Tälläinen hyväntekeväisyysbiisi tullut nuorten ja nuorten aikuisten hyväksi. Monta ns. eturivin rock- ja metallimuusikkoa mukana. Jarkko Martikainen sanoittanut kappaleen ja Nils Ursin säveltänyt.
Charon on näköjään aktivoitumassa. Bändin Facebook-sivuille ilmaantui juuri kuva jossa on päivämäärä 24.3.25. Tämä saattaa selittää miksi J-P Leppäluoto perui keväälle suunnitellun Omalla maalla vol. 2-kiertueen. Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä tulee. Charonin olen nähnyt viimeksi livenä joskus vuonna 1997 Raahen Rantapuistossa, toisena bändinä keikalla oli ensimmäisen levynsä vähän aiemmin julkaissut Zen Cafe. Molemmilla bändeillä pyyhki sittemmin ihan hyvin.
Koulukaverilla oli yläasteella bändin demo silloin kun vielä olivat death metal-yhtye örinävokaaleilla. Sitä demoa kuunnellessa ei kyllä aavistanut että tästä bändistä tulisi vielä jotain isoa.
Tämä on kyllä todella mieluinen paluu, jos sellainen on siis tulossa. Toki vielä parempi jos uutta musaa olisivat julkaisemassa, mutta menisin kyllä ehdottomasti pelkälle keikallekin.Charon on näköjään aktivoitumassa. Bändin Facebook-sivuille ilmaantui juuri kuva jossa on päivämäärä 24.3.25. Tämä saattaa selittää miksi J-P Leppäluoto perui keväälle suunnitellun Omalla maalla vol. 2-kiertueen. Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä tulee. Charonin olen nähnyt viimeksi livenä joskus vuonna 1997 Raahen Rantapuistossa, toisena bändinä keikalla oli ensimmäisen levynsä vähän aiemmin julkaissut Zen Cafe. Molemmilla bändeillä pyyhki sittemmin ihan hyvin.
Koulukaverilla oli yläasteella bändin demo silloin kun vielä olivat death metal-yhtye örinävokaaleilla. Sitä demoa kuunnellessa ei kyllä aavistanut että tästä bändistä tulisi vielä jotain isoa.
Kyllähän tuohon Charoninkin tarinaan mahtuu kaikenlaista kokoonpanon elämistä ja ainakin siltä osin mitä itse tarinaa tunnen, niin menossa oli hyvin samoja elementtejä, kuin Sentencedin tarinassa. Bändi ei myöskään oikein koskaan noussut samaan sarjaan tuon ajan isojen bändien kanssa, joten tuskin tuo mikään kultakaivos on ollut. Leppäluoto on ainakin joissain haastatteluissa fiilistellyt noita alkuaikoja, mutta helppo kuvitella, että Suomen lavat tulee aika äkkiä tutuksi."Voin tietysti puhua vain omasta puolestani, mutta ei minulla ollut enää mitään annettavaa kyseiselle musiikkityylille, eikä varsinkaan sillä ollut enää mitään annettavaa minulle."
Näin JP tarinoi vuosia sitten. Ei tainnut oikein iskeä leiville se suomenkielinen huttu ja Yössäkin on vain Lindholmin haamun paikkaa. Charonille on perustettu jo Instagram-tilikin, niin ehkä hän on sitten keksinyt jotain annettavaa goottimusalle. Tuskin pelkän nostalgiakiertueen vuoksi jaksettu moista väsätä. Poisonblack ei sitä tehnyt. Tietty Leppäluodon ja Laihialan artistiprofiilissakin on hieman eroja. Voihan se yhdeksi rundiksikin jäädä. Aivan törkeän kovan settilistan olivat JP:n synttäreillä vetäneet. Bändiähän oli kosittu jo tämän vuoden John Smithiin, mutta JP:n kalenterissa oli jo Yön keikka.
To/Die/For on genren bändeistä myös tekemässä laajempaakin paluuta viimevuotisen Etelä-Amerikan turneen jäljiltä. Yhtyeen sielu ja ainoa jokaisella levyllä vaikuttanut jäsen, biisintekijä/laulaja Jape, tosin jätti elämäntyönsä ja TDF25 käynnistyy uuden vokalistin kanssa.
Olin katsovinani, että kitaroissa oli alkuperäismies Jasse Hast ja hänet korvannut Lauri Tuohimaa. Pasi Sipilä ei siis alkuperäiskokoonpanosta olisi ollut synttärikeikalla. Tuohimaahan on ollut jo tuomassa näyttävästi For My Pain...'in takaisin ja JP oli mukana Poisonblackin juhlakiertueella. Entwine mahtoi laittaa kannet kiinni, mutta onhan näitä lämmittelyjä nähty.En erottanut / tunnistanut koko kokoonpanoa, mutta ainakin kitaristit olivat alkuperäiset. Liekö tuota on nyt mukavampi muistella ja käydä ehkä muutama keikka heittämässä, jos koko orkesteri on paremmassa hapessa, sekä asioihin on tullut etäisyyttä. Jassella oli iso osuus biisinkirjoittajana.
Entwine kävi samasta genrestä heittämässä muutaman keikan, eikä Charon laittanut kansia kiinni samalla pieteetillä kuin Sentenced. Eiköhän tuossa kehtaa Leppäluoto muutaman rallin käydä heittämässä, koska kyllä ainakin itse olen käsittänyt, että mies tuon genren musiikkia edelleen tykkää laulaa.
Hankala nähdä mitään pitempää paluuta, mutta ei tuon genren osalta ole samalla tavalla tarjontaa, kuin vielä vuosikymmen tai pari sitten, joten ihan mielellään tämän paluun ottaa vastaan ja lippu täytyy hankkia.
Saa nähdä missä vaiheessa HIM aktivoituu, koska tuo paluu on vielä aivan varmasti edessä.