Viestin lähetti Kidd
Suomesta löytyy ainakin yksi kappale aitoja legioonalaisia joka on kokemuksistaan myöskin väsännyt kirjan. Kirjan on kirjoittanut Petri Sarjanen ja kirjan nimi on "Sahara". Siitä voi lukaista legioonan "ihanuudesta", tosin itse Sahara (miehen kutsumanimi) palveli legioonassa jo 50-60 -luvuilla, ja senkin jälkeen mm. palkkasotilaana erilaisissa ryhmissä sekä myöskin Espanjan muukalaislegioonasta.
Kirjaa lukemalla kyllä pahimmat romantiikan rippeetkin karisevat.
Menee pikkaisen aiheesta ohi mutta tämä kyseinen Sahara kävi morjestamassa tuttuani Espanjassa joskus 90-luvun puolivälissä.Matkan sinne hän teki polkupyörällä.Moniko meistä jaksaisi polkea espanjaan jollain tavallisella pyörällä(hän jätti pyörän matkamuistoksi espanjalaiselle baarimikolle).Tämä Sahara ei ollut mikään nuori mies enää silloin.Hänellä on muistaakseni tatuoituna toiseen jalkaan "olen väsynyt" ja toiseen "minä myös".
Viestin lähetti jussi_j
[clip]Starting pay : 1.006 €/ month , including free bed and board
After three years : 1.524,49 €/month for a Sergeant 2° REP (2nd Foreign Paratroop [/clip]
lähde: viralliset legioonan sivut: http://www.br-legion.com/ang/salaires.htm
Viestin lähetti Fade to Black
Viestin lähetti Kidd
Suomesta löytyy ainakin yksi kappale aitoja legioonalaisia joka on kokemuksistaan myöskin väsännyt kirjan. Kirjan on kirjoittanut Petri Sarjanen ja kirjan nimi on "Sahara". Siitä voi lukaista legioonan "ihanuudesta", tosin itse Sahara (miehen kutsumanimi) palveli legioonassa jo 50-60 -luvuilla, ja senkin jälkeen mm. palkkasotilaana erilaisissa ryhmissä sekä myöskin Espanjan muukalaislegioonasta.
Menee pikkaisen aiheesta ohi mutta tämä kyseinen Sahara kävi morjestamassa tuttuani Espanjassa joskus 90-luvun puolivälissä.Matkan sinne hän teki polkupyörällä.Moniko meistä jaksaisi polkea espanjaan jollain tavallisella pyörällä(hän jätti pyörän matkamuistoksi espanjalaiselle baarimikolle).Tämä Sahara ei ollut mikään nuori mies enää silloin.Hänellä on muistaakseni tatuoituna toiseen jalkaan "olen väsynyt" ja toiseen "minä myös".
- Juu ohi aiheen menee tämäkin. Aikoinaan kuulin paljonko tämä Sahara (muistaakseni sama jannu) kyykkää yhdellä jalalla, kiloja en muista;) mutta sen muistan että tulos teki vaikutuksen. Eikös tämä Sahara ollut legioonan kapakkatappelumestari ja aika kova jannu potkunyrkkeilijänä ja taisi olla jollain MM-hopea (taas muistaakseni;)) kaverilla sparrarina?
Marokon Kauhu. Kapteeni Juutilaisesta on kyse.Viestin lähetti Sumu
Luin tuossa hetki sitten kirjan Valkoinen Kuolema tarkka-ampuja Simo Häyhästä. Siinä eräs upseeri(oliko nyt joukkueenjohtaja) oli ollut legioonassa ja häntä kutsuttiin Saharan Kauhuksi! Oli aika reipas isäntä muutenkin rintamalla kirjan mukaan!
Kävin hakemassa kirjan ja luin sen.Viestin lähetti Kidd
.
Viestin lähetti sopuli
Tuo palkka koskee siis aikaa, joka vietetään Ranskassa omassa yksikössä. Ulkomaille lähdettäessä palkka nousee huomattavasti, ja tähän tulee mahdollisesti vielä vaaran lisää, jos ollaan oikeasti sotimassa.
Viestin lähetti Kossu
Aika hiljaista on ollut legioonan pojilla nuo sotimiset viime aikoina.
Viestin lähetti Predator
STT:n tämän päivän uutisten mukaan Legioonan poijjaat ovat "kunnostautuneet" nyt vaihteeksi Ranskan mantereella.
Lomalla olleet legioonalaiset panivat viime yönä säpäleiksi yökerhon Marseillesissa. Mainittakoon, että paikallinen poliisilaitos kieltäytyi tulemasta paikalle, kun heille selvisi KETKÄ a.o. kapakassa riehuvat. Ranskalaisella poliisilla on siis itsesuojeluvaisto?
Merde!