Naamapalmuketju

  • 7 870
  • 74

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Rupesin jo innolla odottamaan tätä lupailemaasi ketjua, mutta eipä ole näkynyt?!

OMG , vertailuin vuoksi, käy netissä katsomassa recordit ja ota jotakin rauhoittavaa asap!! Hiiret vinkuu - karavaani kulkee- simple as that!! TK, Beach Lion # 79, CEO EuroKau OY
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mä heitän itselleni naamapalmun, kun vasta nyt tajusin miksi se on naamapalmu. Sehän näyttää palmulta. Naamalla.

Elä ja opi.

Kiitos @Turha Kaukalo, ilman avaamaasi ketjua tämä ei olisi ikinä minulle ehkä avautunut.
Ei se muuten tule siitä. Kyse on englanninkielisestä facepalm termistä jossa on kaksi kehon osaa. Face = naama ja palm = kämmen. Eli oikeampi käännös olisi naamakämmen. Vielä lisää syitä naamapalmuttaa.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Tämä on kyllä hauska ketju, nauran mukana (oikeasti en kyllä tajua, mikä naamapalmu on, mutta yritän näyttää siltä että ymmärtäisin).
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tämä on kyllä hauska ketju, nauran mukana (oikeasti en kyllä tajua, mikä naamapalmu on, mutta yritän näyttää siltä että ymmärtäisin).
Naamapalmu on sitä kun joku ei ymmärrä sitä minkä kaikki ymmärtää. Myötähäpeää, pään pyöritettyä (ei vittu voi olla totta). Jotain muutakin tähän liittyy, mutta niitä voi googlata. Tämä on minun tulkintani asiasta.

Esimerkkinä minulle joku redneck kertoi aikoinaan Phoenixissä hotellin uima-altaalla, että maksa visalla, ei haittaa kurssierot (dollari oli korkealla). No en pistänyt kättä naamalle silloin vaan vilkaisin toisella puolella istunutta norjalaistaustaista vanhempaa miestä, joka pyöritteli silmiään ja päätään.

Siksi tuo ketjun kolmas viesti. Kun on todistettu mitä turhiksen ketjunavaukset ovat, on naamapalmu moderaattoreille ihan oikeutettu.

Toisaalta, nyt kun tunnen kyseisen nimimerkin niin ymmärrän kyllä häntäkin ja minusta vain hyvä, että hänkin saa ketjuja avata. Ajatus ja varsinkin mielikuvitus kulkee nopeammin kuin hamiltonin mersu tai shanghain maglev eivätkä kaikki pysy kyydissä mukana.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Tämä on kyllä hauska ketju, nauran mukana (oikeasti en kyllä tajua, mikä naamapalmu on, mutta yritän näyttää siltä että ymmärtäisin).

Täälläkin pikkuhiljaa aletaan googlettelemaan, että mikä juttu tämä on? Tuntuu kyllä hyvältä kun joku muukin kyselee.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tänään sellainen facepalm kokemus, kun menin jakamaan kaupunkilehteä, niin erääseen kerrostalorakennukseen oli hissin ulkopuoliselle seinälle ilmestynyt koneella kirjoitettu paperi-lappunen, jossa oli haukuttu seinän kaivertajaa Idiootiksi ja lopuksi vihjattiin tekijäksi jotakin kyseisen kerrostalon sijoittajan vuokralaista. Lähinnä tuo syyttämisen kohdistaminen tiettyyn kerrostalon asukkaaseen oli se facepalmin aiheuttaja, kun seinien kaivertaminen on idioottimaista toimintaa, mutta voihan se tekijä olla joku muukin kuin sijoittajan vuokralainen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tänään sellainen facepalm kokemus, kun menin jakamaan kaupunkilehteä, niin erääseen kerrostalorakennukseen oli hissin ulkopuoliselle seinälle ilmestynyt koneella kirjoitettu paperi-lappunen, jossa oli haukuttu seinän kaivertajaa Idiootiksi ja lopuksi vihjattiin tekijäksi jotakin kyseisen kerrostalon sijoittajan vuokralaista. Lähinnä tuo syyttämisen kohdistaminen tiettyyn kerrostalon asukkaaseen oli se facepalmin aiheuttaja, kun seinien kaivertaminen on idioottimaista toimintaa, mutta voihan se tekijä olla joku muukin kuin sijoittajan vuokralainen.

Veli on tässä päässyt naamapalmuisuuden kovaan ytimeen. Juuri tuollaiselle läiskäytellään. Minä. Tiedän.

Suomalaisuudelle myös naamapalmu kuuluu tänään, koska poliitikoilla 300 euron viinat ja se on suomalaisten mielestä kauheaa. Siis iltapäivälehdistön mielestä kauheaa. Jos nyt tarkkoja ollaan. "Jos kansa tietäisi." Niinpä. Hyvä kun ei tiedä.

Nimenomaan alkoholiin puuttuminen on keskeistä tälle kansalle, koska täällä itketään joka kerta jos viinaa ei ole ihan aina ja kaikkialla saatavilla. Toivonkin kieltolakia vain sen takia, että tätä hupia saataisiin lisää.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Veli on tässä päässyt naamapalmuisuuden kovaan ytimeen. Juuri tuollaiselle läiskäytellään. Minä. Tiedän.

Suomalaisuudelle myös naamapalmu kuuluu tänään, koska poliitikoilla 300 euron viinat ja se on suomalaisten mielestä kauheaa. Siis iltapäivälehdistön mielestä kauheaa. Jos nyt tarkkoja ollaan. "Jos kansa tietäisi." Niinpä. Hyvä kun ei tiedä.

Nimenomaan alkoholiin puuttuminen on keskeistä tälle kansalle, koska täällä itketään joka kerta jos viinaa ei ole ihan aina ja kaikkialla saatavilla. Toivonkin kieltolakia vain sen takia, että tätä hupia saataisiin lisää.

Näin historian entisenä opiskelijana en kannata alkoholin kieltolakia, koska tiedän, mihin se johtaa: Salapolttoon, ostetaan alkoholia muualta yms. Riitti se yksi kieltolaki maamme itsenäisyyden alussa opetukseksi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Näin historian entisenä opiskelijana en kannata alkoholin kieltolakia, koska tiedän, mihin se johtaa: Salapolttoon, ostetaan alkoholia muualta yms. Riitti se yksi kieltolaki maamme itsenäisyyden alussa opetukseksi.

Näin historian entisenä opiskelijana en minäkään kannata, mutta en sanonutkaan asiaa tosissani.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
No nyt minä tiedän mikä naamapalmu on! Odotan vain oikeata hetkeä milloin käytän. Toivottavasti on joku kaveri näkemässä sitten kun minä laitan kämmenen naamani eteen ja sanon:”Voi ziisus!”. Sitten voimme myöhemmin muistella tilannetta ja kerrata tapahtunutta.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
No nyt minä tiedän mikä naamapalmu on! Odotan vain oikeata hetkeä milloin käytän. Toivottavasti on joku kaveri näkemässä sitten kun minä laitan kämmenen naamani eteen ja sanon:”Voi ziisus!”. Sitten voimme myöhemmin muistella tilannetta ja kerrata tapahtunutta.

Eikö Historia-visani ole aiheuttanut yhtään facepalmia?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Naamapalmukamaa täysin: Jonathan Toews. Ei ole tehnyt mitään rikollista mutta on vaan täysi urpo. Oikeastaan tämän ketjun nimenä voisi olla myös PÄIVÄN KAPTEENIEN KAPTEENI JONATHAN TOEWS.

Tyypillinen frat boy joka on saanut corporaten oven väliin jalkaa.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
No nyt minä hoksasin oikean naamapalmun. Pikku kännissä (ja isommissakin) tulee kirjoiteltua jatkoaikaan. Aamulla sitten kauheassa kankkussa lukee omia sepustuksia. Käsi menee vaistomaisesti naaman eteen kun niin hävettää.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No nyt minä hoksasin oikean naamapalmun. Pikku kännissä (ja isommissakin) tulee kirjoiteltua jatkoaikaan. Aamulla sitten kauheassa kankkussa lukee omia sepustuksia. Käsi menee vaistomaisesti naaman eteen kun niin hävettää.
Nääh, älä tollaisista välitä. Sehän on vain elämää, että ajattelee tehteensä virheen jota sitten katuu jälkeenpäin. Joku muu ei kiinnitä siihen mitään huomiota vaan lukee viestin vain yhtenä kommenttina, Ja vaikka joku sitä kommentoisikin niin mitä sitten, juuri sillä hetkellä, kun olet kommentin kirjoittanut olet ollut sitä mieltä. Ja se Sinulle sallittakoon, olit sitten kännissä tai selvimpäin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
No nyt minä hoksasin oikean naamapalmun. Pikku kännissä (ja isommissakin) tulee kirjoiteltua jatkoaikaan. Aamulla sitten kauheassa kankkussa lukee omia sepustuksia. Käsi menee vaistomaisesti naaman eteen kun niin hävettää.

Jonathan Toews antaa yleensä lausuntoja selvinpäin. En tiedä hävettääkö ja meneekö käsi vaistomaisesti naaman eteen, kun lukee omia sepustuksia 11 vuotta myöhemmin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jonathan Toews antaa yleensä lausuntoja selvinpäin. En tiedä hävettääkö ja meneekö käsi vaistomaisesti naaman eteen, kun lukee omia sepustuksia 11 vuotta myöhemmin.

Ajatella, mitä Jonathan Toews sanoo vuonna 2032:

"Olen aina ollut hyvä minulle."

Päivän naamapalmuni annan Juhani Tammiselle, hän on kuitenkin jo tänään ehtinyt olemaan Juhani Tamminen. Kuplii alla: Jergo, Valavuori, Puhtimäen faija.
 
K

Kiekkokatsoja

Naamapalmun, kaktuksen, taikka jonkin muun kuivaeläjä kasvin, voisin antaa ketjun avaajalle. Syy, jos avaa ketjun, niin tulisi järkevästi kertoa että mistä on ketjussa on kysymys. Ja jos käyttää sanaa/sanoja, jotka eivät ole yleisesti käytettävissä, niin silloin tulisi antaa niille selitys.
Jospa seuraava ketju on parempi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Oli muuten hienot pelikieltoilmoitukset tänään, mutta naamapalmu nousi kasvoilleni yllättäen ja pyytämättä, kun ketjunavauskieltoa ei langetettukaan siihen osoitteeseen, johon sitä eniten odotin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös