Tässä tuli oltua toista viikkoa poissa kotiympyröistä. Sinä aikana kertyneestä postista löytyi tietenkin laskuja ja yksi niistä oli Welhon maksulappu Forte-paketin katselemisesta. Oheisena oli ilmoitus NASN-kanavan liittymisestä kanavavalikoimiin. Katsoin lappua epäuskoisena, että onko tämä edes totta. Minulle tieto kanavan näkymisestä tuli täysin puskista. Pitihän tuo tv sitten avata ja digiboksi päälle... ja kanava 89. Katos perhanaa. Sieltä tosiaan näkyy amerikan urheilua, kuten kanavan nimi jo kertookin (North American Spors Network).
Muutaman NHL-matsin olen jo herkutellutkin vapaapäivän aikana. Matseja oli tosi kiva katsoa, kun selostajat ovat ammattinsa hyvin osaavia, selkeäpuheisia henkilöitä. En jaksa olla noiden änärimatsien suhteen mikään yökyöpeli, mutta yöllä livenä tulleen ottelun saa nähdäkseen halutessaan jo aamupäivän ekassa uusinnassa. Ja iltasella se tulee vielä kerran. Voipi olla, että matseja alkaa katsomaan uudella innolla, kun siihen loistava mahdollisuus tulee.
Kanavalla tulee monenlaista amerikan urheilua. Vaikkei sieltä ehkä vielä tulekaan NFL-matseja, niin yliopistomatseja ainakin. Ja eikös heti huomenna lauantaina tule kaksi suoraa lähetystä peräkkäin college-matseista. Näyttääpä olevan nähtävillä myös Kanadalaista futista (CFL) ja siitä sikäläisen liigan loppupelit finaaliotteluineen (Grey Cup) päivineen.
Moottoriurheilua on tietenkin nähtävillä, joten oletettavasti monenlaista tapahtumaa tulee esim. Nascar, IRL, NHRA-kiihdytyksiä ja muuta amerikan pärinää.
Loppukaneetiksi siteerattakoon tuttua lausahdusta... "Tätä mä oon aiiina halunnu!". Nyt se on toteunut. Välillä jotkut asiat menee niinkuin on pitänytkin. :-)