Itse tykkään mielettömästi tästä tavasta, että maalit kuvataan kaukalon laidalta ja niistä tehdään video someen, eikä napsata vaan jostain lähetyksestä klippiä. Jos Nakit ja Muusit luette tätä, niin itse ainakin toivoisin lisää tämmöstä on the ice materiaalia! Varsinkin toinen häkki on pirun hyvin saatu videolla.
Itse en taas pidä tästä lainkaan, eihän tuosta näy mitään siitä, miten maalitilanne syntyi, missä muut pelaajat ovat ja miten hyökkäys rakentui. Sekavaa kuvaa karmean jumputusmusiikin tahdissa.
Paljon mielummin näkisin maalit juurikin niin, että on napsastu lähetyksestä klippi, jolloin näkyy hyökkäysalue paremmin.
Olenkin setämies ja mielummin seuraisin vaikka Radio Suomen kiekkokierroksesta ottelua. Siinä oli tunnelmaa kun selostajalla oli noin minuutti aikaa kertoa, mitä on ottelussa tapahtunut sitten lähetyksen viime vierailun kyseisellä paikkakunnalla. ”Täällä Tampereen Hakametsässä on melkoisesti tapahtumia ollut. Ensin Tappara teki johtomaalin ja heti perään Jokerit tasoitti ottelun. Tämän jälkeen Janne Ojanen otti jäähyn koukkaamisesta ja nyt Jokerit pyörittää ylivoimaa. Vielä ei narripakka ole ylivoimamaalia saanut aikaiseksi, vaikka ylivoimapeli hyvin pyöriikin. Tappara - Jokerit tilanteessa 1 - 1, kun ensimmäistä erää jäljellä 5 minuuttia. Ja tästä jatketaan Turkuun.” Ja sitten piti taas odotella ties miten pitkään, että lähetys siirtyi taas Jokereiden otteluun, että tiesi edes mikä on tilanne. Hienoa aikaa, johon ei ole paluuta. Onneksi tai valitettavasti, riippuen varmaan ihmisestä.
Tiedostan vallan mainiosti, että en ole tuollaisten nyt nähtyjen maalikoosteiden kohderyhmää lainkaan, koska ei niitä meille setämiehille tehdäkään. Mikäs siinä, jos toimivat näille nykyajan ADHD-, tiktok-penskoille, joille jo kolmen minuutin pelaajahaastattelukin on liian pitkäveteistä katsottavaa, kun ei keskittymiskyky riitä. Heillehän noita tehdään, ei minulle.
Silti toivoisin myös ihan perinteisiäkin maalikoosteita. Nyt ei ole yhtään sellaista harjoituspeleistä tullut, mutta se ei taida olla nakkimuusitehtaan vika. Olettaisin, että LeijonaTV ei anna noita koosteita laittaa ilmaiseksi katsottavaksi. Toivottavasti runkosarjassa sitten viimeistään tulee taas perinteiset maalikoosteet otteluista.