Musiikin nettikaupat

• 5 542
  • 33

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Minimiostos on kuitenkin 10 taalaa. Eipä silti. Pitää kokeilla. Edit: Jaaha, ja ensin pitää tallettaa 25 taalaa ennakkomaksua. Ei hyvä.

Mä en ole vähän aikaan käyttänyt tuota sivustoa. Näyttää siltä, että Visa-maksut eivät onnistu tällä hetkellä ja sivun laillisuus on myös hämärän peitossa.

As of 27th March 2008, there are no functional methods by which users can make payments for MP3Sparks downloads. There seems to be no timeline for resolution of this issue even though other other Russian MP3 websites (like Legal Sounds.com) seem to be able to process credit card payments. Perhaps because of the overwhelming popularity and legal hassles of Mediaservices websites, they seem to have no solution to the problem to offer their website once again to the West!

http://en.wikipedia.org/wiki/AllOfMP3#MP3Sparks.com_.26_MemphisMembers

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Yllättävää ,että venäläisellä nettikaupalla on laillisuusongelmia...

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Onko tosiaan niin, että iTunesissa (pthyi!) ei mitenkään näe etukäteen, minkä laatuinen ja mitä formaattia ostettava tiedosto on? Muutamaan kertaan olen sieltä jotain ostanut, kun ei ole fyysistä formaattia saatavilla. Ja kyllä sitten vituttaa, kun huomaa että hankittu biisi on vain 128 kbps:n laatuinen ja suojauksilla sotkettu m4p-tiedosto. Kolmesta ostamastani äänitteestä vain yksi on ollut m4a:ta ja enemmän kuin 128 kbps, muut tuota edellä mainittua kakkaa.
Aluksi pieni selvennys: iTunes Music Storen käyttämä formaatti on AAC, jonka tiedostopääte jostakin syystä näkyy olevan m4a iTunesissa. Miksi, sitä en ole koskaan tajunnut.

Eniveis, EMIn levyt ovat kaikki 256 kbps:n DRM:ttömiä "iTunes Plus"-tiedostoja. Ne on käsittääkseni aina merkattu. Yllätyksekseni olen huomannut, että jotkut indie-levyt ovat myös tällaisia, esim. Ismo Alangon uusi osoittautui korkealaatuisemmaksi ja DRM-kikkareettomaksi. ITunes Plus -merkintä on iso plusmerkki hinnan vieressä. Albumin tiedoissa on myös merkintä "iTunes Plus", siis siinä kohtaa, kun albumin tietoja iTunesin kaupassa katsoo.

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yllättävää ,että venäläisellä nettikaupalla on laillisuusongelmia...
Tuskin menee penniäkään artistille. Mieluummin minä varastan itse, kun maksan jollekin slobomafialle varastetusta tavarasta.

Financial Timesista luin jokin aika sitten, että Apple olisi tekemässä iTunesista "ilmaista", eli iPodien hinnat nousisivat jokusen kympin ja musiikki tulisi kaupan päälle. Onkohan tästä kuulunut mitään uutta? Kuulosti hyvältä kuluttajan kannalta.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tuskin menee penniäkään artistille. Mieluummin minä varastan itse, kun maksan jollekin slobomafialle varastetusta tavarasta.

Financial Timesista luin jokin aika sitten, että Apple olisi tekemässä iTunesista "ilmaista", eli iPodien hinnat nousisivat jokusen kympin ja musiikki tulisi kaupan päälle. Onkohan tästä kuulunut mitään uutta? Kuulosti hyvältä kuluttajan kannalta.

Kuulostaa siltä, että eiköhän tuollainen kielletä heti alkuunsa. Applen pitäisi entistä enemmän yhyttää iPod ja Apple Music Store, jotta nimenomaan iPodin ostaneet hyötyisivät tästä koplauksesta ja sehän taas nostaa heti takajaloilleen kaikki kilpailijoista kuluttajajärjestöihin. Vastaavanlaisista koplauksista on useampikin toimija käynyt käräjiä jo vuosia.

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Jee jee, näin on. Toimii kuin sata jänistä. Spesiaalina muuten erinomaisia stanup-komiikkalevyjä. Tsekatkaa vaikka Jim Gaffiganin "Last Supper" tai More Moo-moo´s" Kaikista kappaleista 30 sekan preview (tai pre-hear)

Helppous on verraton, mutta kuten Kopteri totesi, helppous vie helposti mukanaan. 99 senttiä kappaleesta on niin vähän, että tulee osteltua kaikkia vanhoja suosikkejakin ja muutenkin poimittua rusinoita pullasta.

Suositelen silti aivan kympillä.

Ja täytyypä tuoreena Ipod Touchin omistaja sanoa, että kyseisellä laitteella pystyy ostamaan Itunes storesta biisit suoraan soittimeen. Helppoa ja hauskaa, kuten todettu, ehkä liiankin helppoa...tulee hankittua sellasita kamaa mitä ei muuten varmasti ostaisi :)

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Itse käytin eMusicia jonkin aikaa ja käytän 7digitalia aina joskus.

Emusicin tilausmallin (tietty määrä biisejä kuussa) totesin sopivan huonosti omiin tarpeisiini. Kun ostaa käytännössä aina kokonaisia levyjä ja melko satunnaiseen tahtiin, käy aika usein niin, että joko jää kuukauden kiintiöstä iso osa käyttämättä (ja sitten ostaa väkisin jotain) tai että jostain levystä joutui jättämään biisejä pois.

Erillisen softan käyttäminen musiikin latailuun ei ollut myöskään kauhean kivaa, vaikka softa onneksi olikin alustariippumaton ja selaimenomainen.

7digital on ollut minusta erinomainen kauppa, harmi vaan että valikoimaan ei kuulu ihan kaikki. CRAP-vapaata musiikkia kuitenkin on tarjolla kohtuuhintaan. Miinusta lähinnä siitä, että biisit joutuu lataamaan erikseen.

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Perkeleen DRM! Ostin ensimmäistä (ja varmaan viimeistä) kertaa musaa nettikaupasta ja Mediaplayer herjaa DRM:stä eli kopiosuojaukset pitäisi saada pois. Nettikaupan antama linkki sanoo vain, että koneesta puuttuu jotain "osia". Ei auta, vaikka olen etsinyt netistä kaikenmaailman päivityksiä Mediaplayeriin. Ehkä en vain osaa? Onhan tämä perseestä, jos laillisesti ostaa musaa, jota ei saa sitten omalla koneellaan kuulumaan!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy