Koko ajan vaihtuu uusia nokkakappaleita autoihin... Huomaa että kaverit on tottuneet ajamaan näillä uusilla "lentokenttäradoilla" jossa voi huoletta ajaa ulos kun mutkien ulkoreunat on päällystetty asfaltilla. Kanadassa ollaan se sijaan nurmikolla tai betoniseinässä jos shikaani lipsahtaa pitkäksi.
Näin se pitäisi ollakin, virheistä rankaistaan kovalla kädellä.
Heti kun kunnon ratojen omistajat maksaa tarpeeksi.Näinpä juuri. Milloinhan Bernie huomaisi tämän?
Näin se pitäisi ollakin, virheistä rankaistaan kovalla kädellä.
Tähän täysin sama. Tilken radoilla voi ottaa millaisia riskejä tahansa ja häviää ainoastaa muutaman sekunnin pahimmassa tapauksessa. Koko kilpa-ajon luonne muuttuu kun riskin otosta ei joudu mitään maksamaan. Tietysti turvallisuus ennen kaikkea, mutta jotenkin tuota virhettä pitäisi noillakin radoilla rankaista. Pitäisi olla vanhaan malliin hiekoitusta,joihin jäisi jumiin, verrattuna asfaltoituun parkkipaikkaan.
Hiekotusta on ikävä, sinne kun menen niin tuurilla voi pois päästä. Ei se asfaltti sen paremmin autoa pysäytä jos jarrut hajoaa. Hiekassa on se huono puoli että auton mennessä poikittain voi tökätä ja keikahtaa nurin.
Asfaltilta pääsee aina pois. Jotenkin ajovirheesta pitäisi rankaista niin, että siitä myös kärsii. Vanhoilla radoilla se tiesi yleensä aina auton osumista kaiteeseen -> keskeytystä. Nykyään voi ajella miten huvittaa ja aina lentokentän kokoiselta turva-alueelta palata radalle. Ja vaikka auto nurin tökkäisi, niin tuskin siinä kuskille mitään kävisi, ja tällaista tilannetta ei taida monesti olla edes tapahtunut.
Autot on tosiaan nykyään niin kestäviä ettei noissa kolareissa ruhjeita pahempia vammoja tuppaa tulemaan, mikä on tietysti hyvä. Muistetaan vaan Kubican tälli tällä samaisella radalla muutama vuosi sitten, suoraan muuriin ja nilkka taisi nyrjähtää.
Alkaisiko kohta olemaan turva-auton paikka, ei ole vielä nähty. Mestareiden muuri vielä ottaa jonkun lempeään syleilyynsä.