Viestin lähetti Vesso
Näin täällä kirjoitti viime kuussa yksi kovasti tässä otsikossa allekirjoittaneen näkemyksiä arvostellut aktiivipalstalainen. Mikä lienee mielen sittemmin muuttanut. Ehkä sen tekivät nämä sinisalot ja jaskavilenit.
Vastataan nyt, kun minun tekstiäni kerran lainasit. Muuten ajattelin pysyä erossa tästä koko hommasta.
No enpä mene kiistämään kirjoittamiani tai sanoja pois vetämään, seison niiden takana. Paskalta se tilanne näytti, eikä se nyt maailman hienoimmalta näytä tälläkään hetkellä, mutta silti en jaksa joka hetki olla tätä tilannetta murehtimassakaan. Eikä Sinisalot ja Vilenit nyt tuota uskoani juuri mittavasti kasvattaneet, mutta siihen on tyydyttävä mitä saa.
Huonompiakin voisi varmasti olla ja pelaajamarkkinat ovat mitä ovat. Duban tulo se minun mieltäni eniten lämmitti sekä lisäsi uskoa ja vaikka ulkomaalaisvahvistuksista hyökkäyspäähän ei olla nyt juuri ilmoiteltu mitään, niin olen edelleen vakuuttunut että niitä saadaan.
Eniten tässä ketjunaloituksessa rupesi riepomaan tuo Myllykseen kohdistuva nipotus ja ennenaikainen teilaaminen ja vertaus Jari Kurriin. No molemmat on toki merkittäviä suomalaisia kiekkoilijoita, mutta nähdäkseni siinä ne yhtäläisyydet loppuvat. Sattuneista syistä minulla on enemmän luottoa Myllykseen persoonana ja näen hänessä enemmän potentiaalia valmentajaksi. Toinen ärsyttävä seikka aloitusviestissä oli arvioinnit siitä, että Myllys rohmuaa palveluksistaan SaiPalta suuret summat rahaa. Myllyksen valmennuspalkasta ei ole mitään tietoa, joten siitä on turha narista. Arvelenpa että ne summat, mitä hän siitä saa, eivät ole lähelläkään pelaajapalkkoja. Ylipäätään valmentajat eivät Suomessa (ehkä joitain poikkeuksia lukuunottamatta) taida saada sellaisia summia, mitä pelaajat saavat. Myllyksellä varmasti on rahaa omasta takaa sen verran, ettei ole tarve ryövätä SaiPan kirstua tyhjäksi.
Noin yleisesti ottaen SaiPan tilanne on tällä hetkellä vakaa, ei mitenkään suurenmoinen, mutta ei nyt välttämättä katastrofikaan, etenkin jos ne kaksi lisämiestä hyökkäykseen saadaan. Eikä niiden tarvitse olla nimekkäitä. Jos niitä ei tule, niin sitten voidaan tarkistaa taas huolestumismittari ja miettiä että kuka tosiaan tekee maalit.
Noin muuten joukkue saattaa olla tasapainoisin aikoihin ja edelleen jääkiekko on sellainen joukkuelaji jossa porukalla voi pärjätä ilman tähtiäkin. Oma temppunsa tietysti saada se joukkue pelaamaan tehokkaasti, mutta sen eteen tehdään töitä. Tässä kohtaa uskoni on Mälkiässä. Pakko tässä on jälleen uskoa, sillä ei tässä muuten ole mieltä. Sinä päivänä kun koko usko SaiPaan katoaa, niin voin sen joukkueen nimen tuosta nimimerkkini alta poistaa koristamasta.