Näslundin neljä maalia

• 2 802
  • 31

SM1968

Jäsen
Suosikkijoukkue
KOOVEE
Petri Skriko

Tämä voi olla jo vähän off-topic, mutta..

kuka muistaa sen, että Petri Skriko valittiin NHL:n marraskuun pelaajaksi kaudella 1986-87. Tämä oli ensimmäinen kerta NHL:n historiassa, kun Canucks-pelaaja saavutti kyseisen kunniamaininnan.

Valintaan vaikuttavana meriittinä oli se, että Pantteri teki 8 päivän aikana kaksi hat trickiä sekä maalasi 4 kertaa.

18.11.86 Van-Cgy 5-0 (3 maalia)
21.11.86 Van-NYR 5-8 (4 maalia)
26.11.86 LA-Van 3-5 (3 maalia)

Petri Skrikon lempinimi Vancouverissa olikin osuvasti Streak..

Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Onko kukaan tehnyt OTTELUN kaikkia maaleja niin että niitä on ollut enemmän kuin 3? Muistaakseni pari kautta sitten Ryan Smyth teki kolme 3-0 voitossa.

Ja alkuperäiseen viestiin... Mikä tää Canucksin taktiikan idea on et voitetaan "kaikki" pelit jatkoajalla? On ollut Pittburghia, Carolinaa ja vaikka ketä. Eikö ne kannattais voittaa varsinaisella peliajalla, niin vastustaja ei sais pistettä?

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Onko kukaan tehnyt OTTELUN kaikkia maaleja niin että niitä on ollut enemmän kuin 3? Muistaakseni pari kautta sitten Ryan Smyth teki kolme 3-0 voitossa.

Ja alkuperäiseen viestiin... Mikä tää Canucksin taktiikan idea on et voitetaan "kaikki" pelit jatkoajalla? On ollut Pittburghia, Carolinaa ja vaikka ketä. Eikö ne kannattais voittaa varsinaisella peliajalla, niin vastustaja ei sais pistettä?

Ainakaan toisen konferenssin joukkueita vastaan ei ole hirveästi merkitystä saako vastustaja pistettä vai ei. Merkitystä on ainoastaan silloin, jos joukkueet kohtaavat Stanley Cupin finaalissa. (Ja draft-tilaisuuteen nuo vaikuttavat myös, mutta siellähän on sitä parempi varausvuoro, mitä huonommin on sijoittunut)

Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Noihan ei mee suoraan niin et mitä huonopi sijoitus, sitä pienempi varausnumero. Siis jos vaikka Penguins on huonoin joukkue runkosarjassa, niin ei se suoraan tarkoita ykkösvarausta.Se arvotaan jotenkin niin ettei mikään joukkue voi tippua tiettyä määrää alemmas tai nousta ylemmäs. Mut kuitenkin ei runkosarjan viimeinen saa suoraan sitä varausta. Jossei siihen ihan just äsken oo tullu muutosta.

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves

Canucks valmentaja Crawford on ottanut tälläisen uuden taktiikan käyttöön tällä kaudella. Taktiikkahan perustuu hyvin pitkälle koko kentän aktiiviseen ja hyökkäysvoittoiseen peliin, jota vastustajat usein pelkäävät ja roikkuvat Canucksin pelaajissa samaan tapaan kuin Minnesota Wildin pelaajat roikkuivat viime kevään playoffeissa.

Vastustajat ovat huomanneet tämän taktiikan toimivuuden Minnesotalta ja Canucksin ottelut ovat varsinaisella peliajalla melkoista pystypainia keskialueella ja ratkaisuihin pyritään vasta jatkoajalla 4-4 vastaan kun kentällä on tilaa. Tähän mennessä joukkue on onnistunut taktiikassaan hyvin, mutta kuinka kauan tätä taktiikkaa pyritään käyttämään? Se riippuu aika paljon roikkujista, jotka ovat nykyisellään tyytyväisiä pisteeseenkin.

Toinen taktiikkaan vaikuttava seikka on Canucksin surkea ylivoimapeli. Viime kaudella Canucks oli NHL:n neljänneksi paras ylivoimajoukkue, mutta tällä kaudella joukkue on ollut ylivoimalla suoraan sanoen yhtä hiljainen kuin mykkä paskalla. Markus Näslundin ja Todd Bertuzzin harteilla on pitkälle Canucksin ylivoiman maaleista vastaaminen ja tähän mennessä molemmilla on tilillään tasan kaksi ylivoimamaalia!

Tämä on mielestäni erittäin ihmeellinen tilasto, sillä Näslundilla on liigan parhaita laukauksia ja Bertuzzi on NHL:n paras maalineduspelaaja, joka on aikaisemmilla kausillaan lapioinut Näslundin paluukiekot erittäin kovalla prosentilla maaliin. Viime kaudella tämä Canucksin Batman ja Robin kaksikko sijoittui NHL:n ylivoimamaaleissa ensimmäiseksi ja toiseksi, mutta nyt jostain syystä heidän kuvionsa muistuttavat enemmän vanhainkodin keinutuoliosastoa - yhtä mielikuvituksellisia ratkaisuja kuin virkkuukoukkuja käsissään pitävillä mummoilla.

Seuraavassa Canucksin tämän kauden jatkoaikaottelut;

JATKOAIKA OTTELUT

lokakuu. 18 vieraissa Minnesota 2-2 tasapeli

lokakuu. 26 Phoenix 3-3 tasapeli

marraskuu. 13 vieraissa Philadelphia 4-3 tappio

marraskuu. 15 vieraissa Boston 2-1 tappio

marraskuu. 18 Montreal 5-4 voitto ( Jatkoaikamaalin tekijä Ohlund )

marraskuu. 20 Chicago 3-2 voitto ( Salo )

marraskuu. 27 vieraissa Ottawa 3-2 voitto ( Naslund )

marraskuu. 29 vieraissa Calgary 4-4 tasapeli

joulukuu. 6 Minnesota 1-1 tasapeli

joulukuu. 9 Pittsburgh 4-3 voitto ( Naslund )

joulukuu. 11 Colorado 1-1 tasapeli

joulukuu. 14 Carolina 2-1 voitto ( Naslund )

joulukuu. 16 vieraissa Nashville 2-1 voitto ( Morrison )

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Toi Colorado-pelin jatkoaika 11.12 oli todella hienoa kiekkoa. Siis sellasta havaiji-kiekkoa, mut jotenkin siinä oli jotain vielä enemmän ku jatkoajoilla yleensä. Sitä mä en tiedä millasia noi Canucksin muut jatkoajat on ollut, mutta Coloradon peleissä ei ole tällä kaudella näkynyt yhtä hienoa peliä. Mun mielestä oikeestaan vaikka kaikki runkosarjan pelit sais mennä jatkoajalle, vaikkakaan en itse maksaisi siitä että 1/13 osa pelistä pelataan ja loppu on tollasta "tuuttekste sieltä, me ollaan jo valmiina?" Mä en todellakaan halua mitään New Jersey-Minnesota finaaliparia... Ihan pelillisistä syistäkin Colorado ja vaikka Philadelphia olis aika hyvä pari. Ja ennenku iskette sen puukon selkään, niin tiedän neljän viimeisen pelin saldon. Neljä tehtyä maalia. Terveisiä Selänteelle...

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Toi Colorado-pelin jatkoaika 11.12 oli todella hienoa kiekkoa. Siis sellasta havaiji-kiekkoa, mut jotenkin siinä oli jotain vielä enemmän ku jatkoajoilla yleensä. Sitä mä en tiedä millasia noi Canucksin muut jatkoajat on ollut, mutta Coloradon peleissä ei ole tällä kaudella näkynyt yhtä hienoa peliä. Mun mielestä oikeestaan vaikka kaikki runkosarjan pelit sais mennä jatkoajalle, vaikkakaan en itse maksaisi siitä että 1/13 osa pelistä pelataan ja loppu on tollasta "tuuttekste sieltä, me ollaan jo valmiina?" Mä en todellakaan halua mitään New Jersey-Minnesota finaaliparia... Ihan pelillisistä syistäkin Colorado ja vaikka Philadelphia olis aika hyvä pari. Ja ennenku iskette sen puukon selkään, niin tiedän neljän viimeisen pelin saldon. Neljä tehtyä maalia. Terveisiä Selänteelle...

No oikeastaan sen verran korjausta aikaisempaan viestiini, että kyllähän Canucksin peleissä paikkoja on ollut, mutta jostain syystä ei ole mennyt vaan maaliin. Colorado ottelu oli aika tyypillinen Canucksin peli tällä kaudella, eli ottelu, jossa paikkoja on, mutta maaleja ei vaan millään ilveellä tule ( sekin ottelu päättyi tyypillisesti 1-1, vaikka muuten peli oli hyvää ). Siinäkin mielessä peli oli tyypillinen, että ottelussa tarjottiin paikkoja maaleihin ylivoimalla, mutta kun mummojen virkkuukerho oli asialla, niin eihän sieltä mitään tullut.

New Jerseysta olen kanssasi eri mieltä. Minä pidän heidän aggressiivisesta pelistä molempien maalien edessä, sekä maalivahdista ja lisäksi joukkueesta löytyy aivan eri tason pelaajia kuin Minnesotasta, joka on pelillisesti NHL:n väsyttävin joukkue ja selvästi. New Jersey ja Vancouver olisi pelillisesti unelmafinaali...

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy