Narvanmaan asema tammikuussa 2006

  • 37 091
  • 197

Iso-Horst

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NY Islanders
blackhawk kirjoitti:
Hannu "hallittu alasajo" Ansas ei ole poistunut mihinkään.


TPS on jo pidempään ollut sisäsiittoinen organisaatio, jonka kyky seurata aikaansa ja ottaa positiivisia vaikutteita oman organisaation ulkopuolelta on olematon. Ei ole oivallettu, että kaikki viisaus ei ole nykyisen organisaation sisällä.

Tismalleen samaa mieltä. Menestyksen vuodet aiheuttivat sellaisen pöhön ja ylimielisyyden koko organisaatioon, että siitä maksetaan nyt hintaa. Oikeaan suuntaan tässä vihdoin kuitenkin tunnutaan olevan menossa. Melkoinen pohjakosketus kuitenkin vaadittiin ennen kuin näin tapahtui.

Vaikka Ansas yhä vaikuttaakin vahvasti taustalla, niin en usko, että Narvanmaata olisi siirretty syrjään, ellei puheenjohtajaa olisi taannoin vaihdettu. Jokke on kuitenkin ollut jonkinlainen Ansaksen "ottopoika", jota Hannu A. on ajanut ensin seuran hallitukseen ja myöhemmin tj:ksi. Myös pankkialalla Ansas pönkitti Narvanmaata.

Kasi kuitenkin pisti käyntiin prosessin, jonka seurauksena Narvanmaa nyt siirrettiin syrjään. Puheenjohtajan vaihdosta on siis ainakin omasta mielestäni ollut jo nyt melkoista hyötyä. Seuraavaksi voisi ottaa suurennuslasin alle seuran markkinoinnista vastaavat henkilöt. Tuuletus on alkanut, mutta paljon on vielä tekemättä.
 

dreamy83

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Spekulaatiota Narvan jatkajasta

Nytten kun tämä ilouutinen toimitusjohtajan pestin avautumisesta on saatu eetteriin, on aika pistää kehiin spekulaatiota, ja muutamia skenaarioita tässä väistämättä itsellenikin lensi mieleen näin musta tuntuu- meiningillä.

Itse veikkaan ykkösvaihtoehtona sitä, että Narvanmaata on kehoitettu hakeaa eroa niin sanotusti hyvän sään aikana. Tässä viimeisenä katalysaattorina on saattanut hyvinkin olla Turun Sanomien "gallup" aiheesta "miten auttaisin TPS:ää". Kun tulokset olivat julki, toisti Narvanmaa käyttäen yhä edelleen samaa retoriikkaa millä on meidän pelaajapolitiikkaamme hoidettu jo ymmärtääkseni muutaman vuoden ajan. Tämä gallup ei mielestäni kuitenkaan Narvanmaan pestillä ollut enää kuin lopun alkua, sillä on vaikea olla ajattelematta sitä vaihtoehtoa, että Kasi on alun alkaenkin ajanut organisaatioon laajamittaista uudistusta, jolla TPS laitetaan uudestaan menestyskuntoiseksi.

Jos tämä skenaario on sattumalta toteutunut näin, on pelaajaliikenne (ja siihen liittyen tällä palstalla mainitun pelaajien hankintavastuun siirtyminen valmennukselle) sekä myös Narvanmaan lähteminen vain yksi osa tätä uudistusprosessia. Tähän uudistusprosessiin voinee liittyä toimistoväen uudistaminen, jossa mukaan saattavat tulla erillinen UTJ ja miksei myös liiketoimintapäällikkö uuden toimitusjohtajan lisäksi. On toki mahdollista, että mitään laajamittaista uudistusprosessia ei ole, vaan Narvanmaa itse todennut ajan menneen hänestä ohi ja että seuraan tulee "vain" uusi toimitusjohtaja. Joukkueen rakennusprosessi on selkeästi nyt käynnissä ja itse veikkaan, että kevään aikana tulemme vielä näkemään uutisia siitä, miten TPS:n ovet kauden jälkeen käyvät.

Ketä sitten tulee olemaan Turun Palloseuran uusi toimitusjohtaja? Mielenkiintoisia nimiä ja skenaarioita riittää. Jaakko Ketonen on yksi näistä, eikä välttämättä olisi lainkaan huono valinta ottaen huomioon toimivat suhteet alueemme liike-elämään ja jonkinlaista taustaa jääkiekosta. Toisena vaihtoehtona itse nostaisin sen, että tulevan toimitusjohtajan nykyinenkin työpaikka on Ruissalossa. Huvilassa toisen työhuoneen ovessa lukee nimi Petri Jakonen. Olisiko tässä ratkaisu? Hän voisi olla jopa molempien HC:n ja FC:n toimitusjohtaja, ja tämän toteutuessa molempiin hankittaisiin pätevät UTJ:t. Jakonen on ainakin osoittanut kykynsä tuoda raikkaasti nykyaikaisia toimintamalleja ammattimaiseen urheiluliiketoimintaan.

Nämä kaikki nyt täysin mutu-tuntumalta, mielipiteitä. Elämme kaiken kaikkiaan hyvin mielenkiintoisia aikoja.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän se Sihvosen kolumnin sanoma ollut kuitenkin tämä:

"Meillä ei ole ihan selkeää toimintamallia olemassa, jolla asioita hoidettaisiin. Toimitusjohtajan, urheilutoimenjohtajan ja päävalmentajan roolit ovat jossain määrin päällekkäisiä ja vastuualueet eivät ole aina selvät. Missään tapauksessa ei voida puhua ammattimaisuudesta."

Ja jos sitä lukee tarkemmin niin esiin tulee myös se pointti, että tällä hetkellä saattaa TPS:ssa olla aika sama kuka on tj, koska muilla on liikaa valtaa päättää asioista. Eli välttämättä moni muukaan ei olisi Narvanmaata paremmin onnistunut johtuen niistä muista syistä.

Toki Narvanmaankin touhu näytti tänne ulospäin vähän heikolta ja itsekin olen häntä haukkunut, mutta olen alkanut näissä asioissa kantaani vähän lieventämään, koska ulkopuolisten on aika hankala tietää usein edes mitä kaikkea omassa seurassa tapahtuu ja kuka oikeasti käskee ja kuningasideat saa.
 

pygmalion

Jäsen
dreamy83 kirjoitti:
Itse veikkaan ykkösvaihtoehtona sitä, että Narvanmaata on kehoitettu hakeaa eroa niin sanotusti hyvän sään aikana...

Sinänsä mielenkiintoista, ja ehkä hieman surullistakin, havaita, että Jouko Narvanmaan uskottavuus kansan silmissä on siinä pisteessä, että edes eron hetkellä hänen sanaansa ei luoteta tipan vertaa. Eilisen ja tämän päivän aikanahan on sekä Joukon että muutaman muun suulla todettu Narvanmaan lähteneen omasta tahdostaan, pitkän harkinnan jälkeen ja jo syksyllä alkaneen prosessin lopputulemana.

Ymmärrän toki mainiosti niitä, jota ovat taipuvaisia ajattelemaan, että se ei ole totta. Tietysti toimitusjohtajat aina eroavat "itse" ja "omasta tahdostaan" ja totta kai meidän dynaaminen hallituksemme oli pitkään vain kytännyt sopivaa tilaisuutta hiillostaa Narvanmaa ulos...

Tai sitten ei?

Jos Narvanmaa olisi perjantaina saanut potkut hallitukselta ilman omaa haluaan, olisiko hän sitoutunut jatkamaan töitä (tarvittaessa) seuraavat kolme kuukautta, tai olisiko ensi kauden rakentamisen jättäminen tällaisen työntekijän varaan ollut mielekästä TPS:ltä?

Olen jossain määrin samaa mieltä Petteri Sihvosen (hiukan pelottavaa) ja nimim. "tkks:n" kanssa siitä, että TPS:n organisaatio ei todellakaan ole toiminut kovin optimaalisella tavalla ja Narvanmaalla on ollut ihan hyvä syy lähteä itsekin. Olisi ollut jo pitkään. Hänen asemansa on ollut vaikea, joidenkin mielestä jopa heikko. Miehen yli on kävelty useammin kuin kukaan on välittänyt laskea ja kaiken muun hyvän lisäksi suurin osa asiakkaista on pitänyt häntä paukkusmaisena keksintönä, ellei jopa paholaisen kätyrinä. Tietyistä asioista kukin voi usein syyttää vain itseään, mutta ei ihan kaikesta kuitenkaan, ainakaan tässä tapauksessa.

Itse ihmettelen lähinnä sitä, miksi Narvanmaa ei lähtenyt aiemmin.
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
pygmalion kirjoitti:
Itse ihmettelen lähinnä sitä, miksi Narvanmaa ei lähtenyt aiemmin.
Luulisin, että rahan takia. Tuskin Jouko vastaavaa (130 k?) liksaa muualta saa. Minäkin voisin tuolla palkalla olla sätkynukke. Hmmm. Itse asiassa olen sitä jo nyt, ja heikommalla palkalla. Pitää varmaan hakea Joukon paikkaa.
 
Suosikkijoukkue
TPS
pygmalion kirjoitti:
Tai sitten ei?

Ottamatta mitenkään kantaa Virtapöhkön kirjoituksiin, on selvää, että tässä on nyt seuraorganisaatiolla hyvä sauma ryhdistäytyä.

Ruissalossa tiedetään, että jos nyt hommissa ei onnistuta, me kannattajat etsimme pukuherrojen parista seuraavaa lynkattavaa - olkoon se sitten Ansas, V8 tai tuleva sateentekijä. Eikä siinä todellakaan mitään pahaa ole. Syytä lynkkaukseen on, jos pelillinen tai organisatorinen (sic) tulos ei ole sitä, mitä TPS:n kaltaiselta instituutiolta voisi odottaa. Jos TPS konttaa sarjataulukossa ja johto toilailee ylimielisyydessään, puolestani ulostetaan ja lynkataan surutta kaikki loputkin pulleat pukumiehet.

Yhden illan ihmeitä esim. joukkueen pelissä ei varmastikaan tapahdu - ei liene mikään yllätys jos Pelsuilta tulee takkiin - mutta kurssin on ainakin jossain mielessä muututtava. Jos uudesta tj:stä ja pelaajista huolimatta meille kannattajille jää fiilis, että Aurajoki edelleen lilluu paikallaan ja muutokset ovat pelkästään kosmeettisia, Ruissalossa ei ole opittu mitään.

Ruissalo ja TPS ansaitsevat tukeni silloin, kun ne, no, ansaitsevat sen teoillaan ja toiminnallaan. Nyt jotain on tapahtunut, siitä hatunnosto ja tämä jätkä hallille huutamaan seuraavaan kotipeliin. Samalla iltarukouksessani pyydän, että oi suuri J(*), älä anna tämän olla pelkkä kosmeettinen silmänkääntötemppu, oi, älä. Ja muistutan, että kotiin voin jäädä ihan koska vaan.

(*) Jortikka
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tässäkin asiassa taidettiin nyt kielmättä kusta taas vähän kannattajan kintuille. Päivän arvaaja tietää kertoa, jotta narvanmaa jatkaa organisaatiossa huhtikuulle saakka ja närvis itse täsmentää hänen palvelujen joukkojen kokoamiseen ensi kautta ajatellen on myös tästä eespäin. Toimistolta kyllä järkevää pelinlukua pakko myöntää, siellä tiedettiin narvanmaan kannatuspohja kannattajien keskuudessa, tässä vaiheessa ilmoittalla narvanmaan lähdöstä saatiin fanit iloisiksi ja taas kenties joukolla kantamaan rahaa hallille, koska onhan närvis poissa. Mutta eihän hän olekkaan, siellä sitä peliä tod näk seuraillaan tepsin aitiosta tosin sillä edetyksellä jotta nyt oikeasti voi olla räkä poskella nakit silmillä huoltakantamatta seurasta, sillä eihän kukaan odota häneltä enää mitään "koska hänhän ei ole ennä tj", mutta palkaa juoksee kun diiseljuna. *argh*

Sunnuntai

Edit. korjannu nimen närvis narvanmaaksi niin ei tule kellekkään kannattajalle pahamieli
 
Viimeksi muokattu:

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
sunnuntai kirjoitti:
Päivän arvaaja tietää kertoa, jotta närvis jatkaa organisaatiossa huhtikuulle saakka ja närvis itse täsmentää hänen palvelujen joukkojen kokoamiseen ensi kautta ajatellen on myös tästä eespäin.
Vaikka monella on sunnuntain tapaan antipatioita toimitusjohtajaa kohtaan, niin voitaisiinko kuitenkin jättää tällaiset haukkumanimet muille foorumeille. Pidetään keskustelu asiallisena, eikö vaan?
 

pygmalion

Jäsen
sunnuntai kirjoitti:
Tässäkin asiassa taidettiin nyt kielmättä kusta taas vähän kannattajan kintuille. Päivän arvaaja tietää kertoa, jotta narvanmaa jatkaa organisaatiossa huhtikuulle saakka ja närvis itse täsmentää hänen palvelujen joukkojen kokoamiseen ensi kautta ajatellen on myös tästä eespäin.

Tuohan on itse asiassa kutakuinkin normaalikäytäntö, jota on toteutettu usein myös muissa johtoporrasta vaihtaneissa seuroissa. Eli vanha tj kaikkine puutteineen opastaa uuden miehen työn saloihin. Toisaalta nyt alkaa olla tärkein aika tulevan kauden pelaajasopimusten, yhteistyösopimusten yms. suhteen - olisitko Sinä mieluummin siinä tilanteessa, että ko. asioita ei hoida kukaan ennen kuin uusi tj on palkattu?
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Julkisuuteen tulleiden tietojen perusteella Jortikka on henkilö joka on hoitanut palaajarekrytoinnin nyttenkin kasin luvalla? Joten eikö tulevan kaudenkin Sopimuksista ja mahdollisista vahvistuksista voi vastata joku muu kuin narvanmaa? En sano jotta se olisi Jortikka, sillä täytyyhän jonkun valmentaa joukkuettakin. Sillä kyllä se on edelleen pelottavaa ajatella jotta narvanmaa vastaa ensi kaudenkin joukkueesta. Ja kyllähän vt-toimitusjohtajiakin on käytetty kautta historian ja käytetään kiekkopiireissä edelleen mm nhl. Ja pointtini edellisessä viestissä oli osaltaan harhaanjohtava ilmoitus narvanmaan "lopettamisesta".

Sunnuntai
 

dreamy83

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
sunnuntai kirjoitti:
Julkisuuteen tulleiden tietojen perusteella Jortikka on henkilö joka on hoitanut palaajarekrytoinnin nyttenkin kasin luvalla? Joten eikö tulevan kaudenkin Sopimuksista ja mahdollisista vahvistuksista voi vastata joku muu kuin narvanmaa? En sano jotta se olisi Jortikka, sillä täytyyhän jonkun valmentaa joukkuettakin. Sillä kyllä se on edelleen pelottavaa ajatella jotta narvanmaa vastaa ensi kaudenkin joukkueesta. Ja kyllähän vt-toimitusjohtajiakin on käytetty kautta historian ja käytetään kiekkopiireissä edelleen mm nhl. Ja pointtini edellisessä viestissä oli osaltaan harhaanjohtava ilmoitus narvanmaan "lopettamisesta".

Sunnuntai


Juuri tästä tiedosta yhdistettynä Jortikan puheisiin suurista päätöksistä ja asetelmasta "hän tai Narvanmaa" päättelin -monen muun kannattajan ohella- siitä mitä on tulossa. Ja tulikin. Nyt pitää muistaa, että TPS:llä on täksi kaudeksi valmennuspenkillä sellainen kokoonpano, että siitä lienee mahdollista irroittaa yksi mies ensi kauden joukkueen rakennuspuuhiin. Voi hyvin olla mahdollista, että Jortikka haluaa hyvinkin paljon käyttää aikaa ensi kauden joukkueen rakentamiseen, muokatakseen siitä haluamansa näköisen.

Miten muuten, onkohan meiltä jäämässä nyt tyystin sivuun tämä tavoiteltu patsas, nimittäin The Pena Trophy? Nimittäin meillä tämä päätös pesee kasvoja, ja sitä pesua ennenkin on meillä kovin haastaja ollut Helsingin Ilmalassa.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kasin mukaan TPS:n tuleva toimitusjohtaja tulisi olla vahva talouspuolen ammattilainen, jolla ei välttämättä tarvitse olla urheilualalta kokemusta. Tämä tarkoittanee sitä, että joukkueen kokoamisesta ja pelaajien hankinnasta vastaa tulevaisuudessa pääasiassa valmennus. Toimitusjohtajan tehtävänä siinä asiassa olisi vain näyttää punaista tai vihreää valoa, taloudellisten resurssien puitteissa. Ihan hyvä asia jos näin on, sillä tuleva tj kohtaa suuria haasteita ihan tarpeeksi ilman pelaajahankinnoista huolehtimistakin. Jortikka kyllä tietää minkälaisia pelaajia joukkueeseensa haluaa. Rakennustyö onkin nyt jo käynnissä, ja tulevaisuus näyttää valoisammalta mitä jokin aika sitten.

Sitä vain ihmettelen, että mitä Narvanmaa oikein höpisee Tussarissa. "Talous on nyt kymmenen kertaa paremmassa kunnossa kuin minun aloittaessani."

Itselläni on ollut ihan päinvastainen mielikuva asiasta. Kait siellä sitten jotain on tehty oikein, jos tuollaisia uskaltaa päästellä suustaan.
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Infernal kirjoitti:
Sitä vain ihmettelen, että mitä Narvanmaa oikein höpisee Tussarissa. "Talous on nyt kymmenen kertaa paremmassa kunnossa kuin minun aloittaessani."

Itselläni on ollut ihan päinvastainen mielikuva asiasta. Kait siellä sitten jotain on tehty oikein, jos tällaisia uskaltaa päästellä suustaan.

Tuo on joko retorinen heitto, tietoinen tulevan lobbaus ja totuudenpeittely. Jos tuosta tekisi sananmukaista tulkintaa niin Narvan astuessa valtaan olisi edelliskaudella pitänyt takoa 4-5 milj euroa tappiota. Mutta en taida jaksaa enää näitä jauhaa, eteenpäin sanoi mummo lumessa.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Infernal kirjoitti:
Kasin mukaan TPS:n tuleva toimitusjohtaja tulisi olla vahva talouspuolen ammattilainen, jolla ei välttämättä tarvitse olla urheilualalta kokemusta. Tämä tarkoittanee sitä, että joukkueen kokoamisesta ja pelaajien hankinnasta vastaa tulevaisuudessa pääasiassa valmennus.
Vai palkataanko ihka oikea UTJ?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
tkks kirjoitti:
Vai palkataanko ihka oikea UTJ?

Parempi, että ihka oikea Jortikka saa nyt pari kautta remuta ja rellestää rauhassa, samassa voi koota itselleen mieluisan joukkueen. Eipä tarvitse sitten valittaa Vahan ja Kaitsun liian pitkistä sopimuksista. Ja voi tulla vähän tehokkaampi, Jortikan näköinen, joukkue. Jortikka isolla J:llä edellisessä.

UTJ:t on amatöörien hommaa.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Grainger kirjoitti:
Parempi, että ihka oikea Jortikka saa nyt pari kautta remuta ja rellestää rauhassa, samassa voi koota itselleen mieluisan joukkueen. Eipä tarvitse sitten valittaa Vahan ja Kaitsun liian pitkistä sopimuksista. Ja voi tulla vähän tehokkaampi, Jortikan näköinen, joukkue. Jortikka isolla J:llä edellisessä.

Samaa mieltä. Kunhan hommataan nyt ensiksi se osaava toimitusjohtaja ja katsotaan joskus tulevaisuudessa kannattaako mitään urheilutoimenjohtajaa palkata. Toki tuonne junnupuolelle voisi kehittää jotain. Siitä Jortikkakin on puhissut, mutta ei hän ihan kaikkeen pysty, eikä kyllä tarvitsekaan.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Infernal kirjoitti:
Toki tuonne junnupuolelle voisi kehittää jotain.

Sinne on suorastaan pakko keksiä jotain. Kts ylen txt-tv s. 244. En muista että olisimme koskaan olleet viimeisinä sarjassa. Eikä tämä ole mikään nyanssi mestaruusjahdin kannalta, omat junnut säästävät rahaa laadukkaampiin hankintoihin ykköspaikoille. Maalivahdeista nyt puhumattakaan näillä perinteillä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
lavos kirjoitti:
http://hc.tps.fi/index.html?n=4047

Aika epätoivoiselta tuntuu toi tj:n ettiminen. Mahtaakohan TS:stäkin löytyä työpaikkojen kohdalta ilmoitus...

Jos lafkalla on toimiva ja luettu (?) oma mainosmedia hallussaan, miksei sitä tälläiseenkin tiedottamiseen käytettäisi? Nythän tieto uutisesta tuntuu tavoittavan kiekkoniilojen hc-piiritkin ennätysajassa. Ihan totta tietenkin, että hiukan kömpelön kuvan tuosta voi tuollaisenaan saada mutta eiköhän kampanjointia uudesta teejiistä tehdä laajalti muuallakin.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mustavalkoinen kirjoitti:
Kun tuon ilmoituksen luki, niin minulle tuli mieleen Tami. Kiistatta!
Siis ilmoituksen laatijana.
Jos luet sunnuntain Hesarista suurempien firmojen työhakuilmoituksia korkeampiin tehtäviin niin eipä tuo paljon siitä eroa.

Ei tuo ilmoitus pelkällä nettisivulla riitä, mutta ainakin ensimmäinen ammatimainen jääkiekkoseuran tekemä työnhakuilmoitus, mitä minä ikinä olen nähnyt. Siitä pitää jo antaa kymmenen pistettä ja papukaija merkki. Samanlainen ensi sunnuntain suurimpiin lehtiin.

Ei ole iso asia sinänsä, mutta jo tuo lisää touhun ammattimaisuutta monella asteella. Että edes yritetään tehdä muutakin, kuin kysyä, että kuka vanha kaveri tuohon hommaan vaivautuisi.
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
lavos kirjoitti:
http://hc.tps.fi/index.html?n=4047

Aika epätoivoiselta tuntuu toi tj:n ettiminen. Mahtaakohan TS:stäkin löytyä työpaikkojen kohdalta ilmoitus...
Ihan ammattimaiselta ilmoitus näytti. Tekstistä voisi ehkä päätellä, että jatkossa tj:n toimenkuva käsittäisi normaaleja yritysjohdon tehtäviä. Markkinointi lienee ykkösprioriteetti. Olisikohan tästä pääteltävissä, että jatkossa pelaajahankinnat ja muut suoraan tuotteen laatuun vaikuttavat päätökset tehtäisiin jonkun muun kuin tj:n toimesta. Voisin kuvitella, että tässä yhteydessä pohdittaisiin uusiksi myös eri tahojen tehtäväkuvaukset.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
rosnäs kirjoitti:
Ihan ammattimaiselta ilmoitus näytti. Tekstistä voisi ehkä päätellä, että jatkossa tj:n toimenkuva käsittäisi normaaleja yritysjohdon tehtäviä. Markkinointi lienee ykkösprioriteetti. Olisikohan tästä pääteltävissä, että jatkossa pelaajahankinnat ja muut suoraan tuotteen laatuun vaikuttavat päätökset tehtäisiin jonkun muun kuin tj:n toimesta. Voisin kuvitella, että tässä yhteydessä pohdittaisiin uusiksi myös eri tahojen tehtäväkuvaukset.
Aika selkeästi näyttää siltä, että haetaan talousmiestä ja visionääriä/strategia. Ei lätkämiestä siinä mielessä, että tietotaito riittäisi pelaajien hankintaan. Toivottavasti TPS onnistuisi kunnolla organisaation uudistamisessa, jotta järkeä saataisiin muidenkin päähän.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
tkks kirjoitti:
ensimmäinen ammatimainen jääkiekkoseuran tekemä työnhakuilmoitus, mitä minä ikinä olen nähnyt. Siitä pitää jo antaa kymmenen pistettä ja papukaija merkki.

Alkupureskelun jälkeen juuri näin. Jos aiotaan palkata toimitusjohtaja nopealla aikataululla, niin toiminnan tulee olla myös tätä luokkaa. Luulisin ilmoituksen löytyvän myös printtimediasta sunnuntaina.

Kaksi viikkoa, ja tapahtuu enemmän kuin koko kaudella yhteensä.

Tää alkaa olemaan mun TPS.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
TPS:n toimitusjohtajan hakemusta lukemalla voi hyvin huomata, miten mahdotonta on hyvää ja "valmista" toimitusjohtajaa löytää. Tehtävään sisällytetään taloushallintoa, markkinointia, ottelutapahtumien suunnittelua sekä mahdollisesti myös pelaajamarkkinoiden kartoitusta eli jääkiekon suurta tuntemusta pitäisi löytyä myös. Liigasta ei montaa em. edellytyksiä täyttävää tj:tä taida löytyä. Junno ja Kaarna tulevat lähinnä mieleen, mutta toki näissäkin seuroissa markkinoinnista vastaa pääosin ihan eri porukka, kuten varmaan TPS:ssäkin sitten käytännössä...

Kovasti parjattua Narvanmaata on todella vaikea korvata ! Hän teki virheitä ja ennenkaikkea syyllistyi tiettyyn välinpitämättömyyteen ja ylimielisyyteen väärissä paikoissa, mutta paljon mainettaan parempi toimitusjohtaja hän TPS:ssä oli. Narvanmaa joutui pitkälti Suomen jääkiekon "olosuhteiden" takia vaikeuksiin, joista hän selvisi itse asiassa melko hyvin kuiville. Ry:stä osakeyhtiöön, kaupallistuminen, ylikuumentuneet pelaajamarkkinat, TPS:n juniorituotannon hiipuminen ja turkulaisten ry-ajoilta täysi vatsa kiekon ja menestyksen suhteen - siinä osatekijöitä, mitkä uskon olevan niin suuria että olisi TPS:ään 1999 valittu kuka toimitusjohtaja vaan, niin alaspäin olisi ollut siltikin suunta suurella todennäköisyydellä.

Ja pienestähän se urheilullinen menestys monesti on kiinni, Narvanmaan aikana sitäkin tosin ehti tulla, etenkin alkuun. Sittemmin menestysvuosien tason huippupelaajiin ei kertakaikkiaan ole ollutkaan enää varaa johtuen pitkälti siitä että joukkueiden tulot eivät ole nousseet samassa suhteessa kuin pelaajien palkat. Ja muiden Euroopan maiden joukkueiden varallisuus taas on kasvanut valtavasti jatkuvasti. Tämä näkyy lähes kaikissa suomalaisissa kiekkoseuroissa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Kukaan ei pysty rahalla vastaamaan Sveitsin ja Ruotsin houkutuksiin.

Potentiaalisten yhteistyökumppaneiden ja näiltä mahdollisesti saatavien rahamäärien summista ei ole mitään tietoa, joten vaikea arvioida, kuinka hyvin Narvanmaa tältä osin tehtävässään onnistui. Aika näyttää, kasvavatko sponsori-tulot uusien tuulten myötä jatkossa.

Joka tapauksessa erittäin vaikeaan paikkaan uusi toimitusjohtaja joutuu. Mahdollisuudet menestykseen ovat erittäin hyvät, mutta odotusarvot lienevät sitäkin suuremmat. 1990-luvun superjoukkueiden tasoista kokoonpanoa on kuitenkin erittäin vaikea enää nykyään saada kasaan. Hyvä materiaali TPS:llä on viime vuosinakin ollut ja mahdollisuus siitä parempaan piilee pidemmällä aikavälillä junioreissa ja jo ensi kautta ajatellen yhteistyökumppaneissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös