Musiikista yleisesti

• 183 643
  • 1 283

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Levyt, jotka ovat eniten vaikuttaneet musiikkimakuuni ja ovat edelleen ahkerassa kuuntelussa:
Onhan tämmöinen aika hankala tehdä, mutta kokeillaan.

1. Propagandhi - Less Talk More Rock
2. Endstand - Never Fall Into Silence
3. Rancid - ...And Out Come the Wolves
4. Nine - Lights Out
5. Bad Religion - Against the Grain
6. Leatherface - Mush
7. Wolfpack - Lycanthro Punk
8. Nasum - Human 2.0

Sitten on erikseen lapsuuden ja osin nuoruudenkin hevit ja punkit, jotka eivät ehkä enää ole niin kovassa kuuntelussa, mutta vaikuttivat suuresti.

Tää on kyllä paha. Hankala laittaa järjestykseen mutta kokeillaan.

1. Kingston Wall - II
2. Lynyrd Skynyrd - Second Helping
3. Led Zeppelin - II
4. Hellacopters - High Visibility
5. The Living End - Hellbound / it is for your own good
6. Cypress Hill - Black Sunday
7. The Dead Kings - King by death - Fool for a lifetime
8. Prodigy - The fat of the land
9. UFO - Phenomenon
10. MaidaVale - Tales of the wicked west

Aika monta piti levyä piti jättää pois. Helpompi varmasti olis joku Top-100 tehdä, niin ei tarvitsisi jättää kovin montaa levyä pois. Ykkönen oli selvä, loput on melko lailla random järjestyksessä.

Näitä yo viestejä kun lukee, niin aika vähän löytyy näitä nykypäivän artisteja. Ite kun on tällanen AOR ihminen, niin vastapainoksi ei tule kyllä näitä nykyajan single ihmeitä kuunneltua. Tuskinpa hirveästi olen menettänyt. Mutta hienoa on lukea näitä viestejä että ihmiset vielä kuuntelee ihan levyjäkin ja osaa nimetäkin niitä itselle tärkeitä levyjä, pari tuntematotankin on pitänyt laittaa kuunteluun kun muuten on musiikkimaku natsannut lähelle. Jospa sitä uutta kuunneltavaa löytyisi.

Sokea Vartija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Ässät, HIFK
1. Wintersun - S/t
Levy jossa yhdistyy kaikki ne elementit joista pidän musiikissa. Melodisuus, tarttuvuus, virtuoosimainen soitto, eeppisyys, huikeat vokaalit, rauhallisempi tunnelmointi ja nopeampi tilutus. Biisisuositus: Starchild

2. Blind Guardian - Nightfall in Middle-Earth
Suosikkini bändini paras albumi, huikea konseptilevy joka kertoo Tolkienin Silmarillionin tarinan. Ei tästä voimametalli enää parane. Biisisuositus: Time Stands Still

3. Sonata Arctica - Winterheart's Guild
Paras albumi bändiltä joka on eniten vaikuttanut musiikkimakuuni. Yhtyeen parhaat biisit löytyy Silencelta, Eclipticalta ja Reckoning Nightilta, mutta tämä on tasaisin kokonaisuus. Biisisuositus: Ruins of My Life

4. Jethro Tull - Thick as a Brick
70-luvun proge on lähellä sydäntä, etenkin huilulla soitettuna. Koko levy on yksi pitkä musiikillinen highlight reel. Leikkisää, oivaltavaa progea.

5. Dream Theater - Images And Words
Vielä ei ole parempaa proge metalli levyä tullut vastaan, eikä luultavasti tulekaan. Jopa bändin heikoin lenkki James LaBrie laulaa tällä levyllä upeasti. Biisisuositus: Learning to Live

6. In Flames - Colony
7. Dark Tranquillity - Character
8. Evergrey - In Search of Truth
9. Kamelot - The Black Halo
10. Nightwish - Oceanborn

Top 5 on aikalailla kiveenhakattu, muut sijoitukset elävät.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jos mäkin sit koitan. Ennen ku kirjoitan tän listan, haluan korostaa että olen iso nostalgikko, joten suuri osa näistä albumeista on ollu merkittävässä osassa siinä vaiheessa mun elämää kun oon niihin tutustunut:

1. Flyleaf - Flyleaf
Olipa kerran 13-vuotias masentunut teini joka kaipasi kipeästi lohtua ja toivoa jostain. Flyleafin biisi I'm So Sick oli myös käytännössä allekirjoittaneen ensikosketuksia rock-musiikkiin ja tämä oli myös mun toinen omistama CD BFMV:n The Poisonin jälkeen. Yhä vuosien jälkeen mun rakkain albumi ilman kysymystäkään.

2. The Color Morale - Desolate Divine
Tää albumi ilmestyi 2016 kun olin vielä pitkälti toipumassa mun vuotta aiemmin koetusta vakavasta psykoosijaksosta. Tämä oli siihen aikaan se levy jonka biiseistä sain voimaa jatkaa eteenpäin.

3. Dead by April - Incomparable
Tää tulee olemaan mulle aina tavallaan yhdessä asiassa The Albumi niin hyvässä ja pahassa, nimittäin muistuttamassa mun ensimmäisestä aikuisiän ihastuksesta, etenkin biisit Within My Heart ja You Should Know vievät mut takaisin niihin aikoihin.

4. Muse - Black Holes And Revelations
Starlight taitaa olla yhä tänäkin päivänä mun suosikki rockbiisi ja toinen helmi Knights of Cydonia on puolestaan toiminut jo vuosia Dallas Starsin ylivoimabiisinä. Ja Olihan Muse käytännössä teininä mun suosikki rockbändeistä, vaikka Flyleafiin rakastuin ensin.

5. Tonight Alive - Underworld
Tämä albumi, jota itse asiassa soitatan paraikaa kun kirjoitan tätä listaa, osui puolestaan vuodelle 2018 jolloin mulla oli taas henkisesti paha olla ja kaikki ahdisti niin paljon että harkitsin jopa ammattikoulun kesken jättämättä, kun seinät vaan tuntui kaatuvan niskaan kotona. Nämä biisit voimaannuttivat tuolloin.

6. Memphis May Fire - This Light I Hold
Mun mielestä tän bändin aliarvostetuin albumi. Biisin That's Just Life kertsi "I'd be lying if I said that I was fine, 'cause I feel pain sometimes that I cannot describe. So do I raise my fist and curse up at the sky. Or do I close my eyes and realize, that's just life" muistuttavat mua, että vaikeudet ja kipu ovat vaan osa elämää ja joskus meidän täytyy vaan kokea ne epämukavimmatkin tunteet.

7. Being As An Ocean - Death Can Wait
Tämä onkin listan selvästi tuorein lätty, nimittäin tän ilmestymisestä ei ole kulunut vielä vuottakaan. Tässä on vaan niin paljon inspiroivia lyriikoita joista, kuten joku on ehkä huomannutkin, yhden olen laittanut jopa komistamaan mun allekirjoitusta.

8. Crown The Empire - Retrograde
Ironisesti tämä taitaa olla CTE:ltä se vähiten suosittu albumi mitä osa faneistakaan ei edes aina muista, mutta lyriikoissa vallitseva avaruusteema on vetänyt mua aina puoleensa ja saa mut palaamaan tän pariin yhä tänäkin päivänä.

9. Dead by April - Dead by April
Kyseessä on kuitenkin meikäläisen suosikkibändi, joten ei liene yllätys että tämä heidän debyyttialbumikin mahtuu kaikkien aikojen suosiklilistalleni. Tältäkään albumilta en oikein osaa nimetä biisiä josta en pitäisi.

10. Cyan Kicks - I Don't Love You
Jos multa kysyttäisiin, miltä modernin elektronisen rockin tulee kuulostaa, tämä albumi olisi mun vastaus. Tästäkin levystä on semmoinen vahva muistijälki takaraivossa, sillä löysin tän bändin just ennen koronaa ja kerkesin käydä kuuntelemassa ku CK lämppäsi Icon For Hirea vaan viikkoja ennen kuin koko maailma meni "lukkoon".

Cody Jarret

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ruotsalaiset Bond-tytöt
Hellacopters olisi voinut olla myös omalla listallani helposti. Uusi kiekko tilattu ennakkoon ja liput Kultsalle hallussa. Seurannut orkesteria uran alusta asti ja ei pienintäkään kyllästymisen merkkiä ;).

axe

Jäsen
Tuosta edellistä edeltävästä mieleen yksi suosikkiärsytys. Ei tollaset Dead by April, Crown the Empire, Being as an Ocean, Frankie Goes to Hollywood, They Might Be Giants, In This Moment, Within Temptation yms. ole mitään bändien nimiä! Menisivät bändikouluun saakeli!

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Aika mahdoton tehtävä mutta kokeillaas jotain.
1.Metallica: Master of Puppets
2.Rancid: ...And Out Come the Wolves
3.Iron Maiden: Somewhere in Time
4.Kiss: Destroyer
5.Raised Fist: Sound of the Republic
6.Kreator: Extreme Aggresion
7.Dropkick Murphys: Sing loud, Sing Proud!
8.Sepultura: Arise
9.Alice in Chains: Dirt
10.Moonspell: Wolfheart

Ehkä viiteenkymmeneen vois saada tärkeimmiltä bändeiltä yhden jokaiselta. Tästäkin jäi pois Kvelertak, Hatebreed, Kinkku, Flogging Molly, Therapy?, Testament, Peer Gynt, Ajattara, Eluveitie, Suicidal Tendencies, Death, Alice Cooper, Scorpions, Biohazard, YUP, CMX, COB, Ne Luumäet, Juice, Anthrax, Finntroll, Falkenbach, Stone, White Zombie, Amorphis, Motörhead, Megadeth, Helloween, Gunnarit, Viikate, Deep Purple, Accept....

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä lista olisi 50 levyn mittainen helposti.

Jos yrittäisi poimia hiukan eri genreistä niin voisi toimia, suuntaa antavasti.

RHCP - BSS&M
Pantera - Cowboys from hell
Public Enemy - It takes nations of...
Lynyrd Skynyrd - (Pronounced 'Lĕh-'nérd 'Skin-'nérd)
Alice in Chains - Dirt
Stone - Stone
Kolmas Nainen - Hyvää ja kaunista
Jamiroquai - Emergency on Planet Earth
Sleepy Sleepers - Sinulle äiti
Michael Jackson - Off the Wall

Seuraavat ois: Zappaa, Zeppeliiniä, Sepulturaa, Pavarottia, Frank Sinatraa, Run DMC:tä, Ice Cubea jne.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy