Näytä työpöytäsi

  • 37 894
  • 109

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Jokainen tämän lukeva istuu tietokoneen ääressä.

Miltä sinun työpöytäsi näyttää?

Itselläni on oheisen tiedoston mukainen mukainen (desktop_ish).

Yläreunan koneen tekniset tiedot on saatu näkyviin työpöydälle käyttäen mainiota Samurize-ohjelmaa

Samurizella saa aikaa vaikka minkälaisia aktiviisia työpöytiä, mutta itse pidän tälläisesta vaatimattomasta mallista. Nuo tiedot tulevat suoraan emolta, Motherboard Monitor-ohjelman avustuksella.

Alapalkin erikoinen ulkonäky johtuu siitä että käytössä on WindowsBlinds

Taustakuva on pongattu jostain en muista mistä ja liittyy tietysti ikuiseen Linux vs. Microsoft -sotaan.

Jotta työpöydät näkyisivät oikein eikä liian pienenä, kannattaa poistaa käytöstä automaattinen kuvakoon säätäminen. IE:ssä työkalut --> internet-asetukset --> lisäasetukset ja sieltä löytyy.

Vastaakohan tähän kukaan...

EDIT: desktop_ish
 
Viimeksi muokattu:

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tökätään nyt tähän, png on vähän iso (~500kt), joten laitoin myös erittäin hardcore-tyyliin jiipegkakstonnisena.
http://koti.mbnet.fi/kuusikko/shots/

Ei mitään ihmeellistä. Samurizea ja muita turhuuksia ei jaksa käyttää, kun kaikki kyseisenkin ohjelman ominaisuudet saan muista ohjelmista, jotka kuitenkin on koko ajan suunnilleen päällä...

Ja liitteeksi laittamisella ei ole mitään tekemistä värien katoamisen kanssa. Sen sijaan tiedostomuodolla on, erittäinkin paljon. Ei giffeiksi tälläisiä kuvia.

edit. Niin, tuo taustakuva vaihtuu joka käynnistyksen yhteydessä jollain ohjelmalla. Ei voi muistaa nimeä, eikä kyllä kiinnostakaan :/
 
Viimeksi muokattu:

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Arvatkaa mikä Linux-distro :)

http://www.cc.jyu.fi/~teekata/kuvat/snapshot1.png

Tällä hetkellä näyttää siis varsin windowsmaiselta. Ikkunadamagerina toimii KDE 3.2.2 X.orgin päällä.

Tuossa viereisellä pöydällä on läppäri jossa wm on Fluxbox. Siitä ei ole vielä snapshottia kun se on hieman vielä puukotuksen alla. Jotain mallia millaiselta ehkä läppärin työpöytä joskus näyttää on täällä: http://www.fluxbox.org/screenshots-dev.php

Niin, on minulla XP:kin asennettuna koneelle, mutta en ole sitä käyttänyt ainakaan kuukauteen ja sen työpöytäkin on lähes peruswindows tyyliä.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Joskus se näytti tältä: http://pasil.purples.net/jep/screenshot.jpg

Nyt käytössä on joku fluxboxin "MerleyKay"-vakiotheme.

Jotenkin on oppinut tykkäämään tuollaisesta Black/Fluxbox-yksinkertaisuudesta, en voisi kuvitellakkaan desktopille mitään gkrellm/samurize yms. härpäkkeitä. No, makuasia enivei :/
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse pidän mielelläni työpöytäni siistinä... =)
 

Liitteet

  • desktop.jpg
    desktop.jpg
    94,6 KB · kertaa luettu: 2 754

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Lyödäänpä omakin työpöytä nähtäville, eli kuvassa Mandrake Linux 10 (ei se nainen), jonka päälle on kasattu kaikenlaista silmäkarkkia mm. uusien ikonien ja tehtäväpalkin muodossa. Touhu vaatii vielä aika paljon viilaamista, jotta käytettävyys ja näyttävyys vielä parantuisivat. Mutta mikäpä tässä leikkiessä, kun muut ovat tehneet ohjelmat ja omalle kontolle jää niiden asentaminen...

EDIT: typo
 

Liitteet

  • valokuva1.jpg
    valokuva1.jpg
    72,1 KB · kertaa luettu: 1 898
Viimeksi muokattu:

Afan

Jäsen
Älkää vaan väittäkö, että olen ainoa, joka luuli ketjun otsikon luettuaan, että kyse tosiaan olisi työpöydistä, eikä jostain tietokoneen ruudulta napatuista kuvista.

Olisihan se paljon mielenkiintoisempaakin nähdä, miltä ne oikeat työpöydät näyttävät. Arvelisin, että aika harva työpöytä näyttäisi kovin edustuskelpoiselta ilman suurehkoa siivousoperaatiota...
 

Filosofem

Jäsen
Viestin lähetti Afan
Älkää vaan väittäkö, että olen ainoa, joka luuli ketjun otsikon luettuaan, että kyse tosiaan olisi työpöydistä, eikä jostain tietokoneen ruudulta napatuista kuvista.
Itsekin olen ilmeisesti sen verran vanhanaikainen, että mieleeni ei tullut muuta vaihtoehtoa, kuin se oikea ja konkreettinen työpöytä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Afan
Älkää vaan väittäkö, että olen ainoa, joka luuli ketjun otsikon luettuaan, että kyse tosiaan olisi työpöydistä, eikä jostain tietokoneen ruudulta napatuista kuvista.

Ilmoittautuu joukkoon, meitä vanhakantaisia näemmä löytyy muitakin.

vlad
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Filosofem, Afan ja vlad.

Kyllä te voitte näyttää myös kirjoituspöytänne tai kirjahyllynne jos noinkin harvinainen ja outo sana kuin työpöytä (engl. desktop) tuottaa ongelmia.

Ei paniikkia, me joustamme kyllä.

Entäs jos joku sanoo että se pikakuvake löytyy siitä työpöydältä niin alatteko siirtelemään hesareita sun muita härpäkkeitä sivuun löytääksenne ko. pikakuvakkeen? ette.

Saatanan saivartelijat.

EDIT: vlad tuli kyytiin.
 

Afan

Jäsen
Viestin lähetti InSideHockey
Entäs jos joku sanoo että se pikakuvake löytyy siitä työpöydältä niin alatteko siirtelemään hesareita sun muita härpäkkeitä sivuun löytääksenne ko. pikakuvakkeen? ette.

Saatanan saivartelijat.

Ei meillä ongelmia ole. Minulla ainakaan. Tai on, mutta ei työpöydän suhteen. Kiitos silti joustosta.

Esimerkkisi ei valitettavasti osu saati uppoa, sillä siinähän asiayhteys selkeästi osoittaa, mistä työpöydästä on kyse. Toisin kuin ketjun otsikossa, jossa ei siinäkään sinänsä ole muuta vikaa kuin se, että moni saattaa yllättyä ketjun sisällöstä.

Saivartelijoita? Totta hemmetissä!
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti Tinke-80
Windows 2000 ja Samurize näyttämässä tärkeimmät tiedot.

http://www.saunalahti.fi/~juhhokk/temp/Clipboard01.jpg

- Tinke-80

Off-topicia...tuo Samurize-ohjelma lähti itselläni välittömästi hakuun, testaukseen ja käyttöön. Prkl, eihän tässä kehtaa enää katsoa itseään peilistä, jos ei nörttinä tiedä paljonko prosessoriaikaa on vapaana...ai niin, eihän nörtit katso peiliin...

Vakavasti ottaen, tuollaista ohjelmaa olenkin jo kaipaillut Windowsin puolelle. Etenkin tuo Tinken jääkiekko-osio herätti tahtoo-tarpeen sisälläni...työpöydän kuvasta puhumattakaan...
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Onko nuo Samurize miten suuri muistisyöppö? Olen yhtä vastaavaa ohjelmaa testannut muutama vuosi sitten (en muista minkä niminen), mutta se veti silloisen koneeni aika juntturaan, joten päätin olla käyttämättä...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko sitten vähän turhan off-topiccia, mutta saivartelua ei ainakaan.

En meinaa keksi mitään käyttöä työpöydälleni, siksi en sitä ole viritellytkään. Ikonia ei ole edes kaikille niille ohjelmille, joita käytän. Start-valikosta löytyy kaikki tarpeellinen ja ei se desktop ole koskaan edes näkyvissä, koska aina on auki jotain.

On siinä tosin Jennifer Love Hewittin kuva.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Viestin lähetti alex#10
Onko nuo Samurize miten suuri muistisyöppö? Olen yhtä vastaavaa ohjelmaa testannut muutama vuosi sitten (en muista minkä niminen), mutta se veti silloisen koneeni aika juntturaan, joten päätin olla käyttämättä...

Minulla näyttää vievän 3 - 6 MB'ta muistia. Minusta ihan kohtuullisesti.

- Tinke-80
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Komppaan pernaveikkoa. Yleensä työpöytä on ikkunoiden peitossa ja idlenä näytönsäästäjänä toimiva viisarikello täyttää ruudun.

Gnomen työpöytää olen välillä säätänyt, tai oikeastaan palkkeja, käytettävyyttä lisätäkseni. Kokeilin muutaman kuukauden ajan XP:ssä Microsoftin omaa Virtual Desktop Manageria, mutta työtilan vaihdossa riittävien millisekuntien mittainen viive ärsytti liikaa. Nyt on palattu vanhaan ja ainoata työtilan taustaa peittää joku itse otettu digikuva, yleensä tummansävyinen.

Tinke-80 ja jounster: laittaisin pikakuvakkeiden tekstin taustan läpinäkyväksi, koska itseäni nuo palkit häiritsevät. Win XP -ohje
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Windows 2000 SP4 käyttiksenä.
Taustakuva vaihtuu usein, tällä hetkellä Ilvesläistä taitokiekkoa.
 

Liitteet

  • työpöytä.jpg
    työpöytä.jpg
    60 KB · kertaa luettu: 1 302

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Voisin tietenkin liittää oman XP:n työpöydän kuvan.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Tälläistä täällä... Windows XP ja taustakuvana tällä hetkellä Jessica... :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös