Mainos

Muutto – helvetti vai taivas?

• 23 915
  • 62

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muutto on täyttä helvettiä ja ne harvat kerrat, kun olen itse joutunut asuntoa vaihtamaan, ovat sen opettaneet, että siinä kohtaa ei kannata hirveästi pihistellä. Ne omat autot ja lähi-Siwasta hankitut muutamat banaanilaatikot, joiden pohja hyvin todennäköisesti jossain vaiheessa pettää, kannattaa unohtaa ja saavat ainakin mahdolliset avuksi hankitut kaverit kyrpiintymään totaalisesti, ellei sitten tarjoilut satu olemaan ruhtinaaliset.

Vähänkään isommassa muutossa suosittelen kääntymään heti alussa muuttofirman puoleen. Sieltä saa hyvissä ajoin varmasti riittävän määrän kunnollisia muovisia muuttolaatikoita, joita järkevä muuttaja pakkailee hyvissä ajoin valmiiksi, jotta varsinaisena muuttopäivänä hommaan osallistuvien ei tarvitsisi muuta kuin kantaa mööpelit ja valmiiksi pakatut laatikot ulos ja sisään. Firmalta saa tarpeeksi ison auton ja halutessaan muutaman riuskan ammattilaisen avuksi, joiden avulla säästytään monelta turhalta säädöltä, kun prot osaavat kertoa miten ja missä järjestyksessä hommat kannattaa hoitaa.

Parisen vuotta sitten muuttessamme kaksi kämppää yhteen muuttofirma veloitti muistaakseni vähän alta tonnin, sisältäen ISON auton, muuttolaatikoita riittävästi tarpeeksi pitkäksi aikaa ennen ja jälkeen muuton ja kaksi ammattimiestä kantamaan ja ohjeistamaan. Onhan toikin melko pitkä penni, mutta muutenkin muutosta kärsineet kireät hermot säästyivät ylimääräiseltä kuormitukselta varsinaisen muuttopäivän sujuessa hyvin joutuisasti. Kamat siirtyivät kerralla vanhoista kämpistä uuteen, eikä tarvinut suhailla miljoonaa kertaa jollain väsyneellä Hiacella.

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Iso ja haastava muutto takana. Hyvä fiilis jäi!

Vittumaistahan se on mutta jollain sairaalla tavalla olen aina tykännyt muuton aiheuttamasta stressistä.

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vapun jälkeen muutettiin.
Suurinosa laatikoista muuttofirmasta vajaa 2 viikkoa ennen muuttopäivää himaan. Itse pakattiin.
Muuttopäivänä muuttofirmasta kaksi jamppaa kuskaamaan romut vanhasta kämpästä uuteen.
Hyvin simppeliä, eikä nyt niin kallistakaan.

~20 pahvista muuttolaatikkoa Biltemasta. Viime viikolla aikalailla viimeiset tuli tyhjättyä :)

Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Monista muuttofirmoista voi tilata myös ainoastaan ison auton ja työnsä osaavan kuljettajan. Sitten paikalle se 4-5 kaveria kantamaan kaljapalkalla niin koko hommassa (mitä tahansa 30 ja 100 neliön väliltä) menee 2-4 tuntia (pääkaupunkiseudulla) ja kustannukset ovat luokkaa 150-400€ (kaljat ja pizzat mukaan lukien). Kannattaa tietysti panostaa vielä pari ylimääräistä kymppiä hyviin muuttolaatikoihin, niin suorite on todella kivuton.

Tai sitten voi tietysti vuokrata pakun, säästää pari sataa kustannuksissa ja tuhlata muuttoon koko päivän.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Omat muutot (2) ovat olleet hyvin kivuttomia ja kamat ovat mahtuneet yhteen Transittiin ja täten muuttokaan ei ole paria tuntia kauempaa kestänyt. Kavereiden muutoissa on sitten hieman paskempiakin kertoja ollut mistä ehkä pahimpana oli viime kesältä. Piti olla 4 äijää muuttamassa ja kaksi peräkärryä käytössä, mutta loppujen lopuksi olikin vain yksi kärry ja kaksi miestä ja pieni krapula. Muutto kesti sellaiset kevyehköt 8-9 tuntia ja sen jälkeen olo oli kyllä täysin uupunut.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Muuttaa pitäisi, kun asuntokin on jo ostettu. Onkos palstalaisilla jakaa suosituksia tai huonoja kokemuksia muuttofirmoista Helsingissä? Kyseessä aika maltillinen muutto, sillä isoja ja painavia tavaroita ei juurikaan ole tai ne menee muualle ja niille on jo kyydit varattuna. Riittävän isolla autolla max parin tunnin homma, kun ajomatkakaan ei ole kuin kilometrin. Kauas sitä ei siis taaskaan päässyt.

Ralph

Jäsen
Onkos palstalaisilla jakaa suosituksia tai huonoja kokemuksia muuttofirmoista Helsingissä? Kyseessä aika maltillinen muutto, sillä isoja ja painavia tavaroita ei juurikaan ole tai ne menee muualle ja niille on jo kyydit varattuna.
Eikö kannattaisi vuokrata vain pakettiauto, jos tavaraa, varsinkinaan painavia, ei ole paljon? Rahaa ainakin säästyy.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Eikö kannattaisi vuokrata vain pakettiauto, jos tavaraa, varsinkinaan painavia, ei ole paljon? Rahaa ainakin säästyy.

Vastaatko sä sellaselle, joka kyselee hyvän ravintolan perään, että eikö kannattaisi tehdä itse se ruoka kun tulee halvemmaksi?

Nyt valoja päälle.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue

Ei. Toki siinä ehkä vähän säästäisi, mutta ei nyt oikein kiinnostele. Muuttaminen on sen verran perseestä, ettei jaksa vaivautua kyllä soittelemaan kavereita ja sitten vielä syöttämään ja juottamaan. Viime muutossa nuo onnistui muutenkin tuhoamaan vähän vaikka mitä.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Muuttaa pitäisi, kun asuntokin on jo ostettu. Onkos palstalaisilla jakaa suosituksia tai huonoja kokemuksia muuttofirmoista Helsingissä? Kyseessä aika maltillinen muutto, sillä isoja ja painavia tavaroita ei juurikaan ole tai ne menee muualle ja niille on jo kyydit varattuna. Riittävän isolla autolla max parin tunnin homma, kun ajomatkakaan ei ole kuin kilometrin. Kauas sitä ei siis taaskaan päässyt.
Käytettiin reilu vuosi sitten semmoista firmaa kuin Suomimuutto. Olin tyytyväinen. Muistaakseni otettiin laatikot ja itse muutto samasta firmasta, oli kokonaisedullisin ratkaisu.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käytettiin reilu vuosi sitten semmoista firmaa kuin Suomimuutto. Olin tyytyväinen. Muistaakseni otettiin laatikot ja itse muutto samasta firmasta, oli kokonaisedullisin ratkaisu.

Tuota samaista firmaa tuossa jo aiemmin katselinkin. Pitänee huomenna soitella ja laatikot totta kai myös. Tack!

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Naurattaa tuo työmatkaketju, kun siellä jo uhkaillaan väkivallalla. Mikä siinä muuttamisessa on niin vaikeaa. Hankkikaa vähemmän tavaraa, niin se ei ole ollenkaan vaikeaa. Ei sitä joka päivä jaksakaan, mutta tarvittaessa sen voi tehdä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ylihuomenna se olisi itselläni edessä. Johan tässä tuli reilu kahdeksan vuotta asuttua luhtitalokaksiossa. Nyt on edessä muutto naapurikaupunkiin ja rivitalokaksioon, joskin neliömäärä kasvaa reilulla kymmenellä (nyt 55, kohta 66). Sen verran on viisastunut, ettei edes yritä selvitä tästä itse. Muuttofirma on palkattu viemään tavarat. Pakkaamisessa on jo ihan riittävästi hommaa.

Kyllä sitä kummasti oli taas turhaa tavaraa kertynyt nurkkiin. Paljon on heitetty tavaraa pois, mutta silti tuntuu, että olikin voinut olla vielä tiukempi. Mutta yritetään sitten uusiksi tavaroita purkaessa.

Omia lisämausteita tähän tuovat muutkin asiat. Uudella asunnolla piti teettää pintaremonttia. Se onneksi valmistui tänään. Tämä nykyinen asunto taas lähtee vuokralle, joten siihenkin liittyen on ollut tekemistä. Vaihdatin suosiolla jääkaapin ja astianpesukoneen uusiin, minkä lisäksi palkkasin sähköasentajan vaihtamaan valaisimien sokeripalaliitynnät nykyaikaisiin valaisinpistorasioihin.

Nyt alkaa olla jo voiton puolella. Tavaroista arviolta 80% on pakattu. Remontti on uudella asunnolla valmis. Samaten nykyisellä asunnolla on saatu tehtyä nuo muutokset. Ja välittäjäkin ilmoitti, että useampikin ehdokas on kiinnostunut asunnosta, joten ehkä se vuokralainenkin sieltä löytyy.

Jaa miksi välittäjä? Tässä kiireessä olisi pää levinnyt, jos olisi alkanut itse etsiä vuokralaista. Ehkä jo ensi kerralla...

Veikkaan, että viikonloppuna maistuu uni. On tässä hommaa. Painokin on pudonnut viikossa puolitoista kiloa, mikä ei sekään haittaa...

Toivottavasti ei ihan hetkeen tarvitse muuttaa uudestaan!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy