Mainos

Musavisa 3 - loppulöpinät

• 738
  • 17

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No niin, visa on taas visattu.
Heti kärkeen onnittelut voittajille (pitäkää hauskaa virtuaalisten palkintojenne kanssa!) sekä isot kiitokset kaikille osallistujille.

Musavisa kolmosen mestariksi selvitti tiensä BigRedBob joka kukisti finaalissa
runkosarja-voittaja Tuamaksen luvuin 15-9. bystander täydensi IFK:n juhlaa viemällä pronssia.

Joukkuekisassa HIFK murjoi finaalivastustajansa Kärpät maanrakoon (43-8) ja pronssi meni Poriin. Divarin kärkitaisto oli niin tasainen, että pytty joutuu jakoon raymanin ja Manicin kesken. Juhlikaa yhdessä siskot ja veljet! Railwayman puolestaan jätti mikkoz:n tylysti neljänneksi.

Mahdollisuus revanssiin tulee aikanaan, seuraava visani tulee kuitenkin käsittelemään jotakin aivan muuta. Tähän ketjuun voisittekin (palkintopuheiden lisäksi) laitella ehdotuksia tuleviin visoihin. Oliko pudotuspelisydeemi hyvä vai huono jne.

Todennäköisesti seuraavassa skabassa käydään mikkoz:n ehdotuksen mukaisesti playoffit kuudentoista kisaajan voimin (edellyttäen että yhtä aktiivista porukkaa vielä löytyy), ja joukkuekisa rajoittuu runkosarjaan.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tuota noin... pakko myöntää, että olen hieman hämmentynyt voitosta. Tavoitteena oli osallistua jokaiseen osakilpailuun ja päästä TOP 5:n, mutta tämähän meni erinomaisesti odotuksiin nähden. Ja vielä kaikki tutut ihmettelevät, kun minä jaksan lukea musiikkilehdistä jutut kaikista artisteista, jopa niistä paskoistakin.

Tämä oli ennenkaikkea joukkueen voitto. Kiitokset kaikille kanssakilpailijoille ja tukijoille, oli tiukka skaba.

*Nostaa virtuaalikannua ilmaan*

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti BigRedBob
Ja vielä kaikki tutut ihmettelevät, kun minä jaksan lukea musiikkilehdistä jutut kaikista artisteista, jopa niistä paskoistakin.

Tuosta on kyllä apua tässä hommassa, muuten se lienee aika turhaa? Itseäni nimittäin oikein harmittaa välillä, kun on pakko lukea joku Seremoniamestari-haastattelu lehdessä tms.

Muilla on taitanut mennä juhliminen pitkäksi, kun eivät ole tähän ketjuun iloitsemaan/suremaan tulleet...

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Everton

Tuosta on kyllä apua tässä hommassa, muuten se lienee aika turhaa? Itseäni nimittäin oikein harmittaa välillä, kun on pakko lukea joku Seremoniamestari-haastattelu lehdessä tms.
No joo, onhan siitä hyötyä , mutta en toki noita juttuja lue näiden Musavisojen tähden, vaan jonkun kumman pakkomielteen takia tulee aina luettua talouteemme tulevat (ja kaupasta ostetut) musiikkilehdet kannesta kanteen, oli sisältö sitten mitä soopaa hyvänsä. Kai tuo musiikkibisnes kaikessa laajudessaan vaan kiinnostaa niin paljon, että on pakko lukea, mitä esim. joku P. Diddy on mieltä mistäkin asiasta.

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuota noin... pakko myöntää, että olen hieman hämmentynyt voitosta. Tavoitteena oli osallistua jokaiseen osakilpailuun ja päästä TOP 5:n, mutta tämähän meni erinomaisesti odotuksiin nähden. Ja vielä kaikki tutut ihmettelevät, kun minä jaksan lukea musiikkilehdistä jutut kaikista artisteista, jopa niistä paskoistakin.

Tämä oli ennenkaikkea joukkueen voitto. Kiitokset kaikille kanssakilpailijoille ja tukijoille, oli tiukka skaba.

*Nostaa virtuaalikannua ilmaan*

Osa kilpailijoista taisi lueskella noita artikkeleita paskoista bändeistä samalla kun vastasi. Itsekin tähän visaan asti kuvittelin tietäväni populäärimusiikista yhtä ja toista, mutta paljastui etten tiennytkään yhtään mitään. Esim. Suomen divaripaikkakuntien yhden singlen 80-luvulla julkaisseiden bändien kotikylät olivat täysin hämärän peitossa, toisaalta puolustaudun sillä että maailmanmiehenä olen luonnollisesti paremmin perillä ulkomaiden bändeistä. Loppupään osakilpailuissa en tiennyt kerta kaikkiaan juuri mitään, joten tein kuten Rovaniemen IT:n hiihtokisoissa aikoinani ja keskeytin koko kisan. Luovutin siis. Minä, Evertonin yleistietovisan nelonen. Hävettää. Onnittelut voittajille.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kummalles meistä liitto nyt myöntää oikeuden osallistua siihen Euro-cuppiin johon divarista pääsi? ;)

Tosta turhien juttujen lukemisesta niin esimerkiksi Suesta tulee luettua joka saatanan juttu vaikka se ei loppujen lopuks kiinnostas paskan vertaa. Ja sama Rumban kanssa...

Vaikka onhan se niin että hyvän jutun voi tietysti tehdä huonostakin yhtyeestä...

Niin ja seuraavaksi voisi otella vaikkapa tosiaan elokuvien parissa. Kun on niidenkin suuntaan pieni addiktio. IMDB tullut liian tutuksi.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti rayman
Kummalles meistä liitto nyt myöntää oikeuden osallistua siihen Euro-cuppiin johon divarista pääsi? ;)

Aivan vapaasti saatte osaliistua vaikka molemmat. Continental cupin karsintaturnaus pelataan varmaankin turskamaassa :D

Niin ja seuraavaksi voisi otella vaikkapa tosiaan elokuvien parissa. Kun on niidenkin suuntaan pieni addiktio.

Valitettavasti joudun tuottamaan pettymyksen. Leffatietoni on ammennettu loppuun aika tarkasti viime syksyn leffavisassa, juoten seuraavaksi kilpaillaan urheilutiedon merkeissä. Sitten taas musaa, ja sen jälkeen...who knows.

Sporttivisaa tarjoillaan lähiviikkoina.

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Everton
Sporttivisaa tarjoillaan lähiviikkoina.

Sepä hienoa! Yleistieto olisi kelvannut vielä paremmin, mutta hyvä näinkin. Ainakin minä toivon monipuolisia visoja, enkä suurempia historiankirjojen pläräilyä.

Musiikissa luovuin parin osakilpailun jälkeen huomattuani musavisailujen olevan aivan ylivoimasia minulle, kun en edes ollut kuullutkaan monista kysymyksissä olleista bändeistä. Mutta enpä ainakaan luntannut kertaakaan, kuten en ole tehnyt missään visailussa Jatkoajassa.

Täytyy vain ihmetellä, että onpa sälleillä tieto hallussa. No, pistän jälleen oman tietämättömyyteni ikäni piikkiin.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yritin kyllä tuossa Musavisassa pyrkiä tasapuolisesti kyselemään eri tyyleistä, mutta jotenkin kummasti esiin puskivat taas nuo vähän erikoisemmat bändit.

Seuraavassa visassa kokeilen vähän toisenlaista lähestymistapaa, eli sinnikkäällä arvaamisellakin voi kerätä iyhan mukavasti pisteitä. Tiedosta ei luonnollisesti kuitenkaan ole haittaa... Nythän kävi harmittavan usein niin, ettei jonkun osakilpailun kysymykset sopineet yhtään vastaajalle, joka repäisi osakilpailusta nollan (levyjen nimiä yms. aika vaikea arvailla). Niin, nyt kokeillaan sitten sellaisia tehtäviä, joissa pisteittä jääminen vaatii huonoa säkää. Jollain tavallahan aktiivisimmat yrittäjät on palkittava!

Niin ja tuo "lunttaus" on valitettavaa, mutta eipä sillä paljoakaan voi. Räikeimpiin tapauksiin tuli puututtua, ja ratkaisevissa paikoissa tarkistin, ettei tietoa ainakaan helposti netistä löydy. Täytyy kyllä ihmetellä, miksi jonkun täytyy yrittää päteä tällaisessa palkinnottomassa kisassa, johon vastaillaan ihan oman huvin vuoksi? Ei sillä, suurin osa vastaajista on kyllä rehellisiä: aika monen musiikkimaunkin olen jo oppinut :D

JanJ

Jäsen
kaikki tutut ihmettelevät, kun minä jaksan lukea musiikkilehdistä jutut kaikista artisteista, jopa niistä paskoistakin.
Minä teen ihan saman.
Luen jokaikisen pikkujutunkin musalehdistä.
Mutta sulla on ilmeisesti paljon parempi muisti!

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti JanJ

Minä teen ihan saman.
Luen jokaikisen pikkujutunkin musalehdistä.
Mutta sulla on ilmeisesti paljon parempi muisti!
No jaa... mun muisti on aina ollut sillä lailla ikävä, että kaikenlainen tarpeeton nippelitieto esim. musiikista tarraa aivoihin paremmin kuin nuo työn ja koulun kannalta hyödylliset asiat. Mutta itse visassa mulla oli kyllä aika monessa kysymyksessä ihan silkkaa tuuriakin, niinkuin esimerkiksi ne totta/tarua jutut.

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Everton
Yritin kyllä tuossa Musavisassa pyrkiä tasapuolisesti kyselemään eri tyyleistä, mutta jotenkin kummasti esiin puskivat taas nuo vähän erikoisemmat bändit.

niin, jotenkin tuntui siltä että brittipoppia oli ihan mukavasti... ja onnekseni se ala oli hallussa :D

Niin ja tuo "lunttaus" on valitettavaa, mutta eipä sillä paljoakaan voi. Räikeimpiin tapauksiin tuli puututtua, ja ratkaisevissa paikoissa tarkistin, ettei tietoa ainakaan helposti netistä löydy. Täytyy kyllä ihmetellä, miksi jonkun täytyy yrittää päteä tällaisessa palkinnottomassa kisassa, johon vastaillaan ihan oman huvin vuoksi? Ei sillä, suurin osa vastaajista on kyllä rehellisiä: aika monen musiikkimaunkin olen jo oppinut :D

jep, en ymmärrä... itseäänhän siinä kusettaa.... ei ainakaan minulle kovin hyvä mieli jäisi... itseäänhän vastaan tässä periaatteessa kuitenkin pelataan, vaikka vastustajia välistä tiputellaankin :D

kiitos vielä evertonille hienosta visan hostaamisesta ja seuraavassakin visassa tulen varmasti olemaan mukana :D

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Miguel

Täytyy vain ihmetellä, että onpa sälleillä tieto hallussa. No, pistän jälleen oman tietämättömyyteni ikäni piikkiin.

Samaa voisi sanoa. Nämä ovat olleet semmoisia kisoja, että nuoruudesta on ilman muuta hyötyä. Nuorempana minäkin tiesin yhtä sun toista vähän kaikista musiikin tyylisuunnista ynnä bändeistä ja solisteista. Jos olisin yhtälailla musiikki-aktiivinen nyt kuin silloin, olisin varmasti aika kova luu näissä kisoissa :cool:

Nuoriso kokee musiikin elämälleen paljon tärkeämpänä asiana kuin vanhukset. Vanhemmiten yleisiä musiikkijuttuja tulee seurattua huomattavasti vähemmän jos lainkaan. Työelämässä ei juurikaan harrasteta small talkia mistään nu-metallista, Limp Bizkitista, Eminemista tms. Musiikin saralla tavallaan kuuntelupohja laajentuu etenkin harmittoman ja helposti kuunneltavan popin ja tanssimusiikin suuntaan, mutta toisaalta taas harrastaminen keskittyy pelkästään nimenomaan kuunteluun. Ja tämä musiikin kuuntelukin on ylensä sitten sitä, mitä radio sattuu tarjoamaan. Varsinkaan mitään taustatietoja ei juurikaan enää jaksa mistään hankkia. Tällä tavalla ne sukupolvien väliset kuilut pikkuhiljaa sitten syntyvät :(

Niin että ei se mikään ihme ole, ettei näissä hienoissa kisoissa pärjää enää...Prkle, vanhuus ei tule yksin! :mad:

Tuamas

Jäsen
Ja onnistuihan se...
Nimittäin kirjoittaminen tähänkin ketjuun.
On tässä nimittäin visan loppumisesta lähtien pitänyt kirjoittaa.

Ensinnäkin kiittäisin Evertonia jälleen loistavasta visasta, finaalin kysymykset olisit tietysti voinut esittää minulle paremmin sopivista bändeistä ja tyylilajeista, mutta muuten loistavaa toimintaa.

Kisa oli tasainen ja suurilta osin rehti, eli tämän kautta haluan myös kiittää kanssakilpailijoita, BrB moto ja muut olivat todella hyvä vastus ja ihmettelen, että pääsin näinkin pitkälle.

Seuraavaksi siis kiakkoa, jos sen jälkeen saisi yleistietoa tms.?

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Jep Evertonille plussaa hyvistä visoista. Harmi että leffavisaa ei ole näkyvissä, siinä olis jotkut saumat menestyä. Mutta en menetä toivorikkauttani kyllä urheilukin kelpaa.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli tässä uusinta Soundia lukiessa mieleeni, notta onko kukaan teistä onnistunut "pudottamaan" Anssi Kelaa? Useasti olen pisteen päähän jäänyt, kerran vain puolikkaan, mutta miestä en kukkulalta ole alas saanut kammettua millään!

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Niin..Kiitoksia visoista! :) Harmi, että huomasin myöhään nämä oivat visailut, mutta ensi kerralla sitten alusta alkaen mukaan ja matkaan!

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Everton
Tuli tässä uusinta Soundia lukiessa mieleeni, notta onko kukaan teistä onnistunut "pudottamaan" Anssi Kelaa? Useasti olen pisteen päähän jäänyt, kerran vain puolikkaan, mutta miestä en kukkulalta ole alas saanut kammettua millään!

En omia pisteitä laskenut noista "kukkulan kuninkaista", mutta useampikin osakilpailuvoitto olisi viime vuonna tullut. Tämän kertaisista kysymyksistä olisin saanut 8 pistettä, mahdollisesti 9, sillä tuon Ozzyn vaimon olisin saattanut saada kaiveltua jostain muistin sopukoista. Tietona olisi mennyt 1, 3, 4, 7, 8, 11 ja 14 sekä veikkauksena oikein 13 (eli Warsaw-kysymys). Ehkä olisin sen Lou Reed-jutunkin veikannut oikein, eli parhaassa tapauksessa Anssi olisi saattanut pudota :cool:

Kiitos tosiaan visoillesi täältäkin päin. Jatkoa odotellaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy