Milan Jurcina pelasi kaudella 2013-2014 ihan olympialaisissa. Liekö tuo viimeisin Tepsin edustuksen pelaajan mj-visiitti.
Luulen että vika on siinä, että ollaan vaan oltu niin paskoja. Toinen asia mikä vaikuttaa on se, että yleensä ne joukkueen ratkaisijat pääsee sinne maajoukkueeseen. Meillä nämä ratkaisijan, jotka ovat parhaassa peli-iässä, ovat olleet viime vuodet ulkomailta. Kyllähän Rintanen ja Kallio oli vakiokasvoja aikanaan kun Tepsissä pelasi, joten en usko että meitä syrjitään, pitkään aikaan vaan ei ole ollut ketään tarjota. Virta ja Lindsten voivat olla ensi kaudella jo esillä. Se tietysti on selvää, että valmentaja suosii tuttuja pelaajia, siksi Pyörälä ja Kukkonenkin ovat mukana, mutta ei meiltä noille tonteille toki parempaakaan ole tarjota.Onko vain salaliittoteoriointia vai onko Tepsistä oikeasti vaikeampi päästä maajoukkueeseen kuin muualta? Tulee mieleen esimerkiksi Mika Alatalo, joka taisi päästä MM-kisoihin aina niinä kausina, kun ei pelannut Turussa.
Tätä vähän itsekin ihmettelen... tosin jos Tomppa on tuon mj-uransa itse kuopannut niin ok. Ihan toisen luokan joukkuepelaaja kuin JMA (kaikki kunnia aiemmille palveluksille). Ei kai nykyjoukkueesta oikein muita tuohon jengiin mahtuisi, Lindsten ehkä vuoden-parin näyttöjen jälkeen?Tomppa siinä missä joku Vahakin ollut aina ihan leijonien näköinen pelaaja. Usein käytettävissä, sopeutuu rooliin kuin rooliin ja selkä ei suoristu missään vaiheessa kentällä. Usein olivat myös oikeaan aikaan ja oikeissa peleissä hyvässä iskussa. Ihan muuta kuin se Oulun Juhamatti.
Voi muuten olla, että nuorten MM-kisaryhmä vilisee tepsiläisiä. Reunanen, Juolevi, Nurmi, ja miksei Pajuniemi ja Kakko voisivat mahtua.
Mahtaakohan Reunanen mahtua edes U20-joukkueeseen? Harvinaisen kovat nuoret pakit nimittäin tänä vuonna.
Sanoisin että jos Reunanen mielii kisoihin niin ensin kyllä pitäisi pelipaikka vallata tepsistä. Eikä tuokaan helpolta näytä ilman loukkaantumisia. Varmasti myös marraskuun turnauksen otteet vaikuttavat paljon.
Reunanen on paljon kyllä parantamut tähän kauteen ja itse olen ollut yllättynyt välillä. Ei taida silti tuohon pakistoon riittää, kun ameriikoistakin tulee 1-2. Heiskanen ja juolevi on jo naulat. Onko tuulola enää edustuskelpoinen?
Edit: typo