Myytkö autoasi, ÄLÄ TÄLLE MIEHELLE!

  • 25 954
  • 74

Kosketus

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Huijatuille oma tukirahasto ja tukipuhelin!

Viestin lähetti Cosmo
Jeah. Näin ollen "kävelylenkit" otetaan osaksi rangaistuskäytäntöä (esim. sakkojen sijaan), ja seuraavaksi kysytään kansalta, mikä on oikea tuomio tälle miehelle. Tai kysytään haittaako se ketään jos kaveria vähän piestään.

Aika kaukaa haetuilta kuulostaa tämän tapaiset huolen aiheet. Jos joku haluaa Tommi-poikaa käydä lyömässä nekkuun, niin hän tekee sen varmasti tietoisena siitä, mitä siitä Suomen tapaisessa oikeusvaltiossa seuraa. Eli toimii omalla vastuulla.

Ongelmahan tässä jutussa on kuitenkin se, että Tommi saa rauhassa harjoittaa toimintaansa, vaikka muut rikolliset kyllä pyritään periaatteessa saamaan heti kiinni, kuten mainitsemasi pedofiilit ym. Ilmeisesti huijaus ei sitten ole rikos, vaan uhrin omaa tyhmyyttä, kuten itse ehdottelit...


Edelleen pitää muista mitä mies on tehnyt, ja suhteuttaa "rangaistukset" siihen. Minua ei varsinaisesti haittaisi vaikka joku polttaisi sinun autosi, mutten sitä myöskään tietenkään toivo, saati tekisi itse.

Kunpa polttaisikin autoja, niin silloin ihmisillä olisi mahdollista saada jostain jotain korvauksia. Kannattaa muistaa sekin että autot on suomessa aika saakelin kalliita, ja vaikka se auto ei nyt niin rakas olisikaan, niin varmasti jokainen tietää kuinka ison loven sen hankkiminen on kukkaroon tehnyt. On kysymys rahasta, ei autosta.

Sinua tämä kaikki ei tietysti kosketa, kun et autoa omista ja asut vielä Hesassa (vai oliko se stadissa ?), mutta meillä täällä maalla on vähän eri kuviot, kato.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Media tulee mukaan kuvioihin!

Viestin lähetti InSideHockey

EDIT: Sama lehti uutisoi tuoreimmassa uutisessaan "Chicago Hawks varasi Kärppien Lasse Kukkosen" .)

Tai sitten Hesarin urheilutoimitus hoitaa NHL-asiansa kirjekyyhkyillä...
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Re: Re: Re: Re: Re: Huijatuille oma tukirahasto ja tukipuhelin!

Viestin lähetti Kosketus
Sinua tämä kaikki ei tietysti kosketa, kun et autoa omista ja asut vielä Hesassa (vai oliko se stadissa ?), mutta meillä täällä maalla on vähän eri kuviot, kato.

Puuh, jos lukisit aiempia viestejäni autoiluketjuista, huomaisit, että tuo iänikuisiin kaavoihin perustuva oletuksesi on aivan väärä. Ei siitä sen enempää.

Tommi-poikaa lyökööt ketä lyö, tuskin sitä nyt kukaan voi edes estää. Tiedän autojen hintatason Suomessa, ja sehän tässä taustalla onkin. Peltilehmien palvonta on tästä syystä aivan jumalatonta. (Jumalatonta palvontaa..?)

Se mikä tästä nyt tekee naurettavan (ja mitä yritin aiemmin painottaa), on se, kuinka montaa tämä kaveri on jo onnistunut huijaamaan. Jollain epäkelvolla kuitilla ja "maksan loput huomenna" -tyylillä on autoja annettu. "Kyllä se maksaa, oli jonkun laivanvarustajan poikakin!" JOS se kärry on niin iso aukko lompakossa tai siihen on uhrattu paljon aikaa tai ei pääse kauppaan ilman autoa jolloin se on elintärkeä, niin kuinka ihmeessä siitä on sitten noin heppoisin perustein luovuttu?

Ja toki huijaus/petos on rikos siinä missä muutkin, mutta pitäisikö kaikki huumepoliisit, pedofiileja ja murhamiehiä jahtaavat valjastaa nyt tähän valtakunnalliseen ajojahtiin, jottei Tommi Aura, maailman hirvein ihminen, pääse huijaamaan pettämättömillä konsteillaan viattomia automyyjiä. Siis käytetyn auton myyjä - Kristuksesta seuraava!

Ajojahti ja mediapeli pitää huolen siitä, että Tommin hommat toivottavasti loppuu. Hesarinkin jutussa käsiteltiinkin enemmän itse ajojahtia ja kiukkuisia viestejä, ei niinkään itse huijausta tai sen tekotapoja tai miehen kuvaa tai henkilöllisyyttä. Jutun uutiskynnyksen ylitti tiedonkulku ja vastareaktio, ei se, että joku jamppa huijaa tuninkimiehiä.

Tuninkimeisten kannattaisi ehkä aloittaa tuo kaupanteko jollain vähän pienemmillä panoksilla, jotta oppii sen taidon, eikä tule alussa niin paljon porua kun joku huijaa jonkun pikkusumman. Eikä heti lähteä sinisin silmin luovuttelemaan heppoisin perustein isin maataloustukiaisilla ostettua GTI-wokkipannua ostoskärryspoilereineen.

Tyhmät ja helposti kusetettavat automyyjät mahdollistivat Auran toiminnan heti ensitilassa - ei poliisi/yhteiskunta/vanhemmat/Mirja Pyykkö. Muut tutkivat/paikkaavat/auttavat/hylkäävät/raportoivat miehen tekosista - tärkeysjärjestyksessä.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Huijatuille oma tukirahasto ja tukipuhelin!

Viestin lähetti Cosmo


Ja toki huijaus/petos on rikos siinä missä muutkin, mutta pitäisikö kaikki huumepoliisit, pedofiileja ja murhamiehiä jahtaavat valjastaa nyt tähän valtakunnalliseen ajojahtiin, jottei Tommi Aura, maailman hirvein ihminen, pääse huijaamaan pettämättömillä konsteillaan viattomia automyyjiä. Siis käytetyn auton myyjä - Kristuksesta seuraava!

Tässähän ei ole kyse siitä, etteikö miestä olisi saatu kiinni, ja vieläpä monta kertaa. Ukko on jopa tuomittu vankilaan, mutta
valitettuaan tuomiosta ei joutunut vielä istumaan. Ja niinpä hän jatkaa toimiaan. Eli vaikka kaikki tietävät, ettei tämä jamppa lopeta, niin silti hänet päästetään vapaalle odottamaan hovin päätöstä (ja sen jälkeen luultavasti myös korkeimman oikeuden).

Minä en kuulu autonrassaajiin, mutta vituttaa silti, ettei suomessa tunnu yksinkertaisesti olevan keinoja lopettaa tämänkaltaista huijaustoimintaa. Toki uhritkin olisi voinut olla tarkempia, mutta ei tyhmyys tee silti uhrista syyllistä.

Minun mielestäni se, että tätä jamppaa pelästytettiin oikein kunnolla viemällä se hiekkakuopalle, oli hemmetin fiksu ja hyvä veto. Siinähän ei ollut mitään rikosta, sillä kukaan ei vahingoittanut Tommi-parkaa, vaan Tommi päätti itse luikkia lipettiin. Siinä huijari sai maistaa omaa lääkettään (eli huijausta), ja hyvä puoli oli, ettei nämä Tommia huijanneet syyllistyneet mihinkään päättömään tai edes rikolliseen toimintaan. Tommihan vain itse luuli, että nyt tulee noutaja ja päätti lähteä karkuun.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Huijatuille oma tukirahasto ja tukipuhelin!

Viestin lähetti Cosmo
isin maataloustukiaisilla ostettua GTI-wokkipannua ostoskärryspoilereineen.

Huhhuh.. ompa rankka veto..
Taidatkin olla hyvin perillä maatalon poikien elämästä..
Huoh, mitä idiotismia..

K
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Huijatuille oma tukirahasto ja tukipuhelin!

Viestin lähetti heki
Minä en kuulu autonrassaajiin, mutta vituttaa silti, ettei suomessa tunnu yksinkertaisesti olevan keinoja lopettaa tämänkaltaista huijaustoimintaa.

Näin juuri, Suomen laissa on tällainen epäkohta. Samaa epäkohtaa voi hyödyntää joku ehkä hieman vittumaisempi jätkä. En tiedä, en ole lakimies.

Minua vituttaa se, että Suomessa on paljon muutakin älytöntä toimintaa jonka lopettamiseksi ei ole keinoja. Mikään muu ei kuitenkaan saa aikaan vastaavaa kansanliikettä ja ajojahtia kuin autohuijari.

Kaiser: olen pahoillani, se oli vitsi. Lähinnä vastaveto Kosketuksen kuvalle kaupunkilaispojan elämästä.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Huijatuille oma tukirahasto ja tukipuhelin!

Viestin lähetti Cosmo
Kaiser: olen pahoillani, se oli vitsi. Lähinnä vastaveto Kosketuksen kuvalle kaupunkilaispojan elämästä.

Ok. nou hätä.

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Valtava lynkkausjoukko liikkellä autojen takia.

Haluaisinpa nähdä saman tapahtuvan pedofiileille ja raiskareille. Näiden naamataulut pitäisi pyöriä julkisuudessa vastaavalla lailla. Niille paskiasille minulta ei heru armoa eikä sääliä pennin vertaa.
Minun puolestani kaikki voitaisiin viedä hiekkakuopalle ja jättää sinne katepillari naaman päällä.

k
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Huijatuille oma tukirahasto ja tukipuhelin!

Viestin lähetti heki
Minun mielestäni se, että tätä jamppaa pelästytettiin oikein kunnolla viemällä se hiekkakuopalle, oli hemmetin fiksu ja hyvä veto. Siinähän ei ollut mitään rikosta, sillä kukaan ei vahingoittanut Tommi-parkaa, vaan Tommi päätti itse luikkia lipettiin. Siinä huijari sai maistaa omaa lääkettään (eli huijausta), ja hyvä puoli oli, ettei nämä Tommia huijanneet syyllistyneet mihinkään päättömään tai edes rikolliseen toimintaan.

Tokihan emme voi tietää, mitä herralle on sanottu ja tehty hiekkakuopalle mennessä. Mutta perusoletuksena lienevät nämä hiekkakuopalle viejät syyllistyneet helpostikin useampaan lakia rikkovaan tekoon, tulevat heti mieleen laiton uhkaus ja jopa vapaudenriisto.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Huijatuille oma tukirahasto ja tukipuhelin!

Viestin lähetti Cosmo
Näin juuri, Suomen laissa on tällainen epäkohta. Samaa epäkohtaa voi hyödyntää joku ehkä hieman vittumaisempi jätkä. En tiedä, en ole lakimies.


Käsittääkseni jos kyse olisi esim. henkirikoksesta, ei epäiltyä päästettäisi vapaalle odottamaan hovin tuomiota. Olen tästä aika varma, mutta en täysin. Sitä, voiko esim. raiskauksesta epäilty valittaa ja päästä vapaalle odottamaan hovin tuomiota, en tiedä. Luulisi, että ei, ainakaan jos henkilöllä on takana useampia tuomioita samasta aiheesta.

Mutta mielestäni se, että on olemassa vakavampi epäkohta, ei voi olla esteenä pyrkiä estämään selvä, mutta lievempi epäkohta. Se ei myöskään ole mielestäni este sille, etteikö lievepikin epäkohta voisi vituttaa.

Se, miksi raiskaajista ei nouse samanlaista meteliä, voi olla esim. se, että heidän uhrit tuntevat monesti häpeää tapahtuneesta, eivätkä halua puida asiaa lainkaan. He haluava vain unohtaa asian (jos vain suinkin voivat, luultavasti eivät). Raiskaus/ pedofila ovat asioina niin arkoja, että niiden julkinen puiminen on monelle liikaa. Mutta jos tietoisuus esim. jostain joukkoraiskaajasta leviäisi, eikä oikeus saisi miestä kuriin, niin olen varma, että vielä tätä tapausta huomattavasti suurempi lynkkausmieliala leviäisi kulovalkean tavoin. Nyt niin ei tapahdu, koska uhrit eivät tuo tekijää samalla tavoin esille.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Aivan mahtava jannu!

Ote IS:stä:

"Toistaiseksi viimeisimmässä oikeudenkäynnissä huijari vaati raportoinnin tehtäväksi ruotsin kielellä. Hän ilmoittaa ruotsin myös äidinkielekseen. Ainoa ongelma on se, että mies ei syyttäjän mukaan ymmärrä ruotsia lainkaan."

Eiköhän päästetä Tommi syyntakeettomana vapaalle jalalle. Tuskinpa mies nyt mitään tekee...Saisikohan hänet vielä mukaan julkkis-Giljotiiniiin?
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Huijatuille oma tukirahasto ja tukipuhelin!

Viestin lähetti Cosmo
"...mutta pitäisikö kaikki huumepoliisit, pedofiileja ja murhamiehiä jahtaavat valjastaa nyt tähän valtakunnalliseen ajojahtiin, jottei Tommi Aura, maailman hirvein ihminen, pääse huijaamaan pettämättömillä konsteillaan viattomia automyyjiä."

"Mikään muu ei kuitenkaan saa aikaan vastaavaa kansanliikettä ja ajojahtia kuin autohuijari."

Aika vahva ilmaisu, että kaikki oikein laitettaisiin tähän hommaan kiinni.

Hyvä olisi jos enemmän oltaisiin aktiivisia tällaisissa asioissa, menemättä kuitenkaan laittomuuksiin.

Sinulla Cosmo muuten tuntuu olevan sana todella hallussa. Provoamisessa olet hyvä, mutta sääli että ajatuksesi kantaa niin onnettoman lyhyen matkaa. Hyvää kesää. Mene uimaan.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Huijatuille oma tukirahasto ja tukipuhelin!

Viestin lähetti DAF
Tokihan emme voi tietää, mitä herralle on sanottu ja tehty hiekkakuopalle mennessä. Mutta perusoletuksena lienevät nämä hiekkakuopalle viejät syyllistyneet helpostikin useampaan lakia rikkovaan tekoon, tulevat heti mieleen laiton uhkaus ja jopa vapaudenriisto.


Tuolla nettisivulla, jonka minä luin, kerrottiin,että Tommin kanssa oli sovittu autokaupat. Herrat tapasivat rautatieasemalla, ja "myyjä" lähti viemään Tommia auton luokse. Hän ajoi kuitenkin syrjäiselle sorakuopalle, mutta EI uhannut millään lailla (ei sanoin, eikä teoin). Mutta kun Tommi tajusi, että hänen pelinsä tiedetään, hän luikki karkuun metsään. Sivulla korostettiin, ettei Tommia uhkailtu millään lailla, eikä liioin käytetty väkivaltaa. Sen sijaan Tommi taisi itsekin luulla, että nyt tulee noutaja, ja lähti karkuun. Koko idea oli käsittääkseni siinä, että uhka oli vain Tommin ajatuksissa sinä hetkenä,kun hän tajusi,ettei myytävää autoa olekaan. Tommia vastaan ei siis tapahtunut mitään rikosta, sillä Tommi lähti itse auton kyytiin vapaaehtoisesti, ja hänen vapauttaan ei rajoitettu millään tavoin.

Eli mikäli homman on mennyt näin, niin mitään rikosta EI ole tapahtunut, ei uhkausta eikä vapauden riistoa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pe-Sorsa

Viestin lähetti Hattivatti
Sinulla Cosmo muuten tuntuu olevan sana todella hallussa. Provoamisessa olet hyvä, mutta sääli että ajatuksesi kantaa niin onnettoman lyhyen matkaa. Hyvää kesää. Mene uimaan.

Noni, näköjään olen! Lähdetään nyt samalle linjalle toviksi: sinun ajatuksesi ei kantanut edes siihen asti että olisit edes puolet viestistäsi omistanut itse keskustelun aiheelle. Olen pahoillani jos ajatukseni eivät sinulle aukene tai et näe mitään muuta kuin provot, mutta minkäs teet, kun piirtäkään ei voi. Kyllä se Aura saadaan kiinni, ole huoleti. Muista kuitenkin kellukkeet ja uimailukypärä.

Mitä tuohon hiekkakuoppajuttuun tulee, niin eihän se nyt mistään käytännönpilasta tai jekusta juurikaan eroa. Tuo nyt on osa tätä suurta näytelmää ja sopii siihen ihan hyvin. Mitään se ei kuitenkaan auta, eikä ketään se palvele. Hollywood-leffat on kyllä katsottu tarkkaan ainakin.

Eikä murhamiehet varmasti juokse vapaalla jalalla jos odottelevat valituspäätöstä tms. Jossain se raja meni, olisiko ollut vähimmäisrangaistuksen määrä tai joku. Vastaavia kiertelijöitä ja pakoilijoita on kuitenkin aina ollut ja tulee jatkossakin myös olemaan. Näistä joku autohuijari ei todellakaan ole sieltä pahimmasta päästä.

Tuon IS:n jutun mukaan Aura oli tuomittu aiemmista huijauksistaan 1,5 vuodeksi vankilaan. Eräskin punaisia päin 9-vuotiaan kersan kuoliaaksi ajanut sai saman verran. Kansanliike oli vuosi sitten about samaa luokkaa ja tuomio näköjään myös (ellei Aura nyt saa vielä enemmän). Ei ole ketään viemässä tätä Audi-miestä hiekkakuoppa-ajeluille.

Ainiin, lievien ilmaisujen miehille tiedoksi, että perustakoot myös jonkun tukiryhmän. Liiottelu ainoa oikea tapa tehokkaaseen argumentointiin! Yksityistunteja annetaan (kalliita).
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pe-Sorsa

Viestin lähetti Cosmo


Mitä tuohon hiekkakuoppajuttuun tulee, niin eihän se nyt mistään käytännönpilasta tai jekusta juurikaan eroa. Tuo nyt on osa tätä suurta näytelmää ja sopii siihen ihan hyvin. Mitään se ei kuitenkaan auta, eikä ketään se palvele. Hollywood-leffat on kyllä katsottu tarkkaan ainakin.



Tästä ei voi olla täysin varma. Luulisi, että tuollainen toimisi edes pienenä varoituksena siitä, mitä voi käydä,jos sattuu kusettamaan vääriä ihmisiä. Ja mitä tuolla keskutelupalstalla on ollut kommentteja, niin taisi tällä kertaa käydä Tommilla jopa hiukan tuuria, ettei käynyt pahemmin. Kyllä se huijarikin pelkää pieksemistä, joten on hyvin mahdollista, että kyseinen tempaus ainakin hidastaa huijaustahtia, kun pitää varmistaa taustat entistä paremmin, ettei satu leukaan.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pe-Sorsa

Viestin lähetti heki
Tästä ei voi olla täysin varma. Luulisi, että tuollainen toimisi edes pienenä varoituksena siitä, mitä voi käydä,jos sattuu kusettamaan vääriä ihmisiä. Ja mitä tuolla keskutelupalstalla on ollut kommentteja, niin taisi tällä kertaa käydä Tommilla jopa hiukan tuuria, ettei käynyt pahemmin. Kyllä se huijarikin pelkää pieksemistä, joten on hyvin mahdollista, että kyseinen tempaus ainakin hidastaa huijaustahtia, kun pitää varmistaa taustat entistä paremmin, ettei satu leukaan.

Joo, lähinnä tuota hiekkakuoppa-ajelua vertasin johonkin jäynään niin kuin juridisessa mielessä. Kyllä tehokkaampana keinona näkisin kuitenkin sen, että nimi ja naama on varsinkin kohderyhmän tiedossa varsin hyvin.

Ja tuolla foorumilla on kyllä sellainen show meneillään, että tässä työpäivät sujuu lomaa odotellessa kyllä oikein rattoisasti uusia käänteitä seuraillessa.
 

Kosketus

Jäsen
Viestin lähetti Cosmo

Tuon IS:n jutun mukaan Aura oli tuomittu aiemmista huijauksistaan 1,5 vuodeksi vankilaan. Eräskin punaisia päin 9-vuotiaan kersan kuoliaaksi ajanut sai saman verran. Kansanliike oli vuosi sitten about samaa luokkaa ja tuomio näköjään myös (ellei Aura nyt saa vielä enemmän). Ei ole ketään viemässä tätä Audi-miestä hiekkakuoppa-ajeluille.

Ehkä ei ole mitään syytä olettaa, että tämä Audi-mies tulisi vääjäämättä toistamaan tekonsa, joten mihinkään lynkkaus-operaatioon ei siinä suhteessa liene aihetta. Eihän kyseessä kait edes ollut tahallinen teko, mikäli oikein muistan, vai miten se meni ? Mutta tuomion pituudesta käytiin kyllä keskustelua lehdissä silloin kun tämä asia oli ajankohtainen...

Muistaakseni silloin kun pedofiili Jammu Siltavuori pääsi pois vankilasta, vallalla oli aika hysteerinen ilmapiiri, jonka monet toivoivat johtavan Siltavuoren "eliminoimiseen", mutta näin ei ole tainnut vielä käydä. Tosin ei Jammun vinkeetkään ole enää olleet entisellään. Tämä vaan esimerkkinä siitä, että kyllä muutkin kuin autot herättää meissä intohimoja.

Tuossa sun sanomassasi mua muuten eniten ottaa päähän tuo, että vyörytät kaiken syyn näiden huijattujen niskoille. Autokaupoissa luonnollisesti kannattaisi aina olla erityisen tarkkana, eikä Tommin toimet anna kovin maireaa kuvaa näiden huijattujen kokeneisuudesta, mutta kun huijatuksi voi periaatteessa tulla missä vaan, niin en minä näitäkään tyyppejä aivan toivottomiksi vielä menisi leimaamaan. Eikä tätä elämää yleensäkään kannata kovin epäluuloisella asenteella mennä pilalle laittamaan, vaikka "Hesassa" sillä tyylillä varmasti sopeutuisikin joukkoon aika hyvin...

Ps. Olen muuten kaupunkilainen. Huijasin sua siinä kohtaa pikkasen. Ei mulla ole edes kesämökkiä.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Kosketus
Ehkä ei ole mitään syytä olettaa, että tämä Audi-mies tulisi vääjäämättä toistamaan tekonsa, joten mihinkään lynkkaus-operaatioon ei siinä suhteessa liene aihetta. Eihän kyseessä kait edes ollut tahallinen teko, mikäli oikein muistan, vai miten se meni ?
Ylinopeutta päin punaisia. Paljon tahallisempaa ei ole. Joten minun oikeustajuni mukaan tuomio oli ihan helvetisti liian lyhyt.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Huijatuille oma tukirahasto ja tukipuhelin!

Viestin lähetti DAF
Tokihan emme voi tietää, mitä herralle on sanottu ja tehty hiekkakuopalle mennessä. Mutta perusoletuksena lienevät nämä hiekkakuopalle viejät syyllistyneet helpostikin useampaan lakia rikkovaan tekoon, tulevat heti mieleen laiton uhkaus ja jopa vapaudenriisto.

Mutta veikkaanpa ettei Tommi-boy ole ihan ensimmäisenä siitä viranomaiselle ulvomassa kun omat jututkaan eivät ihan päivänvalossa kestä.

Jos ajatellaan asiaa näin; Saat rysän päältä jonkun runkkarin kiinni kun hän pöllii autoasi/fillariasi/prätkääsi tjsp. Mitä teet?

Jos omalle kohdalle kävisi, niin vastaus on päivänselvä. Mikäli vaurioita on sattunut, niin poliisit paikalle, että voi hakea korvauksia jostakin osoitteesta, mikäli ei - tai ovat lähes mitättömiä - niin sille runkkarin fyysiselle ja henkiselle hyvinvoinnille välivallalla vaurioiden tuottaminen tuntuisi aivan yliveto loistavalta ajatukselta. Ainoalta ja oikealta vaihtoehdolta.

Ei varmasti enää toista kertaa tule kun tarpeeksi paljon murjoo ja vähän saa itsekin mielihyvää siinä samalla. Kaverin poliisiautoon joutuminen ja sieltä hetken päästä sakkolappu kourassa poituminen tuntuisi kovin paljon liian vähäpätöiseltä omalta kantilta.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Monet eivät näytä tajuavan, että kuinka etevästä kaverista oikein on kysymys. Syy vieritetään muka harvinaisen tyhmien autonmyyjien harteille. Veikkaan, että aika moni meistä luovuttaa autonsa siinä vaiheessa kun ostaja näyttää kuittia, että rahat on siirretty. Aika harva varmaan osaa arvata, että ostaja saa jotenkin kummasti puhuttua pankkineidin ympäri ja palautettua rahat tililleen.

Turha väittää, että itse olisi välttynyt huijatuksi tulemiselta jos kerta 20v autokaupassa työskennellyt myyjäkin sanoo jotakuinkin näin "Tunnistan huijarit yleensä jo kaukaa, mutta Aura onnistui huijaamaan minua, voitti luottamukseni takaisin ja huijasi uudestaan".

Lynkkausmielialasta: Kyseessähän on tosiaan vain ihmisten autot, mutta kun alan harrastajilla on usein lähes kaikki rahat kiinni juuri tuossa peltilehmässä, puhumattakaan sadoista työtunneista. Kai sitä vähemmästäkin raivostuu jos koko omaisuus ja vuoden työn tulos pöllitään. Myös riski joutua Auran uhriksi on aika paljon suurempi kuin esim. joutua sen yliajajan uhriksi. Tietysti yliajajan tekemä rikos oli sinänsä paljon hirveämpi, mutta puhun nyt vaan todennäköisyyksistä.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Onhan mies etevä ja hyvän huijauskeinon keksinyt, ei siitä mihinkään pääse. Enkä ainakaan itse ole varsinaisesti syyllistämässä automyyjiä, eiväthän he sinänsä mitään väärää tee tietenkään. Noinhan se homma kuuluisikin mennä, reilu peli jne. He kuitenkin mahdollistavat tällaisen toiminnan: luovat sille elintilan ja vielä ruokkivat sitä.

Tiedän itsekin kokemuksesta, että puhumalla saa paljon aikaiseksi ja mieliä muuttumaan. Varsinkin, jos vastapuolella on pientäkin painetta päästä esimerkiksi juuri jostain koslasta eroon, ja ostaja on auliisti tarjoamassa ihan kelpo summaa. Mutta juuri näissä hurmostilanteissa pitäisi se maltti säilyttää ja muista ne perusprinsiipit. Jotain ihmeellistä hurmoshormonia alkaa ihmiskeho tällöin erittämään, jolloin prinsiipit unohtuu. Tommi sitten käyttää tätä tehokkaasti hyödyksi. Harmi että käyttää taitoaan epärehellisiin tarkoituksiin. Giljotiiniin olisi mies kyllä ihan pakko saada! (Vallitsevan hengen vastaisesti tarkoitin kuitenkin vain tv-ohjelmaa.)

Käsittääkseni huijaukset on tehty niin, että kauppaa on tehty iltapäivällä, pankkien sulkemisen jälkeen. Kun maksua on tehty, on maksulle laitettu seuraava päivä eräpäiväksi, ja sanottu: "koska pankit ovat jo kiinni, tulee eräpäiväksi tähän kuittiin huominen." tms. Ilmeisesti kuitit näistä ovat ainakin melkein samanlaisia, vaikkakin vastaavalla tavalla kun joskus muinoin maksuautomaatista, sain kuitin, jossa luki jotain "ei kelpaa tositteeksi tms."

Sitten kun avaimet on saatu niin maksunhan voi oitis perua, sillä eräpäivä on vasta huominen. Tämä on siis eri asia, jos eräpäiväksi laittaa "heti" vaikka pankit ovat kiinni ja maksu menisikin huomenna.

Pankkivirkailijaa ei saa ympäripuhutuksi niin, että tämä peruisi jo tapahtuneen maksusuorituksen, varsinkaan ilman saajan tietoon saattamista. Automyyjien vika on se, että luovuttavat kärryn ennen kuin oikeasti näkevät rahoja tilillä / luonnossa. Ei kai kellään voi olla niin kiire, jos kyseessä kerran on elämäntyö.

Minä autoja myydessäni/ostaessani olen toiminut joko uskottavien instituutioden kanssa tai ja yksityishenkilöiden kanssa toimiessani katsonut, että rahat ovat tulleet tilille ennen kuin luovaria tms. kirjoittelen, enkä uskonut mitään paperilappusia.

Kaiken tämän jälkeen palvon minäkin peltilehmääni sen verran, että olen tarkka sen luovutuksen/hankinnan suhteen. Eikä siinä ole edes vuosien työtä tahi muuta omaisuutta kiinni. Enkä kuitenkaan pidä itseäni mitenkään epätavallisen viisaana (paitsi ehkä tuota foorumia lukiessani ihan pienen ohikiitävä hetken..:).
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Kosketus
Ehkä ei ole mitään syytä olettaa, että tämä Audi-mies tulisi vääjäämättä toistamaan tekonsa, joten mihinkään lynkkaus-operaatioon ei siinä suhteessa liene aihetta. Eihän kyseessä kait edes ollut tahallinen teko, mikäli oikein muistan, vai miten se meni ? Mutta tuomion pituudesta käytiin kyllä keskustelua lehdissä silloin kun tämä asia oli ajankohtainen...
Kuolemantuottamus ei ehkä ollut tahallinen, mutta täysin suora ja johdonmukainen seuraus tahallisesta välinpitämättömyydestä kylläkin. Lisäksi tämä luupää ei missään vaiheessa osoittanut minkäänlaista katumusta, vaan kiisti sekä ylinopeuden että punaisia päin ajamisen. Äijän asenne koko tapahtumaan oli niin oksettava, että kortti olisi pitänyt ottaa pois jo pelkästään sen vuoksi.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Viestin lähetti OldTimeHockey
Kuolemantuottamus ei ehkä ollut tahallinen, mutta täysin suora ja johdonmukainen seuraus tahallisesta välinpitämättömyydestä kylläkin. Lisäksi tämä luupää ei missään vaiheessa osoittanut minkäänlaista katumusta, vaan kiisti sekä ylinopeuden että punaisia päin ajamisen. Äijän asenne koko tapahtumaan oli niin oksettava, että kortti olisi pitänyt ottaa pois jo pelkästään sen vuoksi.

Näin se oli.Paskaläjä ilmeisesti kuvitteli että kun oikein kiistää niin syytteet raukeaa/lievenee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös