Myytävänä - pakkia kaipaavat jääkiekkojoukkueet hereillä

  • 6 303
  • 33

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Myydään tarpeettomana:

vm. 1976, 178cm ja 82kg leftiltä ampuva hyvässä fyysisessä kunnossa oleva puolustaja.

Takana muutama nuorten maaottelu, kasapäin pelejä ykkösdivisioonassa ja Mestiksessä sekä 151 SM-liigaottelua, joissa tehot 16 + 37 sekä 182 jäähyminuuttia.

Osoittanut orastavia johtajankykyjä, liikkuu hyvin ja omaa hyvät kädet, kunhan tajuaa käyttää niitä.

Takuu ei voimassa! Ehdoton helmi! Myydään eniten tarjoavalle. Tiedustelut Ilves Hockey oy/Risto Jalo.
 

theref

Jäsen
No mikäs vika siinä Laamasen pojassa nyt on? Sen mitä miestä divarivuosina opin tuntemaan, niin mies on todellinen joukkuepelaaja. Heittäytyy vaikka naamallee kiekon eteen ja yrittää napata kiekon hampaillaan kiinni, jos joukkueen etu niin vaatii.

Höslää välillä kentällä, mutta kiekko pysyy lavassa ihan mukavasti. Taitaa myös jäädä hieman kovuudessa miinus-puolelle.

Ovatko Laamasen otteet tosiaan tällä hetkellä sitä luokkaa, että mies saattaisi olla lähtökuopissa?

Jaa niin, mutta tämähän piti osoittaa Jalon Ripalle. Paljonko hinta? Paljon pitää pelaajalle maksaa, tahtooko Ipa mitään korvausta siirrosta?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Laamanen pelas yhden melko hyvän kauden Ässissä ja sen jälkeen kaverista on luultu hieman liikoja.
Se on kyllä yleistä kaikkien fanien keskuudessa että pelaajan (ainakin oman joukkueen) tasoa ajatellaan sen kautta kun hän on pelannut parhaan kautensa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti theref
No mikäs vika siinä Laamasen pojassa nyt on? Sen mitä miestä divarivuosina opin tuntemaan, niin mies on todellinen joukkuepelaaja. Heittäytyy vaikka naamallee kiekon eteen ja yrittää napata kiekon hampaillaan kiinni, jos joukkueen etu niin vaatii.

Höslää välillä kentällä, mutta kiekko pysyy lavassa ihan mukavasti. Taitaa myös jäädä hieman kovuudessa miinus-puolelle.

Ovatko Laamasen otteet tosiaan tällä hetkellä sitä luokkaa, että mies saattaisi olla lähtökuopissa?

Jaa niin, mutta tämähän piti osoittaa Jalon Ripalle. Paljonko hinta? Paljon pitää pelaajalle maksaa, tahtooko Ipa mitään korvausta siirrosta?

Kuten veli Näkijä jo aiemmin sanoi, ei Laamaselle ole kohta käyttöä mikäli The Liukuja saapuu Ilveksen rosteriin.

"Höslää välillä" on vähän turhan laimea ilmaisu. Häsää koko ajan, sanottaisiin Hakametsässä.

En minä hintaa tiedä. Minä vain tein mainoksen, sano mirasanelle, että sanoo Kaarnalle, että soittaa Ripalle. Kyllä Ripa tietää.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin, jotenkin kuvaavaa on se seikka että Laamanen oli eilenkin eniten virheitä tekevä pakki ja silti pelasi parhaan pelinsä turnauksessa. Toivottavasti pystyy kokoamaan itsensä ennen liigakauden alkua, sillä en usko häntä heitettävän rosterin ulkopuolelle.
 
Ihan suoraan sanottuna tämä Laamasesta käytävä keskustelu on sekä täällä että ilves.comissa niin sanotusti "kamalaa kattoa".

Mitään ei Ilves-kannattaja olisi enempää toivonut kuin että Laamanen olisi näiden viime kauden henkilökohtaisten vastoinkäymisten jälkeen saanut todella komean vauhdin seuraavaan kauteen.

Mutta ammattiurheilu on kovaa. Jopa äärettömän kovaa.

Nykyisellään Laamasesta on Ilvekselle enemmän haittaa kuin hyötyä, ja tähän täytyy vielä lisätä se vanha totuus, että isot miehet näyttävät harjoituskaudella aina kehnommilta kuin pienet. Eikä se Laamanen kovin iso ole!

Elämä on kovaa!

Toivottavasti Ilves saa myytyä Lampun seuraan, mikä tarvitsee kiekkovarmaa ja tulitusvoimaistakiin ylivoimaa pyörittävää pakkia ja nuo johtajan ominaisuudetkin tuli jo yllä mainittua.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kyllä minä hieman ihmettelen jos puolustajat Laurila ja Källarsson ajavat Laamasen ohi tämän kauden Ilveksessä.

Enpä ole nähnytkään kyllä kuin puolitoista Ilveksen matsia, mutta ei Laamanen mielestäni ihan umpisurkea ollut niissä tapahtumissa. Ja jos verrataan vaikka näihin kahteen muuhun yllä mainittuun puolustajaan, niin potentiaali on ihan eri luokkaa. Voihan se olla että Laamanen ei vain yksinkertaisesti sopeudu millään Ilvekseen.

The Liukuja = Lumme?

Mutta öööö, vaihtakaa Korkeavuoreen päikseen?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Rontti
Kyllä minä hieman ihmettelen jos puolustajat Laurila ja Källarsson ajavat Laamasen ohi tämän kauden Ilveksessä.

Hämeenlinna osoitti tasonsa..

Laurila on Tampere Cupissa (pl tämän päivän finaali) ollut itse varmuus. Paikannut hyvin omat virheensä ja muutenkin tasaisen varma suorittaja.

Laurilassa on potentiaalia paljonkin enemmän kuin Laamasessa ja sitäpaitsi Laamanen ei suostu kahdeksannen pakin rooliin, mihinkä molemmat em. puolustajat sopisivat.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti dude
Hämeenlinna osoitti tasonsa..
??
Laurila on Tampere Cupissa (pl tämän päivän finaali) ollut itse varmuus. Paikannut hyvin omat virheensä ja muutenkin tasaisen varma suorittaja.
Laurilassa on potentiaalia paljonkin enemmän kuin Laamasessa ja sitäpaitsi Laamanen ei suostu kahdeksannen pakin rooliin, mihinkä molemmat em. puolustajat sopisivat.
=)
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Rontilta todellista tasonosoitusta jälleen. Neljän merkin vastaus. Ihanko itse teit vai joku muu?

Asiaan..

Laamanen nostatti hyvin hintaansa eilen. Syöttöpiste ainokaiseen maaliin (kieltämättä ihan hyvä oivallus, vaikka näyttikin puoliksi vahingolta) herättää toimitusjohtajia niin Länsi-Siperiassa kuin Kissanmaankadullakin.

Muuten Laamanen oli kyllä eilen taas tavallisen surkea. Ei mitään kunnollista, vaan pääasiassa päätöntä roiskimista. Toisaalta minuuksen pituutta lyhentää se, että kukaan muu Ilveksestä ei pystynyt juurikaan sen kummallisempiin suorituksiin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti dude
Rontilta todellista tasonosoitusta jälleen. Neljän merkin vastaus. Ihanko itse teit vai joku muu?

Asiaan..

Laamanen nostatti hyvin hintaansa eilen. Syöttöpiste ainokaiseen maaliin (kieltämättä ihan hyvä oivallus, vaikka näyttikin puoliksi vahingolta) herättää toimitusjohtajia niin Länsi-Siperiassa kuin Kissanmaankadullakin.

Muuten Laamanen oli kyllä eilen taas tavallisen surkea. Ei mitään kunnollista, vaan pääasiassa päätöntä roiskimista. Toisaalta minuuksen pituutta lyhentää se, että kukaan muu Ilveksestä ei pystynyt juurikaan sen kummallisempiin suorituksiin.
Ketjun avaajan tarkoitushan oli ilmeisesti herättää keskustelua Jukka Laamasen kiekkoilijan taidoista, ei Rontin kirjoitusten tasosta. Ne nyt on tiedetty ala-arvoisiksi pitemmän aikaa. Ihan itse tein.

Ei yksi puoliksi vahingossa heitetty syöttöpiste Tampere Cupissa kuitenkaan herätä yhtään toimitusjohtajia missään päin maailmaa.

Ilveksen oma scouttaushan tässä taas kerran on tehnyt murhaavaa jälkeä. Loistavana kaappauksena ja melkein valmiina pelimiehenä Ilvekseen tullut melko kovapalkkainen Laamanen on nyt siis Ipastossa vajonnut pelillisesti täysin suohon, eikä hänellä mitään käyttöä Ilveksen kivikovaan ryhmään ole.

Ei siinä sinänsä mitään yllättävää ole ja kyllä Laaamaselle seurakin löytyy, mikäli haluja siirtoon on.

Duden Laamaselle tarjoama kahdeksannen puolustajan rooli on tosiaan jotain muuta mihin Laamasen kyvyt riittävät. Källarssonilla ja Laurilalla kyvyt eivät muuhun riitä. Ei edes Ipassa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Rontti


Ilveksen oma scouttaushan tässä taas kerran on tehnyt murhaavaa jälkeä. Loistavana kaappauksena ja melkein valmiina pelimiehenä Ilvekseen tullut melko kovapalkkainen Laamanen on nyt siis Ipastossa vajonnut pelillisesti täysin suohon, eikä hänellä mitään käyttöä Ilveksen kivikovaan ryhmään ole.

Laamanen loistaa helposti joukkueessa, joka ei menesty. Nyt kun Ilveksellä on kaksi (parhaimmillaan ehkä jopa kolme) aivan eri tasolla olevaa kiekollista puolustajaa, Laamanen joutuu puolustamaan ja hänen odotetaan pitävän ensisijaisesti omaa päätään, mistä kiekolliselle ykköspuolustajalle usein annetaan vapauksia.

Scouttausosasto scouttasi Laamasen aikaa sitten. Paljon aiemmin kuin tämän kauden joukkueen scoutannut äijä.


Duden Laamaselle tarjoama kahdeksannen puolustajan rooli on tosiaan jotain muuta mihin Laamasen kyvyt riittävät. Källarssonilla ja Laurilalla kyvyt eivät muuhun riitä. Ei edes Ipassa.

Menee toisteluksi, mutta Laamasen kyvyt riittävät ykköspuolustjaan rooliin aivan häntäpään joukkueissa tai kakkos-kolmospuolustjaksi jossain muussa joukkueessa. Meillä nyt vain sattuu olemaan kaksi (kolme) parempaa kiekollista puolustajaa ja parkin kehityskelpoista nuorta (Siren, Jääskeläinen), joten Laamanen väkisinkin valuu arvoasteikossa alaspäin.

Källarsson ei loista pisteissä, mutta on kiekottomana hyvä. Puolustamisessa hyvä. Hyvä siis siinä, mitä puolustaja tekee. Samalla Källarsson ei yritä mitään mitä ei osaa. Pistää kiekon metrin päähän kaverille, eikä yritä syöttää laitahyökkääjää läpi, kun taidot eivät siihen riitä.

Laurilasta olen totaalisesti eri mieltä. Laurila liikkuu isoksi mieheksi hyvin, on perusvarma suorittaja, joka on kohtuullinen kiekon kanssa. Kuten aiemmin sanoin, ei tee juurikaan virheitä, vaan jopa paikkaa muiden virheitä.
 

ex-jokipoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sanookaa viisaammat sitten miten Laamanen pystyi hankkimaan Ässäkaudellaan niin käsittämättömän plusluvun? Todistaako se että mies on joskus osannut myös puolustaa vai että +/- tilastosta ei voi paljoa päätellä?
 
K

Kaapo

Laamanen oli Ässissä hyvä, sitä ei käy kieltäminen.
Kenenköhän kanssa hän pelasi? Sitä en itse tiedä, porilaiset varmaan muistavat paremmin.
Joku puolustava puolustaja, joka ehti paikkaamaan kaikki Laamasen mokat?
Tai vaihtoehtoisesti Laamanen tuli aina vaihtoon, kun oli hyökkäyksen kärjessä ja vastustaja teki vastahyökkäyksen?
Olisiko siinä syyt, miksi Laamasella oli hyvät plussat?

Laamanen ei ole nyky-Ilveksessä kahden ensimmäisen pakkiparin joukossa. Hlava, Murphy, Laurila sekä Jääskeläinen vievät ne paikat. Laamanen on kolmosessa Koistisen kanssa.
Ja siihen ei Laamanen välttämättä helposti sopeudu, koska puolustus on siinä kentässä tärkeämpää kuin hyökkäily.

Ilves tuskin lähtee Laamasta muualle siirtämään, palkka varmasti on esteenä.
Ja jos duden mainitseva The Liukuja saapuu tosiaan Hakametsään alistamaan porkkanapöksyjä, niin joukkueessa on liikaa pakkeja. Jotain tapahtuu varmasti...
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Kaapo
Laamanen ei ole nyky-Ilveksessä kahden ensimmäisen pakkiparin joukossa. Hlava, Murphy, Laurila sekä Jääskeläinen vievät ne paikat. Laamanen on kolmosessa Koistisen kanssa.
Ja siihen ei Laamanen välttämättä helposti sopeudu, koska puolustus on siinä kentässä tärkeämpää kuin hyökkäily.

Ilves tuskin lähtee Laamasta muualle siirtämään, palkka varmasti on esteenä.

Nyky-Ilveksessä Laamanen on nimenomaan kolmosparissa, mutta Henri Laurilan kanssa, joka ansiokkaasti paikkailee Laamasen virheitä. Koistinenhan pelaa Hlavackan kanssa ykkösessä. Mutta tämä olikin pilkun viilausta..

Ilves yrittänee siirrellä Laamasta, jos Mr. Pitkä Liuku saapuu, nimenomaan tuon palkan takia. Vähän turhan kallis äijä nelospariin..
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti dude
Laamanen loistaa helposti joukkueessa, joka ei menesty.

Ja Ilves menestyi viime kaudella niin hyvin, ettei Laamanen päässyt loistamaan? :D

Viestin lähetti dude
Laamasen kyvyt riittävät ykköspuolustjaan rooliin aivan häntäpään joukkueissa tai kakkos-kolmospuolustjaksi jossain muussa joukkueessa.[/B]

Oikeassa olet. SaiPassa Laamanen saisi aika ison roolin, jos kerran Petri Kokollekin on tarjolla vastuuta kiekollisena pakkina. Kyllä Laamanen minun puolestani kelpaisi SaiPa-paitaan koheltamaan. Ei tuossa meidän pakistossa ainakaan syvyyttä ole nimeksikään.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti mirasane
Ja Ilves menestyi viime kaudella niin hyvin, ettei Laamanen päässyt loistamaan? :D


Mirasane vetänyt uuden ammatinvalintansa takia liikaa jotain aineita, kun kerran on menettänyt muististaan viime vuoden?

Ilves oli viimeinen. Laamasta pidettiin yleisesti (minä dissasin silloin jo, Ismo Siren oli paljon parempi) joukkueen ykköspuolustajana. Jotain epäselvää?

Laamanen sopisi SaiPaan kuin nakutettu. Mutta löytyykö Ililtä fyrkkaa? Meille ei siiklit kelpaa maksuvälineenä, mutta soita mirasane ihmeessä Ilille, saattaisi vaikka kelvata.

Terveisin,

sinunkin ystäväsi
dude

P.s. Onnea uudelle uravalinnalle!
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Mirasane:lle toiseksi muistutukseksi, että Laamasen perheessä oli aivan tarpeeksi ajateltavaa viime kaudella. Ne asiat eivät selitä mitenkään Ilveksen menestystä/menestymättömyyttä, mutta Laamasen kohdalla osan joka tapauksessa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti dude
Mirasane vetänyt uuden ammatinvalintansa takia liikaa jotain aineita, kun kerran on menettänyt muististaan viime vuoden?

Ilves oli viimeinen. Jotain epäselvää?

Kyllähän minä tiedän, että Ilves oli viimeinen. Ihmettelin vain kommenttiasi, kun väitit Laamasen loistavan helposti joukkueessa, joka ei menesty. Itse taas olen sitä mieltä, että Ilves ei viime kaudella mielestäni menestynyt, eli siltä osin teoriasi ei toimi. Vai oletko itse sitä mieltä, että joukkueen olisi pitänyt pelata vielä huonommin, että Laamanen olisi loistanut?

Mielelläni kuulisin jotain todisteita noista väittämistäsi aineiden vetämisistä. Muistan, että 1-2 vuotta sitten, joku väitti perättömästi Ilves-forumissa erään Ilveksen pelaajan käyttävän aineita. Sinäkö se olit silloinkin kyseessä?

Viestin lähetti SherwoodinHartsa
Mirasane:lle toiseksi muistutukseksi, että Laamasen perheessä oli aivan tarpeeksi ajateltavaa viime kaudella. Ne asiat eivät selitä mitenkään Ilveksen menestystä/menestymättömyyttä, mutta Laamasen kohdalla osan joka tapauksessa.

Totta puhut! Laamasen ja Viitakosken vaisuissa otteissa näkyivät siviilielämän asiat, joiden rinnalla kaukaloissa kurvailu ei voinut tuntua kovin tärkeältä asialta. Vaikean viime kauden takia Laamaselle toivoisi menestystä. Jos ei Ilveksessä, niin sitten SaiPassa tai jossain muussa liigajoukkueessa.
 

Wince

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja TPS!
Viestin lähetti Kaapo
Laamanen oli Ässissä hyvä, sitä ei käy kieltäminen.
Kenenköhän kanssa hän pelasi? Sitä en itse tiedä, porilaiset varmaan muistavat paremmin.
Jos en väärin muista, niin parina taisi olla Tapio Sammalkangas.. Joten kokeilkaahan siellä Ilveksessä tätä paria. Tehän ne meidän hyvät pakit veittekin...
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Sammalkangasta on myöhäistä kokeilla Laamasen kanssa, koska ei enää Ilveksessä pelaa. Taisi lähteä Venäjälle. Tosin varmistusta en muista kuulleeni mistään, mutta jossain oli tähän suuntaan juttua. Tosin eipä taitaisi tuo pari olla Ilveksessä edes nelospari. Sen verran heikosti Sammalkangaskin viime kauden pelasi. Saatte takaisin Ässiin minun puolestani vaikka molemmat.

Laamasen alkukausi tosiaan sujui viime kaudella heikosti siviiliongelmien ollessa ainakin osasyy. Loppusyksystä pelasi kelvollisen ajanjakson ja loppukausikin menetteli. Ei kuitenkaan mitään korvaamattoman arvokasta peliä.

Laamasesta olisi enemmän iloa joukkueelle jossa pääsisi pelaamaan ylivoimaa. Tällä hetkellä Ilveksessä Silakka ja Hlavacka menevät selkeästi edelle arvoasteikossa. Jääskeläinen ja Koistinenkin ovat jo kiilanneet vähintään samalle tasolle Laamasen kanssa. Kaiken lisäksi Laamasella ei oikein tahdo viiva pysyä kiinni, vaikka liike ja laukaisupaikan haku ovatkin kohtuullisia.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Nyt sitä taas mennään...

Viestin lähetti mirasane
Kyllähän minä tiedän, että Ilves oli viimeinen. Ihmettelin vain kommenttiasi, kun väitit Laamasen loistavan helposti joukkueessa, joka ei menesty. Itse taas olen sitä mieltä, että Ilves ei viime kaudella mielestäni menestynyt, eli siltä osin teoriasi ei toimi. Vai oletko itse sitä mieltä, että joukkueen olisi pitänyt pelata vielä huonommin, että Laamanen olisi loistanut?

Vielä kerran. Seuraavan neuvottelumme voimme pitää rautalangan kanssa. Ilves oli SM-liigan kauden 2002-2003 ylivoimaisesti huonoin joukkue, joka päätyi jumboksi. Vielä kärryillä? Laamasta pidettiin yleisesti parhaimpana puolustajana, varsinkin sen jälkeen kun perheen ongelmat selvisivät. Eli mies menestyi huonossa joukkueessa. Mikä tässä nyt oli epäselvää?


Mielelläni kuulisin jotain todisteita noista väittämistäsi aineiden vetämisistä.

En ole väittänyt mitään, olen vain esittänyt kysymyksen, että oletko, koska jauhat noin selvää paskaa etkä ymmärrä kirjoitettua tekstiä.

Muistan, että 1-2 vuotta sitten, joku väitti perättömästi Ilves-forumissa erään Ilveksen pelaajan käyttävän aineita. Sinäkö se olit silloinkin kyseessä?

En.



Totta puhut! Laamasen ja Viitakosken vaisuissa otteissa näkyivät siviilielämän asiat, joiden rinnalla kaukaloissa kurvailu ei voinut tuntua kovin tärkeältä asialta. Vaikean viime kauden takia Laamaselle toivoisi menestystä. Jos ei Ilveksessä, niin sitten SaiPassa tai jossain muussa liigajoukkueessa.

Menestystä Laamaselle toivon minäkin, toivoisin Ilveksessäkin. Laamanen on persoonana huipputyyppi ja kuten avausviestissä sanoin, hänellä on orastavia johtajaominaisuuksiakin. Ikääkään ei ole vielä hirveästi, joten pelivuosia on vielä jäljellä paljon.

Fakta nyt vain on se, että mikäli Sonja tulee Ilvekseen, ei Laamaselle ole käyttöä Ilveksessä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös