Mainos

n. 1/3 runkosarjasta pelattu - Mitä mieltä alkukaudesta?

• 10 965
  • 37

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Johtuisikohan ihan siitä, että ne jengit, joita vastaan IFK on pelannut vieraissa ovat tehneet sen ihan itse? Siis eivät jaksa kiinnostaa oman kylän kansaa.
Enpä tiedä.
TPS toki voi tehdä tuota vääristymää jonkun verran.
Mutta se tekee sen tasapuolisesti.

Kunhan HIFK on päässyt sinne kauan himoittuun Ilmalaan kaunistelemaan tilastojaan, niin palataan sitten asiaan, jos teille tulee siitä parempi mieli.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kunhan HIFK on päässyt sinne kauan himoittuun Ilmalaan kaunistelemaan tilastojaan, niin palataan sitten asiaan, jos teille tulee siitä parempi mieli.

Viimeisimmän tilaston mukaan, täyttökapasiteetti prossissa HIFK oli kolmantena vierasmatseissa ja kokonaisprossissa ykkönen. Ei tässä mitään parempaa mieltä tarvita, mutta kyllähän tuo Hilmalan ottelu vaikuttaa aika paljon yleisömäärään kokonaisuudessaan, kun halli tulee olemaan täysi.

Eihän tuossa TPS-ottelussa ollut kuin n.4000 katsojaa ja se pelattiin tiistaina, toisaalta, ei siellä viikonloppunakaan olis ollut halli täynnä. Ei täältä niin paljon porukkaa lähtisi vierasmatsiin...

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Eihän tuossa TPS-ottelussa ollut kuin n.4000 katsojaa ja se pelattiin tiistaina, toisaalta, ei siellä viikonloppunakaan olis ollut halli täynnä. Ei täältä niin paljon porukkaa lähtisi vierasmatsiin...

olihan siellä 5276 katsojaa.
Mutta on se silti melko vähän. Ja se johtui nimenomaan TPS:n tilanteesta.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
olihan siellä 5276 katsojaa.

Joo-o, eipä se siltä näyttänyt tv:n välitykseltä, tuo mainitsemani 4000 katsojaakin saattaa olla ylimitoitettu arvio. Turkuhallissa varmaan suljetaan kohta lisää katsomoalueita, nythän siellä on toinen sivu yläkatsomoista mainosten takana...

Mutta, kokonaisuudessaan HIFKin pelaamiseen olen ihan tyytyväinen, vierasmatseihin hiukan terävyyttä, niin päästään haastaamaan vielä JYPiä oikein kunnolla runkosarjan voitossa. Tauon jälkeen tulee kovia matseja heti alkuun, joten pitäisi päästä taas hyvin mukaan pelirytmiin...

scholl

Jäsen
Mutta, kokonaisuudessaan HIFKin pelaamiseen olen ihan tyytyväinen

Minä en. Se on silmänlumetta tuo touhu. Otetaan välillä sellaisia 10 minuutin huippurypistyksiä, joilla voitetaan joku ihan pystyyn (11-3, 7-1 jne) jolloin saadaan tehdyt maalit liigan ykköseksi, mutta unohdetaan ne todella tervaiset pelit, joissa lahjoitetaan häntäpään jengeille pisteitä oikein urakalla. Osassa otteluissa asenne ei yksinkertaisesti ole ollut kunnossa. Kun katsoo sarjataulukkoa niin ykkössija on vaihtunut melkoiseen takamatkaan, joten ei voi olla kyllä yhtään tyytyväinen.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ainoat häntäpään joukkueet, joille olemme menettäneet pisteitä, ovat Tappara, SaiPa ja TPS (nämä kaikki on voitettu myös varsinaisella peliajalla). Muuten pistemenetykset ovat tulleet keskikastin joukkueille.

Siinä olet kyllä oikeassa, että osassa matseista, asenteessa on ollut paljonkin parantamisen varaa. Pistemenetykset ovat tulleet tappioden muodossa vieraspeleistä. Tappiota on tullut myös hyvällä pelillä KalPa ja Tappara matsit.

scholl

Jäsen
Muuten pistemenetykset ovat tulleet keskikastin joukkueille.

Jonnekinhan ne pisteet ovat menneet, kun kerran on tullut takamatka kärkeen. Osa hyväksyy sen, minä en.

Ilves-HIFK 6-1. Silloin Ilves oli liigan huonoin joukkue. Ei puhuttu vain siitä, että onko 14., vaan että jaksaako edes yrittää 60 minuuttia, kun ei voi kuitenkaan voittaa. Kuinkas kävikään. IFK otti kuokkaan niin että heilahti. Raipe kyllä esiintyi silloin fiksusti edellisen pelin jälkeen tv:ssä ja sai ehkä uskoa omiinsa.

KalPa-HIFK 2-1. Taisi olla sellaista kuraa tuo peli, etten jaksanut sitä katsoa kuin vähän aikaa. Ok, no KalPa on sitten keskitason joukkue, mutta silti.

HPK-HIFK 6-2. Miten tuollainen romahtaminen on mahdollista. Ok taas HPK ei ehkä ole häntäpään joukkue, mutta sen pitäisi olla.

TPS-HIFK 3-2 ja. Tämä surullisenkuuluisa peli on jo käsitelty. Liigan 14. joukkue. On se sitten Järventien tai Riksmanin tai molempien syy niin heidät pitäisi saattaa vastuuseen.

Blues-HIFK 3-2. Yhtä roskaa tämäkin peli ja Blues oli vielä hetki sitten sarjataulukon 13., joten ei ihan nyt huippujoukkueesta tässäkään kysymys.

Jyp ja Ässät on voitettu ja dominoitu nimekkäitä joukkueita kuten Jokereita ja Kärppiä. Tuossa edellä on nyt ainakin 14 turhaa pistettä mennyt. Voi olla, että on muitakin kuten SaiPalle taisi mennä jotain, mutta kuvio on selvä eli Jyp ei tunnu juurikaan lahjoittavan pisteitä pois, IFK tekee niin, mikä on mielialajoukkueen merkki.

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Minä en. Se on silmänlumetta tuo touhu. Otetaan välillä sellaisia 10 minuutin huippurypistyksiä, joilla voitetaan joku ihan pystyyn (11-3, 7-1 jne) jolloin saadaan tehdyt maalit liigan ykköseksi, mutta unohdetaan ne todella tervaiset pelit, joissa lahjoitetaan häntäpään jengeille pisteitä oikein urakalla. Osassa otteluissa asenne ei yksinkertaisesti ole ollut kunnossa. Kun katsoo sarjataulukkoa niin ykkössija on vaihtunut melkoiseen takamatkaan, joten ei voi olla kyllä yhtään tyytyväinen.

huh huh, kyllä voi olla joku pessimistinen tai vaativa.
SM-Liigassa pelataan kuitenkin 60 peliä, eikä jokaista voi voittaa. Notkahduksia tulee ja se on hyväksyttävä, itseasiassa se on jopa suotavaa että jalat pysyy maassa.
Vaadit liikaa.

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
huh huh, kyllä voi olla joku pessimistinen tai vaativa.
Ei kai nyt kukaan enää ota noita sch(tr)ollin juttuja vakavissaan? :D

Itse annan joukkueelle alkukaudesta arvosanaksi 9- . Arvosanaa pudottaa oikeastaan vain turhan heikosti sujuneet vieraspelit, mutta jos niihin saadaan jatkossa terävyyttä, niin hyvä tulee. Huomionarvoista on myös se, että kertaakaan ei olla hävitty 2 kertaa peräkkäin, mitä voidaan yleisesti ottaen pitää hyvän joukkueen merkkinä.

Nykyisellä pistekeskiarvolla olisi muuten voitettu 2004-05 kaudesta alkaen runkosarja 3 kertaa ja 3 kertaa sijoituttu toiseksi. Sinänsä harmillista, että kun HIFK kerrankin porskuttaa hyvällä keskiarvolla eteenpäin, niin liigasta löytyy 2 joukkuetta, joilla menee vieläkin kovempaa.

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai nyt kukaan enää ota noita sch(tr)ollin juttuja vakavissaan? :D

Ettei olisi Isaksson piiloutunut kyseisen nimimerkin taakse? Alkaa tuo negatiivisuus joka asiaa kohtaan olemaan jo sitä luokkaa. Mainitsinkin jo eri ketjussa, että ihan sama minkä ketjun aukaisee ja sieltä schollin viestin bongaa niin pelkkää negatiivista settiä toisensa perään.

Kyllähän IFK:ssa asiat ovat tällä hetkellä niin päin persettä, että on varaa valittaa!

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilves-HIFK 6-1.

KalPa-HIFK 2-1.

HPK-HIFK 6-2.

TPS-HIFK 3-2 ja.

Blues-HIFK 3-2.

Itse en Schollin tekstiä täysin lähtisi tyrmäämään. Olen nähnyt näistä peleistä 5/6 ja niissä IFK on ollut ihan eri joukkue, kun kotipeleissä. Suurimmaksi osaksi jopa aivan surkea. Vastapainona on ollut huikeaa kotipelaamista ja voittoja kärkijengeistä. Kokonaisarvosanaksi itse antaisin 8,5, mutta siitä onkin sitten helvetin pitkä matka kympin tuntumaan. Se mikä näissä tappioissa risoo on se, että näen niissä niin paljon niitä asioita, joihin viime keväänä kaaduttiin, eli liikaa peruuttelua sekä viime hetkillä selvien pelien antamista pois. Toki noistakin tappioista osa on hyväksyttävissä, koska niitä tulee kaikille. Kalpaa vastaan olisi ansaittu ehkä vähintään tasuri ja sellaiset tappiot ovat ihan hyväksyttäviä. Vastaavasti on näitä huonolla valmistautumisella ja ylimielisellä pelaamisella tulleita tappioita, kuten tuo Ilves peli ja TPS pelin lopun muniminen. Näitä en hyväksy koskaan.

Tähänhän ne suurimmat negatiiviset asiat tästä kaudesta tähän mennessä sitten jäävätkin. Yksittäisten pelaajien suorituksista voidaan aina kritisoida, mutta niinhän se on aina. HIFK:n touhussa on sellainen meininki ollut, että innokkaimmat jo puhuvat mestaruudesta. Itse edelleen toivon HIFK:n lennon kestävän ja tahdin vielä siinä mielessä kiristyvän, että noita turhia tappioita karsitaan pois. Jos JYP jatkaa tuolla tahdilla, niin siihen junaan HIFK tuskin parhaimmillaankaan ehtii, koska HIFK ei ole mikään tasaisen suorittamisen mallilapsi, mutta kyllä tällä materiaalilla tuohon kakkospaikkaan pitää tarrata vahvasti ja ottaa ensimmäinen vastustaja sääleistä.

Suosikkijoukkue
HIFK
Itse annan joukkueelle alkukaudesta arvosanaksi 9- . Arvosanaa pudottaa oikeastaan vain turhan heikosti sujuneet vieraspelit, mutta jos niihin saadaan jatkossa terävyyttä, niin hyvä tulee. Huomionarvoista on myös se, että kertaakaan ei olla hävitty 2 kertaa peräkkäin, mitä voidaan yleisesti ottaen pitää hyvän joukkueen merkkinä.

Itse asiassa ollaan hävitty kertaalleen kaksi peliä peräkkäin. Se oli se Tampereen reissu, jossa otettiin turpaan molemmilta jengeiltä. Tapparalta sentään saatiin yksi piste, mutta tappio siitä IFK:lle merkittiin. Schollin logiikalla edeltävä SaiPa-matsikin, joka voitettiin vasta voittomaalikisassa, lasketaan luultavasti tappioksi, eli silloin vedettiin kolmen pelin tappioputki. Onneksi se on jäänyt ainoaksi.

Jos JYP jatkaa tuolla tahdilla, niin siihen junaan HIFK tuskin parhaimmillaankaan ehtii, koska HIFK ei ole mikään tasaisen suorittamisen mallilapsi, mutta kyllä tällä materiaalilla tuohon kakkospaikkaan pitää tarrata vahvasti ja ottaa ensimmäinen vastustaja sääleistä.

En usko, että Jypinkään puu taivaaseen asti kasvaa, vaan jossain vaiheessa Duffan jengikin rykäisee pienen tappioputken. Luultavasti tämä sijoittuu joulutauon jommalle kummalle puolelle. Kokonaan eri asia on, miten IFK on sijoittunut ja pelaa sinä aikana. Vastaava tappioputki tullee sitä paitsi IFK:llekin, kun vedetään kova treenikuuri poffeja varten. Näin tapahtuu joka kausi kärkijengeille. Ässienkin lento on yllättävän huikeata, mutta toki tervetullutta vaihtelua näin kaappi-Ässä-fanin näkökulmasta. Mahtaako nuori jengi jaksaa kevääseen asti tuota tahtia? Joka tapauksessa olen samaa mieltä, että IFK:n pitää napata vähintään kakkospaikka runkosarjassa. Sitten tietysti puolivälierissä tulee vastaan sääleistä jatkoon edennyt TPS, joka on saanut Suikkasen taas valmentajakseen. Ja kuinkas sitten kävikään...

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten tietysti puolivälierissä tulee vastaan sääleistä jatkoon edennyt TPS, joka on saanut Suikkasen taas valmentajakseen. Ja kuinkas sitten kävikään...

No Suikkanen ei hirveän todennäköisesti valmenna TPS:ää tällä kaudella, mutta sääleistä saattaa kärkijengeille ihan hyvin tulla vastaan sellaisia joukkueita, kuin Kärpät/Jokerit. Aika moni ottaisi varmaan mielummin vastaansa esim. Ilveksen/Tapparan tai Pelicansin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy