Nakit & Muusi Agency – tässä ketjussa seurataan Jokereiden uuden mediatiimin työskentelyä

  • 80 518
  • 581

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jahka Jokerit toivon mukaan IPK-sarjan voittaa ja etenee odotettuihin liigakarsintoihin, tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, miten historiallinen kevään huipennus tulee näkymään seuran viestinnässä ja markkinoinnissa.

Liigakarsinnat kiinnostavat toki jo lähtökohtaisesti Mestis-pudotuspelejä enemmän ja paikallehan on myös odotettavissa tulevan iso joukko Jukureiden / Pelicansin kannattajia, oli lippujen hinnoissa sitten "premiumia" tai ei.

Toistaiseksi Nakkien viestintä pudotuspelienkin aikana on herättänyt kritiikkiä ja sinänsä hyvää slogania "yhdessä" on kuvattu miltei ontoksi. Ero viime vuoden "Heaven Is a Place on Earth"-teemaan on aika selvä jälkimmäisen eduksi, vaikka silloin pudotuskevät jäikin lyhyeksi.

Toivottavasti Nakit ovat olleet suoraan yhteyksissä EP:n suuntaan. Sykkivän jokerisydämen omaavia ideanikkareita tässä yhteisössä kun riittää.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Mä jätän tän vaan tähän. Old vs New
 

Liitteet

  • received_623477383893937~4.jpeg
    received_623477383893937~4.jpeg
    158,2 KB · kertaa luettu: 187
  • FB_IMG_1742823312365.jpg
    FB_IMG_1742823312365.jpg
    93,2 KB · kertaa luettu: 183

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vielä ei varmaan ole myöskään liian myöhäistä saada perjantain finaalia loppuunmyydyksi, tai lähes loppuunmyydyksi. Jokin laatikon ulkopuolelta tehty tempaus Helsingin keskustassa, jopa gonzo-piirteistä sissimarkkinointia hyödyntäen? Ytimessä kävijät lienevät huomanneen, että ulkomaalaisia turistejakin alkaa näkymään kaupungilla taas koko ajan enemmän ja jokerimatsi monelle heistä voisi olla ikimuistoinen elämys, vaikkeivat vielä varsinaisia lätkäfaneja olisikaan.

Ständiä vaan pystyyn ja jokin kamppanjahinta 4 lippua satasella esim. Kaikki toki sitten viihdyttävästi myös somekanaville. Nyt on aika laittaa kaasu pohjaan.
 

Eelie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, S.S Lazio
Vielä ei varmaan ole myöskään liian myöhäistä saada perjantain finaalia loppuunmyydyksi, tai lähes loppuunmyydyksi. Jokin laatikon ulkopuolelta tehty tempaus Helsingin keskustassa, jopa gonzo-piirteistä sissimarkkinointia hyödyntäen? Ytimessä kävijät lienevät huomanneen, että ulkomaalaisia turistejakin alkaa näkymään kaupungilla taas koko ajan enemmän ja jokerimatsi monelle heistä voisi olla ikimuistoinen elämys, vaikkeivat vielä varsinaisia lätkäfaneja olisikaan.

Ständiä vaan pystyyn ja jokin kamppanjahinta 4 lippua satasella esim. Kaikki toki sitten viihdyttävästi myös somekanaville. Nyt on aika laittaa kaasu pohjaan.
Voiko tämän tehdä kokonaan etänä kotisohvalta? T. NAKKIMUUSI666
 

hoedown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Markkinointi ja mainonta on vaikea laji. Siis jos merkittäviä tuloksia halutaan aikaan saada.

Moni asia pitää olla suunniteltu ja toteutettu ammattitaidolla. Sillä taidolla, joka maksaa oikeassa elämässä aivan perkeleesti. Niin paljon, että tupa pitää olla täynnä joka matsissa jo niiden ammattilaisten laskujen maksamiseen.

Jos N&M olisi aidosti huipputoimija, ei he tekisi Mestis-joukkueelle, tai muillekaan urheiluseuroille tätä hommaa. Asiakasportfolio olisi jotain ihan muuta. Ja kun Pro bono -toimijoitakaan (l. rakkaudesta seuraan) ei joka nurkalla ole, eikä edes jokatoisella, on yhtälö aikalailla mahdoton. Eli kiteyttäen: erinomaista ja tehokasta, massoja liikuttavaa mainontaa ja markkinointia, on lähestulkoon mahdotonta toteuttaa ilman isoa pinkkaa massia.

Ohueksi on jäänyt tämänkauden konsepti / konseptit, jos niitä sillä termillä voi edes kutsua. "Yhdessä", "Katupojat", "Pelikortit" jne, on ollut sisällöntuotantoa ilman lihaa luiden ympärillä. Peruskauraa, jota pitääkin olla tehtynä, mutta sen ydinkonseptin ympärille. Sen, jota nyt ei valitettavasti ole ollut. Tai jos se on joku näistä edellämainituista, niin huti on mennyt ainakin itseltäni - se ydinasia.

Olen silti lempeä. En syytä, vaan kannustan. Oppikaa ja kokeilkaa, tehkää virheitä ja taas oppikaa. Rohkeasti ja ennakkoluulottomasti. Kukaan ei ole seppä (tai markkinoinnin ammattilainen) syntyessään.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voiko tämän tehdä kokonaan etänä kotisohvalta? T. NAKKIMUUSI666
Somesisältöjä voi toki aika pitkälle tehdä melkeinpä missä vain, kunhan nettiyhteys löytyy ja jonkinlainen älylaite / tietokone.

Pelkästä somemaailmasta "todelliseen maailmaan" jalkautuminen vaatii toki resursseja, mutta potentiaalia ihan uuden yleisön tavoittamiselle / jokerikannattajien herättelemiselle on myös paljon.

(Käsitän kyllä, että viestisi oli sarkasmia.)
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Markkinointi ja mainonta on vaikea laji. Siis jos merkittäviä tuloksia halutaan aikaan saada.

Moni asia pitää olla suunniteltu ja toteutettu ammattitaidolla. Sillä taidolla, joka maksaa oikeassa elämässä aivan perkeleesti. Niin paljon, että tupa pitää olla täynnä joka matsissa jo niiden ammattilaisten laskujen maksamiseen.

Jos N&M olisi aidosti huipputoimija, ei he tekisi Mestis-joukkueelle, tai muillekaan urheiluseuroille tätä hommaa. Asiakasportfolio olisi jotain ihan muuta. Ja kun Pro bono -toimijoitakaan (l. rakkaudesta seuraan) ei joka nurkalla ole, eikä edes jokatoisella, on yhtälö aikalailla mahdoton. Eli kiteyttäen: erinomaista ja tehokasta, massoja liikuttavaa mainontaa ja markkinointia, on lähestulkoon mahdotonta toteuttaa ilman isoa pinkkaa massia.

Ohueksi on jäänyt tämänkauden konsepti / konseptit, jos niitä sillä termillä voi edes kutsua. "Yhdessä", "Katupojat", "Pelikortit" jne, on ollut sisällöntuotantoa ilman lihaa luiden ympärillä. Peruskauraa, jota pitääkin olla tehtynä, mutta sen ydinkonseptin ympärille. Sen, jota nyt ei valitettavasti ole ollut. Tai jos se on joku näistä edellämainituista, niin huti on mennyt ainakin itseltäni - se ydinasia.

Olen silti lempeä. En syytä, vaan kannustan. Oppikaa ja kokeilkaa, tehkää virheitä ja taas oppikaa. Rohkeasti ja ennakkoluulottomasti. Kukaan ei ole seppä (tai markkinoinnin ammattilainen) syntyessään.
Itse olen käsittänyt, että Nakkimuusin on tarkoitus olla eräänlainen käyntikortti ja vientituote, toimiva konsepti, mikä voidaan myydä sujuvasti monille muille tahoille.

Kyllähän se paras käyntikortti Nakeille olisi ilman muuta loppuunmyyty, tai lähes loppuunmyyty halli illasta toiseen. Töitähän sen eteen on tehtävä aamusta iltaan, mutta maailmalla ihan puhelimella tehtävää myyntiä tämän osalta tehdään ja mahdollisuksia vähän rämäpäisempäänkin myyntityöhön ja markkinointiin on käytännössä loputtomasti, mikäli tiimi on intohimolla mukana ja on valmiita laittamaan itsensä likoon.

Viimeistään nyt finaalien alla vähintään erilaisia "tempauksia" olisi pitänyt toteuttaa. Mihin jäivät niinkin perussetti, kuin Oton seikkailut? Turhauttavaa nähdä, että tällä palstallakin näkee mitä mielenkiintoisempia ehdotuksia Jokereiden someen ym., mutta alan palkatut ammattilaiset tyytyvät melkoiseen "virkamiesmeininkiin". Toki "virkamiesmäisyys" voidaan pilke silmäkulmassakin vetää pitkälle, mutta siitä ei ole ollut Nakkien kohdalla kyse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös