Mökillä kaikki kunnossa. Autolla pääsi pihaan. Tien varrella näkyi ehkä viisi kaatunutta puuta, mutta yksikään ei ollut tullut tielle. Ihan loppumatkassa oli noin ranteen paksuinen puu katkennut ehkä viiden metrin korkeudesta ja latvaosa oli jäänyt ns. konkeloon ja jumiin paksun oksanhaaran väliin. Se oli sen verran pahasti tien vieressä, että turvallisuussyistä poistettiin se. Ensin sahalla ylin latva pois, minkä jälkeen kahden miehen voimin vedettiin loput irti. Yllättävän tiukassa oli, mutta nyt sekin on tehty.
Onko tää sun mökki tien varressa missä on rengasliike alkupätkästä? Siellä ei tosiaan paljon kaatuneita puita näkynyt jos oli sama. Siinä pätkällä mikä korjattiin oli kolme eri kohtaa missä oli asiat hieman vinksallaan.
Kuusamo nimisestä tilasta koilliseen oli pari pikku närettä nojailemassa lankoihin. Koilliseen jatkaen joku isäntä oli aikanaan ajanu niittokoneen pylvääseen ja orsi oli vinksahtanut kenolleen ja yksi vaihe otti kiinni pylvääseen. Tähän tosin vaikutti edelleen koilliseen linjaa seuraten suoraan päälle kaatunut haapa joka varmaan sai sen verran liikettä että orsi kääntyi lopullisesti ja vaihe sai kosketuksen pylvääseen.
No se haapahan sai sen isoimman homman sitten, suht vähällä kuiteskin päästiin lopulta. Yksi vaihe poikki, vanha puuorsi aivan palasina ja kaikki vaiheet maassa. Uutta ortta meillä ei ollut, joten korjattiin se vähän luovasti mutta toimivasti. Jos ollaan samalla kartalla niin kannattaa varautua uuteen katkoon, yhden pylväsmuuntajan erotin pitää huoltaa ja luultavasti tuo orsirakenne tehdä uusiksi. Linja näytti olevan tehty vuonna 1961, siltä se kyllä näyttikin.
Semmonen tiistai, aamu puol 7 alotin Myllykoskella uuden työmaan rakennushommilla, kahden aikaan iltapäivästä lähtökäsky Hämeenlinnaan. Siitä sit Valkealasta kuorma-auto alle ja romut kyytiin. Vähän yhden jälkeen takas Kouvolassa majoituksessa. Eihän siinä unta saanu ennen neljää, sen verta kierroksilla. Sen 500km ajoa ja monien kilometrien kävelyt pistää kyllä oman pollan moodiin missä ei enää uni tule ihan heti