Musiikista yleisesti

  • 150 962
  • 1 093

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Taidan olla pikkaisen jostain kelkasta pudonnut, kun tämä on ensimmäinen kerta, kun kuulen tästä Behmistä.

Sama juttu. Kun ei kuuntele/altista itseään ”nykymusiikin” kaanoniin kuuntelemalla jotain tv-visailujaajon radiokanavaa, niin aika ja trendit tekee tehtävänsä eikä mulla ole mitään tietoa mistään Rita Behmistä. Rita Tainolan tiedän ja Jani Ridan. Mutta ei se Rita Behm varmaan Yesin tai Rushin varhaisvuosien sävellystöistä pahemmin piittaa tai siitä miten Lemmy Kilmister loi lyriikat, mitkä minua kiinnostaa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Muutenhan nuo Emmatkin tuppaa nykyään menemään pääosin pienelle rinkirunkkausringille.
Tätähän tuo Emma-gaala on tupannut viime vuosina olemaan. Joka vuosi päästään hehkuttamaan miten artisti X putsasi pöydän Emma-gaalassa. Vuorollaan vuoden isoin stara on Jenni Vartiainen, Cheek, Antti Tuisku, Pyhimys tai Behm. Kai siellä on laskeskeltu, että parhaimman mediahuomion gaalalle saa keskittämällä palkinnot yhdelle artistille. Sattumalta voittajat ovat tupanneet viime vuosina olemaan Vain elämää ja muita Sanoman kanssa hengaavia artisteja? Behmin musiikki on itselleni tuttua lähinnä Syke-sarjan mainoksista.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tätähän tuo Emma-gaala on tupannut viime vuosina olemaan. Joka vuosi päästään hehkuttamaan miten artisti X putsasi pöydän Emma-gaalassa. Vuorollaan vuoden isoin stara on Jenni Vartiainen, Cheek, Antti Tuisku, Pyhimys tai Behm. Kai siellä on laskeskeltu, että parhaimman mediahuomion gaalalle saa keskittämällä palkinnot yhdelle artistille. Sattumalta voittajat ovat tupanneet viime vuosina olemaan Vain elämää ja muita Sanoman kanssa hengaavia artisteja? Behmin musiikki on itselleni tuttua lähinnä Syke-sarjan mainoksista.

Cheek ei itseasiassa koskaan ollut gaalan suosiossa artistina vaan päinvastoin. Jopa hänen kanssaan työskennellyt huipputuottaja jäi vaille patsaita, koska Cheek.

Yleisön äänestämät emmat tuo vei ja pari pakollista hiphop-emmaa täytepalkintojen kera. Kuitenkin olisi voitu palkita triplasti enemmän statukseen nähden kun miettii miten paljon työllisti rundeillaan eri muusikoita/soittajia muun muassa. Rikkoi myös perinteistä suomalaista luuseriasennetta paljon ja nyt vesalasannituiskutkin uskaltaa jäähalleihin ja stadikalle.

Vertailun vuoksi Pyhimys taisi pelkästään yhden illan aikana poimia kuusi pyttyä. JVG kuuluu myös tuon tietyn ajattelumallin suosioon.

Kirjoittelinkin räppiketjuun, mutta emmoille ei kannata muidenkaan tyylilajin edustajien antaa mitään arvoa.

Jos joku nuori saa nostetta, asia ok.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Rikkoi myös perinteistä suomalaista luuseriasennetta paljon ja nyt vesalasannituiskutkin uskaltaa jäähalleihin ja stadikalle.
Noh noh, ei nyt anneta Cheekille ihan kaikkea kunniaa. Johan Eppu Normaali (en muuten ole koskaan päässyt tähän bändiin sisälle) veti Ratinan täyteen 10 vuotta ennen Cheekin Stadikan valtausta, jonka senkin Mestarit tekivät vuosituhannen taitteessa.

Arvostan kyllä Cheekiä monestakin asiasta. Hän oli tuomassa uudehkoa musiikkityyliä Suomipopeille ja Radio Novaan sekä on hyvä esimerkki muille. Pitää itsestään huolta ja uskaltaa panostaa tärkeäksi kokemiinsa asioihin, siihen jokaisen ihmisen tulisi pyrkiä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Noh noh, ei nyt anneta Cheekille ihan kaikkea kunniaa. Johan Eppu Normaali (en muuten ole koskaan päässyt tähän bändiin sisälle) veti Ratinan täyteen 10 vuotta ennen Cheekin Stadikan valtausta, jonka senkin Mestarit tekivät vuosituhannen taitteessa.

Arvostan kyllä Cheekiä monestakin asiasta. Hän oli tuomassa uudehkoa musiikkityyliä Suomipopeille ja Radio Novaan sekä on hyvä esimerkki muille. Pitää itsestään huolta ja uskaltaa panostaa tärkeäksi kokemiinsa asioihin, siihen jokaisen ihmisen tulisi pyrkiä.

Cheek viettää niin paljon aikaa kaapissa, että siinä samassa tulee panostettua ainakin pukeutumiseen
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Taidan olla pikkaisen jostain kelkasta pudonnut, kun tämä on ensimmäinen kerta, kun kuulen tästä Behmistä.
Sama juttu. Kun ei kuuntele/altista itseään ”nykymusiikin” kaanoniin kuuntelemalla jotain tv-visailujaajon radiokanavaa, niin aika ja trendit tekee tehtävänsä eikä mulla ole mitään tietoa mistään Rita Behmistä. Rita Tainolan tiedän ja Jani Ridan. Mutta ei se Rita Behm varmaan Yesin tai Rushin varhaisvuosien sävellystöistä pahemmin piittaa tai siitä miten Lemmy Kilmister loi lyriikat, mitkä minua kiinnostaa.
Nyt on aika hyvin pidättäydytty musiikki keskusteluista ja yleisesti populaarikulttuurissa erossa. Jopa minä tiedän Behmin kun nimi on ollut esillä niin tällä palstalla kuin muillakin alustoilla. Ei ole hajuakaan millaista musiikkia tekee, mutta nimi jää mieleen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Noh noh, ei nyt anneta Cheekille ihan kaikkea kunniaa. Johan Eppu Normaali (en muuten ole koskaan päässyt tähän bändiin sisälle) veti Ratinan täyteen 10 vuotta ennen Cheekin Stadikan valtausta, jonka senkin Mestarit tekivät vuosituhannen taitteessa.

Arvostan kyllä Cheekiä monestakin asiasta. Hän oli tuomassa uudehkoa musiikkityyliä Suomipopeille ja Radio Novaan sekä on hyvä esimerkki muille. Pitää itsestään huolta ja uskaltaa panostaa tärkeäksi kokemiinsa asioihin, siihen jokaisen ihmisen tulisi pyrkiä.

Kyllä omilla listoilla The Rasmus, Nightwish, HIM ja vaikkapa Bodom menevät edelle jos nyt isoja ja merkittäviä asioita mietitään. Ja kotimaassa nyt Dingon ilmiön voi nostaa esiin.

Pointti oli enemmänkin siinä ettei Cheek koskaan ollut artistina mitään kriitikoiden arvostusta saanut tuossa gaalayhteydessä. Eli toisin sanoen hän olisi voinut useasti voinut putsata pöydät jos olisi saanut nauttia samoista säännöistä kuin vaikkapa räppikollegat.

Eli yksi huippuvuosi ja palkintopöydät tyhjiksi.

Kari Kanala sanoi hyvin että Cheek on parodia itsestään ja sama pätee sisäsiittoiseen Emma Gaalaan.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nyt on aika hyvin pidättäydytty musiikki keskusteluista ja yleisesti populaarikulttuurissa erossa. Jopa minä tiedän Behmin kun nimi on ollut esillä niin tällä palstalla kuin muillakin alustoilla. Ei ole hajuakaan millaista musiikkia tekee, mutta nimi jää mieleen.
Spotifysta selvittelin, niin olen kyllä pari niistä hänen hiteistään kuullut radiosta lukemattomia kertoja. Mutta ei tuo nimi silti mitään sanonut.

Musiikkia kuuntelen kyllä paljon, mutta musiikkimakuni on niin totaalisesti erilainen, että ei minulle nämä vaan tartu.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Cheek viettää niin paljon aikaa kaapissa, että siinä samassa tulee panostettua ainakin pukeutumiseen

Raikas ja uunituore läppä suoraan 20 vuoden takaa. Nyt tietenkin sitten homoläpän jälkeen sopii odottaa vastapalloon sitä miten uhriutuva Cheek-fani itkee.

Tuo Behmin dominointi Emma Gaalassa oli harvoja valopilkkuja ja kyllä nuo itse hommansa hoitavat sekä potentiaaliset tapaukset platforminsa ansaitsevat.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Raikas ja uunituore läppä suoraan 20 vuoden takaa. Nyt tietenkin sitten homoläpän jälkeen sopii odottaa vastapalloon sitä miten uhriutuva Cheek-fani itkee.

Nääh, olen niin paljon ihmetellyt kuinka tosissaan joku voi suomeksi räppäämisen ottaa, ettei pätkääkään kiinnosta lähteä koodin vartijan kanssa vänkäämään.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nääh, olen niin paljon ihmetellyt kuinka tosissaan joku voi suomeksi räppäämisen ottaa, ettei pätkääkään kiinnosta lähteä koodin vartijan kanssa vänkäämään.

Ilmeisen moni tuon on tosissaan ottanut ihan muidenkin tyylilajien artistien tasolla kun on pitänyt päästä yhdessä biisejä tekemään.

Eli ehkäpä tuo väsynyt heittosi ansaitsi väsyneen vastauksen. Tuo hevonen on jo hengiltä veistelty niin moneen kertaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Cheek viettää niin paljon aikaa kaapissa, että siinä samassa tulee panostettua ainakin pukeutumiseen
Onko Cheekin homoudesta olemassa mitään näyttöä? Ei sillä, että hirveästi kiinnostaisi, mutta ihmeen tiukassa homohuhut hänen kohdallaan ovat.

Cheekin ympärillä pörrää sellaista porukkaa aina Cheyenne Järvisestä lähtien, että joku olisi jo laulanut.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Taidan olla pikkaisen jostain kelkasta pudonnut, kun tämä on ensimmäinen kerta, kun kuulen tästä Behmistä.

Voi hyvin olla, etten itsekään tietäisi muuten Behmistä, mutta pari vuotta sitten olin appiukon kyydissä, enkä kehdannut pyytää radion sulkemista tai kanavan (en muista mikä) vaihtoa, vaikka sieltä tuli aivan paskaa musiikkia. Yksi kappale oli niin erityisen kamala, ja etenkin naislaulajan 's' aivan sietämättömän lespaava, että oli pakko jälkikäteen googlata mikä tuotos oli kyseessä. Kappale oli joku, jonka esittäjä oli Keko salata (ei vittu mikä taiteilijanimi) feat. BEHM.

Tuolla tavalla minulle selvisi, kuka on Behm.

Nyt kun musikista yeisesti -ketjussa ollaan, kysyn samalla, että mikä juttu se mahtaa olla, kun nykyään kaikissa suomenkielisissä biiseissä kielen pitää olla pakotetun puhekieliseksi väännettyä? Vaikkapa jos lauletaan "unohtanut", on tuosta jätettävä vika "t" pois, vaikka sen lausuminen ei mitään pois veisi. Jotenkin tuntuu, että tällainen rap-maailmasta siirtynyt tapa on levinnyt iskelmään, mikä on jotenkin vaivaannuttavaa. Niinpä Kaija Kookin laulaa "pelkkää voittoo".

Mutta joo, mä olenkin eilen 41 vuotta täyttänyt setämies ja vanha änkyrä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja pituuttakin on eli kymmenen noin tunnin jaksoa.

 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja pituuttakin on eli kymmenen noin tunnin jaksoa.


Mahtavaa! Tätä on odotettukin, Iskelmä-Suomi ja Urheilu-Suomi ovat olleet Areenassa jo pitemmän aikaa. Olen jopa laittanut Ylelle palautetta ja kysellyt Rock-Suomen perään. Pelkästään jakso 9 tekee tästä sarjasta omalla kohdalla katsomisen arvoisen. Tämähän on jo reilun vuosikymmenen ikäinen pläjäys. Ainakin pariin kertaan vuosien varrella esitetty televisiossa.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Joo eikö toi aika useesti töllössä ole pyörinyt. Jotenkin oon vaan jättänyt katsomatta, vaikka varmasti ihan taattua laatua tyyliin Urheilu-Suomi.

Joku päivä tuota avausjaksoa hetken sain seurata ennen mukuloiden väliintuloa. Olis kiva jos noi sais suoraan podcastiksi väännettyä, voisi kuunnella töiden ohella. Urheilu-Suomen henkilökuvat on ainakin ollut kovalla kulutuksella.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Rock-Suomi ja Iskelmä-Suomi on kulttuuritekoja, suuria sellaisia. Haluan uskotella itselleni, että molempiin tulisi kymmenen vuotta kirivät lisäjaksot. Vaikka pari per sarja.

Myös Countrymusiikki, joka ei tietenkään ole suomalaista tekoa oli mahtava.

Sitten taas tämä Mistä sä tuut (vai mikä onkaan) oli nopeasti kasaan juostu, liian lyhyillä jaksoilla tehty paska tuotos.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miettinen on kavereineen päättänyt lähteä vielä kerran kokeilemaan miltä lehden teko maistuu ja siten pistivät kasaan joukkorahoituskampanjan uuden Manifetsi lehden julkaisua varten. Ajatuksena on julkaista ainakin kaksi lehteä, jatkoa ei oikeastaan lupailla, tai ehkäpä jo lupaillaankin. Onhan tuo aika epätoivoinen yritys kun on nähnyt mm. Rumban kuoleman yms. paperilehtien haasteet, mutta ilolla tätä tervehdin ja sijoitan 30 euroa siihen, että saan kotiin ainakin nuo kaksi numeroa (kampanja on jo tuottanut tavoitteensa) sinne Jungle lehden viereen.

Ensimmäinen numero kolahti juuri postiluukusta. En ehtinyt vielä muuta kuin nopeasti selaamaan, kun työt ja kohta potkupallo häiritsevät, mutta laadukkaalta painotuotteelta vaikuttaa. Päälle 90 sivua, kansi näyttää aika lailla samalta kuin havannekuvassa ja jutut haiskahtavat sellaiselta, että niitä jaksaa lukea useampaankin kertaan.

Ilmeisesti tuo varankeruu meni yli odotusten ja joku jatkoa vihjaileva meilikin ehti taannoin tulla, niin ehkä tuosta voisi edes vähän pysyvämpi tulla. Laitoin itse sisään sen "pelaa ja pelkää" panoksen, niin sikälikin toivottavasti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aattelin nyt kokeilla tätäkin. Tunnistaako kukaan kyseistä laulua jossa lauletaan muistaakseni näin. "Cecilia kuvien tyttö,kevät kun saa taas kukkimaan, laulus kuulla saan.." varmasti jostain -80/-90 luvulta. C-kasetilta joskus kauan sitten kuullut viimeksi. Ei tuota Google mitään edes sinnepäin kun koittaa hakea. Voi myös olla että sanat eivät mene noin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Aattelin nyt kokeilla tätäkin. Tunnistaako kukaan kyseistä laulua jossa lauletaan muistaakseni näin. "Cecilia kuvien tyttö,kevät kun saa taas kukkimaan, laulus kuulla saan.." varmasti jostain -80/-90 luvulta. C-kasetilta joskus kauan sitten kuullut viimeksi. Ei tuota Google mitään edes sinnepäin kun koittaa hakea. Voi myös olla että sanat eivät mene noin.
Äänitearkisto kertoi, että ainakin Titta Jokinen on levyttänyt Cecilia-nimisen kappaleen, josta taas löyti klippi Amazon Music-sivulta. Ei kylläkään noita sanoja esiinny tässä pätkässä, mutta kuuntelos itse:

Ja ei iTunesin hieman pidemmässä klipissä ollut mitään tuollaista lyriikkaa myöskään.

Ja sitten on jokin tällainen, mutta tästä ei valitettavasti löydy edes sitä klippiä:

Ja voihan olla, että biisin nimikään ei ole Cecilia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös