Musiikkia omiin hautajaisiin

  • 23 361
  • 142

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Vastoin kuin otsikosta voi epäillä tai ehkä toivoitte, en ole kuolemassa. Tai siis olen joskus, mutta en ainakaan ihan heti aikeissa. Tai mistä sitä tietää.
Viime vuosina muutamissa monttubileissä juosseena voin ilmoittautua harmoonin jylinään kyllästyneiden joukkoon.
Nykyäänhän tekniikka on jo niin ihmeellistä, että musiikkia voidaan kuulla myös taltioidussa muodossa, ei pelkästään harmoonin paukkeena. Tulla tupsahti vaan mieleeni, kun tässä kaikennäköistä on musiikin tiimoilta funtsailtu, että minkäslaista musiikkia tai minkä tietyn kipaleen haluaisit kuulla omissa multiinpanijaisissasi? Tietysti ymmärrettävä on se, että itse et välttämättä sitä ole kuulemassa.

Tähän voisin tietysti repäistä tuon vanhan keinulanteen, Raulin kipaleen Tähdet Tähdet, nimenomaan alkuperäisesityksenä eikä minään Lausjärven Pappiorkesterin penetroimana huttuna.

Toisena ehkä Tuomari Nurmion Oi mutsi mutsi.

Enempää vieraat tuskin kestäisivät, joten seuraavaksi olisi vuorossa viinanjuontia.


Entäs sinä?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
AC/DC: Hell`s bells. Vaatimuksestani viinan juontia jo kappaleen aikana. Tämän jälkeen vieraiden kesken muistotilaisuudessa karaoke-kilpailu. Minun kuoppabileissä pitää olla kaikilla kivaa, koska siellä missä minä tuolloin olen, on minullakin kivaa...
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Hyvänä alotuksena voisi toimia Monty Pythonin esittämä: Allways look on the bright side of life (en tiedä onko kappaleen nimi, mutta noin se suunnilleen menee).
Ja kun tuosta olisi selvitty voisi jatkaa vaikka kappaleella: Don't worry, be happy (en muista esittäjää, enkä jälleen sitä, onko oikea nimi).
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jotain teknotronikkia tjsp... Viimeinen jäynä, kjieh kjieh.

Minkä sitä teekkari luonnolleen mahtaa.

Sitten kun kaikki pitäisivät minua kusipäänä, DJ vaihtaisi kipaleeksi jotain kivaa Pink Floydiltä.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Kolminkertainen juhla

Todellakin, itse valitsisin hautajaismusiikikseni Juice&GS:n Pieni kalmistosarja -trilogian. Tosin itse toivoisin olevani kunnon mies jo ennen krematoriota, kenties turhaan. Ja kyllä: tulen jyskyttämään arkun kanteen siitäkin huolimatta. Itse asiassa olen harkinnut energiaa säästävää vaihtoehtoa: jos veren alkoholipitoisuus olisi kuollessani riittävän suuri, ei krematoriota tarvittaisi polttohautaukseen kenties lainkaan. Sytyttäisi vain isovarpaan tuleen, ja siitäkö tuo leviäisi koko kehoon.

Jos sattuisin rikastumaan ennen kuolemaani, saattaisin jättää testamenttiini tilaa kolmipäiväisille mukitusbileille, esimerkiksi perjantaista sunnuntaihin. Tämä siis nimenomaan, jos edellä mainittu ehto täyttyy. Nimittäin, sinne kutsuttavaa väkijoukkoa ei kovin pienellä omaisuudella voi kestitä, vaikka yksi onkin joukosta poissa.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Hyvä biisi juuri tuohon olisi Fintelligens-Kuka pelkää kuolemaa. Ja erityisesti siitä biisistä kohta "Bailut päälle kirkkoon, skobet ja himo biittii, ei huolta huomisesta kunhan tänään on vaan siistii"

Ja se siitä tapahtumasta sitten..

:D
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hauskaa pitää olla

Minä haluan, että hautajaisissani soitetaan ifk:n maalibiisi, Ma-ma-ma jne. sen jälkeen, kun arkku on tehnyt ns. maalin, kuoppaan.:D
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Koska Master God vei Kalmisto sarjan. Minä valitsen tilaisuuteen
Tuomari Nurmion koko aloitus albumin: Kohdusta Hautaan.
Jos en kuollessani satu olemaan miljardööri tai edes
rahakas, kuunnellaan levyä. Jos taas olen rikas pestaan
Hannun paikalle. Niin ja sen dokaamisen voi aloittaa heti
keikan alussa ja bileet jatkuu niin kauan kun boolia on tai
kuntokestää.

ps. Puollan polttohautausta koska kukaan ei jaksa mua
kantaa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Polttohautajaiset...
kun arkku lipuu uuniin sisään, niin silloin soi Doorsien Light My Fire...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Polttohautajaiset minullakin... mikäli mitään poltettavaa jää jäljelle tästä maallisesta majastani, ruumiista tai miksi tätä ruhoa nyt kutsuakaan sen jälkeen kun kaikki elintenluovutustestamentit sun muut on pantu käytäntöön.

Eipä minua kyllä muutenkaan ole kukaan muistamassa siinä vaiheessa kun arkkuni lipuu krematorioon joten ihan sama mitä siinä vaiheessa soittaa, vaikkapa sitten Queen'in "Show must go on", saatika sitten siinä vaiheessa kun tuhka levitetään luontoon (nythän se on jo Suomessakin sallittua). Tuohon hetkeen sopii ehkäpä parhaiten hiljaisuus tai luonnon omat äänet...

tällaisia suunnitellen

vlad#16.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paradise Lost : As I die

Stare as eyes uphold me
And wait to see right through
And curse me
The love has crippled you

Shadow's aren't the night
Forgive me as I die

Sin the last diversion
My face will be untouched
Dismiss now
The anger of a fool

Shadows aren't the night
Forgive me as I die

Taking a chance and take what you can
My soul it has no price
Total release is outa harms way
Until I can decide
You punish me
Can't you see I'm not real
Tears are flowing freely
Passing by as I die
 

Voittaja

Jäsen
Ei sinne kuitenkaan ketään tule, mutta jos joku pultsari sinne vahingossa eksyisi, niin toivottavasti hänelle soitettaisiin joko jotain Danzigia tai CMX:n Suljettu Astia.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ghosts'n Goblinsin tunnusbiisi. Sitten kun ruumis on kuopassa, Bubble Bobblen musiikki soimaan niin vieraat lähtevät iloisina kotiin.

Jos te guage-peelot vaaditte oikeaa musaa niin sitten YUP:n Meitä odotellaan mullan alla.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Jukka Linkola - Jukka Virtanen:
Kauniin kuoleman maa (musikaalista Peter Pan)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Neil Young - Hey Hey, My My (Into The Black)

Voisi olla ihan ok kipale omaisten ja kavereiden itkua (toivottavasti) lietsomaan. Sitten illemmalla voisi kuunnella vaikka jotain vähän riemukkaampaa.
 

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
en tiedä, eiköhän se saa sitten jäädä muiden mietittäväksi, mutta yksi aika rankkakin valinta olisi Don Huonojen Mustaan Uneen
liian vaaralliselta tai tylsältä
kaikki näyttää liian usein sun silmissä
näinä hitaina hetkinä
et tahdo sulaa kuvasta
antaa ääriviivojen murtua, taustaan kadota

epätodellista, kaikki on mahdollista
sortua, luovuttaa tai selättää pelkonsa
käyt ylikierroksilla
vaikka väsyttää et pysty lepäämään
maksaisit mitä vaan jos voisit unohtaa
pois matkustaa

mustaan uneen, mustaan uneen
taas musta sydän saa kantajaansa kuljettaa
mustaan uneen, mustaan uneen
tahdot vain unohtaa, ajatukset puhdistaa

olet ansassa, umpikujassa
taas väärään aikaan väärässä paikassa
ajatustesi kanssa
ne tekee susta toisen, vainoharhaisen
muukalaisen joka tyhjyyteen tuijottaa
lasittuneella katseellaan

mustaan uneen, mustaan uneen
taas musta sydän saa kantajaansa kuljettaa
mustaan uneen, mustaan uneen
tahdot vain unohtaa, ajatukset puhdistaa

sä pelkäät nukahtaa, ja ettet unta saa
et luota keneenkään
ja luulet ja luotat liikaa

mustaan uneen, mustaan uneen
taas musta sydän saa kantajaansa kuljettaa
mustaan uneen, mustaan uneen
tahdot vain unohtaa, ajatukset puhdistaa
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Toivottavasti tämä ei ole ajankohtainen asia mutta toivoisin soitettavaksi mitä tahansa Metallicaa tai Iron Maidenia.
 

Soulreaper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Boston Bruins
Opethin "harvest" olis ihan hieno rallatus ja asiaankuuluvakin.

Myös joku pelkällä akustisella kitaralla näppäilty kappale sopis erinomaisesti...

Eihän niitä itkuvirsiä kukaan tosissaan halua?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös