Muutokset Liiga-seurojen johtohahmoissa ja operatiivisessa toiminnassa

  • 1 475
  • 16

Aleesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ville Mäntymaan povitaskut
En ainakaan itse nopealla haulla löytänyt tällaista yleistä UTJ/ym. ketjua jossa voi puida tapahtuneita muutoksia joukkueiden toimistojen puolella, ne usein kirvoittavat keskustelua yleiselläkin tasolla ja muidenkin joukkueiden kannattajissa. Saa ja pitääkin yhdistää jos tällainen on jo olemassa.

Tämän ketjun avauksen katalystinä toimi totta kai Tobias Salmelaisen irtisanoutuminen. Ainakin omaan nenään alkoikin vähän haiskahtamaan että jotain tuolla tulee tapahtumaan, kun huhut Jokisen palkkaamisesta vs. Peltosen jatkosopimuksesta tulivat ilmi.


Liiga-joukkueiden tämänhetkiset UTJ:t/UJ:t/muut vastaavat (päivitetty 18.4.2024):
HIFK: ei ole
HPK: Ilkka Haapea (UJ), Erkki Rajamäki (jääkiekkojohtaja)
Ilves: Timo Koskela
Jukurit: ei ole(?), Mikko Hakkarainen (kehityspäällikkö)
JYP: ei ole, (Mikko Viitanen, korvaajan löytymiseen asti)
KalPa: Anssi Laine
Kiekko-Espoo: Kim Hirschovits
KooKoo: Jarno Kultanen
Kärpät: Mikko Myllykoski
Lukko: Kalle Sahlstedt
Pelicans: Janne Laukkanen
SaiPa: Harri Aho
Sport: Herkko Koski
Tappara: Antti Tuomenoksa
TPS: Rauli Urama
Ässät: Janne Vuorinen
 
Viimeksi muokattu:

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä lienee relevantti, 11:00-12:40 kohdassa Salmelaiselle esitetään kysymys että millaisessa tilanteessa hän voisi irtisanoutua;





Nuo kommentit + keväällä velloneet huhut saa aika hyvin mielikuvituksen jylläämään siltä osin että miksi on irtisanouduttu. Osa epäili että olisi vaan naamioidut potkut, mutta kyllä minä uskon että tässä on oikeasti Tobbari itse lähtenyt menemään, etenkin kun pari viikkoa sitten vielä huhuiltiin että IFK olisi tuomassa Bergenheimiä Tobbarin apuriksi & tiedotteessakin mainittiin että uuden UTJ:n rekryäminen alkaa vasta nyt.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Ei ole paljoa tullut seurattua tätä IFK:n toimiston menoa, mutta onko Tobbari tosissaan oikeasti syyllinen? Lähteekö väärä mies? Olin lukevinani jostain että hallitus jyrännyt Tobbarin yli VP:n jatkon kanssa, vai olenko nähnyt unta?
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole paljoa tullut seurattua tätä IFK:n toimiston menoa, mutta onko Tobbari tosissaan oikeasti syyllinen? Lähteekö väärä mies? Olin lukevinani jostain että hallitus jyrännyt Tobbarin yli VP:n jatkon kanssa, vai olenko nähnyt unta?
Tässähän siis ainakin virallinen tieto on se että Tobias itse on irtisanoutunut, ei saanut potkuja. Tämä irtisanoutuminen menisi yksi yhteen Tobbarin aikaisempia puheiden kanssa (allekirjoittaneen aikaisempi viesti).

Keväällä HBL uutisoi että Salmelainen olisi halunnut tehdä sopparin OJ:n kanssa, mutta hallitus oli torpannut tämän ja tehnyt Villelle jatkot. Hallituksen jäsenet tosin kiisti nämä tiedot.

Tosin tämä oli myös jo jonkinlaisella huhutasolla pyörinyt jo syksyllä / talvella palstalla että näin olisi käynyt, joten sinällään mitä omien tietojen varassa olen niin kallistun siihen että tämä on ollut paikkaansa pitävä tarina ainakin pääpiirteittäin. Myös aikoinaan kun VP rekryttiin niin silloinkin oli paljon huhua että hallitus olisi ajanut VP:n palkkaamista enemmän mitä Tobbari.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Tässähän siis ainakin virallinen tieto on se että Tobias itse on irtisanoutunut, ei saanut potkuja. Tämä irtisanoutuminen menisi yksi yhteen Tobbarin aikaisempia puheiden kanssa (allekirjoittaneen aikaisempi viesti).

Keväällä HBL uutisoi että Salmelainen olisi halunnut tehdä sopparin OJ:n kanssa, mutta hallitus oli torpannut tämän ja tehnyt Villelle jatkot. Hallituksen jäsenet tosin kiisti nämä tiedot.

Tosin tämä oli jo jonkinlaisella huhutasolla pyörinyt jo syksyllä / talvella palstalla, joten sinällään mitä omien tietojen varassa olen niin kallistun siihen että tämä on ollut paikkaansa pitävä tarina ainakin pääpiirteittäin.

Mjoo, kunnon sekoilua. Tulee ihan mieleen TPS, Niittymäki ja Kaskinen.

Niittymäki olisi halunnut ulostaa Kaskisen, selänpesijät ei antanut lupaa, Niittymäki irtisanoutui.

Ei aikaakaan kun Kaskinen sai sitten kuitenkin fudut.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mjoo, kunnon sekoilua. Tulee ihan mieleen TPS, Niittymäki ja Kaskinen.

Niittymäki olisi halunnut ulostaa Kaskisen, selänpesijät ei antanut lupaa, Niittymäki irtisanoutui.

Ei aikaakaan kun Kaskinen sai sitten kuitenkin fudut.
HIFK toistaa samaa kaavaa.

Huono paikka tulevalle urheilujohtajalle, jos hallitus ei tee päätöksiä urheilullisin perustein.

Ihan sama kenet tonne hankkii, niin Peltosen HIFK ei tule menestymään.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole paljoa tullut seurattua tätä IFK:n toimiston menoa, mutta onko Tobbari tosissaan oikeasti syyllinen? Lähteekö väärä mies? Olin lukevinani jostain että hallitus jyrännyt Tobbarin yli VP:n jatkon kanssa, vai olenko nähnyt unta?

IFK ei ole ollut finaaleissa kahdeksaan vuoteen. Kaikki ovat syyllisiä, ml. Salmelainen. Syyllisyyspiirakan oikeista jakosuhteista en osaa sanoa, mutta johtaminen on ollut huonoa organisaation joka tasolla ja yleensä kai paska valuu aina ylhäältä alaspäin…
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosin tämä oli myös jo jonkinlaisella huhutasolla pyörinyt jo syksyllä / talvella palstalla että näin olisi käynyt, joten sinällään mitä omien tietojen varassa olen niin kallistun siihen että tämä on ollut paikkaansa pitävä tarina ainakin pääpiirteittäin. Myös aikoinaan kun VP rekryttiin niin silloinkin oli paljon huhua että hallitus olisi ajanut VP:n palkkaamista enemmän mitä Tobbari.

Yhden tarinan mukaan Salmelainen olisi halunnut tehdä aikanaan jatkon Pikkaraiselle, mutta hallitus oli jyrännyt Peltosen palkkaamisen ohituskaistalta maaliin.

Eli, periaatteessa tässä on vuosien saatossa ehditty jopa kahdesti kävellä Salmelaisen yli valmentaja-asiassa.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Toivottavasti toistaakin, kun eikös TPS:kin ollut pari kertaa peräkkäin finaaleissa, heti kun tuo sekoiluvaihe oltiin saatu päätökseen.
Meinasin sitä, että Peltonenkin saa pian potkut. Sen enempää en itse lähtenyt ennustamaan, mutta olisihan se hienoa nähdä suosikkijoukkue nro 2. finaaleissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kara

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ainakaan itse nopealla haulla löytänyt tällaista yleistä UTJ/ym. ketjua jossa voi puida tapahtuneita muutoksia joukkueiden toimistojen puolella, ne usein kirvoittavat keskustelua yleiselläkin tasolla ja muidenkin joukkueiden kannattajissa. Saa ja pitääkin yhdistää jos tällainen on jo olemassa.

Tämän ketjun avauksen katalystinä toimi totta kai Tobias Salmelaisen irtisanoutuminen. Ainakin omaan nenään alkoikin vähän haiskahtamaan että jotain tuolla tulee tapahtumaan, kun huhut Jokisen palkkaamisesta vs. Peltosen jatkosopimuksesta tulivat ilmi.
Pystyisiköhän tuohon aloitusviestiin päivittimään ketkä ovat tällä hetkellä liigajoukkueiden urheilujohtajat? Itse en ole ainakaan sellaista listausta löytänyt, vaan kaikki pitää etsiä aina erikseen.
 

Aleesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ville Mäntymaan povitaskut
Pystyisiköhän tuohon aloitusviestiin päivittimään ketkä ovat tällä hetkellä liigajoukkueiden urheilujohtajat? Itse en ole ainakaan sellaista listausta löytänyt, vaan kaikki pitää etsiä aina erikseen.
Mainio ehdotus, pyrin tämän illan aikana päivittämään ne tuohon.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Näin sivustaseuraajana Salmelaisen tapauksessa on vahva analogia Aho/Marjamäki -caseen. Aho lähti kun Marjamäki ei lähtenytkään. Sekä Peltoselle että Marjamäelle tehtiin jatkot, jotka sitten ei näyttäneetkään niin hyvältä jälkikäteen.
 

Aleesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ville Mäntymaan povitaskut
Pystyisiköhän tuohon aloitusviestiin päivittimään ketkä ovat tällä hetkellä liigajoukkueiden urheilujohtajat? Itse en ole ainakaan sellaista listausta löytänyt, vaan kaikki pitää etsiä aina erikseen.
Päivittelin parhaani mukaan nyt tuohon aloitusviestiin tämän hetkisen tilanteen, hihkaiskaa jos on täydennettävää tai väärää tietoa, eritoten Jukurileiristä kaipaisin varmistusta kun tietoa löytyi heikohkosti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kara

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves
Ei ole paljoa tullut seurattua tätä IFK:n toimiston menoa, mutta onko Tobbari tosissaan oikeasti syyllinen? Lähteekö väärä mies? Olin lukevinani jostain että hallitus jyrännyt Tobbarin yli VP:n jatkon kanssa, vai olenko nähnyt unta?
Kyllähän Salmelainen oli syyllinen siihen ettei antanut Peltoselle käytettäväksi kahta NHL-tason kentällistä ja Vezina Trophy -palkittua maalivahtia.

Ilmeisesti vähemmällä ei nykyvalmennus saisi joukkuetta finaaleihin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kyllähän Salmelainen oli syyllinen siihen ettei antanut Peltoselle käytettäväksi kahta NHL-tason kentällistä ja Vezina Trophy -palkittua maalivahtia.

Ilmeisesti vähemmällä ei nykyvalmennus saisi joukkuetta finaaleihin.
Peltonen ei saisi joukkuettaan finaaliin vaikka käytössä olisi NHL-joukkue ja vastassa B-junnuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös