ei luota taitoihinsa kannattaa keskittyä joukkuepeliin ja koittaa siten päästä pelin sisään. Sama homma myös, kun oma peli ei syystä tai toisesta kulje on tehdä tämä. On huomattavasti palkitsevampaa tehdä onnistuneita skriinejä ja puolustaa hyvin, kuin heittää pakotettu kakkonen viiden korirengaspompun jälkeen säkällä sisään.
--
Omaa päivitystä My Careeriin:
Sixersit tällä hetkellä konfrenssin 7. sijalla, joten playoff-paikasta tapellaan yllättäen vahvasti. All-starsit lähestyvissä ja nuorten matsiin herui paikka. Joukkueen peli ailahtelee helvetisti, mutta kun kyseessä on nuori joukkue ilman tähtiä on se aika selvääkin.
Stats:
25.2 PPG, 5.4 APG, 1.9 RPG, 2.1 SPG, 0.9 BPG,
59 FG% , 44 3P% ja 81 FT%
Onneksi sain tuota vapariprossaa hilattua ylös. Alussa luotin liikaa taitoihini, enkä kehittänyt FT-skilliä ja se kostautui kovissa heitoissa, joissa huonon taitotason takia jokaisen vaparin piti olla "Excellent release." FG-prossat on kyllä hurjat ja samoin kolkkiprosentit. Olen aika paljon pihdannut heittoa ja heittänyt hyvistä paikoista. Myöskin paljon pisteistä tullut korille ajoista, koska mulla on hyvät Level 2 Signature Skill: Pick up Maestro + Acrobat, tällöin saa hyvin layuppeja sisään tai virheitä, jolloin heittoprossat ei kulu. Nyt panostanut donkkiin, jos vaikka kohta pääsisi jo oikeasti mättämään ruuhkassakin palloa alas päin.